quote:Op maandag 8 december 2025 07:36 schreef Wantie het volgende:
Het wordt ook steeds gekker:
Noodpakket sneller nodig dan verwacht
Je hebt tegenwoordig gewoon zo'n aanzwengelzaklamp. Ik heb diverse lampen en zaklampen met batterijen, solar aanzwengel van alles. Ikea is super goed qua solar lampen. Dat moet toch voldoende zijn. Ook nog wat waxinelichten liggen maarja. Om nou afhankelijk van kaarsen te zijn. Het is wat.quote:Op zondag 7 december 2025 11:53 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Vandaag 4 kaarsen gekocht die elk 60 uur meegaan #altijdready #komdanRusland
Ik heb vrijwel alles in huis. Wel zo goedkoop doch functioneel mogelijk. Laatst nog bij de Vomar voor 7 euro een EHBO setje gehaald.quote:Op zaterdag 6 december 2025 15:27 schreef SwJ het volgende:
Er zijn dus echt mensen die zo'n noodpakket in huis hebben?
Ik streef er zonder noodtoestand gebeuren naar om zo min mogelijk voorraad te laten verpieteren. Ook omdat ik nogal een luxepaard ben en dus na verloop van tijd mijn interesse verlies in spul wat er al lang ligt.quote:Op zaterdag 29 november 2025 15:45 schreef knoopie het volgende:
[..]
Wij koken ook meestal vers, maar dingen zoals mais, kikkererwten, linsen, bonen, tomaten die gebruik je toch meestal uit blik of glas, als je een pastasaus of chili con carne of humus maakt? Of leg jij altijd de avond van tevoren de bonen al in de week om je chili te maken? (Wanneer ja, dan mijn respect voor jullie planning, dat lukt bij ons nooit).
Toegegeven, na een paar dagen pasta met tomatensaus, chili con carne, en linsensoep wordt het wel een beetje saai, dus de stroomuitval of overstroming moet niet langer dan een weekje duren. Maar voordeel is dat het altijd verbruikt en aangevuld wordt, dus het gaat nooit overdatum.
Ja dat weet ik ook wel? Gaat het werken denk. ?quote:Op zondag 7 december 2025 07:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Informatie op snelwegen is alleen maar voor de leuk, daar kun je prima zonder. Files zijn dan wat onverwachter, meer ook niet. Hele delen van Nederland hebben niet eens informatiesystemen boven de snelwegen. En zonder stoplichten? Ja, dan gelden de gewone verkeersregels. Voorrangswegen gaan voor en anders heeft gewoon rechts voorrang. Zullen ook wel BOA's worden ingezet op de belangrijkste plekken. Je kunt prima zonder stroom auto rijden, tenzij je een electrische auto hebt. En je moet dan wel voldoende bezine hebben, tanken zal lastig worden.
Dat heeft toch helemaal niks te maken met wat ik schreef?quote:Op dinsdag 9 december 2025 01:27 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik streef er zonder noodtoestand gebeuren naar om zo min mogelijk voorraad te laten verpieteren. Ook omdat ik nogal een luxepaard ben en dus na verloop van tijd mijn interesse verlies in spul wat er al lang ligt.
Dat klopt wel weer maar ik gebruikte voorheen altijd Hello Fresh... dus weinig tot geen dingen die overblijven.quote:Op dinsdag 9 december 2025 09:00 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat heeft toch helemaal niks te maken met wat ik schreef?
Wij eten ook gevarieerd (of proberen het in ieder geval), maar een boel standaard ingrediënten kan je jaren bewaren in blik, en gebruik je regelmatig. Of maak jij je bolognesesaus zonder tomaten, je dahl zonder linsen en je chili zonder bonen en mais?
Mijn punt was juist dat je prima voor een paar dagen eten op voorraad kan hebben zonder speciale "noodrantsoenen" te kopen zoals nasi in blik of iets dergelijks. Want heel veel dingen die je dagelijks gebruikt kan je prima lang bewaren en een voorraadje van inslaan. Daar hoef je niks voor te verspillen of extra te kopen.
Ik heb de Sawyer mini in bestelling nu. Zou 15 jaar meegaan bij goed spoelen en schijnt ook in derde wereldlanden gebruikt te worden.quote:Op donderdag 20 november 2025 16:23 schreef Karzai het volgende:
Het meeste heb ik wel in huis, mis alleen een waterfilter
Mja ik vind dat eigenlijk net iets te ver gaanquote:Op dinsdag 9 december 2025 22:28 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik heb de Sawyer mini in bestelling nu. Zou 15 jaar meegaan bij goed spoelen en schijnt ook in derde wereldlanden gebruikt te worden.
Instant koffie gekocht. Dat kan je ook met koud water maken. Wordt iets minder lekker maar de caffeine blijft hetzelfde.quote:Op donderdag 20 november 2025 16:11 schreef #ANONIEM het volgende:
Hoe gaan jullie zonder stroom koffie machen? Een gasbrander en dan een percolator ofzo?
Mijn huurwoning heeft gelukkig zonnepanelen waardoor ik hoop dat ook bij stroomuitval ik nog toegang tot elektriciteit heb.quote:Op zondag 30 november 2025 20:47 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het is wel een Chinees merk, maar ik denk dat het wel interessant is, dat je een thuisaccu kunt opladen met zonnepanelen in geval van nood.
Op een slechte dag in november produceren de panelen maar een kWh, maar dat is toch 20% (van een 5kWh accu).
Bekijk deze YouTube-video
Je hebt wel wat technische kennis hiervoor nodig en ik weet niet echt of je hier een permanente oplossing van kunt en mag maken.
Volgens mij is het verplicht dat zonnepanelen (inverters) uitschakelen bij netuitval.quote:Op dinsdag 9 december 2025 22:42 schreef Mishu het volgende:
[..]
Mijn huurwoning heeft gelukkig zonnepanelen waardoor ik hoop dat ook bij stroomuitval ik nog toegang tot elektriciteit heb.
Ah kijk, dat wist ik niet. Toch maar even die powerbank opladen dan.quote:Op dinsdag 9 december 2025 23:02 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij is het verplicht dat zonnepanelen (inverters) uitschakelen bij netuitval.
Klopt. Dit om te voorkomen dat de zonnepanelen stroom terugleveren aan het stroomnet tijdens een stroomuitval. Wat levensgevaarlijke situaties kan opleveren.quote:Op dinsdag 9 december 2025 23:02 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij is het verplicht dat zonnepanelen (inverters) uitschakelen bij netuitval.
Hoe wil je iets pas aanschaffen als 'de pleuris' al is uitgebroken?quote:Op woensdag 10 december 2025 11:20 schreef Mishu het volgende:
Ik zag net een mini powerstation met zonnepaneel op Xtorm.nl. Voor mij nu nog toekomstmuziek maar mijn tech hart ging er wel even harder van kloppen![]()
Mijn eerste aanschaf als de pleuris echt uitbreekt langer dan 3 dagen.
Nou, al met al goed bekeken hoor. Chapeau!quote:Op dinsdag 9 december 2025 22:35 schreef Mishu het volgende:
[..]
Instant koffie gekocht. Dat kan je ook met koud water maken. Wordt iets minder lekker maar de caffeine blijft hetzelfde.
Nouja weet je 3 dagen houd ik wel uit zonder inductiekookplaat. Ik heb een campinggasfornuisje en 2 butaangasflessen. Ik heb veel voedsel wat je niet hoeft te koken. Die 400 euro of nog meer vind ik dan een beetje gortig.quote:Op woensdag 10 december 2025 11:50 schreef golfer het volgende:
[..]
Hoe wil je iets pas aanschaffen als 'de pleuris' al is uitgebroken?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |