Hoe krijg je dergelijke leugens op zo'n officieel moment uit je mond.quote:VVD-leider Yesilgöz heeft bij verkenner Koolmees haar wensen op tafel gelegd en na afloop maakt ze aan de pers duidelijk dat haar opstelling ongewijzigd blijft.
Haar partij weigert met GroenLinks-PvdA in een kabinet te komen, zoals ze in de campagne ook bij herhaling heeft gezegd. Er zijn volgens haar geen overeenkomsten over de aanpak van problemen, zoals asiel, belastingen, klimaat, de rol van het bedrijfsleven en de hervorming van de sociale zekerheid.
Een relatie met Yesilgoz hebben lijkt me erg vermoeiendquote:Ze ontkent dat ze een blokkade opwerpt voor de snelle vorming van een nieuw kabinet. "Ik ben consistent", aldus de VVD-leider. Ze vindt dat de VVD "zeer constructief" is, omdat ze haar positie zeer duidelijk maakt. "Dit is een super-meewerkstand".
Het is Yesilgoz, die speelt al sinds haar start als politiek leider de populistische kaart en heeft niet zo veel met feiten. Ze zouden haar eens moeten confronteren met het gebrek aan rechtstatelijkheid van het VVD programma, dat is toch ontluisterend voor een oud minister van justitie en veiligheid. Dat zou wat mij betreft ook een reden moeten zijn waarom zowel D66 als het CDA vast moeten houden aan een coalitie met GL-PvdA die op dat punt veel beter scoren.quote:Op woensdag 5 november 2025 12:46 schreef Hanca het volgende:
Volgens mij zitten een hoop VVD zich momenteel te schamen.
[..]
Hoe krijg je dergelijke leugens op zo'n officieel moment uit je mond.
Mogen ze inleveren op een ander VVD-dingetje om dat te betalen.quote:Op woensdag 5 november 2025 12:55 schreef -XOR- het volgende:
Nogmaals, Yesilgoz heeft gezegd absoluut niet in een kabinet te stappen dat zal tornen aan de hypotheekrenteaftrek dus het lijkt me handig om haar eerst even te vragen of ze bereid is daarop kiezersbedrog te plegen, want als ze integer is en Jetten en Bontenbal blijven ook bij hun standpunt dan is het verder weinig zinvol om met de VVD verder te praten.
Twee of drie jaar geleden sprak Rutte zich uit over dat wat hem betreft er gekeken wordt of de VVD terug te brengen is naar de koers die het bij z'n oprichting wilde varen. Wat een veel socialere koers was. Ik laat even in het midden of dat een schijnbeweging was of een werkelijke persoonlijke wens.quote:Op woensdag 5 november 2025 12:46 schreef Hanca het volgende:
Volgens mij zitten een hoop VVD zich momenteel te schamen.
[..]
Hoe krijg je dergelijke leugens op zo'n officieel moment uit je mond.
Per onderwerp gaat niet gebeuren. Zo heeft het nooit gewerkt en zo gaat het ook nooit werken. GLPvdA gaat echt niet steunen op klimaat, als ondertussen de belastingen de verkeerde kant op gaan. Kun je vergeten.quote:Op woensdag 5 november 2025 13:04 schreef kalinhos het volgende:
De enige logische optie wordt gewoon cda-d66-vvd en dan per onderwerp krijg je of de pvda/gl of ja21 en Pvv wel mee.
Gelachen.quote:Op woensdag 5 november 2025 12:48 schreef Evangelion het volgende:
Ze vindt dat de VVD "zeer constructief" is
Ik vind dat nooit zo'n goed idee per onderwerp omdat ze met een totaal staatsbudget hebben te maken. Meest gebalanceerd is D'66, CDA, GL/PvdA en VVD. Twee middenpartijen, eentje rechts en eentje links.quote:Op woensdag 5 november 2025 13:04 schreef kalinhos het volgende:
De enige logische optie wordt gewoon cda-d66-vvd en dan per onderwerp krijg je of de pvda/gl of ja21 en Pvv wel mee.
Met klimaatontkenners zoals bij JA21 kunnen ze vergeten.quote:Op woensdag 5 november 2025 13:11 schreef Hanca het volgende:
Ben benieuwd naar wat Bontenbal gaat zeggen, maar tot nu toe lijkt de enige oplossing om Yeşilgöz gewoon volkomen te negeren tot ze weer bij zinnen zijn bij de VVD.
VVD is blijkbaar ook klimaatontkenner, gezien Yeşilgöz zegt dat ze geen enkel raakvlak hebben met GLPvdA (en dus ook D66, die op dit onderwerp het 100% eens zijn).quote:Op woensdag 5 november 2025 13:13 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Met klimaatontkenners zoals bij JA21 kunnen ze vergeten.
Laat ze maar een tijdje traineren. Worden ze in maart vanzelf afgestraft.quote:Op woensdag 5 november 2025 13:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
VVD is blijkbaar ook klimaatontkenner, gezien Yeşilgöz zegt dat ze geen enkel raakvlak hebben met GLPvdA (en dus ook D66, die op dit onderwerp het 100% eens zijn).
Het met een verkenner gaan kijken of er mogelijkheden tot water bij de wijn liggen is geen voer voor supercomputers.quote:Op woensdag 5 november 2025 13:12 schreef Alpha0 het volgende:
En heel langzaam begint bij D66 het besef neer te dalen dat ze wel de verkiezingen hebben gewonnen ........... maar er heel weinig te formeren valt en ze dus eigenlijk niks kunnen. Alsof je met sterke stukken op het schaakbord staat, maar ze staan allemaal klem*.
* ik refereer hier aan een wedstrijd tussen schaakcomputers Stockfish en AlphaZero.
Dont worry, haar man is ook vermoeiend.quote:Op woensdag 5 november 2025 12:48 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Een relatie met Yesilgoz hebben lijkt me erg vermoeiend
Hier geloof ik niet in.quote:Op woensdag 5 november 2025 13:19 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Laat ze maar een tijdje traineren. Worden ze in maart vanzelf afgestraft.
Ik vraag het me af. Punt blijft dat de alternatieven schaars zijn op rechts.quote:Op woensdag 5 november 2025 13:19 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Laat ze maar een tijdje traineren. Worden ze in maart vanzelf afgestraft.
Lokaal niet, praktisch elke gemeente heeft een lokale ondernemerspartij.quote:Op woensdag 5 november 2025 13:27 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Ik vraag het me af. Punt blijft dat de alternatieven schaars zijn op rechts.
Dat is waar.quote:Op woensdag 5 november 2025 13:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Lokaal niet, praktisch elke gemeente heeft een lokale ondernemerspartij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |