Waarom moet de overheid dit oplossen? Want van oplossen is hier geen sprake, wel?quote:Sahin vindt dat er landelijk meer aandacht moet komen en dat het Rijk meer geld moet uittrekken voor noodopvang.. "Je moet ze beschouwen als een prioriteit die altijd moet worden opgevangen. In de vrouwenopvang, waar professionele begeleiding is. Niet in een hotelkamer."
quote:A number of chapters discuss the "ferocious young egoist" that is meant to represent male youths who are violent and obsessive toward their significant others. Dalrymple also writes about his views on the "destruction of...family ties," arguing that without family ties it is nearly impossible to rise out of the underclass.[13] These issues, among others, are described as resulting from the "intellectual foundation...[which] makes a permanent underclass possible." This is meant to be directed against intellectuals and liberals that form the many ideas absorbed into the mentality of the underclass.[14]
Neo-liberalisten denken in 'vrijheid tégen bescherming'. Behalve als er een hypothetisch en miniscuul risico van een talking point is waar je praktisch niemand tegen kunt beschermen.quote:Op maandag 3 november 2025 07:49 schreef miss_sly het volgende:
Wat een reacties. We moeten onze vrouwen beschermen, wordt zo vaak geroepen door islamofobe mannen, maar als vrouwen bescherming nodig hebben, ligt het aan de vrouwen en moeten ze níet zaniken.
Dit begrijp ik echt niet. Soort emotioneel gegijzeld ofzo.quote:Op zondag 2 november 2025 21:41 schreef Kim-Holland het volgende:
Als ze uiteindelijk besluit hulp te zoeken, kan ze alleen terecht in een hotel. Dat voelt voor haar heel onveilig. "Er zijn geen beveiligers, alleen zo'n dame bij de balie. Hij kon eigenlijk ieder moment binnenkomen. Dat was een eng idee."
Maar Joyce voelt zich in het hotel aan haar lot overgelaten en geïsoleerd. Daardoor krijgt ze toch weer contact met haar man. "Ik had niemand, ik kende niemand. Hij bleef maar bellen, sms'en sturen en mailtjes sturen met verschillende e-mail adressen. Op een gegeven moment brak ik. Ook door zijn lieve woordjes, wat hij altijd doet. We hebben het goedgemaakt. Ik ben teruggegaan."
![]()
Het probleem is Joyce zelf, niet de opvang in een hotel.
Wat niet?quote:
Dat terug gaan. Vanwege de lieve woordjes. Terwijl ze kennelijk doodsbang voor hem is.quote:
Ik denk dat dat moeilijk te snappen is als je nooit in een gewelddadige of misbruikrelatie gezeten hebt.quote:
Dat was blijkbaar beter dan alleen op een hotelkamer zitten waar de receptioniste zeker wel iets had kunnen betekenen. Maar het was niet goed genoeg voor mevrouw.quote:
Ik ook niet. Maar toch gebeurt het.quote:Op maandag 3 november 2025 08:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit begrijp ik echt niet. Soort emotioneel gegijzeld ofzo.
En alleen in een hotel zitten is ook zonder hulpverlening. In ieder geval níet laagdrempelig bereikbaar zoals in een opvang voor vrouwen in dergelijke situaties.quote:Op maandag 3 november 2025 08:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar toch gebeurt het.
Aan professionele hulpverlening om ermee te dealen.
Die vrouw is zonder meer labiel.quote:Op maandag 3 november 2025 08:08 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Dat was blijkbaar beter dan alleen op een hotelkamer zitten waar de receptioniste zeker wel iets had kunnen betekenen. Maar het was niet goed genoeg voor mevrouw.
Zelfs een eigen huis maakt dat ze zich niet veilig voelt en als ze buiten is elke keer over haar schouder moet kijken.
Ik begrip niet waarom het verblijf in een hotel daar schuldig aan is behalve dat het gemakkelijk is om iets of een ander de schuld geven van je eigen stupiditeit. [in dit geval door terug te gaan naar een vent waarvoor je moest vluchten]
Maar goed, heel veel luitjes die het er niet mee eens zijn en de vrouw geen enkele eigen verantwoording willen laten dragen.
Dat hoeft ook niet. Een labiele vrouw kan aan zichzelf gaan werken om minder labiel te zijn en om onafhankelijk te worden van een vent met zijn grillen.quote:Op maandag 3 november 2025 08:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die vrouw is zonder meer labiel.
Maar ook labiele vrouwen hoeven niet te worden overgeleverd aan grillen van zo'n man.
Het punt is dat de constatering dat deze vrouw zich niet optimaal gedraagt, niet een reden is om dan maar niet kritisch naar het beleid te kijken.quote:Op maandag 3 november 2025 08:14 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. Een labiele vrouw kan aan zichzelf gaan werken om minder labiel te zijn en om onafhankelijk te worden van een vent met zijn grillen.
Ik laat het hierbij want ik heb geen zin in een gebed zonder eind waarbij de vrouw alleen als slachtoffer gezien wordt en zelf geen enkele moeite hoeft te doen om de cirkel van geweld te doorbreken als ze die kans krijgt.
Natuurlijk moet de vrouw moeite doen als ze de kans krijgt.quote:Op maandag 3 november 2025 08:14 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. Een labiele vrouw kan aan zichzelf gaan werken om minder labiel te zijn en om onafhankelijk te worden van een vent met zijn grillen.
Ik laat het hierbij want ik heb geen zin in een gebed zonder eind waarbij de vrouw alleen als slachtoffer gezien wordt en zelf geen enkele moeite hoeft te doen om de cirkel van geweld te doorbreken als ze die kans krijgt.
Bedenk ook, dat een vrouw op een gegeven moment het gevoel kan hebben dat ze beter bij hem terug kan gaan omdat ze dan juist zal overleven.quote:Op maandag 3 november 2025 09:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk moet de vrouw moeite doen als ze de kans krijgt.
Maar alleen in een hotel gestopt worden, is niet voldoende. Ze is dan niet onder de invloedsfeer van de man in kwestie uit en er is geen achtervang voor als hij haar weet te bereiken. Er is geen hulpverlening, ze is weer op zichzelf aangewezen terwijl ze zich voldoende veilig en gesteund moet voelen om zichzelf aan te pakken en sterk te maken zodat hij geen vat meer op haar heeft.
Precies, zoals ik al zei: better the devil you know.quote:Op maandag 3 november 2025 10:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Bedenk ook, dat een vrouw op een gegeven moment het gevoel kan hebben dat ze beter bij hem terug kan gaan omdat ze dan juist zal overleven.
De terreur stopt weer (tijdelijk) als ze terug gaat.
Mensen snappen niet wat het met een mens doet een tijdje te worden gestalkt, lastig gevallen, bedreigd, mishandelt op het moment dat je een relatie verbreekt. Dat niks helpt die persoon te stoppen, alleen te doen wat hij wil: terug gaan. Want dan is er weer rust. Ook al is het tijdelijk, maar zelfs die optie kan even aantrekkelijker zijn.
Als je het meer wilt proberen te begrijpen kan ik de serie "maid" aanraden op Netflix. Die laat goed zien waarom vrouwen terug gaan.quote:Op maandag 3 november 2025 08:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat terug gaan. Vanwege de lieve woordjes. Terwijl ze kennelijk doodsbang voor hem is.
Die bescherming is extra bescherming, vrouwen moeten zichzelf ook zoveel mogelijk beschermen. Je krigt geen bodyguards zodat je je in allerlei gevaarlijke situaties kan begeven en dan mogen wij mannen het weer oplossen.quote:Op maandag 3 november 2025 07:49 schreef miss_sly het volgende:
Wat een reacties. We moeten onze vrouwen beschermen, wordt zo vaak geroepen door islamofobe mannen, maar als vrouwen bescherming nodig hebben, ligt het aan de vrouwen en moeten ze níet zaniken.
Je hebt duidelijk geen idee waar je over praat. Je zult je er ook niet in verdiept hebben.quote:Op maandag 3 november 2025 10:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die bescherming is extra bescherming, vrouwen moeten zichzelf ook zoveel mogelijk beschermen. Je krigt geen bodyguards zodat je je in allerlei gevaarlijke situaties kan begeven en dan mogen wij mannen het weer oplossen.
Ik vind niet dat je je hele leven hoeft te lijden of voor je leven te moeten vrezen vanwege één foute partnerkeuze, maar het is wel de vrouws partnerkeuze en als je daar dan na een incident weer naar teruggaat dan houdt het ook een keer op.
Bekijk deze YouTube-video
Je hebt blijkbaar geen vrienden en familie bij wie je terecht kan, je krijgt notabene een hotel alsof dat niets kost, en dan moeten we ook nog iets tegen je eenzaamheid organiseren en in professionele begeleiding voorzien? De hotelkamer is bescherming, dat is de hulp die je krijgt bij het dealen met je eigen shit, hulp betekent niet dat je zelf niet meer met je eigen shit hoeft te dealen. Hou eens op met vrouwelijke hulpeloosheid cultiveren.
Ach, het wij-zij verhaal weer.quote:Op maandag 3 november 2025 10:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die bescherming is extra bescherming, vrouwen moeten zichzelf ook zoveel mogelijk beschermen. Je krigt geen bodyguards zodat je je in allerlei gevaarlijke situaties kan begeven en dan mogen wij mannen het weer oplossen.
Ik vind niet dat je je hele leven hoeft te lijden of voor je leven te moeten vrezen vanwege één foute partnerkeuze, maar het is wel de vrouws partnerkeuze en als je daar dan na een incident weer naar teruggaat dan houdt het ook een keer op.
Bekijk deze YouTube-video
Je hebt blijkbaar geen vrienden en familie bij wie je terecht kan, je krijgt notabene een hotel alsof dat niets kost, en dan moeten we ook nog iets tegen je eenzaamheid organiseren en in professionele begeleiding voorzien? De hotelkamer is bescherming, dat is de hulp die je krijgt bij het dealen met je eigen shit, hulp betekent niet dat je zelf niet meer met je eigen shit hoeft te dealen. Hou eens op met vrouwelijke hulpeloosheid cultiveren.
Wellicht blijkt straks dat haar ex allochtoon is. Dan zit dit topic zo in deel 3.quote:Op maandag 3 november 2025 07:49 schreef miss_sly het volgende:
Dan moeten 'we' haar wel beschermen, natuurlijk.quote:Op maandag 3 november 2025 11:01 schreef probeer het volgende:
[..]
Wellicht blijkt straks dat haar ex allochtoon is. Dan zit dit topic zo in deel 3.
Op zich ook niet zo vreemd hoor. Het adres is natuurlijk bekend bij de persoon die voor de problemen zorgt en kan zelfs gemakkelijk vrienden langs sturen (ja dat gebeurd echt). Dus is het de meest logische keuze om de vrouw UIT die situatie en herinneringen te halen. Zorgt voor meer rust dan je denkt.quote:Op maandag 3 november 2025 11:00 schreef MissButterflyy het volgende:
Het blijft eigenlijk nog steeds vreemd dat juist de vrouwen die worden mishandeld en bedreigd maar hun huis uitmoeten, vaak samen met hun kinderen.
Waarom gaat die man niet maar naar familie of vrienden, of desnoods een opvang om af te koelen? Met desnoods een enkelbandje om in de gaten te houden dat hij niet in de buurt komt van de vrouw.
Dat iemand een andere mening en gedachtengang heeft dat niet standaard is bij het gros van de reageerders betekent niet dat diegene geen enkele ervaring heeft. De arrogantie!quote:Op maandag 3 november 2025 10:54 schreef Chandler het volgende:
Het is trouwens altijd erg vermakelijk om te lezen hoe mensen er over denken die er naar mijn inziens compleet geen ervaring mee hebben op welke manier dan ook, de gedachtegangen... lol
Correct, maakt het nog steeds vermakelijk met hoe de realiteit vaak werkt. (wil niet zeggen dat het altijd goed is, maar goed).quote:Op maandag 3 november 2025 11:18 schreef Kim-Holland het volgende:
Dat iemand een andere mening en gedachtengang heeft dat niet standaard is bij het gros van de reageerders betekent niet dat diegene geen enkele ervaring heeft. De arrogantie!
Tuurlijk, wil niet zeggen dat iedereen dit ook zomaar even kan, daar is soms echt hulp bij nodig.quote:Het is een keuze om je als slachtoffer te gedragen en geen eigen verantwoordelijkheid te nemen in het leven.
Agreed, maar ze heten niet allemaal Joyce. En wat ik schreef, ook mishandelingen kunnen gezien worden als 'veilig', ik snap dat dat vreemd klinkt maar psychisch kan dit gewoon, en krijg dat maar eens uit de mens...quote:Zolang vrouwen dit niet leren en maar blijven wijzen naar anderen en/of instanties die hen willen helpen, [ook al is het even niet ideaal zoals een hotelkamer wanneer vrouwenopvang vol zit] zal er geen oplossing komen!
Probleem is dat veel vrouwen niet alleen kunnen en durven te zijn en zich op geen enkele manier weten hoe ze zichzelf bezig moeten houden [zie ook het verhaal van Joyce] en ze dus zich volledig afhankelijk maken/opstellen tov de man.
Dan sta je sowieso al met 10-0 achter.
- Ik kon mij ook niet voorstellen dat je het arrogant bedoeld had, maar ik wou het toch even benoemen, Niet alleen naar jou toe, maar dit wordt vaker door anderen beweerd en ik erger mij daar dood aan.quote:Op maandag 3 november 2025 11:22 schreef Chandler het volgende:
[..]
Correct, maakt het nog steeds vermakelijk met hoe de realiteit vaak werkt. (wil niet zeggen dat het altijd goed is, maar goed).
ps. had het beter anders kunnen verwoorden, is echter niet arrogant bedoeld!
[..]
Tuurlijk, wil niet zeggen dat iedereen dit ook zomaar even kan, daar is soms echt hulp bij nodig.
[..]
Agreed, maar ze heten niet allemaal Joyce. En wat ik schreef, ook mishandelingen kunnen gezien worden als 'veilig', ik snap dat dat vreemd klinkt maar psychisch kan dit gewoon, en krijg dat maar eens uit de mens...
Maar wederom, gemakkelijker gezegd dan gedaan voor sommige.quote:Op maandag 3 november 2025 11:32 schreef Kim-Holland het volgende:
- Dat daar hulp bij nodig is is een feit maar dan moet je elf ook aan de bak willen en niet bij de eerste de beste hobbel afhaken. Dit kan namelijk jaren en jaren duren om resultaat te boeken.
Dat is voor velen nogal een dingetje..
- Dat krijg je er niet zomaar uit, je zal je hele leven moeten switchen en hard moeten werken aan jezelf met je luie reet om uit die cirkel te willen stappen.
Daar was ze toch zelf bij of niet? Heeft ze het al geprobeerd of durfde ze niet te vragen de band te herstellen nu ze gebroken heeft met die kerel? Is het nou echt zo gek om dankbaar te zijn dat je een hotelkamer krijgt nadat je je zo in de nesten hebt gewerkt?quote:Op maandag 3 november 2025 10:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk geen idee waar je over praat. Je zult je er ook niet in verdiept hebben.
In veel gevallen zijn er inderdaad geen vrienden en familie meer om op terug te vallen, omdat een dergelijke partner (zowel mannen als vrouwen, want die zijn er ook) vakkundig zorgen dat je alle banden verbreekt en zij de enige zijn waar je nog op terug kunt vallen.
Ik geloof niet dat we recht tegenover elkaar staan.quote:Ik ga met jou verder niet in discussie, want jij en ik staan echt lijnrecht tegenover elkaar. Daar kan ik mee leven.
Boehoe, het is niet eerlijk? We hebben het hier niet over eerlijkheid maar over noodzaak, je hebt een noodsituatie voor jezelf gecreeerd, dat moeten anderen je komen redden en die doen voor je wat nodig is, niet wat het meest eerlijk voelt.quote:Op maandag 3 november 2025 11:00 schreef MissButterflyy het volgende:
Het blijft eigenlijk nog steeds vreemd dat juist de vrouwen die worden mishandeld en bedreigd maar hun huis uitmoeten, vaak samen met hun kinderen.
Waarom gaat die man niet maar naar familie of vrienden, of desnoods een opvang om af te koelen? Met desnoods een enkelbandje om in de gaten te houden dat hij niet in de buurt komt van de vrouw.
Dit zegt alles, en daarom ga ik verder niet met je in discussie. Wij staan lijnrecht tegenover elkaar en mijlenver van elkaar af.quote:Op maandag 3 november 2025 11:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar was ze toch zelf bij of niet? Heeft ze het al geprobeerd of durfde ze niet te vragen de band te herstellen nu ze gebroken heeft met die kerel? Is het nou echt zo gek om dankbaar te zijn dat je een hotelkamer krijgt nadat je je zo in de nesten hebt gewerkt?
[..]
Ik geloof niet dat we recht tegenover elkaar staan.
[..]
Boehoe, het is niet eerlijk? We hebben het hier niet over eerlijkheid maar over noodzaak, je hebt een noodsituatie voor jezelf gecreeerd, dat moeten anderen je komen redden en die doen voor je wat nodig is, niet wat het meest eerlijk voelt.
Ja, dit.quote:Op maandag 3 november 2025 12:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit zegt alles, en daarom ga ik verder niet met je in discussie. Wij staan lijnrecht tegenover elkaar en mijlenver van elkaar af.
Als je niet kunt erkennen dat zo'n vrouw in de nesten zit en daar zelf is gekomen dan wordt verder helpen heel moeilijk ja, zelfs voor de elementaire veilgheid zorgen wordt dan moeilijk. Ik zeg "wees geen Joyce", jij zegt "het overkomt de willoze Joyce alleen maar."quote:Op maandag 3 november 2025 12:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit zegt alles, en daarom ga ik verder niet met je in discussie. Wij staan lijnrecht tegenover elkaar en mijlenver van elkaar af.
Misschien kun je nu beter ophouden.quote:Op maandag 3 november 2025 12:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je niet kunt erkennen dat zo'n vrouw in de nesten zit en daar zelf is gekomen dan wordt verder helpen heel moeilijk ja, zelfs voor de elementaire veilgheid zorgen wordt dan moeilijk. Ik zeg "wees geen Joyce", jij zegt "het overkomt de willoze Joyce alleen maar."
Nee.quote:Op zondag 2 november 2025 21:41 schreef Kim-Holland het volgende:
Als ze uiteindelijk besluit hulp te zoeken, kan ze alleen terecht in een hotel. Dat voelt voor haar heel onveilig. "Er zijn geen beveiligers, alleen zo'n dame bij de balie. Hij kon eigenlijk ieder moment binnenkomen. Dat was een eng idee."
Maar Joyce voelt zich in het hotel aan haar lot overgelaten en geïsoleerd. Daardoor krijgt ze toch weer contact met haar man. "Ik had niemand, ik kende niemand. Hij bleef maar bellen, sms'en sturen en mailtjes sturen met verschillende e-mail adressen. Op een gegeven moment brak ik. Ook door zijn lieve woordjes, wat hij altijd doet. We hebben het goedgemaakt. Ik ben teruggegaan."
![]()
Het probleem is Joyce zelf, niet de opvang in een hotel.
Ja zo gek dat deze vrouwen niemand hebben aan netwerk gezien alle warme steun vanuit de samenleving. Zie dit topic...quote:Op maandag 3 november 2025 07:49 schreef miss_sly het volgende:
Of jij zelf.quote:Op maandag 3 november 2025 12:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Misschien kun je nu beter ophouden.
Alleen als ze slachtoffer is van een asielzoeker anders kan ze de fuckyou krijgen.quote:Op maandag 3 november 2025 13:32 schreef Momo het volgende:
Sommige snappen schijnbaar niet dat de man van Joyce ervoor heeft gezorgd dat Joyce geen contact meer heeft met vrienden en familie. Een bekende tactiek van een abuser, zorg ervoor dat je slachtoffer niemand anders heeft om heen te gaan, sociale isolatie en een afhankelijk creëren. Maar dat soort vrouwen mogen dus niet meer verder geholpen worden?
Nee, allemaal haar eigen schuld.quote:Op maandag 3 november 2025 13:32 schreef Momo het volgende:
Sommige snappen schijnbaar niet dat de man van Joyce ervoor heeft gezorgd dat Joyce geen contact meer heeft met vrienden en familie. Een bekende tactiek van een abuser, zorg ervoor dat je slachtoffer niemand anders heeft om heen te gaan, sociale isolatie en een afhankelijk creëren. Maar dat soort vrouwen mogen dus niet meer verder geholpen worden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |