Ik zag in het foldertje dat het water zeker nog een paar uur blijft werken. Dan zie ik niet echt waarom ik flessen zou moeten inslaan. Als de stroom uitvalt kan ik dan toch gewoon alle potten en pannen in huis gaan vullen. Dan heb ik makkelijk zat meer dan voldoende.quote:Op zaterdag 6 december 2025 07:10 schreef kree het volgende:
info klopte niet over hoelang watervoorziening mogelijk was in noodsituatie,
dit zeg ik ff als medewerker want kregen we interne memo over.
zo niet begrijp je het dan?quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:44 schreef borbit het volgende:
[..]
Ik zag in het foldertje dat het water zeker nog een paar uur blijft werken. Dan zie ik niet echt waarom ik flessen zou moeten inslaan. Als de stroom uitvalt kan ik dan toch gewoon alle potten en pannen in huis gaan vullen. Dan heb ik makkelijk zat meer dan voldoende.
Of valt het sneller uit denk je?
Ik weet niet of er een standaard is qua noodpakket, maar in mijn geval: Ja, ik ben wel voorbereid.quote:Op zaterdag 6 december 2025 15:27 schreef SwJ het volgende:
Er zijn dus echt mensen die zo'n noodpakket in huis hebben?
ik heb een nood radio, maar wel omdat ik die gratis kreeg enzo van werkquote:Op zaterdag 6 december 2025 15:27 schreef SwJ het volgende:
Ja, totale gekte.quote:Op zaterdag 6 december 2025 15:27 schreef SwJ het volgende:
Ja hoor.quote:Op zaterdag 6 december 2025 15:27 schreef SwJ het volgende:
Maar wat is dan die fout en wat staat er dan in die memo, want dat lees ik nog steeds nergens.quote:Op zaterdag 6 december 2025 11:15 schreef kree het volgende:
[..]
tuurlijk want hij is algemeen uitgegeven, maar ik kan het niet zo ff in screenshot doen ofzo, tis een internet post internet nl.
Stroom een paar dagen uit of water een paar dagen niet drinkbaar hebben we allebei in Nederland toch recent meegemaakt? Dan is het toch niet zo vreemd om je op die beide scenario's voor te bereiden?quote:Op zaterdag 6 december 2025 15:27 schreef SwJ het volgende:
Informatie op snelwegen is alleen maar voor de leuk, daar kun je prima zonder. Files zijn dan wat onverwachter, meer ook niet. Hele delen van Nederland hebben niet eens informatiesystemen boven de snelwegen. En zonder stoplichten? Ja, dan gelden de gewone verkeersregels. Voorrangswegen gaan voor en anders heeft gewoon rechts voorrang. Zullen ook wel BOA's worden ingezet op de belangrijkste plekken. Je kunt prima zonder stroom auto rijden, tenzij je een electrische auto hebt. En je moet dan wel voldoende bezine hebben, tanken zal lastig worden.quote:Op zaterdag 6 december 2025 18:13 schreef kree het volgende:
[..]
als in heel NL de stroom uit gaat (laat staan nog water). wereld op zijn kop dan?
Vergeet ergens heen gaan want stoplichten en alle informatie systemen doen het niet op snelwegen?
Maar dan heb je het over 3 dagen extra aan boodschappen, flessen water en contant geld.quote:Op zondag 7 december 2025 06:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Stroom een paar dagen uit of water een paar dagen niet drinkbaar hebben we allebei in Nederland toch recent meegemaakt? Dan is het toch niet zo vreemd om je op die beide scenario's voor te bereiden?
Hoeveel dat moet zijn moet iedereen natuurlijk zelf weten, maar als ik bijvoorbeeld een baby had zou ik iig zorgen voor genoeg water voor de flesjes voor een aantal dagen. En een manier om het op te warmen (campinggasstel). En je voorbereiden op het feit dat winkels dan misschien wel 3 dagen dicht zijn kan ook verstandig zijn.
Dat laatste nog niet eens zo zeer. Ik heb het dan over water, wat extra boodschappen, een campinggasstel en iets om het huis warm te krijgen (waxinelichtjes kunnen al voldoen, een gaskachel op een gasfles kan ook). En natuurlijk iets van licht op batterijen. Dat allemaal in huis hebben vind ik gezien de storingen in de afgelopen jaren niet zo'n gek idee.quote:Op zondag 7 december 2025 07:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dan heb je het over 3 dagen extra aan boodschappen, flessen water en contant geld.
Zo'n flesje voor de baby kun je ook zelf onder je kleding opwarmen.quote:Op zondag 7 december 2025 06:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Stroom een paar dagen uit of water een paar dagen niet drinkbaar hebben we allebei in Nederland toch recent meegemaakt? Dan is het toch niet zo vreemd om je op die beide scenario's voor te bereiden?
Hoeveel dat moet zijn moet iedereen natuurlijk zelf weten, maar als ik bijvoorbeeld een baby had zou ik iig zorgen voor genoeg water voor de flesjes voor een aantal dagen. En een manier om het op te warmen (campinggasstel). En je voorbereiden op het feit dat winkels dan misschien wel 3 dagen dicht zijn kan ook verstandig zijn.
Hopen dat zij niet hetzelfde plan hebben.quote:Op zondag 7 december 2025 22:07 schreef ems. het volgende:
Als de shit uitbreekt plunder ik gewoon direct de buren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |