Fijn dat je zelf al toegeeft dat ‘gewoon’ rechts daar ook aan meedoetquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:59 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Tussendoor nog efkes snel alles rechts van Groen links demoniseren als "extreem rechts".
welke dossiers heef zij?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 07:08 schreef Starhopper het volgende:
Lisa WesterveldSuper goed kamerlid
Maar heeft ze nog tijd om zich in te zetten voor haar dossiers als ze Timmermans opvolgt?
Waarom zou ik mijn zuurverdiende geld moeten uitgeven aan achterlijke linkse hobbies als uitkeringen verhogen, hypotheekrente aftrek afschaffen en onbelemmerde instroom van asielzoekende gelukszoekers? Waarom zou ik dat moeten doen? Waarom is de keuze "nee, ik wil niet meedoen aan het beroven van mensen met geld en het ondermijnen van het Nederlandse bedrijfsleven" niet goed?quote:
Walgelijk.quote:Op zaterdag 1 november 2025 06:36 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Waarom zou ik mijn zuurverdiende geld moeten uitgeven aan achterlijke linkse hobbies als uitkeringen verhogen, hypotheekrente aftrek afschaffen en onbelemmerde instroom van asielzoekende gelukszoekers? Waarom zou ik dat moeten doen? Waarom is de keuze "nee, ik wil niet meedoen aan het beroven van mensen met geld en het ondermijnen van het Nederlandse bedrijfsleven" niet goed?
Nederland verrechtst dus Links is uitgeteld. Het is een vergaan overblijfsel uit lang vervlogen tijden. Links is niet meer relevant.
Ikke ikke ikke.quote:Op zaterdag 1 november 2025 06:36 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Waarom zou ik mijn zuurverdiende geld moeten uitgeven aan achterlijke linkse hobbies als uitkeringen verhogen, hypotheekrente aftrek afschaffen en onbelemmerde instroom van asielzoekende gelukszoekers? Waarom zou ik dat moeten doen? Waarom is de keuze "nee, ik wil niet meedoen aan het beroven van mensen met geld en het ondermijnen van het Nederlandse bedrijfsleven" niet goed?
Nederland verrechtst dus Links is uitgeteld. Het is een vergaan overblijfsel uit lang vervlogen tijden. Links is niet meer relevant.
Natuurlijk want voor niks gaat de zon op.quote:
Beter en knapper dan Faberquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 02:45 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Ja, wie is dat? Nooit van gehoord dus dat zal wel niks zijn.
Dat soort gedachtes heb ik ook wel gehad.quote:Op zaterdag 1 november 2025 06:36 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Jammer dat zo’n aantrekkelijke vrouw toch zo radicaal extreem links blijkt te zijn.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 00:25 schreef BillDauterive het volgende:
Zij is top. Ik hoop alleen niet dat ze het wordt, want dan wordt ze ook gedemoniseerd door extreem rechts en dat gun ik haar niet.
Eigenlijk is het niet het topic voor de zoveelste links - rechts discussie, maar kan het tegen beter weten toch niet laten.quote:Op zaterdag 1 november 2025 06:36 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
GroenLinks / PvdA is niet radicaal.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:59 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Jammer dat zo’n aantrekkelijke vrouw toch zo radicaal extreem links blijkt te zijn.
onjuistquote:Op zaterdag 1 november 2025 13:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
GroenLinks / PvdA is niet radicaal.
Ze verschillen feitelijk niet eens zo heel veel van D66 en het CDA.
Oké, qua stemgedrag 65% overeenkomst met het CDA en 85% overeenkomst met D66. Dat noem ik nog steeds niet radicaal.quote:Op zaterdag 1 november 2025 14:01 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
onjuist
https://www.partijgedrag.nl/party-likeness
CDA: 20 % verschil in gelijk stemmen als bij D66
D66 staat zelfs dichter bij de PvdD en SP dan bij het CDA
In programma's beloven partijen allemaal gouden bergen, kijk wat ze aankaarten/vragen voorstellen en stemmen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 14:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Oké, qua stemgedrag 65% overeenkomst met het CDA en 85% overeenkomst met D66. Dat noem ik nog steeds niet radicaal.
Bovendien baseerde ik me niet persé op het stemgedrag in de kamer maar op de verkiezingsprogramma’s (ja, die heb ik doorgelezen). Daarin zijn de verschillen niet zo heel groot.
Inderdaad, maar dan nog steeds kan niemand aanwijzen waar GroenLinks - PvdA dan radicaal zou zijn.quote:Op zaterdag 1 november 2025 14:20 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
In programma's beloven partijen allemaal gouden bergen, kijk wat ze aankaarten/vragen voorstellen en stemmen.
Ja als je tegen genocide bent dan ben je tegenwoordig al radicaal.quote:Op zaterdag 1 november 2025 14:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad, maar dan nog steeds kan niemand aanwijzen waar GroenLinks - PvdA dan radicaal zou zijn.
Misschien op 1 punt wel en dat is Gaza, maar dat is het dan ook.
Nee, wat mij betreft niet. Maar het gaat ook meer om de manier waarop ze dat uiten (en hoe ze er op hun partijcongres mee omgingen).quote:Op zaterdag 1 november 2025 15:29 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja als je tegen genocide bent dan ben je tegenwoordig al radicaal.
Ik ken haar alleen als een kundig en felle debater over haar eigen onderwerpen, dus dat kan ik me ook nog niet zo goed voorstellen.quote:Op zondag 2 november 2025 09:27 schreef Breekfast het volgende:
Lisa Westerveld zou een prima keuze zijn. Ze komt bij mij over als een goed en gedreven kamerlid, die onder andere opkomt voor de jeugdzorg. En ze is denk ik meer dan Timmermans in staat om ook buiten de hoogopgeleide kiezersgroep stemmen te trekken.
De enige vraag is of ze past in het harde politieke spel waar je als partijleider mee te maken gaat krijgen. Ik heb bijvoorbeeld geen idee hoe ze het zou doen in een debat met Wilders.
Dat kan juist een zegen zijn want die onderwerpen zoals Jeugdzorg worden niet erg geclaimd door de promininenten van andere partijen.quote:Op zondag 2 november 2025 10:23 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik ken haar alleen als een kundig en felle debater over haar eigen onderwerpen, dus dat kan ik me ook nog niet zo goed voorstellen.
Toch al jaren een bekende GroenLinkser. Al is het maar omdat ze zelf een huisjesmelker schijnt te zijn.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 02:45 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Ja, wie is dat? Nooit van gehoord dus dat zal wel niks zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |