abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219240016
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 17:54 schreef nostra het volgende:

[..]
Er is een heel groot deel binnen de VVD dat Dilan wil lozen (en Wetzels), maar er zijn een paar oudgedienden die het in stand houden.
Iemand na zo'n uitslag, nadat ze zo slecht hebben gestaan in de peilingen, dumpen gaat natuurlijk ook gewoon niet.

En de fractie zelf lijkt ook van de JA21 of niks koers.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219240027
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 17:51 schreef Tarado het volgende:

[..]
Eerder armoedig, want hij kiest geen richting.
Een verkenner kan geen richting kiezen, een verkenner moet onderzoeken welke richting het meest logisch is volgens de partijleiders. En daar valt geen logica uit te halen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219240050
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 17:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Iemand na zo'n uitslag, nadat ze zo slecht hebben gestaan in de peilingen, dumpen gaat natuurlijk ook gewoon niet.

En vanuit de VVD gedacht ook weer logisch.
  maandag 10 november 2025 @ 18:04:42 #229
131800 Tarado
capô de fusca
pi_219240056
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 17:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een verkenner kan geen richting kiezen, een verkenner moet onderzoeken welke richting het meest logisch is volgens de partijleiders. En daar valt geen logica uit te halen.
welke richting is dit dan, of bedoel je dat juist?
pi_219240058
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 18:04 schreef Tarado het volgende:

[..]
De richting van twee middenpartijen die zetelwinst hebben gehaald.
  maandag 10 november 2025 @ 18:08:30 #231
131800 Tarado
capô de fusca
pi_219240078
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 18:05 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Sorry, maar zetelwinst zegt niks in het geval van het CDA, D66 is nu de grootste partij, dat is een ander verhaal.
pi_219240079
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 17:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

En 22 is ineens goed? Een gotspe.

Voordeel is wel dat ze key player zijn; wéér kan niemand om ze heen.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_219240081
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 17:53 schreef -XOR- het volgende:
De 'richting' is nu vanuit het centrum naar buiten werken.
From the middle out?
Bekijk deze YouTube-video
pi_219240082
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 18:04 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ja, als de partijleiders geen richting kiezen, kan een verkenner dat ook niet.
pi_219240087
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 18:05 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Niks met zetelwinst te maken, letterlijk alle partijen zullen CDA als coalitiepartij hebben genoemd (van uiterst links tot uiterst rechts) en dus is het logisch hen mee te nemen.
pi_219240088
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 18:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, als de partijleiders geen richting kiezen, kan een verkenner dat ook niet.
Hopelijk kan Jetten de onervaren Bontenbal overtuigen welke richting op.
pi_219240096
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 18:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niks met zetelwinst te maken, letterlijk alle partijen zullen CDA als coalitiepartij hebben genoemd (van uiterst links tot uiterst rechts) en dus is het logisch hen mee te nemen.
Ja, behalve D66 dan, die wil de C er het liefst buiten houden.
pi_219240113
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 18:13 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
D66 wil met CDA, VVD en GLPvdA, dus ook met CDA.
pi_219240118
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 18:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
D66 wil met CDA, VVD en GLPvdA, dus ook met CDA.
Ja, dat is evenwicht voor hun eigen programma.
pi_219240213
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 18:10 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Hopelijk kan Jetten de onervaren Bontenbal overtuigen welke richting op.
Jetten wil gewoon een programma schrijven waar GLPvdA én VVD zich thuis bij voelen, dat is zijn hoofdtaak.
pi_219240235
Als ik naar mijzelf kijk, vanuit mijn jeugd opgevoed in een vrijzinnig hervormd gezin, moeder gereformeerd, vader niks (of rood), samen getrouwd in de kerk, vader moest daarvoor belijdenis doen. Na WO2 heeft mijn vader verplicht dienst gevolgd in Indonesie voor zijn trouwen en heeft door WO2 een gruwelijke hekel gekregen aan samen zingen en padvinderij. Toen hij zelf in de problemen kwam zowel qua gezondheid als werk was er niemand van de kerk die eens vroeg hoe het met hem ging, ja, een ouderling aan de deur om te vragen waarom hij een jaar achterliep met de contributie. Heb nog nooit (was een kind nog) iemand zo snel zien weglopen na een tirade van mijn pa.

Zo ben ik politiek opgevoed, van alle kanten net niks dus, maar iig wel zelfdenkend en nooit meelopend, dat noem je dan individualisme, Hanca. Maar dat betekent niet a-sociaal.
pi_219240260
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 18:13 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Maar alleen met D66 naar buiten komen als D66 verkenner, kan echt niet. _O-
pi_219240270
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 18:39 schreef Firuze60 het volgende:
Als ik naar mijzelf kijk, vanuit mijn jeugd opgevoed in een vrijzinnig hervormd gezin, moeder gereformeerd, vader niks (of rood), samen getrouwd in de kerk, vader moest daarvoor belijdenis doen. Na WO2 heeft mijn vader verplicht dienst gevolgd in Indonesie voor zijn trouwen en heeft door WO2 een gruwelijke hekel gekregen aan samen zingen en padvinderij. Toen hij zelf in de problemen kwam zowel qua gezondheid als werk was er niemand van de kerk die eens vroeg hoe het met hem ging, ja, een ouderling aan de deur om te vragen waarom hij een jaar achterliep met de contributie. Heb nog nooit (was een kind nog) iemand zo snel zien weglopen na een tirade van mijn pa.

Zo ben ik politiek opgevoed, van alle kanten net niks dus, maar iig wel zelfdenkend en nooit meelopend, dat noem je dan individualisme, Hanca. Maar dat betekent niet a-sociaal.
Een waardeloze kerk, maar dat maakt dat puur individualistische neo-loberalisme waarin iedereen alleen vooral aan zichzelf moet denken en eigen behoeftes boven alles moet plaatsen nog wel waardeloos. Het "als je zelf maar gelukkig bent en alles hebt"-geloof.

Persoonlijk ben ikzelf voor mij de minst belangrijke persoon, ik denk liever aan alle andere mensen. Als iedereen zo denkt, kijken er tientallen of honderden mensen naar je om. In plaats van dat iedereen alleen aan zichzelf denkt.
pi_219240303
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 18:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een waardeloze kerk, maar dat maakt dat puur individualistische neo-loberalisme waarin iedereen alleen vooral aan zichzelf moet denken en eigen behoeftes boven alles moet plaatsen nog wel waardeloos. Het "als je zelf maar gelukkig bent en alles hebt"-geloof.

Persoonlijk ben ikzelf voor mij de minst belangrijke persoon, ik denk liever aan alle andere mensen. Als iedereen zo denkt, kijken er tientallen of honderden mensen naar je om. In plaats van dat iedereen alleen aan zichzelf denkt.
Het ging mij er om, dat alle kanten wel zijn voor- en nadeel hebben, het gezin waar ik in opgevoed ben (Vrijzinnig Hervormd met een keer per week naar een kerkdienst en de zondagsschool ) was lid van de VPRO-gids, mijn oma was lid van de NCRV-gids en mijn andere oma lid van de VARA-gids. Dan leer je wel dat een kant kiezen in een zuil allemaal dezelfde brut oplevert.
pi_219240325
Had de koning dit niet in een dagje kunnen doen?

We zijn morgen als het verslag komt al weer bijna twee weken verder.
pi_219240332
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 19:00 schreef Black_Baron het volgende:

Nee joh, die is een bietje dum. Misschien zijn dochter ooit weer eens.
pi_219240366
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 19:01 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nee joh, die is een bietje dum. Misschien zijn dochter ooit weer eens.
Zo hoogstaand ingewikkeld vind ik het voorstel D66 en CDA niet. _O-
pi_219240379
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 19:09 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Zo hoogstaand ingewikkeld vind ik het voorstel D66 en CDA niet. _O-
Gewoon heel serieus blijven kijken, dat helpt :D
pi_219240398
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 17:54 schreef nostra het volgende:

[..]
Er is een heel groot deel binnen de VVD dat Dilan wil lozen (en Wetzels), maar er zijn een paar oudgedienden die het in stand houden.
En uiteindelijk heeft de bizarre campagne ook redelijk geloond doordat de vrije val is afgewend. Dat maakt het ook wel lastig om haar te dumpen, zeker omdat de redding electoraal kwam van de voormalige PVV-stemmers.
pi_219240408
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 19:00 schreef Black_Baron het volgende:

Daar moet je je als koning ver vandaan houden.

En daarnaast zal in deze tijd zal populistisch rechts geen kans onbenut laten om hysterisch te gaan krijsen dat de koning niet onpartijdig of zelfs links zou zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')