abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219244315
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2025 13:20 schreef recursief het volgende:

[..]
Niet om te eisen dat zijn werk niet ge-audit mag worden. Als hij een prima onderzoek heeft gedaan en een degelijk rapport heeft afgeleverd dan zou een audit ook gewoon moeten kunnen.
[..]

Inmiddels dus ook bijval gekregen van andere collega's, dus denk wel dat er enige credibility is daar.
Dat auditeren zou prima zijn, als halsema niet de auditeur aanstelt. Want alleen maar omdat zij het niet eens is met de uitkomst, stuurt ze haar lakei er op af. Niet geheel onafhankelijk natuurlijk, inclusief vooringenomenheid en partijdigheid.

Zou ik ook niet accepteren.
quote:
Mafia, dictator. Best grote woorden.
Exact. Wat halsema doet is dat. Kijk eens wat er de afgelopen jaren gaande is in de stopera.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219244317
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2025 13:20 schreef recursief het volgende:

[..]
Niet om te eisen dat zijn werk niet ge-audit mag worden. Als hij een prima onderzoek heeft gedaan en een degelijk rapport heeft afgeleverd dan zou een audit ook gewoon moeten kunnen.
[..]
Mafia, dictator. Best grote woorden.
Laat me raden, een audit laten maken door een partij die ingehuurd is door Halsema, waarvan de factuur voldaan wordt door Halsema, met de briefing en opdrachtgeving van Halsema, uitsluitend gericht op het functioneren van de ombudsman. Ja, daar zal vast geen tweede agenda achter zitten, achter zo'n "objectieve" audit.
pi_219244320
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 13:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Inmiddels dus ook bijval gekregen van andere collega's, dus denk wel dat er enige credibility is daar.
Dat auditeren zou prima zijn, als halsema niet de auditeur aanstelt. Want alleen maar omdat zij het niet eens is met de uitkomst, stuurt ze haar lakei er op af. Niet geheel onafhankelijk natuurlijk, inclusief vooringenomenheid en partijdigheid.

[..]
Exact. Wat halsema doet is dat. Kijk eens wat er de afgelopen jaren gaande is in de stopera.
Dictators doofpotten van alles. Bijvoorbeeld verboden wapenbezit van henzelf, of hun familieleden. Of onderzoeksrapporteren waarin ze zelf niet zo goed naar voren komen.
pi_219244330
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 13:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[..]

Ik zou eerst maar even afwachten in plaats met allerlei kritiek komen op een rapport dat nog geschreven moet worden.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_219244430
twitter

Halsema ondermijnt een onafhankelijk instituut en is dus gevaar voor de rechtsstaat. Kun je nagaan als een rechtse bestuurder dit deed. Dan was de ophef veel groter.
  dinsdag 11 november 2025 @ 14:44:35 #81
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219244804
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2025 13:44 schreef RotatoR het volgende:
Kun je nagaan als een rechtse bestuurder dit deed. Dan was de ophef veel groter.
Dat zou dan een hot item zijn in de late night shows
pi_219244805
quote:
[ x ]

Halsema ondermijnt een onafhankelijk instituut en is dus gevaar voor de rechtsstaat. Kun je nagaan als een rechtse bestuurder dit deed. Dan was de ophef veel groter.
Volkomen terecht. Halsema doet er alles aan deze ombudsman te beschadigen. Hoog tijd dat ze eens begint in te binden in haar pogingen om onderzoeken te laten verdwijnen. Heks.
pi_219244811
quote:
[ x ]

Linkse politici hebben al decennialang een free pass gekregen als het om zulke zaken gaat.
pi_219244837
quote:
[ x ]
Kun je nagaan als een rechtse bestuurder dit deed. Dan was de ophef veel groter.
Dat valt wel mee hoor, dan wordt er gewoon geroepen dat dit soort organen links zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219244839
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 14:47 schreef recursief het volgende:

[..]
Heb je het rapport gelezen? En het eterne rapport dat nog geschreven moet worden?
[..]
Oh laat maar, <Knip>
Een audit eisen op een onafhankelijke ombudsman riekt gewoon 100% naar sabotage. Het is ongekend om een ombudsman dermate te willen beschadigen en het stuk van Geenstijl is dan ook volledig terecht in het fileren van de zeer dubieuze rol van Halsema in deze. Het wordt hoog tijd dat zij verantwoording gaat afleggen voor haar verregaande bemoeienis en de doelbewuste pogingen in het ondermijnen van de rechtsstaat in deze. Er zijn mensen voor minder vervolgd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 11-11-2025 18:07:22 ]
pi_219244844
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 13:29 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik zou eerst maar even afwachten in plaats met allerlei kritiek komen op een rapport dat nog geschreven moet worden.
Hoezo?
Het rapport is al geschreven en ze ondermijnt met haar gedrag de onafhankelijkheid van het instituut 'ombudsman'. Ook dat nog.

Het onderzoek wat halsema wil, gaat niks anders opleveren dan een rapport wat in het voordeel is van halsema, omdat het halsema zelf is die de opdracht geeft omdat het ombudsmanonderzoek niet in haar voordeel is.
1947-2016
pi_219244848
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2025 14:44 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Dat zou dan een hot item zijn in de late night shows
En hier.

Kijk maar naar wilders en zijn voorstellen. Iedere scheet wordt breed uitgemeten en geanalyseerd (wie ziet de woordgrap hier?).

Maar dit, nee hoor, niks aan de hand...
1947-2016
pi_219244851
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 14:49 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Een audit eisen op een onafhankelijke ombudsman riekt gewoon 100% naar sabotage.
Hoezo dat nou weer? Als het een goed onderzoek is, gaat het over verifieerbare feiten. En als er met het werk van de ombudsman niks mis is zal dat ook wel blijken. Ik begrijp oprecht niet dat dat externe rapport al afgefakkeld wordt voordat het geschreven is. Niemand weer nog hoe, wat en wanneer, maar het is wel alvast een kutstreek van Halsema. Hoe dan? Op welke gronden?
pi_219244853
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 14:49 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Een audit eisen op een onafhankelijke ombudsman riekt gewoon 100% naar sabotage. Het is ongekend om een ombudsman dermate te willen beschadigen en het stuk van Geenstijl is dan ook volledig terecht in het fileren van de zeer dubieuze rol van Halsema in deze. Het wordt hoog tijd dat zij verantwoording gaat afleggen voor haar verregaande bemoeienis en de doelbewuste pogingen in het ondermijnen van de rechtsstaat in deze. Er zijn mensen voor minder vervolgd.
Niet voor niets de grote bijval die de ombudsman krijgt vanuit de andere delen der landen.
Denk wel dat zij weten hoe de vork in de steel zit. In detail.
1947-2016
pi_219244859
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 14:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hoezo?
Het rapport is al geschreven en ze ondermijnt met haar gedrag de onafhankelijkheid van het instituut 'ombudsman'.
Want? Over rapportages van de ombudsman mag nooit en te nimmer twijfel ontstaan? We moeten er vanuit gaan dat wat een ombudsman aflevert altijd correct is en goed gemotiveerd, en als je daar een second opinion over wil ben je een dictator? Zoiets?

quote:
Het onderzoek wat halsema wil, gaat niks anders opleveren dan een rapport wat in het voordeel is van halsema, omdat het halsema zelf is die de opdracht geeft omdat het ombudsmanonderzoek niet in haar voordeel is.
Dat rapport moet nog geschreven worden, dus hoe je nu al weet wat er in komt te staan is me een raadsel.
pi_219244868
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 14:53 schreef recursief het volgende:

[..]
Hoezo dat nou weer? Als het een goed onderzoek is, gaat het over verifieerbare feiten. En als er met het werk van de ombudsman niks mis is zal dat ook wel blijken. Ik begrijp oprecht niet dat dat externe rapport al afgefakkeld wordt voordat het geschreven is. Niemand weer nog hoe, wat en wanneer, maar het is wel alvast een kutstreek van Halsema. Hoe dan? Op welke gronden?
Denk jij werkelijk dat het een 'onafhankelijk' onderzoek wordt?

En waarom wil halsema opeens nu een auditair onderzoek naar die ombudsman? Niet vorig jaar, niet 2 jaar geleden, nee nu. Precies nadat zij persoonlijk in de problemen is gekomen door een onderzoek van hem.

Die wordt gestuurd door halsema en daar is niets onafhankelijks aan. Daarom zijn de collega's van die beste kerel boos, omdat halsema hier het instituut ombudsman onderuit haalt.

Ze kan het niet hebben.
1947-2016
  Moderator dinsdag 11 november 2025 @ 14:56:31 #92
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_219244869
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 07:16 schreef Mikeytt het volgende:
Munish Ramlal :D die meest incompetente ombudsman van het land :')

Verder is er weinig vernietigends aan. Halsema is binnen het boekje gebleven. Er is een reden waarom die nietsnut van een Ramlal elke keer antirechtstatelijk roept zonder onderbouwing en totaal niet in gaat op de inhoud van het rapport.

Goed dat er nu extern onderzoek komt. Kunnen ze eindelijk iemand met kwaliteit op de functie zetten.
Dit.

Ben zelf geen uitgesproken fan van Halsema, maar Ramlal maakt het helemaal bont. De kritiek op hem herken ik en verbaast mij niet.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_219244870
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 14:53 schreef recursief het volgende:

[..]
Hoezo dat nou weer?
Omdat je een onafhankelijk orgaan nogmaals wil laten controleren door een orgaan dat gecontroleerd wordt door...je raadt het al..... Halsema.
Heb je zelf ooit wel eens een opdracht tot een audit gegeven? Of uberhaupt meegemaakt waarom men een audit vraagt op een onafhankelijk orgaan zoals de ombudsman?

Ik zal alvast antwoord geven; nee, dat heb je niet. Anders had je nooit met open ogen in dit zeer doorzichtige trucje getrapt van Halsema in haar pogingen om zonder kleerscheuren uit deze beerput te komen.
pi_219244880
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 14:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Denk jij werkelijk dat het een 'onafhankelijk' onderzoek wordt?

En waarom wil halsema opeens nu een auditair onderzoek naar die ombudsman? Niet vorig jaar, niet 2 jaar geleden, nee nu. Precies nadat zij persoonlijk in de problemen is gekomen door een onderzoek van hem.

Die wordt gestuurd door halsema en daar is niets onafhankelijks aan. Daarom zijn de collega's van die beste kerel boos, omdat halsema hier het instituut ombudsman onderuit haalt.

Ze kan het niet hebben.
Een onderzoek dat gefund wordt door Halsema, waarvan de briefing wordt gedaan door Halsema, waarvan de input wordt geleverd door Halsema, met de focus op het functioneren van de Ombudsman richting Halsema, ja, dat gaat vast een heel negatief rapport worden over het functioneren van de broodheer Halsema van desbetreffende opdracht.

Ik zou willen dat ik zo naïef kon zijn, wat een leven zou ik dan hebben. Zo simpel.
pi_219244897
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 14:55 schreef recursief het volgende:

[..]
Want? Over rapportages van de ombudsman mag nooit en te nimmer twijfel ontstaan? We moeten er vanuit gaan dat wat een ombudsman aflevert altijd correct is en goed gemotiveerd, en als je daar een second opinion over wil ben je een dictator? Zoiets?
Waarom opeens nu?
Dit gaat geen second opinion worden. En is ook niet zo bedoeld.
Waarom denk je dat de rest zo boos is?

Serieus, dat dit je nog uitgelegd moet worden. Klassieke mafiastreek en putin kijkt keurend toe als hij dit al zou lezen.
quote:
[..]
Dat rapport moet nog geschreven worden, dus hoe je nu al weet wat er in komt te staan is me een raadsel.
Wie betaalt bepaalt. Opdracht komt van halsema vlak nadat ze in de problemen kwam. Deze 'audit' kan je geen onafhankelijk rapport noemen. Per definitie niet.
Heb je het niet door?
1947-2016
pi_219244904
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 november 2025 14:56 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Omdat je een onafhankelijk orgaan nogmaals wil laten controleren door een orgaan dat gecontroleerd wordt door...je raadt het al..... Halsema.
Zolang zo een extern rapport alleen conclusies trekt op grond van verifieerbare feiten heb ik daar geen enkele moeite mee en zal de invloed van wie dan ook best beperkt zijn.

quote:
Heb je zelf ooit wel eens een opdracht tot een audit gegeven?
Zeker. En ik heb zelfs meer dan eens het lef gehad om een audit af te keuren. Omdat het broddelwerk was, niet vanwege de inhoud

quote:
Ik zal alvast antwoord geven; nee, dat heb je niet.
Okay man. Ik lieg vast heel erg. Prima hoor als je op die toer wil gaan.
pi_219244909
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 15:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Waarom opeens nu?
Dit gaat geen second opinion worden. En is ook niet zo bedoeld.
Hoe weet jij dat nou zo zeker?
pi_219244911
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 15:02 schreef recursief het volgende:

[..]
Zolang zo een extern rapport alleen conclusies trekt op grond van verifieerbare feiten heb ik daar geen enkele moeite mee en zal de invloed van wie dan ook best beperkt zijn.
Het rapport van de Ombudsman is op basis van verifieerbare feiten, dus waarom je dat zou willen weerleggen is mij onduidelijk.
pi_219244915
Stel he, er zijn mensen die dat onwaarschijnlijk vinden. Maar stel he dat zo een ombudsman op een zeker moment echt heel slecht onderzoek doet en een rapport schrijft dat van geen kanten klopt. Ik zeg niet dat dat hier is gebeurd, maar stel. Dan zou daar dus nooit een extern oordeel over geveld mogen worden?
pi_219244918
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 15:03 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Het rapport van de Ombudsman is op basis van verifieerbare feiten, dus waarom je dat zou willen weerleggen is mij onduidelijk.
Oh, heb je het gelezen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')