Geen web nodig hoor.quote:Op vrijdag 7 november 2025 03:13 schreef Invisibli het volgende:
Ik ga erheen met deo en aansteker.
Ik vraag me overigens af, hoeveel web zou er nodig zijn om een mens te vangen?
Ok boomerquote:Op vrijdag 7 november 2025 08:16 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Geen web nodig hoor.
Dat heet een huwelijk.....
Mijn ex vrouw voelde zich anders nog vogelvrijquote:Op vrijdag 7 november 2025 08:16 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Geen web nodig hoor.
Dat heet een huwelijk.....
Dus dit klopt niet. Dat past simpelweg niet.quote:De grijze huisspin is maximaal 10 mm groot, exclusief de poten. Het vrouwtje wordt ongeveer 9 tot 10 mm, terwijl het mannetje 6 tot 9 mm groot is. De totale spanwijdte kan tot 2,5 cm bedragen door de poten.
1100 spinnen per m2. 1m2 = 10.000 cm2. Dus 9 cm2 per spin.quote:Op vrijdag 7 november 2025 08:45 schreef vosss het volgende:
100 vierkante meter. En daar zitten dan 110.000 spinnen in?
Dat is een spin op elke 0,9 vierkante millimeter als ik goed tel.
Ik geloof hier geen flikker van.
Ok foutje met omrekenen. Net wakker. Maargoed, dan nog heeft elke spin maar een vakje van net iets groter dan 3 bij 3 cm.quote:Op vrijdag 7 november 2025 08:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
1100 spinnen per m2. 1m2 = 10.000 cm2. Dus 9 cm2 per spin.
Een gemiddeld spinnenweb is 5cm² tot 50cm². Dus ja, dan is 100m² absurd groot.quote:Op vrijdag 7 november 2025 08:55 schreef JopieKlaassen het volgende:
100m2 is toch niet zo absurd groot?
Alleen al in een gemiddeld huis leven zo’n 1500 spinnen, dus ik geloof het eerlijk gezegd wel.quote:Op vrijdag 7 november 2025 08:45 schreef vosss het volgende:
100 vierkante meter. En daar zitten dan 110.000 spinnen in?
Dat is een spin op elke 0,9 vierkante millimeter als ik goed tel.
Ik geloof hier geen flikker van.
Het is 3-dimensionaal he, er staat nergens hoe dik het is. Er kunnen ook meerdere spinnen op 1 plek zitten als je er 2-dimensionaal naar kijkt maar die kunnen dan boven elkaar zitten.quote:Op vrijdag 7 november 2025 09:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Ok foutje met omrekenen. Net wakker. Maargoed, dan nog heeft elke spin maar een vakje van net iets groter dan 3 bij 3 cm.
Als die spinnen inclusief poten 2,5cm zijn is er weinig ruimte over.
Miele doet een dappere poging....quote:Op donderdag 6 november 2025 22:47 schreef TLC het volgende:
Kolossaal spinnenweb ontdekt met meer dan 100.000 spinnen
[...]
Zoveel spinnen passen niet eens in je stofzuiger![]()
![]()
![]()
Ja, ok tov een standaard spinnenweb ja, maar bij termen als absurd denk ik andere ordes van grootte, zoals een absurd grote mierenkolonie:quote:Op vrijdag 7 november 2025 09:01 schreef 2dope het volgende:
[..]
Een gemiddeld spinnenweb is 5cm² tot 50cm². Dus ja, dan is 100m² absurd groot.
Van je eigen kolonie kannabaliseren kan een kolonie natuurlijk niet in leven blijven. Er moet voedsel van buitenaf bij anders sterft het snel uitquote:Op vrijdag 7 november 2025 09:25 schreef Hathor het volgende:
Ze zullen echt niet alleen van muggen leven in die grot, spinnen zijn nogal kannibalistisch dus die vreten elkaar ook gewoon op.
quote:Op vrijdag 7 november 2025 09:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Ok foutje met omrekenen. Net wakker. Maargoed, dan nog heeft elke spin maar een vakje van net iets groter dan 3 bij 3 cm.
Whut?quote:Op vrijdag 7 november 2025 08:55 schreef JopieKlaassen het volgende:
100m2 is toch niet zo absurd groot?
Spinnen blijven angstaanjagende wezens. Ik heb toch echt wel een beetje arachnofobie, vermoed ik.quote:Op vrijdag 7 november 2025 09:52 schreef embedguy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mwa, ik denk dat het grootste deel van de meegerekende spinnen niet zoveel ruimte in beslag neemt. Dan blijft er meer ruimte over voor de volwassen spinnen.
Jij bent de laatste die iemand iets uit mag leggen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 10:15 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Whut?
Snap jij niet wat m2 is?
Een spinnenweb is maar een paar centimer normaal gesproken.
Mijn broer werkt bij een dierenspeciaalzaak. Kennelijk hebben spinnen niet meer leefruimte nodig dan een tupperware bakje of stoeptegel. Nooit geweten!quote:Op vrijdag 7 november 2025 09:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Geinig. Ik ken aardig wat vrouwen die met deze wetenschap geen oog dicht meer zouden doen in de nacht.quote:Op vrijdag 7 november 2025 09:02 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Alleen al in een gemiddeld huis leven zo’n 1500 spinnen
Sure.....quote:Op vrijdag 7 november 2025 10:40 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Jij bent de laatste die iemand iets uit mag leggen.
Staat niet in de bijbel, dus dat je weet je helemaal niet.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Sure.....
Ik weet ten minste wat m2 is.
Want wrm zou dat relevant zijn?quote:Op vrijdag 7 november 2025 18:42 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Staat niet in de bijbel, dus dat je weet je helemaal niet.
M'n vrouw en ik kwamen zo'n negen jaar geleden een dode tarantula in de keuken tegen die door de kat was koud gemaakt.quote:Op vrijdag 7 november 2025 10:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geinig. Ik ken aardig wat vrouwen die met deze wetenschap geen oog dicht meer zouden doen in de nacht.
Grote kans omdat spinnen doodeng en smerig zijn. Nu moet je wat mij betreft dieren nooit doodmaken, ik zet zelfs een simpele bromvlieg nog buiten en ga daar niet met een vliegenklapper op hameren. Maar gadverdamme wat zijn deze foto's creepy.quote:Op vrijdag 7 november 2025 10:52 schreef Starhopper het volgende:
Waarom wil iedereen in dit topic dit mooie web nou weer kapot maken![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De angst voor spinnen in Nederland was niet zo gegrond. Maar met wat invasieve exoten die kunnen bijten wel iets meer.quote:Op zaterdag 8 november 2025 14:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Grote kans omdat spinnen doodeng en smerig zijn. Nu moet je wat mij betreft dieren nooit doodmaken, ik zet zelfs een simpele bromvlieg nog buiten en ga daar niet met een vliegenklapper op hameren. Maar gadverdamme wat zijn deze foto's creepy.
Dat is zo cool, holy shit. Wou dat ik het zelf zou kunnen bekijken.quote:Op vrijdag 7 november 2025 10:52 schreef Starhopper het volgende:
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stel je voor dat je eronder loopt, en dat web plotseling bezwijkt en bovenop je valtquote:Op vrijdag 7 november 2025 10:52 schreef Starhopper het volgende:
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |