abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219423308
voor jullie info, waterbedrijven staan met gemeenten als aandeelhouders.

drinkwater is niet vanuit de overheid betaalt dus. er is wel een landelijke controle uiteraard en die mogen jullie allemaal opzoeken. daar staat in voor heel NL wat en hoe. tis nog redelijk leesbaar eigenlijk als ik het zeg. dus raad aan die eens te bekijken

drinkwaterbesluit
Do what you love, love what you do!
pi_219423333
pi_219423364
wat niemand kan zeggen is dat er niet genoeg toezicht op drinkwater is. maar oke voor wie dit boeit dus.
lees rapport laatste die ik kon vinden want is om jaren.
  zaterdag 6 december 2025 @ 12:44:07 #229
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_219424139
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 07:10 schreef kree het volgende:
info klopte niet over hoelang watervoorziening mogelijk was in noodsituatie,

dit zeg ik ff als medewerker want kregen we interne memo over.
Ik zag in het foldertje dat het water zeker nog een paar uur blijft werken. Dan zie ik niet echt waarom ik flessen zou moeten inslaan. Als de stroom uitvalt kan ik dan toch gewoon alle potten en pannen in huis gaan vullen. Dan heb ik makkelijk zat meer dan voldoende.

Of valt het sneller uit denk je?
pi_219424224
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 december 2025 12:44 schreef borbit het volgende:

[..]
Ik zag in het foldertje dat het water zeker nog een paar uur blijft werken. Dan zie ik niet echt waarom ik flessen zou moeten inslaan. Als de stroom uitvalt kan ik dan toch gewoon alle potten en pannen in huis gaan vullen. Dan heb ik makkelijk zat meer dan voldoende.

Of valt het sneller uit denk je?
zo niet begrijp je het dan?

tuurlijk valt dat eerder uit, het is afhankelijk van pompen enzo en elektriciteit. wat ze zeggen dus is dat er noodstroom is 10 dagen heb wel. daarna niet meer voor water.

valt gewoon uit daarna, dus ja wat extra water geen slecht idee.

maar dit is echt in ultiem ramp scenario
pi_219424657
Om maar even de huidige situatie bij de netbeheerder aan te geven, er zijn zes niveaus van sturing (een beetje vergelijkbaar met het dreigingsniveau van de overheid) :

1. sturen op vraag en aanbod
2. proactief investeren
3. met bijvoorbeeld nettechnische maatregelen het net zwaarder belasten
4. transportschaarste managen
5. ingrijpen op invoeding
6. ingrijpen op afname

We zitten nu in niveau 3.

Dit is intern gecommuniceerd, maar ik heb dit lijstje al op een aantal plekken openbaar zien staan.
In dat geval: bij deze.

[ Bericht 12% gewijzigd door Ridocar op 06-12-2025 14:14:41 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator zaterdag 6 december 2025 @ 15:27:09 #232
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_219425467
Er zijn dus echt mensen die zo'n noodpakket in huis hebben? :D
F.K.A. SuperwormJim
pi_219425506
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 december 2025 15:27 schreef SwJ het volgende:
Ik weet niet of er een standaard is qua noodpakket, maar in mijn geval: Ja, ik ben wel voorbereid.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ridocar op 06-12-2025 15:37:48 ]
pi_219425574
dubbel.
pi_219426825
quote:
ik heb een nood radio, maar wel omdat ik die gratis kreeg enzo van werk :)

Op FM band die er toch uit gaat over tijdje, maar okeeeej.
verder ben ik totaal niet voorbereid, maar jen zegt het dit he?
stel elkaar overal uit, weet nog van aantal jaren terug hier.m

Je zal een rare pijp roken. geen verwarming en etc alles niet meer ook.

als in heel NL de stroom uit gaat (laat staan nog water). wereld op zijn kop dan?
Vergeet ergens heen gaan want stoplichten en alle informatie systemen doen het niet op snelwegen?

LOL totale chaos, ik voorspel.
geen internet/ geen gsm..

maar hier zal Tennet wel plan voor hebben net als wij als waterbedrijven.
  zaterdag 6 december 2025 @ 18:57:39 #236
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219427116
Heel item over het noodpakket bij 1Vandaag bij gevluchte Oekraiëners.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_219427297
kijk als je weet en hoort, wat een chaos het is als een verdwaalde pool 1x een kabel doorknipt van de NS

Dar zeg maar x 100000. lol. je kunt beter thuisblijven denk, dus beetje idee noodpakket?
Niet eens zo gek idee.
pi_219429202
quote:
Ja, totale gekte.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 6 december 2025 @ 22:42:12 #239
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219429279
quote:
Ja hoor.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 6 december 2025 @ 23:45:07 #240
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219429660
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 11:15 schreef kree het volgende:

[..]
tuurlijk want hij is algemeen uitgegeven, maar ik kan het niet zo ff in screenshot doen ofzo, tis een internet post internet nl.
Maar wat is dan die fout en wat staat er dan in die memo, want dat lees ik nog steeds nergens.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 6 december 2025 @ 23:48:33 #241
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219429681
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 22:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, totale gekte.
Maar sommige dingen vind je best zinvol.
The love you take is equal to the love you make.
pi_219430293
quote:
Stroom een paar dagen uit of water een paar dagen niet drinkbaar hebben we allebei in Nederland toch recent meegemaakt? Dan is het toch niet zo vreemd om je op die beide scenario's voor te bereiden?

Hoeveel dat moet zijn moet iedereen natuurlijk zelf weten, maar als ik bijvoorbeeld een baby had zou ik iig zorgen voor genoeg water voor de flesjes voor een aantal dagen. En een manier om het op te warmen (campinggasstel). En je voorbereiden op het feit dat winkels dan misschien wel 3 dagen dicht zijn kan ook verstandig zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219430308
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 18:13 schreef kree het volgende:

[..]

als in heel NL de stroom uit gaat (laat staan nog water). wereld op zijn kop dan?
Vergeet ergens heen gaan want stoplichten en alle informatie systemen doen het niet op snelwegen?

Informatie op snelwegen is alleen maar voor de leuk, daar kun je prima zonder. Files zijn dan wat onverwachter, meer ook niet. Hele delen van Nederland hebben niet eens informatiesystemen boven de snelwegen. En zonder stoplichten? Ja, dan gelden de gewone verkeersregels. Voorrangswegen gaan voor en anders heeft gewoon rechts voorrang. Zullen ook wel BOA's worden ingezet op de belangrijkste plekken. Je kunt prima zonder stroom auto rijden, tenzij je een electrische auto hebt. En je moet dan wel voldoende bezine hebben, tanken zal lastig worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219430367
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 06:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Stroom een paar dagen uit of water een paar dagen niet drinkbaar hebben we allebei in Nederland toch recent meegemaakt? Dan is het toch niet zo vreemd om je op die beide scenario's voor te bereiden?

Hoeveel dat moet zijn moet iedereen natuurlijk zelf weten, maar als ik bijvoorbeeld een baby had zou ik iig zorgen voor genoeg water voor de flesjes voor een aantal dagen. En een manier om het op te warmen (campinggasstel). En je voorbereiden op het feit dat winkels dan misschien wel 3 dagen dicht zijn kan ook verstandig zijn.
Maar dan heb je het over 3 dagen extra aan boodschappen, flessen water en contant geld.
pi_219430388
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 07:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar dan heb je het over 3 dagen extra aan boodschappen, flessen water en contant geld.
Dat laatste nog niet eens zo zeer. Ik heb het dan over water, wat extra boodschappen, een campinggasstel en iets om het huis warm te krijgen (waxinelichtjes kunnen al voldoen, een gaskachel op een gasfles kan ook). En natuurlijk iets van licht op batterijen. Dat allemaal in huis hebben vind ik gezien de storingen in de afgelopen jaren niet zo'n gek idee.

Heeft verder niks met allerlei rampspoed en oorlog te maken, gewoon met het feit dat langdurige stroomuitval of een bacterie in het drinkwater niet onwaarschijnlijk zijn.
  Spellchecker zondag 7 december 2025 @ 10:26:57 #246
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219431258
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 06:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

Zo'n flesje voor de baby kun je ook zelf onder je kleding opwarmen.
pi_219431957
Vandaag 4 kaarsen gekocht die elk 60 uur meegaan #altijdready #komdanRusland *)
graag op anoniem
pi_219438571
Als de shit uitbreekt plunder ik gewoon direct de buren.
Conscience do cost.
pi_219439039
quote:
8s.gif Op zondag 7 december 2025 22:07 schreef ems. het volgende:
Als de shit uitbreekt plunder ik gewoon direct de buren.
Hopen dat zij niet hetzelfde plan hebben.
pi_219439507
Het wordt ook steeds gekker:

Noodpakket sneller nodig dan verwacht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')