abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219593160
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 19:27 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Heb jij wel kerstkaarten gezien dit jaar dan? Die waren er ook erg weinig.
ja wel een stuk minder dan voorheen
pi_219593589
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 21:24 schreef YBouncer het volgende:
Vorige jaren liep je tot 17:00 uur om het weg te krijgen. Dit jaar was ik telkens om 15:00 uur thuis.
Dus ik weet niet wat er gebeurt is dit jaar.....of Nederland heeft besloten geen kaarten meer te sturen, of PostNL heeft nog wat containers voorgestempelde kaartjes in de kelder staan.
Ik heb geen datumstempel gezien later dan 20 december. Dus wat afgelopen weekend is verstuurd ligt nog ergens.
Heb collega's gehoord die daadwerkelijk maar 1 tas klein hadden. Ik had er toch meestal wel 2 of 3. Maar kerstzegels zijn ook wel buitensporig duur voor wat we er de laatste jaren voor leveren. Dus kam me goed voorstellen dat mensen het beu zijn.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_219594806
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 20:53 schreef Cupfighter het volgende:
Ik vond het dit jaar een stuk minder qua post als vorig jaar
De laatste persoon waarvan ik altijd kaarten kreeg stuurt ook niet meer.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219595310
quote:
Vorige jaren liep je tot 17:00 uur om het weg te krijgen. Dit jaar was ik telkens om 15:00 uur thuis.
Dus ik weet niet wat er gebeurt is dit jaar.....of Nederland heeft besloten geen kaarten meer te sturen, of PostNL heeft nog wat containers voorgestempelde kaartjes in de kelder staan.
Ik ben er geloof ik al weer 9 jaar weg, maar ik herinner me nog dat ik toen al het aantal kerstkaarten elk jaar fors zag verminderen. Maar ook toen kregen we het tóch elk jaar ook voor elkaar om nog een hoop te laten staan, dus dat zal vast dit jaar ook weer gelukt zijn. :+

Maar trek ik de daling van de kerstkaarten van toen naar nu door, ja, dan denk ik dat er sowieso niet meer veel van over kan zijn. Ik hoor er ook echt niemand meer over. Het gros van de mensen lijkt overgestapt op digitale kerstwensen, voor zover ze ze überhaupt nog doen.
pi_219597842
Sinds PostNL in 2013 de kerstzegel in 1 klap 38% duurder maakte is ook bij kerstpost de daling goed merkbaar. Een kerstzegel is tegenwoordig ook nauwelijks goedkoper dan een reguliere postzegel. In 2006 kostte een kerstzegel 29 cent, en nu 121 cent. Dat is een prijsstijging van 317%. Dit terwijl de totale inflatie de afgelopen 20 jaar ongeveer 50% was. Zelfs de huizenprijzen zijn niet zo hard gestegen als de postzegelprijzen!

Wanneer de post is afgestempeld zegt niet zo veel. Ik heb het idee dat het dagen op het sorteercentrum kan blijven staan voordat het door de machine gaat. De kerstkaarten die ik zelf verstuurd heb op dinsdag 16 december zijn bezorgd op 22, 23 en 24 december en waren allen op de 19e afgestempeld.

Bij ons wisselt de hoeveelheid kleine post per wijk. De meeste mensen zitten gemiddeld op 2 a 3 tassen op piekdagen. Maar 20 jaar geleden had je met de kerst elke dag (!) 3 tot 4 tassen kerstkaarten voor je wijk, van maandag t/m zaterdag!

Nu zal PostNL wel weer de digitalisering als grote schuldige aanwijzen, maar ik denk dat 317% prijsverhoging in 20 jaar ook wel een rol speelt. Want het echte instorten van de kerstvolumes begon pas in het jaar 2013 toen PostNL die kerstzegel ineens zo veel duurder maakte. Voor 2013 was er maar een zeer beperkte daling zichtbaar, terwijl de digitalisering toen ook al in volle gang was.

Overigens twijfel ik wel aan het verhaal van PostNL in dat filmpje over juli 2026 waarin gezegd wordt dat het gemiddelde Nederlandse huishouden nog maar 5 poststukken per jaar verstuurt. Dat lijkt me wel heel weinig. Alleen aan kerstkaarten wordt er volgens mij al meer verstuurd (nog steeds).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_219611296
Ik heb nog wel een aantal poststukken die ik op 17 december naar klanten verzonden heb die nog niet bezorgd zijn.

Daarnaast heb ik een hoop poststukken die afgelopen week in Mijn Post hebben gestaan nog niet ontvangen.

Het gaat dus inderdaad weer lekker goed bij PostNL…

Update: vandaag pas een hoop post ontvangen die o.a. vorige week vrijdag al in Mijn Post stond…

[ Bericht 15% gewijzigd door wbwb op 27-12-2025 12:06:51 ]
pi_219614414
quote:
red je hier echt niet, laatste batch komt tegen 1130 en als je 2 piek uit die batch hebt ben je tot 9/930 bezig of nog later.
pi_219636966
https://www.rtl.nl/nieuws(...)nemers-bonus-amerika

nu de post toch,of is het een droom :)
pi_219642793
quote:
Ik weet niet zo goed wat ik van dit verhaal moet denken. Het leest allemaal een beetje als een Disney film.
Als de pakketbezorger hier mij zou gaan aanspreken met "lieve schat" dan heeft hij toch echt een probleem.
  zondag 28 december 2025 @ 23:02:54 #211
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_219643374
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 22:37 schreef YBouncer het volgende:

[..]
Ik weet niet zo goed wat ik van dit verhaal moet denken. Het leest allemaal een beetje als een Disney film.
Als de pakketbezorger hier mij zou gaan aanspreken met "lieve schat" dan heeft hij toch echt een probleem.
Dat minder dan 5 routes heb ik hier ook al gehoord. Dat is zo raar.

Ik loop mijn wijk ook al 14 jaar. Er zijn zat mensen die me aanspreken met schat of vriendin en ik zeg het ook wel is terug. Why not. Sommige mensen zie ik vaker dan mijn vrienden, als je er 3 keer in de week aan de deur komt en even een goed woord mee wisselt.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_219643580
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 23:02 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Dat minder dan 5 routes heb ik hier ook al gehoord. Dat is zo raar.

Ik loop mijn wijk ook al 14 jaar. Er zijn zat mensen die me aanspreken met schat of vriendin en ik zeg het ook wel is terug. Why not. Sommige mensen zie ik vaker dan mijn vrienden, als je er 3 keer in de week aan de deur komt en even een goed woord mee wisselt.
Tja, ieder zijn ding denk ik. Ik loop zelf ook meer dan 20 jaar in wijken. Maar ik spreek mensen in mijn wijk niet aan met "schat" of "vriendin". Zelf ik heb ik daar absoluut geen behoefte aan. Dat zal ik dan ook wel uitstralen.
Ik heb eenmaal een engerd aan de deur gehad, die kwam vragen waar zijn Efteling kaartjes bleven. Die had uitgezocht waar ik woonde, want ik liep zijn wijk wel eens.
Dat wil ik echt nooit meer meemaken. Dus ik houd gepaste afstand met mensen waar ik de post rondbreng.
pi_219648109
quote:
quote:
‘Ik zou hier voor één euro per dag werken’
Kijk aan, dat is de mentaliteit die PostNL graag ziet.
pi_219656194
quote:
9s.gif Op maandag 29 december 2025 10:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]
Kijk aan, dat is de mentaliteit die PostNL graag ziet.
Hier heeft de post ook lucht van gekregen,alleen zal het ziekteverzuim zwaar toenemen meer werk voor minder.

https://www.maxmeldpunt.n(...)oorbeeld-in-de-zorg/
pi_219659236
Ik mis ook nog een hoop post, als die er morgen niet zijn dan is de achterstand echt groot. De meeste dingen hadden überhaupt voor kerst al binnen moeten zijn.. afgelopen zaterdag was ook niet veel inhaal. Ik snap wel dat mensen geen kerstkaarten meer sturen (los van de kosten/moeite). Het is ook echt wel een ding van vroeger merk ik. Weet van veel mensen überhaupt niet het adres of ze verhuizen best vaak.. en de generatie die het deed sterft letterlijk enfl figuurlijk uit..
pi_219667568
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 19:57 schreef IsItMeOrYou het volgende:
en de generatie die het deed sterft letterlijk enfl figuurlijk uit.
ja en die hun rouwkaarten komen ook nooit aan
pi_219668193
doelloze actie weer door vandalen:

https://nos.nl/artikel/25(...)us-alsnog-op-de-post
  woensdag 31 december 2025 @ 09:28:43 #219
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_219690625
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 23:13 schreef YBouncer het volgende:

[..]
Tja, ieder zijn ding denk ik. Ik loop zelf ook meer dan 20 jaar in wijken. Maar ik spreek mensen in mijn wijk niet aan met "schat" of "vriendin". Zelf ik heb ik daar absoluut geen behoefte aan. Dat zal ik dan ook wel uitstralen.
Ik heb eenmaal een engerd aan de deur gehad, die kwam vragen waar zijn Efteling kaartjes bleven. Die had uitgezocht waar ik woonde, want ik liep zijn wijk wel eens.
Dat wil ik echt nooit meer meemaken. Dus ik houd gepaste afstand met mensen waar ik de post rondbreng.
Ik loop mijn eigen dorp. Mensen weten waar ik woon, ze komen wel eens aan de deur en ik krijg ook wel eens prive een appje ofzo. Maar de meeste zijn gewoon normale leuke mensen die even moeten horen dat het niet zo werkt in die gevallen. Maar vriendelijkheid kost me niks, het levert me vooral veel op.
Loesje
pi_219704609
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 09:28 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Ik loop mijn eigen dorp. Mensen weten waar ik woon, ze komen wel eens aan de deur en ik krijg ook wel eens prive een appje ofzo. Maar de meeste zijn gewoon normale leuke mensen die even moeten horen dat het niet zo werkt in die gevallen. Maar vriendelijkheid kost me niks, het levert me vooral veel op.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)g-terug-in-container

altijd weer die "krapte" je kan ook bij jezelf te rade gaan,om de boel eens te gaan verbeteren, en niet zoals hier vandaag 2 zakjes oliebollen(werkelijk het enige wat er is gegeven,afgelopen KNJ),maar liefst 12 stuks voor 19 man uit te delen,wat een armoe.
pi_219705426
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 21:37 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

altijd weer die "krapte" je kan ook bij jezelf te rade gaan,om de boel eens te gaan verbeteren, en niet zoals hier vandaag 2 zakjes oliebollen(werkelijk het enige wat er is gegeven,afgelopen KNJ),maar liefst 12 stuks voor 19 man uit te delen,wat een armoe.
Toch altijd apart dat dit dan nog maanden kan duren.. en sowieso als je al niet van plan bent je werk te doen moet je vooral geen post of paketten bezorgen want dat is de essentie van de job.. het valt dan inderdaad op wanneer je je werk niet hebt gedaan ;) en raar dat ze zomaar weer ineens een eigen bezorger kunnen inzetten. Waarom dan überhaupt uitbesteden?
pi_219705766
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 21:37 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

Diep triest
pi_219711117
Wij hebben hier helemaal niks gekregen dit jaar. Collega had maar wat kerstkransjes gekocht om uit te delen.
pi_219711409
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:38 schreef Semargofni het volgende:
Wij hebben hier helemaal niks gekregen dit jaar. Collega had maar wat kerstkransjes gekocht om uit te delen.
vind het echt in en intriest hoe ze met de uitvoering omgaan.
pi_219711691
quote:
Toch altijd apart dat dit dan nog maanden kan duren.. en sowieso als je al niet van plan bent je werk te doen moet je vooral geen post of paketten bezorgen want dat is de essentie van de job.. het valt dan inderdaad op wanneer je je werk niet hebt gedaan ;) en raar dat ze zomaar weer ineens een eigen bezorger kunnen inzetten. Waarom dan überhaupt uitbesteden?
Bij ons zijn ook 2 wijken uitbesteed. Volgens de TL krijgt zo'n ZZP een vast bedrag voor een wijk, ongeacht hoeveel uitloop er is. Die mannen krijgen 2 uur betaald voor wijken waar je 4 uur over loopt. Dus dat is kassa voor PostNL. Geen vervelende plusminuutjes hoeven uit te betalen. Totdat er zoveel klachten uit zo'n wijk komen dat ze er weer een "gewone" postbezorger moeten laten lopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')