quote:Er is een bacterie aangetroffen in drinkwater dat wordt geleverd aan huishoudens in en rond Utrecht. Waterbedrijf Vitens meldt dat er voor die regio een kookadvies van kracht is, wat betekent dat bewoners hun water eerst moeten koken voordat het veilig is om te drinken.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.

quote:Op zaterdag 1 november 2025 09:48 schreef Jahr00n het volgende:
Zal wel weer flink gesjoemeld worden bij vitens om zo goedkoop mogelijk water te produceren. Ik haal gelukkig al jaren barleduc water waarvan ik zeker weet dat het goed zit.

Stond vanochtend op om even naar het wat water te drinken. Kom ik terug, heb ik een SMSje van Vitens over de bacterie in het drinkwater. Lekker op tijdquote:Op zaterdag 1 november 2025 09:31 schreef Isdatzo het volgende:
Oi. Mijn postcode zit daar ook bij.
En ik heb al water gedronken. Nou, als jullie niks meer van me horen...

Jij bakt je kip zeker ook niet, salmonella is ook maar een mindsetquote:Op zaterdag 1 november 2025 10:18 schreef Discombobulate het volgende:
Je krijgt zo veel bacteriën binnen dagelijks, wat een aanstellerij zeg. Als je 65+ bent of zwak dan zou ik het wel doen, maar als je gewoon gezond bent moet je hier niet moeilijk over doen.

Dit. Hier in Goor hebben we tot twee keer toe dit jaar zo'n kookadvies gehad. De concentraties zijn zo laag dat je als gezond persoon er niets van merkt. Volop ongekookt water gedronken zonder er ook maar iets van te merken. Die waarschuwingen zijn vooral om zichzelf in te dekken voor het geval dat voor iemand met een broze gezondheid de bacterie net het laatste zetje is dat die komt te overlijden.quote:Op zaterdag 1 november 2025 09:31 schreef Twiitch het volgende:
Aanstellerij, aan een bacteriële infectie is nog nooit iemand doodgegaan.

Rauwe kip is toch niet te vreten?quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:20 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Jij bakt je kip zeker ook niet, salmonella is ook maar een mindset

Ik ben nooit zo happig op het uitdelen van mijn telefoonnummer aan allerlei partijen, dus ik las het hier op de foks.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Stond vanochtend op om even naar het wat water te drinken. Kom ik terug, heb ik een SMSje van Vitens over de bacterie in het drinkwater. Lekker op tijd

Is de moeite niet waard. Als het probleem zich voordoet kun je altijd nog water kopen/kokenquote:Op zaterdag 1 november 2025 08:47 schreef Kim-Holland het volgende:
En daarom altijd flessen water in huis hebben.

In zo'n beetje heel Utrecht en omgeving is het water momenteel uitverkocht.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:46 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Is de moeite niet waard. Als het probleem zich voordoet kun je altijd nog water kopen/koken

Aaah lol. Als alle andere mensen dan gewoon flessen water hebben voor noodgevallen.. dan kan ik het gewoon kopen als er een noodgeval is.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In zo'n beetje heel Utrecht en omgeving is het water momenteel uitverkocht.

Ik vind het zeker wel de moeite waard om altijd water in huis te hebben. Niet alleen als voorraad bij calamiteiten, ook om te drinken.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:46 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Is de moeite niet waard. Als het probleem zich voordoet kun je altijd nog water kopen/koken

Ik had in het verleden eens telefonisch contact met ze gehad omdat ik na vervangen van de meter ineens in 1 maand werd aangeslagen voor 10.000 euro. Gelukkig snapten ze zelf ook wel dat dat niet kon, maar daar komt natuurlijk weer een hele bureaucratische mallemolen bij kijken voordat ze dat kunnen coriggeren.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik ben nooit zo happig op het uitdelen van mijn telefoonnummer aan allerlei partijen, dus ik las het hier op de foks.
Voor de toko die mijn drinkwater verzorgt misschien toch maar een uitzonderingspositie overwegen.

Geen waterwiel met bronwater in je dorp hebbenquote:Op zaterdag 1 november 2025 08:47 schreef Kim-Holland het volgende:
En daarom altijd flessen water in huis hebben.

Echt te triest voor woorden, net als die mongolen die de hele auto vol hadden gestopt met pleepapier tijdens corona, ook al werd er meerdere malen aangegeven dat er voldoende voorraad was.quote:

We hebben nog waterpompenquote:Op zaterdag 1 november 2025 11:28 schreef Managarm het volgende:
[..]
Geen waterwiel met bronwater in je dorp hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ooit werd dit water zelfs in Amsterdam verkocht.Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;

quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:42 schreef Paul het volgende:
Ik ben zo bang dat ik dood ga 😭
Net water gekocht was bijna niets meer 😭😭
quote:De enterokokkenbacterie is niet gevaarlijk voor gezonde mensen. Voor mensen met een kwetsbare gezondheid of een verminderde weerstand kan de bacterie echter wel vervelende gevolgen hebben, zoals een infectie.

quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:45 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
We hebben nog waterpompen
Ziet er beter uit, wij hebben deze, goed drinkbaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ooit werd dit water zelfs in Amsterdam verkocht.![]()

In veel landen is het hebben van een nood voorraad in huis doodnormaalquote:Op zaterdag 1 november 2025 10:59 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Ik vind het zeker wel de moeite waard om altijd water in huis te hebben. Niet alleen als voorraad bij calamiteiten, ook om te drinken.![]()
Probeer maar eens een fles water te bemachtigen als de hele omgeving om water verlegen zit. En wat als je ziek bent , geen zin hebt of om welke reden dan ook dat je de deur niet uit kan/wil?
Dan kan je maar beter een voorraadje in huis hebben.

Daar worden we alleen maar hard van. Ik eet elke dag rauwe kip. Dat ik de muur van mijn wc dagelijks onderschijt met waterpoep moet ik zelf weten.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:20 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Jij bakt je kip zeker ook niet, salmonella is ook maar een mindset

Maar dit is Nederland. Daarom hebben we alleen een officieel advies om alleen flessen water te kopen als je echt denkt dat je dat nodig hebt:quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:37 schreef Saekerhett het volgende:
Eigenlijk moet je met dit soort dingen heel snel een stapelboete invoeren, bij elk volgende pak dat je koopt, 20% duurder en dan doortellen.
Dan leren ze het heel snel af.
Met als logische gevolg dat iedereen zoveel mogelijk hamstert en overal al het water al de hele ochtend is uitverkocht daar.quote:Oproep: 'Laat flessen water in supermarkt staan voor wie het echt nodig heeft'
Het drinkwater in Utrecht en omgeving is verontreinigd met de enterokokkenbacterie. Vitens roept op het water eerst te koken, maar ook om 'het flessenwater in de winkels zoveel mogelijk te laten staan voor mensen die geen mogelijkheid hebben' om dat te doen.
Op die manier blijft er voldoende water beschikbaar 'voor wie het echt nodig heeft'.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)geving-flessen-water

Paar jaar terug had ik geen water vanwege een storing, dus heb ik gewoon frisdrank of sappen gedronken.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:41 schreef Domnivoor het volgende:
Ja, zo'n oproep kan alleen maar averechts werken![]()
Ik heb een pannetje water gekookt en daar koffie mee gezet ☕
Zo dramatisch is het allemaal niet.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |