Ik geloof niet dat iedereen met een mini webshop een bedrijfsplan heeft en bij een curator eindigt.quote:Op dinsdag 4 november 2025 13:51 schreef Metalfrost het volgende:
Vooraf bedachte ontwerpen of niet, het is gewoon een PoD.
Al je huiswerk wat je allemaal hebt opgenoemd, dien je vooraf in een bedrijfsplan neer te pennen. Vooraf een stramien maken hoe je zaken geregeld wilt zien, zodat je gaandeweg, naar mate je winst maakt, het kan implementeren.
Dus wacht nog maar even met je inschrijving, en ga je zaken op orde stellen.
Straks als je eenmaal bezig bent en het loopt toch in de soep, kan alleen een curator je redden.
Goedequote:Op dinsdag 4 november 2025 14:28 schreef 2172619626795 het volgende:
Zorg ervoor dat het betalingssysteem zo soepel mogelijk is, met een uitgebreid pakket aan betaalmogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan Klarna en/of Riverty.
Nummer 1 reden bij mij en vele anderen om ergens anders te gaan shoppen, is vanwege een moeizaam of beperkt betalingssysteem.
Overweeg Klarna. Best vaak koop ik dingen op afbetaling. Wel vanuit het principe dat ik dan zeker weet dat ik alles in goede orde heb voordat ik moet betalen.quote:Op dinsdag 4 november 2025 14:30 schreef Solispolar het volgende:
[..]
GoedeSo far heb ik Paypal, Ideal en gewoon wat algemene creditcards.
Ga ik ook doen. Ik volg vooral wat tutorials op youtube en dan wordt je eigenlijk van A naar B en vervolgens naar C geleidt en komt je vanzelf op bovenstaande punten. Volgende week heb ik mijn gesprek bij de KvK, daar wil ik ook kort even navraag doen naar dingen als BTW en belastingaangifte.quote:Op dinsdag 4 november 2025 14:53 schreef Farenji het volgende:
Ik zou dus wel zeker wel een boekhoudprogramma gaan gebruiken. Hoeveel je verkoopt is niet zo relevant, je moet een goede administratie bijhouden en dat doe je het beste meteen van het begin. Verdiep je ook in btw regels.
Die zullen je daarvoor verwijzen naar de Belastingdienst of een boekhouder. En terecht.quote:Op dinsdag 4 november 2025 14:57 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ga ik ook doen. Ik volg vooral wat tutorials op youtube en dan wordt je eigenlijk van A naar B en vervolgens naar C geleidt en komt je vanzelf op bovenstaande punten. Volgende week heb ik mijn gesprek bij de KvK, daar wil ik ook kort even navraag doen naar dingen als BTW en belastingaangifte.
-inschrijven KVK en BTW nummer opvragen. weet dat je bedrijfsuitgaven tot 2 jaar terug nog in je administratie mag opvoerenquote:Op dinsdag 4 november 2025 13:30 schreef Solispolar het volgende:
Gegroet![]()
Afgelopen week heb ik mijn eerste webshop ooit opgericht. Komende week ga ik mezelf inschrijven bij de KvK en dan kan het feest beginnenDe productie verloopt via een print-on-demand service; maar technisch gezien is het geen PoD (het zijn vooraf bedachte ontwerpen).
Ik ben eigenlijk, in de meest brede zin van het woord, op zoek naar tips, adviezen en ervaringen van mensen die dit hebben gedaan. Waar moet ik op letten en hebben jullie (vanuit eigen ervaring) nog adviezen voor een beginner?
Is het bijvoorbeeld nodig om een boekhoudprogramma te hanteren of is dat overkill in mijn situatie? Ik verwacht eigenlijk niet of nauwelijks wat te verkopen aan het begin; het is meer het proces wat ik heel leuk vindt.
Alvast bedankt
Dat ligt natuurlijk niet aan de consument.quote:Op vrijdag 7 november 2025 08:01 schreef freak1 het volgende:
[..]
-inschrijven KVK en BTW nummer opvragen. weet dat je bedrijfsuitgaven tot 2 jaar terug nog in je administratie mag opvoeren
-zorg voor een boekhouder bekend met startende en kleine ondernemingen. die kent de trucs, zeker als je dat in combinatie met je bestaande baan gaat doen.
-boekhoudprogramma is geen overkill. die dingen kosten tussen de 10 en 100 euro in de maand, afhankelijk van je verkopen en doelgroepen. het maakt het leven van je boekhouder veel makkelijker en de gemaakte kosten bespaar je weer in kosten van je boekhouder.
-ga je zelf printen? mag ik vragen welke DTF printer of welke methodiek je gaat gebruiken? houd er rekening mee dat consumenten kut zijn. als de kwaliteit ze niet aanstaat of het bladdert na een week af moet je garantie leveren
en zo zijn er nog 100 meer dingne..
Thxquote:Op vrijdag 7 november 2025 08:01 schreef freak1 het volgende:
[..]
-inschrijven KVK en BTW nummer opvragen. weet dat je bedrijfsuitgaven tot 2 jaar terug nog in je administratie mag opvoeren
-zorg voor een boekhouder bekend met startende en kleine ondernemingen. die kent de trucs, zeker als je dat in combinatie met je bestaande baan gaat doen.
-boekhoudprogramma is geen overkill. die dingen kosten tussen de 10 en 100 euro in de maand, afhankelijk van je verkopen en doelgroepen. het maakt het leven van je boekhouder veel makkelijker en de gemaakte kosten bespaar je weer in kosten van je boekhouder.
-ga je zelf printen? mag ik vragen welke DTF printer of welke methodiek je gaat gebruiken? houd er rekening mee dat consumenten kut zijn. als de kwaliteit ze niet aanstaat of het bladdert na een week af moet je garantie leveren
en zo zijn er nog 100 meer dingne..
-edit break want ik was even flabbergasted-quote:Op vrijdag 7 november 2025 09:33 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Thx![]()
1ste 2 tips zijn in werking gezet. Punt nr 2 ben ik momenteel mee bezig.
Ik gebruik als backend printify en daar heb je verschillende suppliers. Ik heb mijn eerste ontwerp bijna klaar en dan ga ik natuurlijk een prototype bestellen. De kwaliteit schijnt (als ik de reviews mag geloven) goed te zijn. En als de kwaliteit te wensen over laat dan is het inderdaad een kwestie van mailen met de firma die de prints levert.
maar, nu ik meer en meer van je opzet begrijp, als ik het dus goed heb is je idee;quote:Op dinsdag 4 november 2025 13:30 schreef Solispolar het volgende:
Gegroet![]()
Afgelopen week heb ik mijn eerste webshop ooit opgericht. Komende week ga ik mezelf inschrijven bij de KvK en dan kan het feest beginnenDe productie verloopt via een print-on-demand service; maar technisch gezien is het geen PoD (het zijn vooraf bedachte ontwerpen).
Ik ben eigenlijk, in de meest brede zin van het woord, op zoek naar tips, adviezen en ervaringen van mensen die dit hebben gedaan. Waar moet ik op letten en hebben jullie (vanuit eigen ervaring) nog adviezen voor een beginner?
Is het bijvoorbeeld nodig om een boekhoudprogramma te hanteren of is dat overkill in mijn situatie? Ik verwacht eigenlijk niet of nauwelijks wat te verkopen aan het begin; het is meer het proces wat ik heel leuk vindt.
Alvast bedankt
Ja dat is in de basis wel het idee.. ik kende het woord dropshippen wel, maar ben verder niet zo thuis in de terminologie. In een notendop heb ik een idee om een bepaalde lijn (in een niche) te maken met prints op bepaalde producten. Voor nu zijn dat mokken, maar het is natuurlijk vrij makkelijk te vertalen naar meer/andere productenquote:Op vrijdag 7 november 2025 12:05 schreef freak1 het volgende:
[..]
maar, nu ik meer en meer van je opzet begrijp, als ik het dus goed heb is je idee;
je wilt gaan dropshippen
het zijn eigen designs maar ze worden door een derde partij geprint en verstuurd, dus dropshippen
ik wil je er serieus advies over geven, maar sta je daar voor open?
tip?quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:53 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ja dat is in de basis wel het idee.. ik kende het woord dropshippen wel, maar ben verder niet zo thuis in de terminologie. In een notendop heb ik een idee om een bepaalde lijn (in een niche) te maken met prints op bepaalde producten. Voor nu zijn dat mokken, maar het is natuurlijk vrij makkelijk te vertalen naar meer/andere producten![]()
En ja, ik sta zeker open voor tips/adviezen, graag zelfs
Ik snap je punten hoor (en ze zijn terecht denk ik) maar er is 1 hele grote maar: ik doe het echt puur voor de fun. De instapkosten zijn bijna 0 (KvK á 80 euro is mijn grootste kostenpost). Ik zou het al tof vinden om 10 mokken te verkopen, maar ik vind het eigenlijk vooral heel leuk om mijn eigen ideeën tot 'leven' te brengen en om bezig te zijn met een webshop.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:31 schreef freak1 het volgende:
[..]
tip?
doe het niet. kansloos.
je hebt namelijk niets. je hebt een leuke tekst (vind je zelf). prima. daar verkoop je straks een paar mokken van. de gemaakte winst gaat 1 op 1, of realistischer, 2 op 1 richting boekhouder, administratiepakket, retouren etc. etc. en dan zijn je eigen uren nog niet eens betaald.
maar, je blijft overtuigd. dus je gaat adverteren. dat noemen we de customer acquisition cost. hoeveel is je bruto marge? en hoeveel is je acquisition cost voor een net new customer? ik kan je verzekeren, de kosten per klant gaan hoger zijn dan je winst.
maar stel. stel. hele grote stel. dat je een fantastische zin hebt op een mok. die niemand ooit eerder heeft bedacht. en het is een succes. wat houd jouw whitelabel provider tegen (of wie dan ook) om diezelfde mok te gaan verkopen tegen een bodemprijs? omdat zij wel de productie in handen hebben?
heb jij een non compete met je provider? nope. die tekenen ze namelijk niet. precies om deze reden.
maargoed. dit is mijn ervaring in dat wereldje. ik ben namelijk een whitelabel provider. en zaken zoals die CAC staan me tegen. dus dat laat ik lekker door andere partijen doen en ik maak het product wel...
Kan je die 10 mokken niet gewoon als particulier verkopen?quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:40 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik snap je punten hoor (en ze zijn terecht denk ik) maar er is 1 hele grote maar: ik doe het echt puur voor de fun. De instapkosten zijn bijna 0 (KvK á 80 euro is mijn grootste kostenpost). Ik zou het al tof vinden om 10 mokken te verkopen, maar ik vind het eigenlijk vooral heel leuk om mijn eigen ideeën tot 'leven' te brengen en om bezig te zijn met een webshop.
Maar nogmaals, dank voor je input
Ik vind sleutelen aan zo'n webshop gewoon leuk (dat heb ik altijd wel leuk gevonden), maar om nou een lege webshop te maken.. op deze manier zijn beide ideeën geïntegreerd, wat ik dan verkoop zie ik wel.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:06 schreef baskick het volgende:
[..]
Kan je die 10 mokken niet gewoon als particulier verkopen?
ik denk dat je wat dingen over het hoofd ziet.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:40 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik snap je punten hoor (en ze zijn terecht denk ik) maar er is 1 hele grote maar: ik doe het echt puur voor de fun. De instapkosten zijn bijna 0 (KvK á 80 euro is mijn grootste kostenpost). Ik zou het al tof vinden om 10 mokken te verkopen, maar ik vind het eigenlijk vooral heel leuk om mijn eigen ideeën tot 'leven' te brengen en om bezig te zijn met een webshop.
Maar nogmaals, dank voor je input
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |