Hie werkt een perceelgrens uberhaupt in het geval van een apprtement. Alles aan de buitenkant is in principe op de grens toch?quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:45 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Dit is in de portiek, dus buiten.
Ik hoop dat de portiek niet als een klankkast gaat functioneren en het gebrom van de buitenunit versterkt.
Ik zou er als portiekburen wel iets van vinden. En ik weet ook niet of met deze plek kunt voldoen aan je dB eisen op de perceelsgrens.
Condensafvoer voor de buiten unit kan goed, er loopt om het hoekje een regenpijp.quote:Op zaterdag 15 november 2025 16:43 schreef 215 het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel erg op prijs gesteld wordt als je een condensafvoer maakt zowel voor de binnenunit als voor de buiten unit, die laatste zal je nog tegen vorst moeten beveiligen ook, de binnen unit lekt alleen in de zomer dus dat hoef je niet tegen vorst te beveiligen.
Het ophangen en vooral onderhoud gaat je ook wel wat kosten want dan heb je iedere keer een steiger nodig die je op een trap kan plaatsen.
Voor verwarmen lijkt die plek me wel geschikt maar als je gaat koelen zal het wel heel erg warm worden in het portiek en de warmte kan daar slecht weg want die blijft bovenin hangen.
Ik zou een beter bereikbaar plekje zoeken en ook wat beter geventileerd eigenlijk.
Op deze foto voelt het wel meer als binnen dan wanneer je onder aan de trap staat. Maar eerlijk, ik vond het ook wel meer binnen voelen dan hoe het in mn hoofd zat, nu ik er met dit plan tegen aan kijk.quote:Op zaterdag 15 november 2025 17:11 schreef blomke het volgende:
[..]
Dit is toch niet buiten maar binnen??
Buiten beter?quote:Op zaterdag 15 november 2025 21:09 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
- dubbel, slecht internet hier
Je kunt echt geen buitendeel hangen in een portiek. Echt uitgesloten om tal van redenen.quote:Op zaterdag 15 november 2025 16:43 schreef 215 het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel erg op prijs gesteld wordt als je een condensafvoer maakt zowel voor de binnenunit als voor de buiten unit, die laatste zal je nog tegen vorst moeten beveiligen ook, de binnen unit lekt alleen in de zomer dus dat hoef je niet tegen vorst te beveiligen.
Het ophangen en vooral onderhoud gaat je ook wel wat kosten want dan heb je iedere keer een steiger nodig die je op een trap kan plaatsen.
Voor verwarmen lijkt die plek me wel geschikt maar als je gaat koelen zal het wel heel erg warm worden in het portiek en de warmte kan daar slecht weg want die blijft bovenin hangen.
Ik zou een beter bereikbaar plekje zoeken en ook wat beter geventileerd eigenlijk.
Wat zijn je belangrijkste redenen?quote:Op zaterdag 15 november 2025 21:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je kunt echt geen buitendeel hangen in een portiek. Echt uitgesloten om tal van redenen.
Als ik 5min zou rondlopen daar zou ik de perfecte oplossing kunnen bieden.
Perceelsgrens zal waarschijnlijk midden over de portiektrap lopen.quote:Op zaterdag 15 november 2025 19:01 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
[..]
Hie werkt een perceelgrens uberhaupt in het geval van een apprtement. Alles aan de buitenkant is in principe op de grens toch?
De portiekburen zijn allemaal gevraagd, die vinden het niet perse een probleem. Het is wel een beetje een klankkast, dat wel. Maar geen ramen in de portiek en de voordeuren komen allemaal eerst in een halletje.
Ik heb een goed idee gevonden!quote:Op zondag 16 november 2025 08:41 schreef Fer het volgende:
Slaapkamers zou je nog wel met IR-panelen kunnen verwarmen. De woonkamer met een mono-block wandunit en eventueel een IR paneel of elektrische vloerverwarming als extra op de echt koude dagen.
Tja moeilijk verhaal, bij een unit aan de erfgrens heb je je geluideisen van 45/40 dB op de erfgrens, als het al is toegestaan een unit op te hangenquote:Op zaterdag 15 november 2025 22:38 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
[..]
Wat zijn je belangrijkste redenen?
Ik twijfel zelf ook wel. Misschien is achter onder het raam dan toch beter, maar daar zitten wel veel ramen, balkons en de tuinen van de benedenburen.
Voorzijde aan de gevel mag van de gemeente niet op de eerste verdieping. Laatste alternatief is op het dak, maar dan ben je helemaal afhankelijk van de buren.
We zouden de unit zoveel mogelijk naar het midden van haar woning kunnen zetten. Dat geeft 2.5m tot het raam van de buren in hun woonkamer en 5m tot hun balkon. De bovenburen doen gelukkig niet moeilijk, die hebben ook nog een dakterras en onder heeft een uitbouw van een meter of 2 waardoor het geluid ook wel afgeschermd wordt.quote:Op zondag 16 november 2025 10:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tja moeilijk verhaal, bij een unit aan de erfgrens heb je je geluideisen van 45/40 dB op de erfgrens, als het al is toegestaan een unit op te hangen
Je moet dan zeker de allerstilste modellen kiezen om daar aan te kunnen voldoen.
Ik zie niet heel veel goede opties daar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |