Het wordt wel prijsschieten vanuit de oppositiebanken vrees ik. En zoals eerder genoemd, hoe stabiel is zoiets?quote:Op maandag 10 november 2025 13:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat zal ook niet gebeuren inderdaad, maar mocht het tot een kabinet PvdAGL, D66, JA21 en CU komen dan zit de VVD wel mooi 4 jaar op het strafbankje.
Alsof je met zo'n stel clowns ooit een werkbare situatie gaat krijgen. PVV is niet mee te werken in een centrumrechts kabinet laat staan als je PvdA/GL er in gaat mengenquote:Op maandag 10 november 2025 13:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat zal ook niet gebeuren inderdaad, maar mocht het tot een kabinet PvdAGL, D66, JA21 en CU komen dan zit de VVD wel mooi 4 jaar op het strafbankje.
Leg mij eens uit waarom VVD echt niet met GL/PvdA kan werken? Ligt het niet meer aan het feit dat VVD nog veel verder naar rechts is opgeschoven en dan vanaf zijlijn gaat roepen: "JIJ MOET OOK OPSCHUIVEN JA HALLO"quote:Op maandag 10 november 2025 13:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsof je met zo'n stel clowns ooit een werkbare situatie gaat krijgen. PVV is niet mee te werken in een centrumrechts kabinet laat staan als je PvdA/GL er in gaat mengenEn Jetten gaat daarop ofc afgerekend worden want hij had het over rechts moeten proberen en niet weer met slappe zak Geert die voor elke scheet het kabinet op blaast.
Gok zomaar dat De VVD het grootste potentieel heeft, zo'n waardeloos partijgezicht, slappe campagne, 20 jaar wanbeleid en dan nog zoveel zetels halen.
Kennelijk vertegenwoordigen ze terecht of onterecht de rechtse fatsoenlijke partij waar veel kiezers zich in beginsel graag mee identificeren. En die kiezers hebben vrijwel zonder uitzondering een teringhekel aan PvdA/GL . Ben het er niet mee eens maar ik denk dat Dilan hier echt mee scoort bij de rechtse kiezer, en dat zijn er uiteindelijk sowieso gewoon meer dan linkse kiezers.
Dan zullen ze eerst dat nare mens moet lozen wantbij stoot veel potentiële kiezers af. Met Karremans is die potentie er wel.quote:Op maandag 10 november 2025 13:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsof je met zo'n stel clowns ooit een werkbare situatie gaat krijgen. PVV is niet mee te werken in een centrumrechts kabinet laat staan als je PvdA/GL er in gaat mengenEn Jetten gaat daarop ofc afgerekend worden want hij had het over rechts moeten proberen en niet weer met slappe zak Geert die voor elke scheet het kabinet op blaast.
Gok zomaar dat De VVD het grootste potentieel heeft, zo'n waardeloos partijgezicht, slappe campagne, 20 jaar wanbeleid en dan nog zoveel zetels halen.
Kennelijk vertegenwoordigen ze terecht of onterecht de rechtse fatsoenlijke partij waar veel kiezers zich in beginsel graag mee identificeren. En die kiezers hebben vrijwel zonder uitzondering een teringhekel aan PvdA/GL . Ben het er niet mee eens maar ik denk dat Dilan hier echt mee scoort bij de rechtse kiezer, en dat zijn er uiteindelijk sowieso gewoon meer dan linkse kiezers.
Ik heb het nergens over Geert.quote:Op maandag 10 november 2025 13:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zou moeten kunnen, sterker nog dat is met Rutte 2 prima verlopen (in elk geval qua regeren niet het afbraakbeleid wat gevoerd isquote:Op maandag 10 november 2025 13:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Leg mij eens uit waarom VVD echt niet met GL/PvdA kan werken? Ligt het niet meer aan het feit dat VVD nog veel verder naar rechts is opgeschoven en dan vanaf zijlijn gaat roepen: "JIJ MOET OOK OPSCHUIVEN JA HALLO"
Het verwijt dat intern bij De VVD steeds terugkeerde waren niet zozeer haar kwaliteiten als politica maar gebrek aan leiderschap. Zij groeit in die rol (juist door dit soort acties). Zal mij niet verbazen dat er nu een faalkabinet komt dat kort zit en daarna nieuwe verkiezingen met VVD 35 zetels en alsnog dat rechtste kabinet Dilan 1quote:Op maandag 10 november 2025 13:35 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan zullen ze eerst dat nare mens moet lozen wantbij stoot veel potentiële kiezers af. Met Karremans is die potentie er wel.
Ik zou toch even beter nadenken over wat je wil posten want je voorstel van D66 met PVV slaat ook nergens op.quote:Op maandag 10 november 2025 13:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zou moeten kunnen, sterker nog dat is met Rutte 2 prima verlopen (in elk geval qua regeren niet het afbraakbeleid wat gevoerd is) Maar toen konden ze er echt niet om heen ze hebben aangegeven dat nu niet te willen dus dan ben je toch uitgeluld?
Het zou ook wel ongeloofwaardig zijn om de hele campagne en elk debat over een centrumrechtskabinet te prediken en dan vervolgens een week na de verkiezingen gelijk met PvdA in zee te gaan.
Andere partijen hebben zich op voorhand veel minder expliciet uitgesproken tegen een dergelijke samenwerking, dus laat Jetten het maar met De PVV proberen.
Kennelijk sluit Jetten ook ja21 uit. De democraat.quote:Op maandag 10 november 2025 13:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zou moeten kunnen, sterker nog dat is met Rutte 2 prima verlopen (in elk geval qua regeren niet het afbraakbeleid wat gevoerd is) Maar toen konden ze er echt niet om heen ze hebben aangegeven dat nu niet te willen dus dan ben je toch uitgeluld?
Het zou ook wel ongeloofwaardig zijn om de hele campagne en elk debat over een centrumrechtskabinet te prediken en dan vervolgens een week na de verkiezingen gelijk met PvdA in zee te gaan.
Andere partijen hebben zich op voorhand veel minder expliciet uitgesproken tegen een dergelijke samenwerking, dus laat Jetten het maar met De PVV proberen.
Bron?quote:Op maandag 10 november 2025 13:46 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Kennelijk sluit Jetten ook ja21 uit. De democraat.
Bijzondere definitie van uitsluiten heb jequote:
Was jouw idee maat.quote:Op maandag 10 november 2025 13:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik zou toch even beter nadenken over wat je wil posten want je voorstel van D66 met PVV slaat ook nergens op.
kan in 2 weekjes rond zijn als Jetten niet uitsluitquote:Op maandag 10 november 2025 13:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Bijzondere definitie van uitsluiten heb je
quote:Op maandag 10 november 2025 13:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Was jouw idee maat.
Weliswaar in een hypothetisch scenario maar ik ben daar niet over begonnen.
Klinkt vooral als frustratie en niet zozeer als jij die een objectieve betekenis hanteert.quote:Op maandag 10 november 2025 13:51 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
kan in 2 weekjes rond zijn als Jetten niet uitsluit
en dus worden ze uitgeslotenquote:Op maandag 10 november 2025 13:52 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Klinkt vooral als frustratie en niet zozeer als jij die een objectieve betekenis hanteert.
Jetten geeft vooral aan dat de verschillen te groot zijn op een aantal themas. Dat is weinig uitsluiten, dat is gewoon observeren. Hij gaat namelijk gewoon aan tafel met hem
Nee, de PVV is de enige partij die op dit moment wordt uitgeslotenquote:Op maandag 10 november 2025 13:53 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
en dus worden ze uitgesloten
He persoonlijke opmerkingen mag je voor je houden
In twee weken rond tussen twee partijen die in bijna alles haaks op elkaar staan? Alleen als Ja21 alles laat varen wel jaquote:Op maandag 10 november 2025 13:51 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
kan in 2 weekjes rond zijn als Jetten niet uitsluit
quote:Op maandag 10 november 2025 13:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit wordt wel een hele vermoeiende discussie als je dat zo leest.
Het waren toch echt jouw woordenquote:Je hebt bij het stemmen niet gekozen voor 'links', 'midden' of 'rechts'-kabinet. Je hebt gekozen voor een partij. En die partij moet naar eigen goeddunken weten met wie het wil werken. Als dat een combinatie van GL-PvdA - CDA - D66 - PVV krijgt is dat wat het is.
Door wie eigenlijk allemaal, niet door D66?quote:Op maandag 10 november 2025 13:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee, de PVV is de enige partij die op dit moment wordt uitgesloten
Volgens deze (vrij bizarre) redenatie worden alle partijen die straks buiten de coalitie vallen "uitgesloten"quote:Op maandag 10 november 2025 13:53 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
en dus worden ze uitgesloten
He persoonlijke opmerkingen mag je voor je houden
Dat heeft hij wèl.quote:Op maandag 10 november 2025 13:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat lijkt mij heel lastig, maar Jetten heeft zich nooit expliciet uitgesproken tegen een dergelijke coalitie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |