Waarom niet? Ik denk wel dat hij geschikt is.quote:
Segers en D66 gaan nog steeds niet goed samen, ondanks het samen regeren. Een kopstuk van een andere partij pakken zou ook nogal een zwaktebod zijn.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:23 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik denk wel dat hij geschikt is.
Eens. Sorgdrager, ook minister van Staat, zou dan wel interessant zijn, die staat toch iets verder van de politiek momenteel. Maar wel echt een zwaargewicht om gelijk in te zetten, dan is opschalen niet meer echt mogelijk.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:38 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso zal D66 wel iemand willen die ze echt kunnen vertrouwen mbt partijbelang.
Dat lijkt me niet mogelijk, de voorzitter van de RvS moet afstand hebben tot de Kamer. Als hij een kabinetsformatie op de rit brengt, zal dat zijn positie in gevaar brengen als onafhankelijk adviseur.quote:
Je kunt altijd nog naar de koning opschalen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens. Sorgdrager, ook minister van Staat, zou dan wel interessant zijn, die staat toch iets verder van de politiek momenteel. Maar wel echt een zwaargewicht om gelijk in te zetten, dan is opschalen niet meer echt mogelijk.
Dat zal onder premier Jetten niet gaan gebeuren, dit was een kroonjuweel van D66.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kunt altijd nog naar de koning opschalen.![]()
Overigens gaan er steeds meer stemmen op om die terug in het proces te brengen.
Bij Tjeenk Willink was dat geen probleem ?quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet mogelijk, de voorzitter van de RvS moet afstand hebben tot de Kamer. Als hij een kabinetsformatie op de rit brengt, zal dat zijn positie in gevaar brengen als onafhankelijk adviseur.
Tjeenk Willink was tot 2012 vice-voorzitter van de RvS, hij heeft in die tijd alleen 3x een opdracht rechtstreeks van de koningin gehad om kort een vastgelopen zaak los te trekken. Dat is wel heel wat anders dan verkennen namens de Tweede Kamer.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Bij Tjeenk Willink was dat geen probleem ?
Het enige argument zou de non discussie van Caroline kunnen zijn,dat je die niet wil voeren.
Overigens is Thom vice voorzitter. WA is voorzitter
Denk dat zij daarvoor past als ze gevraagd wordt. En terecht. Die heeft nog steeds 3 messen jn haar rug.quote:
Oh okayquote:Op zaterdag 1 november 2025 10:23 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik denk wel dat hij geschikt is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |