abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 november 2025 @ 15:33:36 #1
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219239168

foto: ©Jasper Suyk

Dit zijn de twintig kandidaten van ‘Expeditie Robinson’ 2025

Op alfabetische volgorde: Amijé Roos (Food influencer), Camiel Kesbeke (Augurkenprins), Churandy Martina (Olympisch Veteraan), Demi de Boer (Content Creator), Florentien van der Meulen (Nieuwslezer), Kevin Hassing (Acteur/Kinderboekenschrijver), Koen Pieter van Dijk (Mediapersoonlijkheid), Lies Zhara (Content creator/DJ), Linda Wagenmakers (Musicalzangeres), Marieke Westenenk (Actrice), Mátyás Bittenbinder (Bioloog), Nordin Besling (Radio DJ/Artiest), Robin Martens (Actrice), Roelof Hemmen (Presentator), Roos Dickmann (Actrice), Stefania Liberakakis (Zangeres), Tobias Camman (Programmamaker), Twan Kuyper (Acteur/Content Creator), Vincent Croiset (Acteur), Yesim Candan (Columnist/Radiomaker).

De ultieme survivalstrijd barst eind augustus weer los. Voor de 27e keer zijn twintig kersverse kandidaten, samen met presentatoren Nicolette Kluijver en debuterend presentator Edson da Graça, afgereisd naar Maleisië.

We kunnen ons opnieuw verheugen op een sensationeel avontuur vol met onverwachte wendingen en grote plottwists, waarin de expeditieleden continu worden getest op hun uithoudingsvermogen en survivalskills.

Wie overleeft het beste op een tropisch, afgelegen eiland, wie doorstaat de genadeloze proeven en trotseert de meedogenloze eliminaties?

Expeditie Robinson is vanaf zondag 31 augustus 2025 wekelijks om 20:00 uur te zien op RTL 4.
  maandag 10 november 2025 @ 15:34:09 #2
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219239172
twitter

Ik las dit verhaal vaker, klopt dat geld verhaal?
pi_219239238
Ik heb nooit geloofd dat je geen cent krijgt om deel te nemen. Maar dat is puur een gokje.

Ben dus heel benieuwd of de “deelnemers krijgen een startvergoeding van ¤10.000” klopt. :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_219239345
Lekker belangrijk toch, het is algemeen bekend dat deze deelnemers het niet voor de centen maar voor de exposure doen. Die is vele malen meer waard dan het kleingeld wat ze eventueel krijgen.

Daarom was de strijd bij zowel ER als WIDM vele malen harder toen er onbekenden meededen. Die hebben niets aan exposure en zijn veel meer gebrand op de centen. Voor de gemiddelde Nederlander is 25k of meer gewoon een hele grote klap geld.

Ze doen er de laatste jaren alles aan om uitstappers te voorkomen, ze krijgen meer te eten dan een gemiddelde zwerver bijvoorbeeld. Honger is in zijn geheel geen issue meer. De grootste uitdaging is slapen en droog blijven, iets wat ze ondertussen ook steeds meer oplossen vanuit de productie (volledige hutten en hangmatten om maar wat te noemen).
pi_219239397
Hangmatten op winnaarseiland is niks nieuws toch? Ik kan me nog wel herinneren dat het een soort half resort was. _O-
pi_219239421
Hup Cerendy.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Miss 200.000.000! maandag 10 november 2025 @ 16:15:27 #7
367000 roos94
pi_219239429
Linda is toch wel de meest bloedirritante kandidaat óóit vertoond in dit programma.

Ga. Weg.
pi_219239730
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 16:15 schreef roos94 het volgende:
Linda is toch wel de meest bloedirritante kandidaat óóit vertoond in dit programma.

Ga. Weg.
Je kijkt pas 2 jaar denk ik. Hui-Kwan was met stip de meest irritante kandidaat ooit namelijk.
  Miss 200.000.000! maandag 10 november 2025 @ 17:07:07 #9
367000 roos94
pi_219239797
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 16:54 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Je kijkt pas 2 jaar denk ik. Hui-Kwan was met stip de meest irritante kandidaat ooit namelijk.
Ik kijk sinds 2010 ofzo
  maandag 10 november 2025 @ 18:05:56 #10
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219240060
POLL
Je mag alleen de stem in je koker gebruiken. Extra stemmen gebruiken bij deze stemming is niet toegestaan en heeft als consequentie dat je direct uit deze topic-expeditie ligt.

Datzelfde geldt ook als je voor Kevin of Linda stemt.

[ Bericht 26% gewijzigd door Tengano op 10-11-2025 20:04:44 ]
pi_219241178
Ik ken 1 van de deelnemers en ik kan je vertellen dat wat jullie op tv zien 10% is van wat er daadwerkelijk plaats heeft gevonden, in de laatste aflevering is er ontzettend veel weggelaten en heel sluw geedit waarbij de kijker om de tuin wordt geleid met de drama omtrent linda en vincent, er speelde véél meer op de achtergrond met nog een 3de partij die niet eens op beeld is geweest.

Ik mag er niet veel van zeggen, maar geloof niet alles wat je ziet gebeuren op je scherm, er wordt een verhaaltje voor je gecreëerd terwijl het in de realiteit eigenlijk erger/anders is.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
  maandag 10 november 2025 @ 20:55:43 #12
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219241199
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 20:51 schreef Bredemug het volgende:
Ik ken 1 van de deelnemers en ik kan je vertellen dat wat jullie op tv zien 10% is van wat er daadwerkelijk plaats heeft gevonden, in de laatste aflevering is er ontzettend veel weggelaten en heel sluw geedit waarbij de kijker om de tuin wordt geleid met de drama omtrent linda en vincent, er speelde véél meer op de achtergrond met nog een 3de partij die niet eens op beeld is geweest.

Ik mag er niet veel van zeggen, maar geloof niet alles wat je ziet gebeuren op je scherm, er wordt een verhaaltje voor je gecreëerd terwijl het in de realiteit eigenlijk erger/anders is.
Ik denk ook wel dat ze het bewust makkelijk maken voor de kijker omdat het andere te complex wordt als er allemaal zaken door elkaar gaan lopen. Maar als er meer spanningen onderling zijn zouden die later weer tot uitbarsting kunnen komen.
pi_219241218
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 20:55 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik denk ook wel dat ze het bewust makkelijk maken voor de kijker omdat het andere te complex wordt als er allemaal zaken door elkaar gaan lopen. Maar als er meer spanningen onderling zijn zouden die later weer tot uitbarsting kunnen komen.
Probleem is dat door dat bepaalde manier van editen sommige mensen soort van ''zwart'' worden gemaakt terwijl het eigenlijk niet eens op die manier gelopen/gegaan is. Sommige worden onterecht geplaats als ''held'' en andere onterecht als ''irritant'' . Er zijn namelijk ook wat dingen gebeurd waarbij de producers de deelnemers hebben genaaid op een ''bepaalde dag'' , misschien als het allemaal klaar is dat ik het kan vertellen haha.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
  maandag 10 november 2025 @ 21:04:36 #14
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219241252
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 20:59 schreef Bredemug het volgende:

[..]
Probleem is dat door dat bepaalde manier van editen sommige mensen soort van ''zwart'' worden gemaakt terwijl het eigenlijk niet eens op die manier gelopen/gegaan is. Sommige worden onterecht geplaats als ''held'' en andere onterecht als ''irritant'' . Er zijn namelijk ook wat dingen gebeurd waarbij de producers de deelnemers hebben genaaid op een ''bepaalde dag'' , misschien als het allemaal klaar is dat ik het kan vertellen haha.
Ben wel benieuwd ja. Maar ik geloof best dat de regie graag op zoek gaan naar een kandidaat in een villain rol en kandidaat die iedereen tof vind als sympathieke underdog.
pi_219241388
Zeggen dat “het heel anders is gegaan” om er vervolgens verder niks over te zeggen, is altijd wel matig

[ Bericht 0% gewijzigd door Marcoss op 10-11-2025 21:46:29 ]
pi_219242025
Ik snap er maar weinig van dit seizoen.

Heeft Linda van het weinige eten geheugenverlies gekregen? Ze weet toch dat ze haar er al een keer hebben uitgestemd? ze weten toch ook dat ze nooit bij de laatste 4 gaat blijven? Waarom moet ze haar "groep" helpen?

Sowieso lijken die mensen allemaal niet te kunnen rekenen. Wat de bondjes in het verleden opbrak, is dat ze er op een gegeven moment achterkomen dat zij het 4de/5de/6de wiel zijn aan de wagen van hun groepje, dus dat het dan beter is om over te springen. Nu lijken al die kamp zuiderlingen zichzelf gewoon naar de slacht te brengen.

Vind het sowieso een heel zwaktebod elke keer maar weer "Ik wil niet tegen de sterkste". Ik kan me niet voorstellen dat ik met zoiets mee zou gaan...

Blijft toch altijd jammer dat die bondjes het meest bepalend zijn in het spel.
pi_219242047
quote:

Kan iemand de deur dicht doen
pi_219242114
quote:

[..]
Een verhaallijn creëren is sowieso onderdeel van reality tv. En uiteraard kan men niet alles uitzenden dus wordt er een selectie gemaakt die het meest aansluit bij een interessante verhaallijn.

Dat maakt niet meteen alles en iedereen misleidend of kwaadwillend. Maar ja, een oprecht totaalbeeld krijg je sowieso nooit.

Jij/jouw bron klinkt ook niet bepaald objectief, moet ik zeggen. :P
Hotapnyc
  dinsdag 11 november 2025 @ 07:52:15 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219242615
quote:

Laat me raden, je bent een bekende van Linda of Kevin?
  dinsdag 11 november 2025 @ 07:55:51 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219242627
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 23:07 schreef Hoylei het volgende:
[…]
Vind het sowieso een heel zwaktebod elke keer maar weer "Ik wil niet tegen de sterkste". Ik kan me niet voorstellen dat ik met zoiets mee zou gaan...

Blijft toch altijd jammer dat die bondjes het meest bepalend zijn in het spel.
Kracht is ook lang niet altijd de doorslaggevende factor bij de eindproef, dus ik snap dat sws niet. :N
  Miss 200.000.000! dinsdag 11 november 2025 @ 08:37:33 #21
367000 roos94
pi_219242768
quote:

[..]
Je vertelt het verhaal of je houdt gewoon lekker je mond dicht. Niet half half. Daar hebben we niks aan.
  Miss 200.000.000! dinsdag 11 november 2025 @ 08:44:10 #22
367000 roos94
pi_219242799
  dinsdag 11 november 2025 @ 09:01:07 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219242911
Oh damn… -O-
  dinsdag 11 november 2025 @ 09:03:31 #24
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_219242922
Bah wat een naar nieuws :{
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_219243089
Wat een verdrietig nieuws, zo'n aardige man. Bizar dat je dan net voor zo'n diagnose nog zo lang in de Expeditie kan zitten. Menselijk lichaam is echt wonderlijk.
  dinsdag 11 november 2025 @ 10:10:24 #26
263417 Keyos
Like a Boss
pi_219243332
Heel naar nieuws voor Vincent, hopelijk komt hij er bovenop!

Over de aflevering: wat ik persoonlijk heeeeel bijzonder vind is dat er dus serieus mensen zijn geweest die hun extra stemmen hebben ingezet om het plan te verwezenlijken (wat eruit heeft bestaan dat er genoeg stemmen op zowel Nordin alsook C moesten komen om ervoor te zorgen dat één van die twee eruit zou gaan), terwijl degene waarop wordt gestemd er niet uit zou gaan. Waarom zou je in godsnaam je extra stemmen in gaan zetten als de persoon die eruit komt enkel een min-stem krijgt? Je naait dan gewoon keihard jezelf verderop in de expeditie wanneer die stemmen goud waard zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door Keyos op 11-11-2025 10:28:56 ]
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  dinsdag 11 november 2025 @ 10:35:29 #27
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219243443
Triest nieuws inderdaad, ik wens hem veel sterkte toe.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 11 november 2025 @ 10:56:57 #28
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_219243545
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 14:53 schreef Tengano het volgende:

[..]
Geen namen die je bij mij in de straat elke dag hoort in ieder geval.
Je kan al die andere namen ook schrijven, en /of opzoeken.
Doe niet zo bekrompen.

Ze gewoon C of Churandy ipv Chorizo.
Verkeerd schrijven is nog 1 ding.........
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 11 november 2025 @ 11:06:01 #29
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_219243572
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 08:44 schreef roos94 het volgende:
[ afbeelding ]
;(
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  dinsdag 11 november 2025 @ 12:20:12 #30
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_219243917
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 08:37 schreef roos94 het volgende:

[..]
Je vertelt het verhaal of je houdt gewoon lekker je mond dicht. Niet half half. Daar hebben we niks aan.
nou idd, wat is dit nou weer voor kijk mij inside info hebben verhaal maar durft vervolgens niet uit de school te klappen.. hou dan je mond.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_219243965
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 21:26 schreef Marcoss het volgende:
Zeggen dat “het heel anders is gegaan” om er vervolgens verder niks over te zeggen, is altijd wel matig
Pcies
The rain of your insults does not reach the umbrella of my indifference
pi_219244034
Kom met juice of kom niet met juice @Bredemug al die open deuren kunnen we zelf ook wel open gooien.
  dinsdag 11 november 2025 @ 12:56:31 #33
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_219244117
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 10:10 schreef Keyos het volgende:
Heel naar nieuws voor Vincent, hopelijk komt hij er bovenop!

Over de aflevering: wat ik persoonlijk heeeeel bijzonder vind is dat er dus serieus mensen zijn geweest die hun extra stemmen hebben ingezet om het plan te verwezenlijken (wat eruit heeft bestaan dat er genoeg stemmen op zowel Nordin alsook C moesten komen om ervoor te zorgen dat één van die twee eruit zou gaan), terwijl degene waarop wordt gestemd er niet uit zou gaan. Waarom zou je in godsnaam je extra stemmen in gaan zetten als de persoon die eruit komt enkel een min-stem krijgt? Je naait dan gewoon keihard jezelf verderop in de expeditie wanneer die stemmen goud waard zijn.
Omdat die oud-zuiderlingen blijkbaar niet zo heel erg slim zijn. :P
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_219244461
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 10:10 schreef Keyos het volgende:
Ik was het alweer vergeten, maar het laat zien hoe oerdom deze mensen zijn. Extra stemmen verspillen aan iets onzinnigs als een zwarte stem, dan heb je het spel echt niet begrepen. Als Nordin volgende week wint is hij nog minder waard. En dan gaan ze vol op C en die knalt er even onverwacht een munt in. Als Nordin en C het goed spelen dan kunnen ze met 1 stem elk volgende week eenieder eruit stemmen die ze willen (maar dan moet 1 van beiden wel immuniteit winnen).

Overigens is het stemmen vanaf winnaarseiland wel een hele mooi toevoeging. Het voorkomt opbouwen van stemmen en geeft ook een winnaar daar dezelfde "rechten" als elke andere deelnemer. En het is extra leuk omdat ze geen idee hebben wat er op het normale eiland gebeurd, zeker niet als ze langer op winnaarseiland zitten.
pi_219245234
quote:

1 van mijn grootste ergernissen, mensen die je eerst nieuwsgierig maken en vervolgens niks zeggen.

:( :( :(
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_219245343
Ik denk dat ze die stemmen op nordin hebben gedaan zodat hij zijn munt in gaat zetten en dat ze dan op churandy gaan
  dinsdag 11 november 2025 @ 16:50:45 #37
263417 Keyos
Like a Boss
pi_219245477
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:26 schreef Magica het volgende:
Ik denk dat ze die stemmen op nordin hebben gedaan zodat hij zijn munt in gaat zetten en dat ze dan op churandy gaan
Dat was het idee die ze met een simpele rekensom voor de eilandraad hadden bedacht (net als dat ze hadden bedacht om Nordin mee te nemen om ervoor te zorgen dat hij niet teveel kon samenspannen met Churandy en Vincent). Alleen dus lachwekkend als daar dan extra stemmen voor worden gebruikt terwijl de spelregels met het vertrek van Vincent veranderde.

Zoals eerder hier geschreven: dan ben je echt oerdom als je dan je extra stemmen inzet die je eerder had beloofd om in te zetten. Volgens mij pakte Kevin meer velletjes, die had ik ook wel slimmer ingeschat.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_219245483
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:26 schreef Magica het volgende:
Slim van ze. Jammer dat ze niet weten dat de munt gewisseld is. Dat moeten ze echt heel goed uitspelen.
pi_219245489
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:50 schreef Keyos het volgende:

[..]
Dat was het idee die ze met een simpele rekensom voor de eilandraad hadden bedacht (net als dat ze hadden bedacht om Nordin mee te nemen om ervoor te zorgen dat hij niet teveel kon samenspannen met Churandy en Vincent).
Volgens mij was dat niet de reden om Nordin mee te nemen? Of ik moet het gemist hebben. Dat is wel iets wat in het verleden wel eens voorbij kwam, maar volgens mij is dat allemaal maar onzin. De meeste mensen hebben vooraf met hun bondje / makkers al scenario's uitgedacht. En je kan ook een bepaald teken of woord afspreken op de eilandraad als bondje waarmee de rest weet hoe er gestemd moet worden. Maar dat zien we niet, mede omdat er niet 24/7 een camera meedraait.
pi_219245503
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:03 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
1 van mijn grootste ergernissen, mensen die je eerst nieuwsgierig maken en vervolgens niks zeggen.

:( :( :(

Vraag mij altijd af wat het waarheidsgehalte ook is, ik hecht er weinig waarde aan. Zeker als het dooddoeners zijn die iedereen al jaren weet. Lang niet alles wordt uitgezonden, productie en montage bepalen wat we zien en nog belangrijker: lang niet alles wórdt opgenomen. De camera's zijn er in principe maar een paar uur, in de nacht meestal niet. En er zijn genoeg plekken om buiten de camera om te kunnen overleggen.
  dinsdag 11 november 2025 @ 17:10:58 #41
263417 Keyos
Like a Boss
pi_219245594
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:54 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Volgens mij was dat niet de reden om Nordin mee te nemen? Of ik moet het gemist hebben. Dat is wel iets wat in het verleden wel eens voorbij kwam, maar volgens mij is dat allemaal maar onzin. De meeste mensen hebben vooraf met hun bondje / makkers al scenario's uitgedacht. En je kan ook een bepaald teken of woord afspreken op de eilandraad als bondje waarmee de rest weet hoe er gestemd moet worden. Maar dat zien we niet, mede omdat er niet 24/7 een camera meedraait.
Van alle spelers die meedoen denk ik dat Amije de meest doordachte je van allemaal en de keuze van spelers die zij meeneemt is natuurlijk ook doordacht. Geen haar op m’n hoofd die verwacht dat zij Nordin meeneemt om de reden die ze in de uitzending gaf, dat is de cover-up voor de onderliggende reden.

Door Nordin mee te nemen verminder je gewoonweg het risico op een samenzwering vanuit zijn kant met bijvoorbeeld een Vincent die inmiddels ook wel door had dat het hoofd op het hakblok ligt van alle oud-kampbewoners. Stel dat Vincent, C en Nordin namelijk volle bak voor 1 iemand hadden gegaan, dan ben je veel minder zeker dat je het nog gaat redden, ook met die munt.

Ook niet voor niets dat er zelfs extra stemmen zijn ingezet en Nordin en C de meeste stemmen hadden.
pi_219245919
Uitgekookte troela inderdaad.
Allemaal cabaretteketet!
pi_219248303
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:52 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Slim van ze. Jammer dat ze niet weten dat de munt gewisseld is. Dat moeten ze echt heel goed uitspelen.
Dat is wel besproken dat het een optie was. Door nu op nordin te stemmen weten ze zeker dat hij de munt dan in zet en niet churendy. Denk ik hoor misschien denken ze niet zover door :')
  donderdag 13 november 2025 @ 14:50:20 #44
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_219257240
Hoop dat aankomende aflevering Nordin of C wint en dan de ander de munt heeft. dan word het een leuke eilandraad.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_219258332
quote:
15s.gif Op donderdag 13 november 2025 14:50 schreef junkiesietze het volgende:
Hoop dat aankomende aflevering Nordin of C wint en dan de ander de munt heeft. dan word het een leuke eilandraad.
Dan vliegt Linda er gewoon uit
  zondag 16 november 2025 @ 20:01:29 #46
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219281010
Kick
pi_219281012
Kick
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zondag 16 november 2025 @ 20:06:35 #48
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_219281038
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 18:27 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Dan vliegt Linda er gewoon uit
Mag ik Linda inruilen voor Tobias?
Fuck the EBU.
  zondag 16 november 2025 @ 20:14:07 #49
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_219281078
Is de Marieke de volgende die opgeeft?
Fuck the EBU.
pi_219281079
Geef maar op Marieke. Dan kan Nordin en Churandy een ronde verder.

Dat geZeur over het spel spelen van zuid hangt mij de keel uit.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')