abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219222758
'Enorme ontploffingskracht'

https://www.rtl.nl/nieuws(...)werk-100-stuks-thuis

De politie heeft gisteravond een tiener uit Baarn aangehouden omdat hij wordt verdacht van het afsteken van illegaal vuurwerk. Tijdens vervolgonderzoek vond de politie in het huis waar de jongen woont nog 100 stuks illegaal vuurwerk.

De precieze leeftijd van de jongen wil de politie niet zeggen, maar volgens een woordvoerder gaat het om middelbareschoolleeftijd. Ook maakt de politie niet bekend om wat voor illegaal vuurwerk het gaat, maar als voorbeeld wordt een Cobra 6 genoemd.

Bij de politie kwam gisteren rond 21.40 uur een melding dat er vuurwerk zou worden afgestoken in de Pekingtuin in Baarn. De verdachte werd daarop aangehouden. Of de jongen alleen was of met anderen, kan de woordvoerder niet zeggen. "Maar hij is de enige verdachte", zegt ze tegen RTL Nieuws.

Het vuurwerk bij de jongen thuis is in beslag genomen, afgevoerd en wordt na verder onderzoek vernietigd. Tijdens het onderzoek zal ook bekeken worden waar het vuurwerk mogelijk vandaan komt en waarom de jongen het had.

De politie waarschuwt dat illegaal vuurwerk een enorme ontploffingskracht heeft. "Niet alleen het afsteken, maar ook vervoeren en opslaan brengt grote risico's met zich mee. Als het mis gaat, is dat levensgevaarlijk. Illegaal vuurwerk, zoals bijvoorbeeld de Cobra 6, heeft per stuk dezelfde ontploffingskracht als een kleine handgranaat", aldus de politie.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_219222763
Vet toch
pi_219222767
Nou wat erg zeg :')
U MAD?
  Spellchecker zaterdag 8 november 2025 @ 16:48:11 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219222770
Druppel op de goloeiende plaat waarschijnlijk maar mooi dat hij gepakt is.
pi_219222778
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 16:47 schreef de_boswachter het volgende:
Nou wat erg zeg :')
Ja maar het heeft de ONTPLOFFINGSKRACHT VAN EEN KLEINE HANDGRANAAT bohhh
pi_219222781
Vorige week nog door de Pekingtuin gelopen. Geen vuurwerk afgestoken. Komt enigzins dichtbij nu.
pi_219222800
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 16:48 schreef maily het volgende:
Druppel op de goloeiende plaat waarschijnlijk maar mooi dat hij gepakt is.
Ja dar was ik nou ook juist bang voor.

...en het is pas november.
pi_219222864
Vind het altijd wat overdreven, maar dit nieuws moet altijd in november/december even naar buiten komen "want kijk uit, we houden je in de gaten"

Soms komt zelfs de EOD langs, die zullen zich toch ook doodlachen bij dit soort meldingen? Dat spul ligt in sommige landen in Europa gewoon openlijk op de markt, en geen hond die er wat om geeft.

quote:
Illegaal vuurwerk, zoals bijvoorbeeld de Cobra 6, heeft per stuk dezelfde ontploffingskracht als een kleine handgranaat", aldus de politie.
Ook weer zo'n bullshit verhaal. De ontploffingskracht zal ongetwijfeld overeen komen. Maar een handgranaat is vooral gevaarlijk door de scherfwerking, stukken metaal die je lichaam doorboren. Een Corbra is gemaakt van karton. Een nuance die ze daar niet in meebrengen.

Prima dat dat spul van straat verdwijnt hoor, ik heb ook niet zoveel behoefte aan dat spul voor mijn deur. Maar zo'n nieuwsartikel is altijd zo lekker overdreven opgehitst.
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_219222886
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 17:06 schreef Watmoetjenou het volgende:
Vind het altijd wat overdreven, maar dit nieuws moet altijd in november/december even naar buiten komen "want kijk uit, we houden je in de gaten"

Soms komt zelfs de EOD langs, die zullen zich toch ook doodlachen bij dit soort meldingen? Dat spul ligt in sommige landen in Europa gewoon openlijk op de markt, en geen hond die er wat om geeft.
[..]
Ook weer zo'n bullshit verhaal. De ontploffingskracht zal ongetwijfeld overeen komen. Maar een handgranaat is vooral gevaarlijk door de scherfwerking, stukken metaal die je lichaam doorboren. Een Corbra is gemaakt van karton. Een nuance die ze daar niet in meebrengen.

Prima dat dat spul van straat verdwijnt hoor, ik heb ook niet zoveel behoefte aan dat spul voor mijn deur. Maar zo'n nieuwsartikel is altijd zo lekker overdreven opgehitst.
Dat zegt-ie hier letterlijk. Dat het in sommige landen in Europa op de markt ligt.

Bekijk deze YouTube-video
pi_219222899
Yeey! Eerste echte bericht van 2025 (die ik zie dan) en op naar vele maar want... er is een grote groep die graag vuurwerk wil blijven zien dus dit gaat alleen maar opgeschaald worden (en de opsporing er van ook).
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_219222912
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 16:46 schreef tesssssssss het volgende:
Als het mis gaat, is dat levensgevaarlijk. Illegaal vuurwerk, zoals bijvoorbeeld de Cobra 6, heeft per stuk dezelfde ontploffingskracht als een kleine handgranaat", aldus de politie.
_O-

Misschien moet de politie eens een keer mee met een dagje handgranaat gooien... :')
pi_219222929
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Watmoetjenou op 08-11-2025 17:20:18 ]
pi_219222936
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 17:11 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dat zegt-ie hier letterlijk. Dat het in sommige landen in Europa op de markt ligt.

Ja? Kun je dus precies niks mee
  zaterdag 8 november 2025 @ 17:39:08 #15
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219223071
1 van de 50.000 kutpubers gepakt :{
pi_219223203
quote:
Het mooiste uit de link vind ik nog het filmpje van Pablo met die geile MILF ernaast.
En toen ineens herkende ik haar, zij is van 'Bij ons op het Kamp', heerlijke tv vind ik dat en deze moeder in het bijzonder _O_
pindazakje
pi_219223243
Vorig jaar dat jochie uit Den Haag waarvan de moeder tijdens de uitvaart nog steeds vol bewondering vertelde dat ie zo goed met vuurwerk om kon gaan....

Ik ben blij dat er geen (al dan niet overjarige) pubers bij mij in het rijtje wonen.

Ook al is het maar karton, met honderd cobra's die per ongeluk gelijktijdig af gaan zijn de muren toch wel ontzet en de achterburen kunnen glassplinters weghappen.

Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_219223247
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 17:11 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk filmpje. We zien prachtige, overweldigende natuur en dan gaat daar een één of andere kutmarokkaan daar vuurwerk af zitten steken. :( :X
pi_219223287
oh mijn god nee toch
bro had 100 handgranaten in huis

boem weg hele buurt
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
  zaterdag 8 november 2025 @ 18:38:48 #20
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219223566
Gun die jongen toch z'n plezier.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 8 november 2025 @ 19:14:15 #21
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_219223929
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 november 2025 17:13 schreef AchJa het volgende:
1 Slof strijkers is ook 100 stuks... Misdaad van de eeuw!

[ afbeelding ]
De piko varianten passen in een lucifersdoosje waardoor ik altijd voldoende munitie op zak had :7

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 8 november 2025 @ 19:41:23 #22
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_219224381
Ram kiks super vet cool
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 9 november 2025 @ 11:47:50 #23
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_219229144
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 november 2025 17:54 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Het mooiste uit de link vind ik nog het filmpje van Pablo met die geile MILF ernaast.
En toen ineens herkende ik haar, zij is van 'Bij ons op het Kamp', heerlijke tv vind ik dat en deze moeder in het bijzonder _O_
Thanks voor de tip, leuke milf inderdaad. En hilarisch, "illegaal vuurwerk moet van de markt af!", goh, moeten we straks ook illegale vuurwapens verbieden en geen alcohol meer verkopen onder de 18?
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_219230893
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 16:49 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:

[..]
Ja maar het heeft de ONTPLOFFINGSKRACHT VAN EEN KLEINE HANDGRANAAT bohhh
Vannacht nog een zwaargewonde jongen die vuurwerk afstak. Hij moest gereanimeerd worden en mist wat ledematen. Dat lukt je niet met legaal vuurwerk.

Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')