abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219162671
quote:
4s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 12:59 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Tussendoor nog efkes snel alles rechts van Groen links demoniseren als "extreem rechts".

_O-
Fijn dat je zelf al toegeeft dat ‘gewoon’ rechts daar ook aan meedoet
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 23:17:44 #27
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219163315
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 07:08 schreef Starhopper het volgende:
Lisa Westerveld _O_ Super goed kamerlid *O* Maar heeft ze nog tijd om zich in te zetten voor haar dossiers als ze Timmermans opvolgt? ;(
welke dossiers heef zij?

[ Bericht 27% gewijzigd door Cyan9 op 31-10-2025 23:23:53 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 1 november 2025 @ 06:36:47 #28
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_219164676
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:10 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Verbeterd.
Waarom zou ik mijn zuurverdiende geld moeten uitgeven aan achterlijke linkse hobbies als uitkeringen verhogen, hypotheekrente aftrek afschaffen en onbelemmerde instroom van asielzoekende gelukszoekers? Waarom zou ik dat moeten doen? Waarom is de keuze "nee, ik wil niet meedoen aan het beroven van mensen met geld en het ondermijnen van het Nederlandse bedrijfsleven" niet goed?

Nederland verrechtst dus Links is uitgeteld. Het is een vergaan overblijfsel uit lang vervlogen tijden. Links is niet meer relevant.
Geld maakt niet gelukkig tenzij versleten schoenen wanhopig naar je staren
  zaterdag 1 november 2025 @ 07:37:20 #29
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219164733
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 06:36 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Waarom zou ik mijn zuurverdiende geld moeten uitgeven aan achterlijke linkse hobbies als uitkeringen verhogen, hypotheekrente aftrek afschaffen en onbelemmerde instroom van asielzoekende gelukszoekers? Waarom zou ik dat moeten doen? Waarom is de keuze "nee, ik wil niet meedoen aan het beroven van mensen met geld en het ondermijnen van het Nederlandse bedrijfsleven" niet goed?

Nederland verrechtst dus Links is uitgeteld. Het is een vergaan overblijfsel uit lang vervlogen tijden. Links is niet meer relevant.
Walgelijk.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  zaterdag 1 november 2025 @ 07:39:05 #30
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219164735
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 06:36 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]

Ikke ikke ikke.
Top 2000-suggesties: Vanaf hier ----- 2025-jaarlijst
  zaterdag 1 november 2025 @ 08:08:42 #31
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_219164805
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 07:39 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ikke ikke ikke.
Natuurlijk want voor niks gaat de zon op.
pi_219164961
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 02:45 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Ja, wie is dat? Nooit van gehoord dus dat zal wel niks zijn.
Beter en knapper dan Faber
pi_219167248
quote:

[..]

Dat soort gedachtes heb ik ook wel gehad.

Zeker dat PvdA niet meegegroeid is met het feit dat arbeiders tegenwoordig ook een hypotheek hebben is een gemiste kans.

Maar terugkomend op dat links niet relevant is, die gedachte veranderd snel wanneer het eens even wat tegenzit in het leven. ^O^
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:47:50 #34
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_219167278

[ Bericht 100% gewijzigd door Geldprintkabouter op 01-11-2025 12:48:25 ]
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:48:28 #35
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219167288
Hopelijk VerLisa.
pi_219167417
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 00:25 schreef BillDauterive het volgende:
Zij is top. Ik hoop alleen niet dat ze het wordt, want dan wordt ze ook gedemoniseerd door extreem rechts en dat gun ik haar niet.
Jammer dat zo’n aantrekkelijke vrouw toch zo radicaal extreem links blijkt te zijn.
Graag verwijderen
pi_219167698
quote:

[..]

Eigenlijk is het niet het topic voor de zoveelste links - rechts discussie, maar kan het tegen beter weten toch niet laten.

Ik ga je bezwaren even stap voor stap langs:
- uitkeringen verhogen is ook relevant voor iedereen die het momenteel financieel goed heeft. Het zorgt voor voldoende koopkracht aan de onderkant van de samenleving (wat ook weer rechtstreeks bij het MKB wordt uitgegeven trouwens). Het zorgt voor stabiliteit in de samenleving zodat je geen te grote armoede krijgt met criminaliteit en overlast tot gevolg.

- De HRA heeft een prijsopdrijvend effect. Deze geleidelijk afschaffen in combinatie met voldoende woningbouw zorgt voor een normalisatie van de huizenprijzen zodat starters weer een huis kunnen kopen in plaats van dat iedereen straks tot hun 40ste bij hun ouders moeten blijven wonen.

- Er is geen ongebreidelde en onbeperkte asielinstroom, get your facts straight. Ook onder links zou niet ineens iedereen worden binnengelaten.

- Mensen worden niet beroofd van hun geld. Belastingafdracht is niet meer dan een redelijke bijdrage aan een samenleving die mensen überhaupt in staat stelt om zo rijk te worden. Door goed onderwijs, goede infrastructuur, goede zorg, stabiliteit enz. We zijn allemaal afhankelijk van elkaar, niemand bereikt succes enkel en alleen maar door eigen inzet zonder externe factoren.

- Het bedrijfsleven wordt niet ondermijnd met een klein beetje meer belastingafdracht. De afgelopen 30 jaar hebben juist in het teken gestaan van een enorme verlaging van tal van belastingen voor het bedrijfsleven, veelal ten koste van de inkomstenbelasting die de “hardwerkende Nederlander” dan moet opbrengen om het verschil goed te maken.

- Links lijkt niet meer relevant. Maar wacht maar af als zorg weer genoeg is afgebroken, werknemersrechten worden teruggedraaid, de inkomensverschillen dusdanig groot worden dat we weer naar vooroorlogse toestanden gaan. Dan kan links weer opnieuw beginnen met opbouwen wat dit land in de vorige eeuw zo groot heeft gemaakt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219167705
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:59 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Jammer dat zo’n aantrekkelijke vrouw toch zo radicaal extreem links blijkt te zijn.
GroenLinks / PvdA is niet radicaal.

Ze verschillen feitelijk niet eens zo heel veel van D66 en het CDA.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219167970
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:32 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
GroenLinks / PvdA is niet radicaal.

Ze verschillen feitelijk niet eens zo heel veel van D66 en het CDA.
onjuist
https://www.partijgedrag.nl/party-likeness
CDA: 20 % verschil in gelijk stemmen als bij D66
D66 staat zelfs dichter bij de PvdD en SP dan bij het CDA
pi_219168147
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 14:01 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
onjuist
https://www.partijgedrag.nl/party-likeness
CDA: 20 % verschil in gelijk stemmen als bij D66
D66 staat zelfs dichter bij de PvdD en SP dan bij het CDA
Oké, qua stemgedrag 65% overeenkomst met het CDA en 85% overeenkomst met D66. Dat noem ik nog steeds niet radicaal.

Bovendien baseerde ik me niet persé op het stemgedrag in de kamer maar op de verkiezingsprogramma’s (ja, die heb ik doorgelezen). Daarin zijn de verschillen niet zo heel groot.
pi_219168199
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 14:16 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Oké, qua stemgedrag 65% overeenkomst met het CDA en 85% overeenkomst met D66. Dat noem ik nog steeds niet radicaal.

Bovendien baseerde ik me niet persé op het stemgedrag in de kamer maar op de verkiezingsprogramma’s (ja, die heb ik doorgelezen). Daarin zijn de verschillen niet zo heel groot.
In programma's beloven partijen allemaal gouden bergen, kijk wat ze aankaarten/vragen voorstellen en stemmen.
pi_219168264
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 14:20 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
In programma's beloven partijen allemaal gouden bergen, kijk wat ze aankaarten/vragen voorstellen en stemmen.
Inderdaad, maar dan nog steeds kan niemand aanwijzen waar GroenLinks - PvdA dan radicaal zou zijn.

Misschien op 1 punt wel en dat is Gaza, maar dat is het dan ook.
pi_219168811
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 14:24 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Inderdaad, maar dan nog steeds kan niemand aanwijzen waar GroenLinks - PvdA dan radicaal zou zijn.

Misschien op 1 punt wel en dat is Gaza, maar dat is het dan ook.
Ja als je tegen genocide bent dan ben je tegenwoordig al radicaal.
pi_219168857
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 15:29 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ja als je tegen genocide bent dan ben je tegenwoordig al radicaal.
Nee, wat mij betreft niet. Maar het gaat ook meer om de manier waarop ze dat uiten (en hoe ze er op hun partijcongres mee omgingen).
pi_219174882
Lisa Westerveld zou een prima keuze zijn. Ze komt bij mij over als een goed en gedreven kamerlid, die onder andere opkomt voor de jeugdzorg. En ze is denk ik meer dan Timmermans in staat om ook buiten de hoogopgeleide kiezersgroep stemmen te trekken.

De enige vraag is of ze past in het harde politieke spel waar je als partijleider mee te maken gaat krijgen. Ik heb bijvoorbeeld geen idee hoe ze het zou doen in een debat met Wilders.
  Moderator zondag 2 november 2025 @ 10:23:37 #46
375570 crew  Cyan9
pi_219175221
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 09:27 schreef Breekfast het volgende:
Lisa Westerveld zou een prima keuze zijn. Ze komt bij mij over als een goed en gedreven kamerlid, die onder andere opkomt voor de jeugdzorg. En ze is denk ik meer dan Timmermans in staat om ook buiten de hoogopgeleide kiezersgroep stemmen te trekken.

De enige vraag is of ze past in het harde politieke spel waar je als partijleider mee te maken gaat krijgen. Ik heb bijvoorbeeld geen idee hoe ze het zou doen in een debat met Wilders.
Ik ken haar alleen als een kundig en felle debater over haar eigen onderwerpen, dus dat kan ik me ook nog niet zo goed voorstellen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_219182795
Fractie GroenLinks-PvdA kiest Jesse Klaver als politiek leider

Westerveld al voor de verkiezing kaltgestellt
  maandag 3 november 2025 @ 11:35:58 #48
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_219182820
Dus TT is - zoals reeds gemeld - inderdaad onzin uit één der duimen van TS.
pi_219186889
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 10:23 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik ken haar alleen als een kundig en felle debater over haar eigen onderwerpen, dus dat kan ik me ook nog niet zo goed voorstellen.
Dat kan juist een zegen zijn want die onderwerpen zoals Jeugdzorg worden niet erg geclaimd door de promininenten van andere partijen.

Nu mag Jesse Klaver met zijn Groen Links achtergrond het verschil gaan maken tegen toekomstig premier Rob Jetten die Minister van Klimaat en Energie is geweest.

Imho een gemiste kans van GL/PvdA om een leider te kiezen die bijvoorbeeld op het gebied van Arbeid/inkomen en/of Wonen en/of Zorg een geloofwaardige leider te kiezen.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_219187402
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 02:45 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Ja, wie is dat? Nooit van gehoord dus dat zal wel niks zijn.
Toch al jaren een bekende GroenLinkser. Al is het maar omdat ze zelf een huisjesmelker schijnt te zijn.

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 2 / 3
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')