quote:Er is een bacterie aangetroffen in drinkwater dat wordt geleverd aan huishoudens in en rond Utrecht. Waterbedrijf Vitens meldt dat er voor die regio een kookadvies van kracht is, wat betekent dat bewoners hun water eerst moeten koken voordat het veilig is om te drinken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
quote:Op zaterdag 1 november 2025 09:48 schreef Jahr00n het volgende:
Zal wel weer flink gesjoemeld worden bij vitens om zo goedkoop mogelijk water te produceren. Ik haal gelukkig al jaren barleduc water waarvan ik zeker weet dat het goed zit.
Stond vanochtend op om even naar het wat water te drinken. Kom ik terug, heb ik een SMSje van Vitens over de bacterie in het drinkwater. Lekker op tijdquote:Op zaterdag 1 november 2025 09:31 schreef Isdatzo het volgende:
Oi. Mijn postcode zit daar ook bij.
En ik heb al water gedronken. Nou, als jullie niks meer van me horen...
Jij bakt je kip zeker ook niet, salmonella is ook maar een mindsetquote:Op zaterdag 1 november 2025 10:18 schreef Discombobulate het volgende:
Je krijgt zo veel bacteriën binnen dagelijks, wat een aanstellerij zeg. Als je 65+ bent of zwak dan zou ik het wel doen, maar als je gewoon gezond bent moet je hier niet moeilijk over doen.
Dit. Hier in Goor hebben we tot twee keer toe dit jaar zo'n kookadvies gehad. De concentraties zijn zo laag dat je als gezond persoon er niets van merkt. Volop ongekookt water gedronken zonder er ook maar iets van te merken. Die waarschuwingen zijn vooral om zichzelf in te dekken voor het geval dat voor iemand met een broze gezondheid de bacterie net het laatste zetje is dat die komt te overlijden.quote:Op zaterdag 1 november 2025 09:31 schreef Twiitch het volgende:
Aanstellerij, aan een bacteriële infectie is nog nooit iemand doodgegaan.
Rauwe kip is toch niet te vreten?quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:20 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Jij bakt je kip zeker ook niet, salmonella is ook maar een mindset
Ik ben nooit zo happig op het uitdelen van mijn telefoonnummer aan allerlei partijen, dus ik las het hier op de foks.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Stond vanochtend op om even naar het wat water te drinken. Kom ik terug, heb ik een SMSje van Vitens over de bacterie in het drinkwater. Lekker op tijd
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |