abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219151409
Aangifte tegen Borsato vanwege onzedelijke betastingen, zanger stopt als ambassadeur War Child

Een 22-jarige vrouw heeft maandag bij de politie aangifte gedaan van onzedelijke betastingen door Marco Borsato. Het gaat om een jonge vrouw die de zanger al haar hele leven kent. Het grensoverschrijdende gedrag zou hebben plaatsgevonden tussen 2014 en 2019. Het Openbaar Ministerie Midden-Nederland zegt de zaak in onderzoek te nemen.

De zanger ontkent, maar trekt zich wel terug als ambassadeur van War Child. Borsato wil zich volledig richten op zijn verdediging en niemand in zijn omgeving daarmee belasten, ‘zeker een instantie als War Child niet, die mij zo aan het hart gaat’.

Het slachtoffer - naam bij heel Fok bekend - is de dochter van een goede vriendin van de zanger. Die vriendin is al jaren groot fan en voormalige assistent van Borsato. Het slachtoffer zegt dat Borsato haar al vanaf kleins af aan kent en dat het betasten begon nadat de vader van het meisje in 2013 was overleden. Uit berichten op sociale media wordt duidelijk dat de jonge vrouw en Borsato elkaar al vele jaren goed kennen en een innige band hebben. Ze sturen elkaar over en weer liefdevolle berichten.

Bekijk deze YouTube-video

De moeder van het slachtoffer kent Borsato al meer dan 25 jaar en is de zus van een bandlid uit zijn begintijd. Ze stond jaren voor Borsato klaar en hielp onder meer met het beantwoorden van brieven van fans en het organiseren van fanclubdagen. In 2019 stopte ze de samenwerking met Borsato. In een lange afscheidsbrief aan vrienden en bekenden op sociale media liet ze weten de thuissituatie niet meer goed te kunnen combineren met het werken voor Borsato.

In een interview met de Telegraaf blijkt nu dat ze Borsato in dat jaar had geconfronteerd met de handtastelijkheden, die ze via het dagboek van haar dochter had ontdekt. Volgens de krant - die al sinds het voorjaar van dit jaar contact heeft met de moeder van het slachtoffer - is Borsato zelfs bij sessies met psychologen geweest waarbij hij huilend zijn verontschuldigingen zou hebben aangeboden.

Nu het nieuws naar buiten is gekomen krijgt de moeder op sociale media tientallen steunbetuigingen van vrienden die het dapper vinden dat ze samen naar de politie zijn gestapt en aangifte hebben gedaan.

Borsato ligt al enige tijd onder vuur nadat verschillende juice channels, kanalen die ongefilterd roddels over BN’ers verspreiden, de zanger betichtten van grensoverschrijdend gedrag bij enkele minderjarige meisjes. Het zou gaan om meisjes van 13 en 15 jaar. Een van die slachtoffers heeft nu dan toch aangifte gedaan, na een aantal jaren te hebben geaarzeld om verschillende redenen. Mogelijk zullen andere jonge vrouwen die zich door Borsato geïntimideerd hebben gevoeld, als getuige gaan optreden in de zaak.

Er was tot en met afgelopen weekend geen aangifte gedaan tegen Borsato. Enkele min of meer bekende mensen uit de showwereld zeiden wel in contact te staan met een of enkele moeders van de vermeende slachtoffers.
https://www.ad.nl/show/aa(...)-war-child~ad17584d/

-niet mijn OP
pi_219151414
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:17 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het is meer discutabel dat marco ze in zijn bezit had en er nooit mee naar de politie is gegaan of er een melding van heeft gemaakt.

Zonder dat duidelijk is wat er op die foto's te zien is, is dat lastig te zeggen. Naar de politie stappen met beelden die niet strafbaar zijn is niet echt logisch.

Komt bij dat de beoordeling ligt bij het tenlastegelegde. Natuurlijk kan het meespelen, maar onder de streep gaat het om de vraag: kan datgene wat ten laste is gelegd bewezen worden verklaard.
pi_219151420
Marco's slotbetoog was veel te langdradig en veel te emotioneel.
pi_219151424
Ik weet niet of dat filmpje van de ex van Luca Borsato hier al stond, maar hier is het:

tiktok
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_219151444
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:17 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het is meer discutabel dat marco ze in zijn bezit had en er nooit mee naar de politie is gegaan of er een melding van heeft gemaakt.
Hij wil ze nu alleen maar tonen om zijn eigen hachje te redden.

En de rechters zullen dat echt doorzien.
Waarom, meneer Borsato, hebt u niet al jaren geleden afstand genomen? Bent u niet weg gegaan?

Ongetwijfeld zal dit in de uitspraak komen.

Wat een sukkel.
Wat? Had hij die beelden jarenlang in zijn bezit? :o
  roze donderdag 30 oktober 2025 @ 18:40:23 #6
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219151458
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:38 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Wat? Had hij die beelden jarenlang in zijn bezit? :o
Ja ik weet niet zo goed waar dit vandaan wordt gehaald.
Your beauty never ever scared me.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 18:42:50 #7
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_219151478
Free Marco _O_
pi_219151483
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:40 schreef Ama het volgende:

[..]
Ja ik weet niet zo goed waar dit vandaan wordt gehaald.
Missbutterfly zegt het en die heeft een hekel aan speculeren dus ik verwacht een hele goede bron.
En niet, ik zag dat bij Saskia, maar tweet erbij of artikel.

Ik kan me niet voorstellen dat ze zo dom is, om dat maar heel hard te schreeuwen zonder onderbouwing.
Zeker omdat ze anderen graag de les hierover leest.

We wachten het antwoord maar even af.
pi_219151505
Dat dit vier jaar op zich heeft laten wachten is zo belachelijk, er is geen hard strafbaar bewijs dus wat heeft het OM de afgelopen vier jaren dan gedaan.
pi_219151509
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:42 schreef damsco het volgende:
Free Marco _O_
Ik mag hopen dat die ongegeneerd met goede vrienden en zijn familie gaat eten in een trendy restaurant. Echt schijt aan John, Yvonne en dat Gore mokkel.
pi_219151511
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:35 schreef Idisrom het volgende:
Marco's slotbetoog was veel te langdradig en veel te emotioneel.
Mag ie, na zulke beschuldigingen?
  donderdag 30 oktober 2025 @ 18:48:22 #12
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_219151528
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik mag hopen dat die ongegeneerd met goede vrienden en zijn familie gaat eten in een trendy restaurant. Echt schijt aan John, Yvonne en dat Gore mokkel.
Jammer dat hij als een echte flodder niet met een ouwe Amerikaanse bak naar de rechtbank kwam.
pi_219151543
Ze hadden ook niet echt getuigen die het verhaal van Nathalie en dochter bevestigden.
Na die oproep van John in 2021 blijf het stil, misschien had John daar zelf ook conclusies aan kunnen trekken.
pi_219151550
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:45 schreef -river- het volgende:
Dat dit vier jaar op zich heeft laten wachten is zo belachelijk, er is geen hard strafbaar bewijs dus wat heeft het OM de afgelopen vier jaren dan gedaan.
Ruim de tijd genomen om bewijs te verzamelen wat er niet is.

Vind het bijna schrijnend dat hier 4 jaar voor is uitgetrokken. En dan moeten we na vier jaar concluderen dat het bewijs flinterdun is.
pi_219151553
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:49 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze hadden ook niet echt getuigen die het verhaal van Nathalie en dochter bevestigden.
Na die oproep van John in 2021 blijf het stil, misschien had John daar zelf ook conclusies aan kunnen trekken.
Dat dit ooit tot een zaak is gekomen snap ik niet en de afgelopen 4 jaar snap ik al helemaal niet.
pi_219151556
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:45 schreef -river- het volgende:
Er is bij dit soort zedenzaken zelden tot nooit hard strafbaar bewijs.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219151560
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ruim de tijd genomen om bewijs te verzamelen wat er niet is.

Vind het bijna schrijnend dat hier 4 jaar voor is uitgetrokken. En dan moeten we na vier jaar concluderen dat het bewijs flinterdun is.
En ondertussen en die gast 4 jaar lang kapot gemaakt door een boze jaloerse moeder.
pi_219151570
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 17:01 schreef MissButterflyy het volgende:
Bijzonder ook dat hij op het laatste moment met allemaal foto’s en filmpjes van moeder en dochter komt, ik neem aan van de tijd dat hij nog met ze omging. Pleit niet echt voor hem dat hij dus geen zorgmelding deed over wat hij te zien kreeg van ze. Naaktbeelden dus van de minderjarige dochter.
Weer dus het feit dat Marco het allemaal leuk en best vond. Totdat het tegen hem ging werken.
Had Marco die ordners bewaard? Ik dacht dat die moeder die ordners bewaarde.
pi_219151573
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:51 schreef -river- het volgende:

[..]
En ondertussen en die gast 4 jaar lang kapot gemaakt door een boze jaloerse moeder.
Met een beetje hulp van John van den Heuvel en onze Yvonne Coldeweijer.
pi_219151579
Bizarre dagen... de afgang van Marco Borsato. Ik heb het met hem te doen. Je zal er maar zitten als grootste artiest van Nederland. Jezelf verdedigen over ranzige appjes, al die andere details die naar buiten komen.. naakt behangen, complimenteren over borsten bij minderjarigen. De lijst is eindeloos.,,

Logisch dat Leontine en aanhang 'even verderop' zaten, ik zou hier als ex ook niet willen. Je staat compleet voor lul.
pi_219151594
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:52 schreef Idisrom het volgende:

[..]
De enige bron hiervan is MissButterfly, dus die zal het nog wel ff komen uitleggen denk ik.
pi_219151597
Marco heeft wel veel medelijden met zichzelf.

quote:

[..]
Wat ik las heeft hij die beelden gevonden op een werklaptop die die moeder na haar ontslag heeft teruggegeven.

quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 17:01 schreef MissButterflyy het volgende:
Bijzonder ook dat hij op het laatste moment met allemaal foto's en filmpjes van moeder en dochter komt, ik neem aan van de tijd dat hij nog met ze omging. Pleit niet echt voor hem dat hij dus geen zorgmelding deed over wat hij te zien kreeg van ze. Naaktbeelden dus van de minderjarige dochter.
Weer dus het feit dat Marco het allemaal leuk en best vond. Totdat het tegen hem ging werken.
Hoeft niet de minderjarige dochter te zijn, het gaat om een periode van dat ze 15 was t/m 20 jaar, dus het kan materiaal zijn van dat ze al meerderjarig was.
pi_219151604
Oh ja en nog het allerergste: bij een ggz waardig gezin over de vloer komen jarenlang. En geen actie ondernemen. Poeh..

Nee niemand kan hem nog serieus nemen.
pi_219151610
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Met een beetje hulp van John van den Heuvel en onze Yvonne Coldeweijer.
Ja schandalig hoe haal je het in je kop om iemand zo kapot te maken.
pi_219151612
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:52 schreef prullebakker het volgende:
Bizarre dagen... de afgang van Marco Borsato. Ik heb het met hem te doen. Je zal er maar zitten als grootste artiest van Nederland. Jezelf verdedigen over ranzige appjes, al die andere details die naar buiten komen.. naakt behangen, complimenteren over borsten bij minderjarigen. De lijst is eindeloos.,,

Logisch dat Leontine en aanhang 'even verderop' zaten, ik zou hier als ex ook niet willen. Je staat compleet voor lul.
Ja kapot maken is ook echt kapot maken bij Nathalie. Zou ze achter de bedreigingen van die kinderen van Marco gezeten hebben?

https://www.flair.nl/juic(...)eigementen~bd189111/
pi_219151623
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:35 schreef tesssssssss het volgende:
Ik weet niet of dat filmpje van de ex van Luca Borsato hier al stond, maar hier is het:

[ tiktok ]
Achterlijk wijf met je debiele Engelse woorden praat gewoon normaal.
pindazakje
pi_219151632
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:35 schreef tesssssssss het volgende:

[ tiktok ]
Ze denkt echt een relevant punt te maken :')
pi_219151636
Ik denk dat Nathalie een van Galentje aan het doen was, maar haar dochter is geen Rachel en Marco geen Hazes.
pi_219151639
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ja kapot maken is ook echt kapot maken bij Nathalie. Zou ze achter de bedreigingen van die kinderen van Marco gezeten hebben?

https://www.flair.nl/juic(...)eigementen~bd189111/
Ehhh ik heb het over de acties die Marco als volwassen man heeft uitgevoerd. Niet over het ggz-gezin. Of heeft hij zelf ook een afwijking?
Je hebt misschien een punt :) Ja, het moet haast wel. Een gezonde volwassen man zou dit nooit in zijn hoofd halen.
  roze donderdag 30 oktober 2025 @ 18:59:33 #30
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219151642
quote:

[..]
Nee het lijkt hier nu redelijk erbij te worden verzonnen dat hij al jaren in het bezit was van mappen vol foto's enz van een naakt minderjarig meisje. :')
Your beauty never ever scared me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')