Jij was toch ok?quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:42 schreef Paul het volgende:
Ik ben zo bang dat ik dood ga 😭
Net water gekocht was bijna niets meer 😭😭
Kloptquote:Op zaterdag 1 november 2025 16:11 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het water uit de kraan in Utrecht is letterlijk Bar-Le-Duc..
Nou het gaat wel koud het apparaat in natuurlijk. Geen idee of er koolzuur meegaat.quote:
Maar het komt er heet uit. Ik zou er gewoon kraanwater in gietenquote:Op zaterdag 1 november 2025 18:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou het gaat wel koud het apparaat in natuurlijk. Geen idee of er koolzuur meegaat.
Dat is een zeer ruime benadering, dat type bacteriën sterft al bij 70 graden.quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja dat, en je gooit nog ff wat in flessen / doppers in de koelkast na het gekookt te hebben. Probleem opgelost. 3 minuutjes koken is meer dan genoeg om enterokokken uit je water te krijgen.
Ik denk dat velen eraan gestoven zijn, maar vergaten om eerst jou even in te seinen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 09:31 schreef Twiitch het volgende:
Aanstellerij, aan een bacteriële infectie is nog nooit iemand doodgegaan.
Zit wel enige nuance bij (iets met biofilms), maar in de basis klopt dat inderdaad. Maar goed, ik zei ook 'meer dan genoeg'.quote:Op zaterdag 1 november 2025 21:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is een zeer ruime benadering, dat type bacteriën sterft al bij 70 graden.
Sourcy ook.quote:Op zaterdag 1 november 2025 16:11 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het water uit de kraan in Utrecht is letterlijk Bar-Le-Duc..
Alvast RIP, we zullen je gaan missenquote:Op zaterdag 1 november 2025 11:42 schreef Paul het volgende:
Ik ben zo bang dat ik dood ga 😭
Net water gekocht was bijna niets meer 😭😭
Je moet het water 3 minuten koken voordat je het drinkt. Zo zet niemand zijn thee.quote:Op maandag 3 november 2025 08:20 schreef TLC het volgende:
Ik snap niet waarom je geen thee zou mogen drinken, het water is dan toch eerst gekookt ?
Voordat je die thee kan drinken zonder je bek te verbranden is het water lang genoeg heet geweest. Niks aan het handje.quote:Op maandag 3 november 2025 08:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je moet het water 3 minuten koken voordat je het drinkt. Zo zet niemand zijn thee.
Maar volgens de richtlijnen moet het water 3 minuten gekookt hebben. Zoals de meeste mensen theewater zetten kookt het 3 seconden omdat dan de waterkoker automatisch afslaat. Dat het daarna nog 10 minuten te warm is om te drinken maakt nog niet dat je dan wel aan de richtlijn voldoet.quote:Op maandag 3 november 2025 08:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Voordat je die thee kan drinken zonder je bek te verbranden is het water lang genoeg heet geweest. Niks aan het handje.
Ja, richtlijnen.quote:Op maandag 3 november 2025 08:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Maar volgens de richtlijnen moet het water 3 minuten gekookt hebben. Zoals de meeste mensen theewater zetten kookt het 3 seconden omdat dan de waterkoker automatisch afslaat. Dat het daarna nog 10 minuten te warm is om te drinken maakt nog niet dat je dan wel aan de richtlijn voldoet.
Overigens zou ik niet het geduld hebben om iedere keer dat ik een kop koffie of thee wil, dat water 3 minuten te koken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |