Precies. Gewoon even afwachten.quote:Op zaterdag 8 november 2025 09:53 schreef Bot13 het volgende:
Kwestie van afwachten of de onrust in Rotterdam daadwekelijk veel groter is zonder vuurwerkshow bij de Erasmusbrug. Grotere schade dan 1,2 miljoen euro MEER dan vorig jaar. Als dat zo is, kan hij met feiten de keuze voor volgend jaar onderbouwen.
True.quote:Op zaterdag 8 november 2025 09:57 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Precies. Gewoon even afwachten.
Maar 1,2 miljoen uitgeven aan vuurwerk omdat je bang bent dat men anders de boel gaat slapen is ook wel een verdrietig gegeven. Rotterdam heeft natuurlijk wel veel asobekkies, maar dit is te debiel voor woorden.
Nu hebben ze wellicht een excuus in hun eigen ogen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:01 schreef embedguy het volgende:
Het zou me sowieso niet verbazen dat er hordes paupers zijn die onrust gaan veroorzaken met als reden ‘hadden ze de show maar door moeten laten gaan’. Sterker nog, het zou me verbazen als dat niet gebeurt.
Met dit soort maatregelen ‘inspireer’ je meer mensen om te gaan rellen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:27 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Nu hebben ze wellicht een excuus in hun eigen ogen.
Gaat het wel door, dan rellen ze alsnog maar dan zonder excuus.
Kilootje coke halen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:33 schreef Kim-Holland het volgende:
Wat gaat hij nu met die 28.000 euro doen?
Maar 28k opgehaald met crowdfundingquote:Op zaterdag 8 november 2025 09:48 schreef tesssssssss het volgende:
Maar de shows kosten samen 1,2 miljoen euro. Een bedrag dat lang niet werd gehaald met de crowdfunding, die 28 duizend euro bij elkaar sprokkelde.
Ik denk dat je heel hard gaat schrikken met Oud en Nieuw. Ik las dat artikel en het eerste wat ik dacht was "livestream."quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:37 schreef Cockwhale het volgende:
Voor veel straatfiguren is oud en nieuw "The Purge" voor materiële dingen. Dit soort mensen mogen ze wel eens een hand amputeren.
Dan maak je direct het verband dat iemand die overlast en schade maakt met vuurwerk (in Rotterdam) dat niet doet als er een show zou zijn, dat kun je niet zo stellen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 09:57 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Precies. Gewoon even afwachten.
Maar 1,2 miljoen uitgeven aan vuurwerk omdat je bang bent dat men anders de boel gaat slapen is ook wel een verdrietig gegeven. Rotterdam heeft natuurlijk wel veel asobekkies, maar dit is te debiel voor woorden.
Ik ben het volledig met je eens, mijn post was ook meer gevoed door het argument van de geinterviewde uit de OP.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:05 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Dan maak je direct het verband dat iemand die overlast en schade maakt met vuurwerk (in Rotterdam) dat niet doet als er een show zou zijn, dat kun je niet zo stellen.
Ik denk zelfs dat van de personen die schade maken er helemaal niemand komt kijken bij die show.
Veruit de meeste, zo niet bijna alle, schade wordt niet veroorzaakt door de mensen die zelf een leuk stukje siervuurwerk willen afsteken (ja die maken ook schade, maar in verhouding niet veel). De meeste schade en overlast komt door illegaal vuurwerk, het volk dat dit afsteekt staat niet bij de Erasmusbrug te kijken naar een show, en laat zich in 2027 ook niet tegenhouden door een vuurwerkverbod
Ik denk dat veel mensen nu nog veel bozer zijn want "ze pakken alles van ons af."quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:05 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Dan maak je direct het verband dat iemand die overlast en schade maakt met vuurwerk (in Rotterdam) dat niet doet als er een show zou zijn, dat kun je niet zo stellen.
Ik denk zelfs dat van de personen die schade maken er helemaal niemand komt kijken bij die show.
Veruit de meeste, zo niet bijna alle, schade wordt niet veroorzaakt door de mensen die zelf een leuk stukje siervuurwerk willen afsteken (ja die maken ook schade, maar in verhouding niet veel). De meeste schade en overlast komt door illegaal vuurwerk, het volk dat dit afsteekt staat niet bij de Erasmusbrug te kijken naar een show, en laat zich in 2027 ook niet tegenhouden door een vuurwerkverbod
Mensen die geen moer geven om vuurwerk moeten een nitraat in hun voortuin accepteren?quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:13 schreef Cruzinats het volgende:
Waar zijn al die mensen gebleven die jarenlang hebben lopen schreeuwen om vuurwerkshows ipv het particulier afsteken van vuurwerk. Het klonkt allemaal zo idealitisch.
Put your money where your mouth is, anders ook niet huilie gaan lopen doen als de viervoeter het tapijt onderschijt wanneer de buurjongen een nitraat in je voortuin gooit.
Geen moer om geven impliceert dat het ze koud laat. Veel anti-vuurwerk wappies zijn juist heel gedreven in hun haat en afkeer voor die ene nacht per jaar dat je een paar knallen hoort.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:17 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Mensen die geen moer geven om vuurwerk moeten een nitraat in hun voortuin accepteren?
En die weet de buurjongen er precies uit te pikken?quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:24 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Geen moer om geven impliceert dat het ze koud laat. Veel anti-vuurwerk wappies zijn juist heel gedreven in hun haat en afkeer voor die ene nacht per jaar dat je een paar knallen hoort.
Nee, dat is het nou juist met vuurwerk, dat hoort iedereen he? Ook de oude kat van tante Riet.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:25 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En die weet de buurjongen er precies uit te pikken?
Een scherm eromheen zodat de rest het niet kan zien ofzo?quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:26 schreef Maerwynn het volgende:
Had exclusief tickets verkocht om erbij te mogen zijn. Dan had je misschien nog wat volk getrokken.
Beeldspraak, mensen moeten niet klagen als ze geen alternatief willen bieden maar enkel de boel willen verbieden.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:25 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En die weet de buurjongen er precies uit te pikken?
In London worden ook tickets verkocht en mensen willen er graag bij zijn voor het beste uitzicht op de grote show. Tuurlijk kan je dingen van buitenaf zien, maar als je mensen een gevoel van exclusieviteit weet te geven zullen ze ook eerder hun geld eraan uitgeven. Dus geef een goed uitzicht, een oliebol en een glas champagne erbij of zo.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een scherm eromheen zodat de rest het niet kan zien ofzo?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |