Vind het bizar dat die jongen nooit eerder door aandeelhouders aan de kant is gezet. man man man wat een kapitaalvernietiging heeft die veroorzaakt.quote:
Waarom zou dat kloppen? Deze discussie is in oktober hier ook gevoerd vanaf hier: Lokale_Notabele in WGR / [Beurs] Beursvloer #341 - Het kan alleen nog maar omhoogquote:Op donderdag 4 december 2025 10:21 schreef JimmyJames het volgende:
Als je 1 Magnum aandeel krijgt per 5 Unilever aandelen. Is de theoretische waarde van magnum nu 1/6 van Unilever market cap toch? (Of ben ik in de war)
Met die beredenatie zou magnum 10.000 maal de waarde van Unilever zijn als ze ervoor hadden gekozen om 10.000 aandelen magnum te geven per aandeel Unilever. Voor die ratio hadden ze immers ook kunnen kiezen.quote:Op donderdag 4 december 2025 10:21 schreef JimmyJames het volgende:
Als je 1 Magnum aandeel krijgt per 5 Unilever aandelen. Is de theoretische waarde van magnum nu 1/6 van Unilever market cap toch? (Of ben ik in de war)
Snap ik wel, ik moest ook eerst twee keer denken omdat het in eerste instantie heel logisch klonk wat je zei. Haha.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:18 schreef JimmyJames het volgende:
Klopt ja. Ik zag in eerste instantie mijn denkfout niet.
Spreiden over meerdere brokers is ook zo een gedoe. Ik hou in principe niet keer dan ¤100k banktegoed aan bij DeGiro want dat valt onder het depositogarantiestelsel (of het Duitse equivalent). Beleggingen zijn in principe gescheiden van het vermogen van de broker dus daar durf ik meer van aan te houden. Het enige dat ik niet doe is uitlenen van mijn effecten (securities lending) omdat in dat geval je wel risico loopt als DeGiro niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen. Het rendement is bovendien minimaal.quote:Op zondag 7 december 2025 20:10 schreef kloon_bassie het volgende:
DeGiro is verreweg de goedkoopste oplossing. Ik beleg daar echter ook met een maandelijkse inleg in de S&P500. Zouden jullie het aandurven om grote bedragen bij 1 broker te stallen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |