Heyy haiii! Nee de overdracht is pas op 15 december. Dus nog even wat weekjes wachten. We gaan er morgen wel even heen om wat dingen op te meten.quote:Op zaterdag 8 november 2025 18:39 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Oeh klinkt ook lekker. En Prishaaaaaa![]()
Ben je al verhuisd naar je nieuwe woning of moeten jullie het nog helemaal opknappen?
Het is jouw OPquote:Op zaterdag 8 november 2025 18:42 schreef ChocoFan het volgende:
Ik vind de plaatjes eigenlijk wel prima zo, mooie vogel, mooie maan.
Ja!!quote:Op zaterdag 8 november 2025 18:41 schreef ChocoFan het volgende:
Nou moet ik zeker ook een nieuw plaatje zoeken?
Zie kwoot hierboven.quote:Op zaterdag 8 november 2025 18:42 schreef ChocoFan het volgende:
Ik vind de plaatjes eigenlijk wel prima zo, mooie vogel, mooie maan.
Oeh, nog even geduld dus maar gelukkig gaat de tijd vrij snel, althans, zo ervaar ik het.quote:Op zaterdag 8 november 2025 18:42 schreef Prisha het volgende:
[..]
Heyy haiii! Nee de overdracht is pas op 15 december. Dus nog even wat weekjes wachten. We gaan er morgen wel even heen om wat dingen op te meten.
Zekersquote:Op zaterdag 8 november 2025 18:44 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Dat is toch ook een drankje? Wat ze zelf maken?
Ik krijg hier een MI bij, die zal je niet bevallenquote:Op zaterdag 8 november 2025 18:45 schreef ChocoFan het volgende:
[..]![]()
Ik wilde eerst niet maar er schiet mij ineens iets te binnen.
Gaat razend snel. Ondertussen dit huis proberen te verkopen dus tijd vliegt helemaal.quote:Op zaterdag 8 november 2025 18:43 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Oeh, nog even geduld dus maar gelukkig gaat de tijd vrij snel, althans, zo ervaar ik het.
Wel handig dat je morgen er dan wel langs kan om alvast wat op te meten. Beter dan dat je echt moet wachten en dan niets vooruit kan plannen.
Hou maar voor je en ik heb het al veranderd.quote:Op zaterdag 8 november 2025 18:45 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik krijg hier een MI bij, die zal je niet bevallen![]()
quote:Op zaterdag 8 november 2025 18:40 schreef ChocoFan het volgende:
Weekend van Earth & Fire
Bekijk deze YouTube-video
Hier in Nederland ook hoor. Ik maak zelf ook een en ander. Of maakte. Straks in m’n nieuwe huis heb ik weer plek en dan kan ik weer dingen laten pruttelenquote:Op zaterdag 8 november 2025 18:47 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Vooral in Amerika dacht ik, daar maken ze het veel zelf. En dat moet jij dan wel echt weten.
Lijkt mij dat je dit huis wel snel verkocht krijgt alleen moet het wel uitkomen dat je niet te lang 2 hypotheken hebt of dat je er eerder uit zou moeten dan dat je in je nieuwe zou kunnen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 18:47 schreef Prisha het volgende:
[..]
Gaat razend snel. Ondertussen dit huis proberen te verkopen dus tijd vliegt helemaal.
En ja, wel fijn dat we er morgen heen kunnenIk wilde al vragen of het een keer mocht maar toen stuurde ze zelf een bericht, echt super fijn.
quote:Op zaterdag 8 november 2025 18:48 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
You from the Appalachian mountains?
Ohw, zover gaat mijn kennis dan weer niet, ken het vooral als iets Amerikaans.quote:Op zaterdag 8 november 2025 18:48 schreef Prisha het volgende:
[..]
Hier in Nederland ook hoor. Ik maak zelf ook een en ander. Of maakte. Straks in m’n nieuwe huis heb ik weer plek en dan kan ik weer dingen laten pruttelen
Ik vind het echt een heerlijk nummer.quote:
Het vlot nog niet zo erg maar goed. Ik ga ervanuit dat het allemaal goed gaat komenquote:Op zaterdag 8 november 2025 18:49 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Lijkt mij dat je dit huis wel snel verkocht krijgt alleen moet het wel uitkomen dat je niet te lang 2 hypotheken hebt of dat je er eerder uit zou moeten dan dat je in je nieuwe zou kunnen.
En wat fijn dat ze je dan een bericht hadden gestuurd uit zichzelf.
Oh dat is minder dan maar gaat gewoon goed komen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 18:51 schreef Prisha het volgende:
[..]
Het vlot nog niet zo erg maar goed. Ik ga ervanuit dat het allemaal goed gaat komen
Ping.quote:Op zaterdag 8 november 2025 18:52 schreef Prisha het volgende:
Effe mn eten in de ping doen. Het is een restje van eergisteren. Lekker makkelijk, paar minuten in de ping en klaar
Ik moet ervan huilenquote:Op zaterdag 8 november 2025 18:51 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Ik vind het echt een heerlijk nummer.
En iedere keer als ik haar weer zie in haar blauwe pakje moet ik gniffelen.
Schop schop schopquote:Op zaterdag 8 november 2025 18:57 schreef marcb1974 het volgende:
Ik zit 'verkeerde' filmpjes te kijken op YT,
even een schop richting de keuken nodig ofzo
Mijn parkiet is al onderweg.quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:03 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Schop schop schopEten maken, hup hup.
Dat is minder, dat je moet huilen er van. En er gaan er tegenwoordig veel dood maar dat was eigenlijk altijd wel zo alleen kunnen wij er nu meer dus lijken het er meer want vroeger zei mijn moeder ook zulke dingen en dacht ik, zal wel maar nu merk ik dat dus ook. Wij ouder, dus de mensen waar we mee opgroeide ook en dan ineens gaan ze dood omdat ze vaak al oud zijn.quote:Op zaterdag 8 november 2025 18:55 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik moet ervan huilen![]()
Zo te zien is de choreograaf dood... Er zit geen enkele structuur in die pasjes![]()
Ik heb toevallig net een cd gekocht waar dit op staat
quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:05 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Mijn parkiet is al onderweg.
quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:03 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Schop schop schopEten maken, hup hup.
Heb al satesoortding, daar gaat dat niet bij helpen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:05 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Mijn parkiet is al onderweg.
Dat kookding staat voor te verwarmenquote:Op zaterdag 8 november 2025 19:14 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Is je satesoortding al klaar dan? Vergeet je doperwten niet he.
Niet vergeten dan he.quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:17 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat kookding staat voor te verwarmen![]()
Neuh, zo ben ik (nog) niet.quote:
Hopen dan dat nog lang niet gebeurt.quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:18 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Neuh, zo ben ik (nog) niet.
1 keer wel zien gebeuren. Bijna de brandweer gebeld
Komt vanzelf hequote:Op zaterdag 8 november 2025 19:20 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Hopen dan dat nog lang niet gebeurt.
En oepsie![]()
Hier is het wel een keer gebeurt alleen was ik niet thuis, iets met een stoned zijnde schoonzoon en pan met olie op vuur.Alweer lang geleden inmiddels.
Meestal wel tenzij je dood bent voordat het gebeurt.quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:27 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Komt vanzelf he
Bij mij was het mijn oma. Kon het huis niet in. Dus raam op het raam.
Zie haar opstaan en naar de deur lopen.
Alleen kon ik haar niet in de keuken zien lopen. Die stond vol met rook.
Pan met hacheevlees oid die in kool was veranderd.
10 verschillende zo ongeveer, vrijwilligen op het filmfestival en dus heel veel naar de film mogenquote:
Dankjewel, nu even thuis eten en zo naar de volgendequote:
Ik dacht al, waarom duurt het zo lang voor je antwoord geeft, is het zo'n lange film.quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:30 schreef drakin het volgende:
[..]
10 verschillende zo ongeveer, vrijwilligen op het filmfestival en dus heel veel naar de film mogen
[..]
Dankjewel, nu even thuis eten en zo naar de volgende
Nee joh, heet dementie en dat soort dingenquote:Op zaterdag 8 november 2025 19:30 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Meestal wel tenzij je dood bent voordat het gebeurt.![]()
En heftig man.
Leukquote:Op zaterdag 8 november 2025 19:30 schreef drakin het volgende:
[..]
10 verschillende zo ongeveer, vrijwilligen op het filmfestival en dus heel veel naar de film mogen
[..]
Dankjewel, nu even thuis eten en zo naar de volgende
Dan is het nog steeds heftig en een erg vervelende ziekte.quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:34 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nee joh, heet dementie en dat soort dingen
Mag ik aanschuiven?quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:37 schreef Aoibhin het volgende:
Die Marokkaanse schotel met halloumi was heerlijkDie gaat in de herhaling
Weer een niet nuttige MI hierquote:Op zaterdag 8 november 2025 19:37 schreef Aoibhin het volgende:
Die Marokkaanse schotel met halloumi was heerlijkDie gaat in de herhaling
Ik dacht dat jullie het samen hadden gekookt en dus ook samen gegeten, dat was dan schijnbaar een andere keer.quote:
Het is opquote:
Dat is ook lekkerquote:Op zaterdag 8 november 2025 19:44 schreef Domnivoor het volgende:
Tortellini met ricotta en spinazie![]()
Lekker makkelijk.
Vanavond nietquote:Op zaterdag 8 november 2025 19:45 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Ik dacht dat jullie het samen hadden gekookt en dus ook samen gegeten, dat was dan schijnbaar een andere keer.
Ook heel lekkerquote:Op zaterdag 8 november 2025 19:46 schreef Shii het volgende:
Vanavond gegeten: roergebakken spitskool, tahoe met groene curry en rijst.![]()
Oeh dat klinkt ook lekker.quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:46 schreef Shii het volgende:
Vanavond gegeten: roergebakken spitskool, tahoe met groene curry en rijst.![]()
We hebben een andere keer (veel andere keren) samen halloumi gekookt ja.quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:45 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Ik dacht dat jullie het samen hadden gekookt en dus ook samen gegeten, dat was dan schijnbaar een andere keer.
Ahaaaa.quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:46 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Vanavond nietMaar we koken vaak samen met halloumi
Nou ja,quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.stupidity has become as common as common sense was before
Gelukkig maar dan.quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:46 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
We hebben een andere keer (veel andere keren) samen halloumi gekookt ja.
Oh dat klinkt ook wel heel lekker.quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:46 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ook heel lekker![]()
Ik heb een keer in een restaurant zo'n hele geroosterde spitskool gehad. Was echt heel erg lekker
Het was ook lekker.quote:
quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nou ja,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik zit nu bij cinematig, allemaal verschrikkelijke films zien, hoe slechter hoe leukerquote:Op zaterdag 8 november 2025 19:32 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Ik dacht al, waarom duurt het zo lang voor je antwoord geeft, is het zo'n lange film.
Maar dit verklaart het dus. Wat leuk en geniet er straks nog van.
Als jij het maar leuk vindt.quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:18 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik zit nu bij cinematig, allemaal verschrikkelijke films zien, hoe slechter hoe leuker
Prey (2022)quote:
Seizoen 1 of 2?quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:22 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Ik ben The last of us aan het kijken maar dat is niet op tv.
Ook lekker.quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:28 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Gegratineerde aardappelschijfjes, snijbonen, kip reepjes
Oeh, een buitenaardse lamaquote:
Sommige scenario schrijvers waren volgens mij superstoned toen ze dingen opschreven.quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:47 schreef Domnivoor het volgende:
Sowieso een bijzonder concept die film: Indianen in de 18e eeuw én aliens.
Oh ja, zulke films ken ik ook welquote:Op zaterdag 8 november 2025 20:48 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Sommige scenario schrijvers waren volgens mij superstoned toen ze dingen opschreven.
Harrison F?quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:47 schreef Domnivoor het volgende:
Sowieso een bijzonder concept die film: Indianen in de 18e eeuw én aliens.
Ik krijg alleen maar suggesties dat ik moet gaan sportenquote:Op zaterdag 8 november 2025 20:47 schreef ChocoFan het volgende:
Ik geloof dat ik weer veel crime dingen heb zitten kijken. Krijg nu weer allemaal zulke suggesties.
Hoe durf je, zomaar binnen te vallen hier.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:02 schreef kree het volgende:
hoi allen, sorry dat ik zo kom binnen vallen.
Oke over film laatste gezien heb ik nog een mening wel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.stupidity has become as common as common sense was before
quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:03 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik krijg alleen maar suggesties dat ik moet gaan sporten
quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:03 schreef marcb1974 het volgende:
BoeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
haha. naja omdat ik hier af en toe kom he. en goed weet niet helemaal hoe dat hier gaat. Maar kom vaak als ik DTS dan weer eens zat ga worden.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:03 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Hoe durf je, zomaar binnen te vallen hier.![]()
* ChocoFan gooit pleisters
Geintje, ik zal het er maar bij tikken.
Ik kom hier ook niet iedere dag, soms wel en soms heel lang weer niet.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:06 schreef kree het volgende:
[..]
haha. naja omdat ik hier af en toe kom he. en goed weet niet helemaal hoe dat hier gaat. Maar kom vaak als ik DTS dan weer eens zat ga worden.
mjah ik ook, maar denk hier doen we serieus nog wel en niet alleen om de bolk en posts.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:07 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Ik kom hier ook niet iedere dag, soms wel en soms heel lang weer niet.
Dat hele woord is hier verboden!quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:07 schreef kree het volgende:
kweet niet mss krijg ik hier eerlijkere meningen ipv alleen bolk en onzin ofzo.?
Dat ligt eraan wat jij tikt.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:07 schreef kree het volgende:
kweet niet mss krijg ik hier eerlijkere meningen ipv alleen bolk en onzin ofzo.?
Daar vroeg je zelf om .quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:07 schreef kree het volgende:
ja. eens. haha. goed dat je het ff zegt. maar eens daarmee.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:09 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Dat hele woord is hier verboden!
zekers. maar wilde ff kijken, want dit is anders als de DTS toch?quote:
neuh was niks aan de hand hoor.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:10 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Moet ik even gaan lezen daar? Relletjes zijn wel geinig maar vaak worden ze verwijderd.
Laatste posten gelezen, jij was aan het lullen over katwijk, de rest aan het bolken.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:11 schreef kree het volgende:
[..]
neuh was niks aan de hand hoor.beetje wat altijd is, totaal geen drama.
Ik heb geen tips, ik kijk zoveel, dat ik het ook weer snel vergeet wat ik heb gekeken tot ik het weer voorbij zie komen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:12 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Goeie film of docu zou wel fijn zijn.. ik kijk nu naar iemand die duizenden dollars uit geeft om te kijken wat je allemaal aan tech kan kopen wat transparant is
nou mooi toch, het laatste stukje was ook oke hoor.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:13 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Laatste posten gelezen, jij was aan het lullen over katwijk, de rest aan het bolken.
Hier praten we over van alles of over niets, vandaag vooral wat we gegeten hebben en wat er op tv is.
Ik kijk meer series dan films. En alles via streamdiensten.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:12 schreef kree het volgende:
oke ff om nog verder te gaan en mss is er hier iemand die wel wat erop ingaat ipv bolk te roepen.
Wat vonden jullie de beste film van 2025 nu die jullie gezien hebben?
Dat zijn der ergste!quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:15 schreef Domnivoor het volgende:
Ik kijk nu naar iemand die vecht met een buitenaards wezen dat transparant is
Een indiaan?quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:15 schreef Domnivoor het volgende:
Ik kijk nu naar iemand die vecht met een buitenaards wezen dat transparant is
Welkom bij de ouwelullenclubquote:Op zaterdag 8 november 2025 21:15 schreef kree het volgende:
[..]
nou mooi toch, het laatste stukje was ook oke hoor.
Of over het algemeen wel daar, maarja tis soms teveel BOLK enzo en punten en dat vind ik dan niet zo leuk. Dus vandaar wijk uit naar hier, iig met mijn leeftijdsgenoten ook
Nog niet gezien maar ik kijk uit naar Amsterdamned 2quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:12 schreef kree het volgende:
oke ff om nog verder te gaan en mss is er hier iemand die wel wat erop ingaat ipv bolk te roepen.
Wat vonden jullie de beste film van 2025 nu die jullie gezien hebben?
nou welke series dan nu? die jij leuk vind? ook daar heb ik er eigenlijk even niet eentje waarvan ik denk ga volgen ?quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:15 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Ik kijk meer series dan films. En alles via streamdiensten.
Jaquote:
hmms voel me steeds meer welkom hierquote:Op zaterdag 8 november 2025 21:16 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Welkom bij de ouwelullenclub![]()
![]()
Geintje mensen, geintje.
Heer GOA.quote:
ja dat is een klassieker, een vervolg kan alleen maar slechter zijn.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:16 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Nog niet gezien maar ik kijk uit naar Amsterdamned 2
Ik kijk ook veel te veel series. Van de week Wensday laatste seizoen gezien, erg leuk weer en vorige week The Boys en Gen V. En vandaag Last of Us gekeken.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:16 schreef kree het volgende:
[..]
nou welke series dan nu? die jij leuk vind? ook daar heb ik er eigenlijk even niet eentje waarvan ik denk ga volgen ?
Komt daar een remake op?quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:16 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Nog niet gezien maar ik kijk uit naar Amsterdamned 2
Het vervolg komt binnenkort in de bioscoop.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:19 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Komt daar een remake op?
Ah, dat is wel leuk!quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:19 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Het vervolg komt binnenkort in de bioscoop.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 8 november 2025 21:19 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Komt daar een remake op?
last of us heb ik gekeken, maar nog geen nieuwe? het eindigde beetje in cliffhanger. en volgens mij was er nog niks nieuwsquote:Op zaterdag 8 november 2025 21:18 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Ik kijk ook veel te veel series. Van de week Wensday laatste seizoen gezien, erg leuk weer en vorige week The Boys en Gen V. En vandaag Last of Us gekeken.
En dan nog docu's en zo.
Ik weet nog niet wat ik daar van moet vinden en of ik dat wil gaan zien, sowieso wacht ik tot het op een streamdienst komt want bioscoop ga ik niet zo vaak.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:19 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
no shit, ik vrees het ergste he? want ben fan van originele NL producties, maar dit vervolg op. heb er neit zo hoge verwachtingen bij.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:19 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik moet de laatste aflevering van seizoen 2 nog kijken. Dus geen spoilers nuquote:Op zaterdag 8 november 2025 21:20 schreef kree het volgende:
[..]
last of us heb ik gekeken, maar nog geen nieuwe? het eindigde beetje in cliffhanger. en volgens mij was er nog niks nieuws
En Huub Stapel.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:22 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Haha geweldig1 Dezelfbe vibe ook, zelfs weer door Dick Maas
nou duurt te lang volgende seizoen en zal niet spoilers doen. maar ben wel benieuwd naar vervolg.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:22 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Ik moet de laatste aflevering van seizoen 2 nog kijken. Dus geen spoilers nu![]()
Kweet niet wanneer seizoen 3 komt, dacht wel dat het zou komen maar kweet dus niet wanneer.
Oh die trailer ziet er best goed uit. Nu wil ik hem wel zien. Niet in de bios maar ga hem dus wel kijken zodra die op een streamsite staat.quote:
Je krijgt wat als je dat woord gebruikt jaquote:Op zaterdag 8 november 2025 21:07 schreef kree het volgende:
Tegenwoordig zit er heel lang tussen seizoenen van verschillende series. Dat vind ik wel vervelend bij de meeste die ik kijk.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:23 schreef kree het volgende:
[..]
nou duurt te lang volgende seizoen en zal niet spoilers doen. maar ben wel benieuwd naar vervolg.
nou zolang jullie eerlijk zijn tegen mij dan vind ik alles best okequote:Op zaterdag 8 november 2025 21:26 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Je krijgt wat als je dat woord gebruikt ja
Dan krijg je ze misschien beter ook welquote:
quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:23 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Wel apart altijd.. de mannelijke acteurs komen weer terug.. en de vrouwen worden ingerolen
ja vind ik ook, daarom kijk ik vaak wat oudere waar wel seizoenen al van zijn. maargoed ben beetje uit inspiratie wat ik nu nog leuk vind?quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:26 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Tegenwoordig zit er heel lang tussen seizoenen van verschillende series. Dat vind ik wel vervelend bij de meeste die ik kijk.
Of dat ze een seizoen gaan opsplitsen is ook vervelend.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:26 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Tegenwoordig zit er heel lang tussen seizoenen van verschillende series. Dat vind ik wel vervelend bij de meeste die ik kijk.
quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:27 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dan krijg je ze misschien beter ook wel
Je kent het gezegde hè...quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:27 schreef ChocoFan het volgende:
[..]Klopt, iets met goed of slecht opdrogen bij ouderdom. Huub Stapel is nog te doen iig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Keyboard Knight
Ja, want ik wil het achter elkaar zien dus dan moet ik wachten tot alles uit is en spoilers gaan vermijden, wat soms erg lastig is.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:28 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Of dat ze een seizoen gaan opsplitsen is ook vervelend.
quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:29 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Je kent het gezegde hè...
Wij mannen gaan met leeftijd steeds meer op sean Connery lijken...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het is meer dat de meeste oudere actrices te veel aan hun hoofd laten sleutelen en dan kan ik niet verder kijken dan het rare hoofd van ze.![]()
wel mee eens ja? en niet dat ik op hun val.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:32 schreef ChocoFan het volgende:
[..]![]()
Het is meer dat de meeste oudere actrices te veel aan hun hoofd laten sleutelen en dan kan ik niet verder kijken dan het rare hoofd van ze.
Je hoeft er toch ook niet gelijk op te vallen, ik kan prima zeggen of iemand knap is of niet of er goed uit ziet zonder dat ik er kriebels van krijg.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:33 schreef kree het volgende:
[..]
wel mee eens ja? en niet dat ik op hun val.
Maar neem van mij aan, zo een strak getrokken gezicht van vrouwen is voor mij gelijk een afknapper.
Maar...huiswerk....quote:
https://www.duolingo.comquote:Op zaterdag 8 november 2025 21:38 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Maar...huiswerk....![]()
![]()
![]()
Oeh hoorde pas van iemand van onze leeftijd die een cursus Frans heeft gedaan. Dus schijnbaar toch niet raar of zo. Maar bij het woord huiswerk gaat er iets mis in mijn hoofd.
quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:29 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Je kent het gezegde hè...
Wij mannen gaan met leeftijd steeds meer op sean Connery lijken...
Hij is al vijf jaar dood. Ik denk dat die er niet zo geweldig meer uitziet 🤔SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
de ellende? hoewel ik het nog beetje goed kan verstaan, de grammatica erin ben ik slecht in.quote:
Geklikt en er staat gratis bij.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:39 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
https://www.duolingo.com
Kan je de taal nog kiezen ook
En ja, huiswerk. Gewoon dagelijks een aantal lessen. Dan blijft het echt beter hangen.
Doe nu alleen wel Duits en Italiaans door elkaar sinds een week of 2.
Frans wilde ik wel beetje leren. ook stukje met duo Lingo gedaan. Maarja. toch niet teveel nodig op het moment dus beetje verslapt ermee.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:39 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
https://www.duolingo.com
Kan je de taal nog kiezen ook
En ja, huiswerk. Gewoon dagelijks een aantal lessen. Dan blijft het echt beter hangen.
Doe nu alleen wel Duits en Italiaans door elkaar sinds een week of 2.
zelfde heb ikquote:Op zaterdag 8 november 2025 21:42 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Geklikt en er staat gratis bij.![]()
Ik dacht door die gast die Frans leerde dat ik het wel handig zou vinden om Arabisch te kennen, Frans kunnen de meeste mensen die Arabisch spreken ook wel maar ik vind Frans niet zo leuk. En ik heb het over de taal voordat er weer grapjes komen over Frans als naam.
Geklikt. En je hoeft geen leraar Duits te zijn om zo te ratelen over gezellig winkelen. In besloten kring uit ik mij ook zo ongeveer over winkelen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:42 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Die ga ik niet klikken.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:44 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
ik ook nietquote:
Ik kom er regelmatig, toch wel handig het dan te spreken.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:41 schreef kree het volgende:
[..]
de ellende? hoewel ik het nog beetje goed kan verstaan, de grammatica erin ben ik slecht in.
Gratiesch jaquote:Op zaterdag 8 november 2025 21:42 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Geklikt en er staat gratis bij.![]()
Ik dacht door die gast die Frans leerde dat ik het wel handig zou vinden om Arabisch te kennen, Frans kunnen de meeste mensen die Arabisch spreken ook wel maar ik vind Frans niet zo leuk. En ik heb het over de taal voordat er weer grapjes komen over Frans als naam.
nooit echt gesnapt enzo ook niet toen ik het op LTS wel kreeg als vak.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik kom er regelmatig, toch wel handig het dan te spreken.
Grammatica is wel onhandig in het duits ja.
quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:47 schreef kree het volgende:
[..]
ik ook niet
Hoewel Duits kom ik redelijk weg mee. althans in van verstaan en hun mij. maar praat me niet over het in schrift goed zetten. want daar faal ik wss nog hard op
Ik kan het redelijk spreken en verstaan, zolang ik maar rustig blijf. Schrijven van Duits begin ik niet meer aan.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik kom er regelmatig, toch wel handig het dan te spreken.
Grammatica is wel onhandig in het duits ja.
Wie weet ooit, nu bezig met andere dingen oefenen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Gratiesch ja
Dus je kan oefenen wat je wil.
ik snap jequote:Op zaterdag 8 november 2025 21:49 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
[..]
Ik kan het redelijk spreken en verstaan, zolang ik maar rustig blijf. Schrijven van Duits begin ik niet meer aan.
3 jaar op school gehad en na de middelbare nog vrijwillig een cursus gedaan toen maar niet afgemaakt.
Ik 1 jaar op school en afgelopen jaren met een Belg samengewoond en die kon prima Frans maar het kwam gewoon niet binnen bij mij.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:49 schreef kree het volgende:
frans kreeg ik trouwens totaal niet op school, maar met Duolingo wat woordjes ken ik onderhand.
hun zeggen dan ook weer dat NL moeilijke taal is om te leren natuurlijk.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:51 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Ik 1 jaar op school en afgelopen jaren met een Belg samengewoond en die kon prima Frans maar het kwam gewoon niet binnen bij mij.
ik had nog wat meer met Russischs en pools te maken.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:52 schreef ChocoFan het volgende:
Ken wel een goed scheldzinnetje maar dat moet ik nooit tegen een Frans iemand zeggen is mij erbij geleerd.
Kweet niet hoe je het schrijft maar het is dus...vis de put en dat betekent hoerenjong, dacht ik.![]()
Oh wel op zijn Frans uitspreken dan he.
Nou, NL is inderdaad 1 van de moeilijkste talen dacht ik, ik heb wel eens een paar keer taalles gegeven maar dat ging niet goed want te veel woorden hebben dubbele betekenissen en heel dat zinsontleden snap ik zelf ook nog steeds niet goed.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:52 schreef kree het volgende:
[..]
hun zeggen dan ook weer dat NL moeilijke taal is om te leren natuurlijk.
Naja over het algemeen als je paar woorden kent en beetje handgebaren kom je meestal een eind in mijn ervaring. Zelfs als je een taal totaal niet kent.
Ah ja, die ken ik ook kurva en grubi, dat betekent dik dacht ik.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:53 schreef kree het volgende:
[..]
ik had nog wat meer met Russischs en pools te maken.
maar daar is dat "kurva"
nouja " kut dik" dan. dat curva is een statement woord als kut of klote ofzo volgens mij. LOL. althans zo begrijp ik hem.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:55 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Ah ja, die ken ik ook kurva en grubi, dat betekent dik dacht ik.
Iig een scheldwoord. En dat is toch het leukst om te leren in andere talen, vroeger op school al.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:54 schreef kree het volgende:
volgens mij vertaalt het wart in de zin van hoer of hoerenjong of kut etc. hangt van context af.
Ik bedoelde alleen het woord grubi, dat betekent dik. en die kurva is iig een scheldwoord.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:56 schreef kree het volgende:
[..]
nouja " kut dik" dan. dat curva is een statement woord als kut of klote ofzo volgens mij. LOL. althans zo begrijp ik hem.
haha ja ik vind dat prachtig om dat uit te vinden wel. maarja voor mij was het ook eerste keren enzo. Hoorde dat vaak dus eens gevraagd aan degene die wel engels sprak.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:56 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Iig een scheldwoord. En dat is toch het leukst om te leren in andere talen, vroeger op school al.En dat blijft dan uiteraard wel hangen in je hersens.
nouja iets als "kut dikke" dus. LOL.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:57 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Ik bedoelde alleen het woord grubi, dat betekent dik. en die kurva is iig een scheldwoord.
En verder ook niet echt boeiend.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:58 schreef kree het volgende:
[..]
nouja iets als "kut dikke" dus. LOL.
neuh joh, maar sommige woorden hebben meerdere betekenissen in verschillende talen. dat is het lastige ermee wel somsquote:Op zaterdag 8 november 2025 21:59 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
En verder ook niet echt boeiend.
Ik denk dat het voor de meeste mensen het zelfde is als ze een andere taal niet kennen of begrijpen. Verwarring vooral.quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:00 schreef kree het volgende:
vraag me dan altijd af hoe hun onze taal zien enzo en hoe ze het vertalen?
denk net zo lastig is dat.
Ja dat dus, net als met Nederlandse woorden, te veel hebben meerdere betekenissen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:00 schreef kree het volgende:
[..]
neuh joh, maar sommige woorden hebben meerdere betekenissen in verschillende talen. dat is het lastige ermee wel soms
nouja letterlijk wss niet. maar hoe we woorden gebruiken wss welquote:Op zaterdag 8 november 2025 22:01 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor de meeste mensen het zelfde is als ze een andere taal niet kennen of begrijpen. Verwarring vooral.
Ik faalde er op school ook echt in.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:48 schreef kree het volgende:
[..]
nooit echt gesnapt enzo ook niet toen ik het op LTS wel kreeg als vak.
Nu kan ik me verstaanbaar maken en met houtje-touwtje wel. maar als ik iets officieel moet schrijven, dan maar in engels ofzo.
Lekker niet doen hoor, gewoon doen waar je zin in hebtquote:Op zaterdag 8 november 2025 21:50 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Wie weet ooit, nu bezig met andere dingen oefenen.
zekers. trouwens de meeste met bedrijven gaat toch in engels nu. Duits is handig, maar ook niet meer de wereld taal die je moet kennen zoals het toen leek op LTS.quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:04 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik faalde er op school ook echt in.
Nu lukt het redelijk.
En zolang je je verstaanbaar kan maken is het prima toch.
quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:03 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Buitenlanders vinden Nederlands vooral heel hard en lomp heb ik weleens gehoord... chhh ggg grrr
Althans die idioten in het westen en boven de rivieren dan hè
Oke, dit zijn 300 minpuntenquote:Op zaterdag 8 november 2025 22:06 schreef ChocoFan het volgende:
[..]![]()
Mijn vlaamse exschoonmoeder begreep mij vaak niet omdat ik te snel sprak en ik was wat direct en grof, terwijl ik gewoon ABN met een beetje Rotterdams er doorheen praat.![]()
Andersom begreep ik hun ook niet als ze met zijn allen Vlaams aan het klappen waren.![]()
Gelukkig hoef ik nu niet meer op te letten.
Nou, ik zou best wel iets nieuws willen leren maar heb daar niet genoeg zelfvertrouwen voor.quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:04 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Lekker niet doen hoor, gewoon doen waar je zin in hebt
Frans is denk geen slechte taal om te leren?quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:07 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Nou, ik zou best wel iets nieuws willen leren maar heb daar niet genoeg zelfvertrouwen voor.
En dat laatste ben ik juist aan het uitzoeken, waar ik zin in heb en wat ik wil.
Genoeg mensen die Grammatica niet kende. Ieder zijn ding waar die wel goed in is.quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:06 schreef kree het volgende:
ben wel blij dat ik niet de enige ben die dik faalde op iig Gramatica Duits toen der tijd
Leuk proces wel dat uitzoeken. Sterkte ermeequote:Op zaterdag 8 november 2025 22:07 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Nou, ik zou best wel iets nieuws willen leren maar heb daar niet genoeg zelfvertrouwen voor.
En dat laatste ben ik juist aan het uitzoeken, waar ik zin in heb en wat ik wil.
nou daar gaat het om, meestal niet je cijfers op school over grammatica. maar of je kunt praten enzo. en dat lukt me redelijk oke ook met Duits. wel.quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:10 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Genoeg mensen die Grammatica niet kende. Ieder zijn ding waar die wel goed in is.
Ik was bijvoorbeeld wel heel goed in Engels, beter dan in NL en Duits. Maar ik vind dat gewoon ook een leuke taal en als ik het kan spreken met iemand ben ik helemaal blij.
Het is meer dat ik het wil leren omdat ik veel mensen in de omgeving heb die Arabisch spreken en ik zou dan toch willen weten waar ze het over hebben of dat ik ze iets kan uitleggen, ik hoor nu mijn moeder in mijn hoofd die zegt dat ze hier gewoon onze taal moeten leren en spreken maar dat doen de meeste dus niet. Zeker als ik in de lift sta zou ik het wel willen verstaan.quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:08 schreef kree het volgende:
[..]
Frans is denk geen slechte taal om te leren?
Ik dacht er wel over nl. dat of Spaans.
Duits,,,, naja beetje niet meer zo nodig.
Ja dank je en jouw tijd komt ook wel weer.quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:10 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Leuk proces wel dat uitzoeken. Sterkte ermee![]()
Het mijne is nu maar gepauzeerd
maar dat is ook beetje. en weet dat arabische landen vaak frans spreken ook.quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:12 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Het is meer dat ik het wil leren omdat ik veel mensen in de omgeving heb die Arabisch spreken en ik zou dan toch willen weten waar ze het over hebben of dat ik ze iets kan uitleggen, ik hoor nu mijn moeder in mijn hoofd die zegt dat ze hier gewoon onze taal moeten leren en spreken maar dat doen de meeste dus niet. Zeker als ik in de lift sta zou ik het wel willen verstaan.![]()
,,,GoA vraagt zich af of je dat wel wil horenquote:Op zaterdag 8 november 2025 22:12 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Het is meer dat ik het wil leren omdat ik veel mensen in de omgeving heb die Arabisch spreken en ik zou dan toch willen weten waar ze het over hebben of dat ik ze iets kan uitleggen, ik hoor nu mijn moeder in mijn hoofd die zegt dat ze hier gewoon onze taal moeten leren en spreken maar dat doen de meeste dus niet. Zeker als ik in de lift sta zou ik het wel willen verstaan.![]()
Arabisch dan want dat schijnt in meer dan 20 landen gesproken te worden.quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:13 schreef kree het volgende:
[..]
maar dat is ook beetje. en weet dat arabische landen vaak frans spreken ook.
Maar wil je dan Arabisch leren (en dat is heel andere weer). of frans?
Kan je dan niet beter met Mandarijntjes aan de slag?quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:12 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Dat weet ik dus ook niet maar ik ben best nieuwsgierig en zou toch geinig zijn als deze oude Hollandse dame ze ineens verstaat en terug kan spreken.quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:13 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
,,,GoA vraagt zich af of je dat wel wil horen
ja vaak in combi met frans wel. Althans. als het Arabisch is weten ze meer frans als engels. uit mijn ervaring ermee iig.quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:15 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Arabisch dan want dat schijnt in meer dan 20 landen gesproken te worden.
Dat zei ik vroeger altijd, we moeten Mandarijn leren want dat wordt een grotere wereldtaal, alleen wonen mensen uit die culturen niet hier in mijn omgeving.quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:16 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Kan je dan niet beter met Mandarijntjes aan de slag?
https://het-vertaalbureau.com/blog/meest-gesproken-talen-wereld/
Klopt, die Belg kon dus wel praten met ze omdat hij Frans sprak.quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:16 schreef kree het volgende:
[..]
ja vaak in combi met frans wel. Althans. als het Arabisch is weten ze meer frans als engels. uit mijn ervaring ermee iig.
Maar dat is natuurlijk beetje hoe en wat je wil. Ik ben voorstander om talen te leren. Maar ook wel van dat iedereen wel engels kan. iig basis. wereldwijd.
ook hun gaan over in engels wel denk? iig jeugd?quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:17 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Dat zei ik vroeger altijd, we moeten Mandarijn leren want dat wordt een grotere wereldtaal, alleen wonen mensen uit die culturen niet hier in mijn omgeving.
haha ja naja ik kan geen vloeiend gesprek in frans voeren. maar met beetje handen en paar woordjes komen we er wel uit. ook nog zonder engels.quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:18 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Klopt, die Belg kon dus wel praten met ze omdat hij Frans sprak.
quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:18 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Ik had in een grijs verleden een job dat ik klanten kreeg waarmee ik moest onderhandelen, en soms waren dat ook Arabisch talige, die kwamen dan met 5 man uit een golfje en moesten we onderhandelen, en dat ging onderling tekeer, en ik snapte er nooit wat van. Totdat iemand mij leerde: "Parra Parra" dat betekend schijnbaar veel geld.
Dus toen kwam er weer zon klubje.. en ik liep naar buiten en wreef in mijn handen .. en riep : Ahaa.. Parra Parra.. !
Het was gelijk stil... vanaf dat moment wisten ze niet of ik wel of niet hun kon verstaan.. en het onderhandelen ging sindsdien stukken soepeler!
ik ken dit.quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:21 schreef ChocoFan het volgende:
[..]Dat is wel een goede manier.
Ik weet wel de arabische begroeting maar durf het nooit hardop uit te spreken, salam allakum of alleen salam, zeggen ze ook vaak tegen elkaar maar ik hou het dan gewoon bij hallo.
Ik helemaal niet en wil het ook niet, alleen zou het fijn zijn als ik gewoon een gesprekje met de buurvrouwen kan hebben zonder dat ik mij af vraag of ze mij wel begrijpen, wat vaak niet zo is, dus ik praat dan erg langzaam en korte zinnen en dan hopen dat ze me een beetje begrijpen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:20 schreef kree het volgende:
[..]
haha ja naja ik kan geen vloeiend gesprek in frans voeren. maar met beetje handen en paar woordjes komen we er wel uit. ook nog zonder engels.
gewoon zeggen tegen haar lijkt me dan niet raar? dat je dat niet zo snel kunt volgen. ?quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:23 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Ik helemaal niet en wil het ook niet, alleen zou het fijn zijn als ik gewoon een gesprekje met de buurvrouwen kan hebben zonder dat ik mij af vraag of ze mij wel begrijpen, wat vaak niet zo is, dus ik praat dan erg langzaam en korte zinnen en dan hopen dat ze me een beetje begrijpen.
Salam aleikum aleikum salam, of hoe je het schrijft maar ze zeggen dus vaak genoeg alleen salam tegen elkaar.quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:22 schreef kree het volgende:
[..]
ik ken dit.
begroeting is
Shalam aleikum. en reactie moeit zij aleikum slalom.
Het ligt er echt aan wie het is. Gelukkig weet ik inmiddels wel een beetje of iemand NL begrijpt maar de laatste tijd verhuizen er veel in de flat en dus ook weer nieuwe mensen waarvan ik het weer niet weet.quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:24 schreef kree het volgende:
[..]
gewoon zeggen tegen haar lijkt me dan niet raar? dat je dat niet zo snel kunt volgen. ?
ik snap je wel want ben net zo bange schijterd. maar wat ik zeg is uit ervaring. en hoezeer ik dart niet wist, als je 5 uur naast een Arabisch persoon zit in een vliegtuig ga je toch wel kletsen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:26 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Salam aleikum aleikum salam, of hoe je het schrijft maar ze zeggen dus vaak genoeg alleen salam tegen elkaar.
Ik ben gewoon een bange schijterd.Bang dat ik het verkeerd zeg en ze dan boos worden of dat ze ineens denken dat ik dan alles snap en dat ze dan een heel verhaal gaan doen. Dus doe ik het maar niet en hou het bij hallo of dag.
Gelukkig zijn er wel een aantal die meer NL kennen en daar kan ik dan wel korte gesprekjes mee hebben. Leuk hoor een lift in een hoge flat en niet tegen stiltes kunnen.
Ik heb een paar jaar als vrijwilliger gewerkt waar veel vrouwen kwamen die de NL taal amper spraken dus ik weet wel een beetje hoe het werkt. Met handen en voeten en zo. Of dingen aanwijzen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:29 schreef kree het volgende:
[..]
ik snap je wel want ben net zo bange schijterd. maar wat ik zeg is uit ervaring. en hoezeer ik dart niet wist, als je 5 uur naast een Arabisch persoon zit in een vliegtuig ga je toch wel kletsen.
naja geen woord engels kon ie, maar oke dan probeer je beetje van op gebaren of half engels woordjes wat ze kennen.
Maar wat ik zei, is begroeting naar elkaar. en dat je elkaar geluk wenst eigenlijk? als je het letterlijk vertaald.
ben wel voorstander voor om niet kortzichtig dan te zijn als je eens met andere te maken hebt. ik heb leuk gepraat al was het beetje in handgebaren en gebroken engels en frans enzzo.
nouja min of meer. dan heb jij toch ook niet zo slechte ervaringen enzo met anderen die een andere taal spreken?quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:32 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Ik heb een paar jaar als vrijwilliger gewerkt waar veel vrouwen kwamen die de NL taal amper spraken dus ik weet wel een beetje hoe het werkt. Met handen en voeten en zo. Of dingen aanwijzen.
Lol ooit ook een man uit syrie dacht ik en die had een vriend aan de telefoon en toen liet hij mij woorden zeggen die ik totaal verkeerd uitsprak uiteraard en lagen ze allebei in een deuk en ik liet hem dan weer hollandse woorden zeggen, weer allebei in een deuk. Dingen met een g erin zijn vet grappig om andere mensen uit te laten spreken dan.
klopt en Arabisch meeste kennen frans ook. vandaar dat ik het zei.quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:34 schreef ChocoFan het volgende:
Daar kwam ik er dus ook achter dat er in meer dan 20 landen Arabisch wordt gesproken want hij kwam een keer binnen en begon tegen een vrouw te praten en toen zei ik, hoe weet je nou dat ze dezelfde taal als jou spreekt want jullie kunnen elkaar niet en toen vertelde hij mij dat, dus zo weten ze dat onderling, zoals wij westerse meestal wel Engels of Duits kennen.
Niet echt slechte ervaringen alleen zou het wel handig zijn als ik ze zou begrijpen en andersom. Zeker in bepaalde situaties. Maar ja, dat is nou eenmaal niet zo dus prima dan.quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:35 schreef kree het volgende:
[..]
nouja min of meer. dan heb jij toch ook niet zo slechte ervaringen enzo met anderen die een andere taal spreken?
Ik snap tis beetje soms lastig, want Arabisch en frans snap ik niet. maar hun NL ook niet en toch kun je wel communiceren. enzo denk.
Ik begrijp en weet.quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:36 schreef kree het volgende:
[..]
klopt en Arabisch meeste kennen frans ook. vandaar dat ik het zei.
Komt door het koloniale verleden van die landen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:36 schreef kree het volgende:
[..]
klopt en Arabisch meeste kennen frans ook. vandaar dat ik het zei.
klopt want ook meegemaakt, maar ik zeg ff het algemene.quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:37 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Niet echt slechte ervaringen alleen zou het wel handig zijn als ik ze zou begrijpen en andersom. Zeker in bepaalde situaties. Maar ja, dat is nou eenmaal niet zo dus prima dan.
quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:38 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Komt door het koloniale verleden van die landen.
Nou dat dacht ik vroeger ook maar zo werkt dat dus niet, dat iedereen Engels moet kennen want er zijn grotere groepen die Arabisch/Frans spreken en de Aziatische groep is ook heel groot en die vinden dat wij dat dan maar weer moeten leren. Oh en Russisch natuurlijk. Dus helaas, 1 wereldtaal gaat hem voorlopig nog niet worden.quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:39 schreef kree het volgende:
[..]
klopt want ook meegemaakt, maar ik zeg ff het algemene.
Ik kwam in mauretanie he. tijdje terug. En ok dat was Arabisch en de beetje meer officiële konden frans.
naja beide die ik niet ken.
Maar hoop landen in Afrika zijn nou eenmaal of nog wel frans talig of wel engels. of verbasterd NL als je naar zuiden gaat.
Ik denk iedereen moet gewoon iig basis engels kennen nu, want meest handige.
maar bv Duolingo (no sponsor ik). kan best helpen om wat woordjes basis te leren enzo?
eens met je. en idd zo gaat het niet worden denk, dus beetje aanpassen naar elkaarquote:Op zaterdag 8 november 2025 22:42 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Nou dat dacht ik vroeger ook maar zo werkt dat dus niet, dat iedereen Engels moet kennen want er zijn grotere groepen die Arabisch/Frans spreken en de Aziatische groep is ook heel groot en die vinden dat wij dat dan maar weer moeten leren. Oh en Russisch natuurlijk. Dus helaas, 1 wereldtaal gaat hem voorlopig nog niet worden.
nah was niet de beste film ooit die ik gezien heb ook idd?quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:50 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
ik dacht laat ik War of the Worlds eens terug kijken... dat is al ff geleden...
Blijk ik de 1 ster 2025 remake te hebben
Trustequote:Op zaterdag 8 november 2025 22:49 schreef ChocoFan het volgende:
Sow, bijna een heel topic vol geluld, tijd voor mijn bed.
Goedenavond verder allemaal en tot snel.![]()
Dat je hem terug wil kijken is al iets,quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:50 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
ik dacht laat ik War of the Worlds eens terug kijken... dat is al ff geleden...
Blijk ik de 1 ster 2025 remake te hebben
slaap lekker hequote:Op zaterdag 8 november 2025 22:49 schreef ChocoFan het volgende:
Sow, bijna een heel topic vol geluld, tijd voor mijn bed.
Goedenavond verder allemaal en tot snel.![]()
die film was niet heel slecht als je het mij vraagt?quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:56 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat je hem terug wil kijken is al iets,
maar de 1 ster? Merk je dat dan niet
quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:56 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat je hem terug wil kijken is al iets,
maar de 1 ster? Merk je dat dan niet
hmmms die film is vrij oud?quote:Op zaterdag 8 november 2025 23:00 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Pas na 3 minuten...
Maar hij staat nog aan.. eens kijken wat ze er van maken
dan hebben we het niet over dezelfde? doe eens link?quote:Op zaterdag 8 november 2025 23:01 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
2025 vind ik wel meevallen... maar ik weet niet hoe vers jij je films hebt
quote:Op zaterdag 8 november 2025 23:02 schreef kree het volgende:
[..]
dan hebben we het niet over dezelfde? doe eens link?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Keyboard Knight
quote:Op zaterdag 8 november 2025 23:04 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]hmms ik ken hier andere eronder of haal titels door de war, dit is nieuwere lijkt hetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Do what you love, love what you do!
quote:Op zaterdag 8 november 2025 23:06 schreef kree het volgende:
niet om stemming te zetten?
maar dit zie ik als ik het opzoek:
zekers en ik ga ook niet af altijd op dit soort reviews.quote:Op zaterdag 8 november 2025 23:07 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]Ik bepaal dat soort dingen zelf
Laat ik dit zeggen... voor een tech Wappie zoals ik begint het goedquote:Op zaterdag 8 november 2025 23:09 schreef kree het volgende:
[..]
zekers en ik ga ook niet af altijd op dit soort reviews.
mss kun jij me overtuigen nog na gekeken dat ie wel goed is, maar dit voorspeld niet veel goeds. en ben redelijk kritisch met films altijd
oke oke. ik wil het niet gelijk de grond in branden want heb hem niet gezien.quote:Op zaterdag 8 november 2025 23:09 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Laat ik dit zeggen... voor een tech Wappie zoals ik begint het goed
< Zet film even stopquote:Op zaterdag 8 november 2025 23:17 schreef Puzzie het volgende:
50 shades of funk
Heerlijk nummerquote:Op zaterdag 8 november 2025 23:19 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
< Zet film even stop
Wha Old scool! Beetje Prince vibes zitten er in
Ah, die,quote:
Alles met tom cruise is slecht.quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:58 schreef kree het volgende:
[..]
die film was niet heel slecht als je het mij vraagt?
kan me betere bedenken wel, maarja met wat er nu online is met streaming is wss alle oudere beter, wat een bagger zeg.
nou dat was al niet best. maar oke, deze nieuwe weet ik nietquote:Op zaterdag 8 november 2025 23:25 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Alles met tom cruise is slecht.
Misschien dat de nog oudere oke is.
vond die top gun remake nog wel aardig, maar ook niet echt het gerne waar ik van hou.quote:Op zaterdag 8 november 2025 23:25 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Alles met tom cruise is slecht.
Misschien dat de nog oudere oke is.
Zet hem net uit... Zelfs ik kan dat niet aan. Kijk nog liever een romantische comedy op Hallmarkquote:Op zaterdag 8 november 2025 23:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ah, die,
Sterkte, het gaat niet beter worden
De nieuwe Frankenstein schijnt wel ok te zijn... Kun je ook vinden bij die link van net !quote:Op zaterdag 8 november 2025 23:33 schreef kree het volgende:
alle films die nu te zien zijn op de streaming diensten is totale bagger,
Of door eigen netwerk gemaakt met overdreven LBQTI erin enzo.
niks goeds gewoon.
mjah mss. kan niet zeggen want niet gezien, maar dat soort film wil ik niet echt zien?quote:Op zaterdag 8 november 2025 23:34 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
De nieuwe Frankenstein schijnt wel ok te zijn... Kun je ook vinden bij die link van net !
Zijn er weinig de laatste tijd helaas.quote:Op zaterdag 8 november 2025 23:26 schreef kree het volgende:
[..]
nou dat was al niet best. maar oke, deze nieuwe weet ik niet
waar zijn de kwaliteit films he? ik zie ze niet meer zo? jullie wel?
rtl 8 is dan wat voor jou.quote:Op zaterdag 8 november 2025 23:30 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Zet hem net uit... Zelfs ik kan dat niet aan. Kijk nog liever een romantische comedy op Hallmark
snap je man, is er ook niet. zelfs die jurrasic park is uitgebouwd al. heb tot laatste gezien. maar werd alleen slechter als film.quote:Op zaterdag 8 november 2025 23:37 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zijn er weinig de laatste tijd helaas.
Ben aan het wachten tot ik de nieuwe jurrasic park ergens zien kan.
Daar ben ik met mijn zoon heen geweest in de Biosquote:Op zaterdag 8 november 2025 23:37 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zijn er weinig de laatste tijd helaas.
Ben aan het wachten tot ik de nieuwe jurrasic park ergens zien kan.
Nou vond ik de Shawshank redemption ook geen wonder film, niet mijn genrequote:Op zaterdag 8 november 2025 23:37 schreef kree het volgende:
waar is de next "shahnshank redemption" enzo? of meer van die klassiekers... kijk die liever nog een keer als de AI bagger die ze nu produceren. ?
Dan is er in ieder geval Scarletquote:Op zaterdag 8 november 2025 23:39 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Daar ben ik met mijn zoon heen geweest in de Bios
Ik zal verder maar niets zeggen....
nouja ik vond hem wel goed. iig verhaal.quote:Op zaterdag 8 november 2025 23:39 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nou vond ik de Shawshank redemption ook geen wonder film, niet mijn genre
Best nog redelijk wat, LOTR, Star Wars (wel de eerste 3), Der Untergang, Groundhog Day, Trading Places, etc.quote:Op zaterdag 8 november 2025 23:40 schreef kree het volgende:
[..]
nouja ik vond hem wel goed. iig verhaal.
maar wat bv vind jij dan goeie verhalen of films?
paar met je wel eensquote:Op zaterdag 8 november 2025 23:43 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Best nog redelijk wat, LOTR, Star Wars (wel de eerste 3), Der Untergang, Groundhog Day, Trading Places, etc.
En heb een zwak voor zwart wit films. Al zijn die soms wel iets te langzaam.
Eens, ze moeten meer hun best gaan doen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 23:46 schreef kree het volgende:
[..]
paar met je wel eens
maar mis wel beetje nu nieuwe films die eraan kunnen tippen dus of bij lange na niet eens...
Maar wat staat er, willekeurig, in jouw top x?quote:Op zaterdag 8 november 2025 23:46 schreef kree het volgende:
[..]
paar met je wel eens
maar mis wel beetje nu nieuwe films die eraan kunnen tippen dus of bij lange na niet eens...
Is dat het of wil je in het weekend niet naar bed, dus is alles leuk?quote:Op zaterdag 8 november 2025 23:47 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Het is weer zon avond.... door de weeks als ik moet werken is er van alles leuks op YT enzo... en in het weekend hebben ze alles verstopt
eens ja, het lijkt of ze allemaal daar maar de moed opgegeven hebben en denken we maken wat met (AI) wat meeste wss leuk vinden.quote:Op zaterdag 8 november 2025 23:46 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Eens, ze moeten meer hun best gaan doen.
Nu lijken de films een beetje op hun grote lijder
Kweet niet hoe je roestisch je russisch is ...quote:Op zaterdag 8 november 2025 23:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Maar wat staat er, willekeurig, in jouw top x?
quote:Op zaterdag 8 november 2025 23:49 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Kweet niet hoe je roestisch je russisch is ...Als jij met russisch komt wil ik niet op die link klikken eigenlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
stupidity has become as common as common sense was before
Zag pas iets van een Duitse film over WO2, die zou nog wel goed kunnen zijn.quote:Op zaterdag 8 november 2025 23:48 schreef kree het volgende:
[..]
eens ja, het lijkt of ze allemaal daar maar de moed opgegeven hebben en denken we maken wat met (AI) wat meeste wss leuk vinden.
\Echt. ik kan van laatste 2 jaar geen film opnoemen die ik nu echt goed vond. Laatste was mss interstellar. of hoe heet ie over die atoombom.
quote:Op zaterdag 8 november 2025 23:49 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Kweet niet hoe je roestisch je russisch is ...haha wat is dit. ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do what you love, love what you do!
Engels dan?quote:Op zaterdag 8 november 2025 23:50 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Als jij met russisch komt wil ik niet op die link klikken eigenlijk
quote:Op zaterdag 8 november 2025 23:51 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Engels dan?Ik wacht gewoon lekker tot ie op een streamingdienst staat. Kan ik rustig op tv kijkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dank
stupidity has become as common as common sense was before
en welke was dat dan over WW2 want volg dat altijd, maar is er ook niet recent wat van gemaakt?quote:Op zaterdag 8 november 2025 23:51 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zag pas iets van een Duitse film over WO2, die zou nog wel goed kunnen zijn.
Verder kom ik ook zelden wat tegen de laatste jaren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |