Eens, een reden om het onwaarschijnlijk te noemen. Maar wel iets waarschijnlijker dan SGP of BBB, wat mij betreft.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Met CU lijkt me een streng migratiebeleid onhaalbaar. Daar zal Ja21 wel geen trek in hebben.
Het feit of Wilders of Jetten met een verkenner mag komen. Het feit dat als Wilders niet de grootste is hij niet kan janken van niemand wil met mij ik word tegengewerkt boehoequote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:44 schreef Tijn het volgende:
Wat maakt het uberhaupt uit welke partij "de grootste" is? Het verschil is misschien 1 zetel. En met de PVV is toch geen regering te vormen. D66 is gewoon aan zet.
Blijkbaar is er een soort afspraak dat de grootste eerst mag. Staat niet in het reglement van orde. Nadeel van het er uit gooien van de koning.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:44 schreef Tijn het volgende:
Wat maakt het uberhaupt uit welke partij "de grootste" is? Het verschil is misschien 1 zetel. En met de PVV is toch geen regering te vormen. D66 is gewoon aan zet.
Niet mee eens. In de jaren dat PvdA de grootste werd maar niet ging regeren werd dat eerst onderzocht.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Blijkbaar is er een soort afspraak dat de grootste eerst mag. Staat niet in het reglement van orde. Nadeel van het er uit gooien van de koning.
Bij de NOS hebben ze gehoord dat die er vandaag nog niet komt en ik hoorde bij de T dat Klaver de evt. onderhandelingen gaat doen mocht de nieuwe fractievoorzitter op zich laten wachten.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:53 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Heeft GlPvdA al een opvolger voor Timmermans?
Klaver als interim. Als tijdelijk. Okay.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:54 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Bij de NOS hebben ze gehoord dat die er vandaag nog niet komt en ik hoorde bij de T dat Klaver de evt. onderhandelingen gaat doen mocht de nieuwe fractievoorzitter op zich laten wachten.
Maar waarom zou je dat doen? Krijg je alleen maar gezeik mee, er is toch niemand die echt denkt dat er voor de kerst al een nieuw kabinet zit.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:55 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Jammer dat Rob Jetten nu geen ballen toont tegenover Wilders. Hup gewoon zelf die verkenner aanstellen, ook als je een paar honderd stemmen minder hebt. Er is toch geen zinnige partij die met de PVV wil regeren. Geert gewoon lekker de tering in negeren, die vent heeft z'n kans gehad en alles gruwelijk verkloot door wéér weg te lopen. Geen aandacht meer aan besteden.
Zo werkt het democratisch proces niet, en daarnaast wil je de PVV-stemmers ook niet meer munitie in handen geven.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:55 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Jammer dat Rob Jetten nu geen ballen toont tegenover Wilders. Hup gewoon zelf die verkenner aanstellen, ook als je een paar honderd stemmen minder hebt. Er is toch geen zinnige partij die met de PVV wil regeren. Geert gewoon lekker de tering in negeren, die vent heeft z'n kans gehad en alles gruwelijk verkloot door wéér weg te lopen. Geen aandacht meer aan besteden.
ja ach PVV-stemmers hebben geen enkele munitie nodig om achterlijke dingen te zeggen of te doen, dus daar zou ik me eigenlijk niet zoveel zorgen om maken...quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zo werkt het democratisch proces niet, en daarnaast wil je de PVV-stemmers ook niet meer munitie in handen geven.
quote:
Ze lieten allemaal een opwaartse beweging zien. Bij Ipsos was VVD dichtbij D66.quote:
De voorzitter stelt de verkenner aan (eerste vergadering kamer op zijn vroegst op 11 november), dus dan moet hij Bosma tegen Wilders in laten gaan...quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:55 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
De meerderheid van de kamer beslist dus als het midden zegt: wij gaan niet regeren met Geert dus dit heeft geen zin, kan D66 aan de slag.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Blijkbaar is er een soort afspraak dat de grootste eerst mag. Staat niet in het reglement van orde. Nadeel van het er uit gooien van de koning.
- Hoi, ik ben Hendrik-Jan, het gaat natuurlijk helemaal kut hier in Nederland, daarom stem ik VVD!quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ze lieten allemaal een opwaartse beweging zien. Bij Ipsos was VVD dichtbij D66.
Dit doet er meer toe dan die 22 zetels.
Heel jammer natuurlijk want VVD is in niets meer liberaal en compleet MAGA gegaan, met hun Singapore en Milei gejubel. Hun wil om NPO, XR, universiteiten te slopen. Links nog verder te wurgen.
Na een motie die door de meerderheid van de kamer aangenomen is. Dus Bosma doet niet meer dan tekenen bij het kruisje in deze.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 13:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
De voorzitter stelt de verkenner aan, dus dan moet hij Bosma tegen Wilders in laten gaan...
Prima om tot dinsdag te wachten, dan heeft GL-PvdA waarschijnlijk ook wel een fractievoorzitter en kan VVD nog even nadenken wat ze nu willen na het feestje van gisteravond. Dat ze groter zijn dan GL-PvdA en geen GL-PvdA premier krijgen hadden ze wellicht niet verwacht bij de uitspraak over nooit met GL-PvdA.
Er is tot 11 november geen nieuwe Kamer, Bosma gaat de fractievoorzitters ontvangen en een verkenner aanstellen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 13:02 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De meerderheid van de kamer beslist dus als het midden zegt: wij gaan niet regeren met Geert dus dit heeft geen zin, kan D66 aan de slag.
Nee, want de nieuwe kamerleden worden pas op 11 november geïnstalleerd, dus dan moet je nog 2 weken wachten. Of het de oude Kamer laten doen. Eerst kijken naar voorkeursstemmen en het bestuderen van de geloofsbrieven, dan pas kan je kamerlid worden en dat kan niet sneller dan tot 11 november.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 13:03 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Na een motie die door de meerderheid van de kamer aangenomen is. Dus Bosma doet niet meer dan tekenen bij het kruisje in deze.
Dinsdag debatteert de oude kamer toch? Nou dan kunnen De middenpartijen samen met links en de VVD dat toch per motie regelen. Waarom zou de VVD of NSC daar moeilijk over gaan doen?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 13:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, want de nieuwe kamerleden worden pas op 11 november geïnstalleerd, dus dan moet je nog 2 weken wachten. Of het de oude Kamer laten doen.
Omdat Geert dan Dion graus als verkenner stuurtquote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:44 schreef Tijn het volgende:
Komen ze terug van reces? Na de verkiezingen? Dat zou vrij ongehoord zijn, waarom dan?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 13:06 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dinsdag debatteert de oude kamer toch? Nou dan kunnen De middenpartijen samen met links en de VVD dat toch per motie regelen. Waarom zou de VVD of NSC daar moeilijk over gaan doen?
Dat maakt waarschijnlijk ook niet uit. Maar het is wel van belang dat er redelijk snel een kabinet gevormd gaat worden, het land heeft allerlei problemen die aangepakt moeten worden. Als een verkenner eerst een rondje namens de PVV gaat lopen is dat gewoon verspilde moeite.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:44 schreef Tijn het volgende:
Je hebt gelijk, ik dacht dat ze op tv zeiden dat er een debat was maar de agenda is leeg voor volgende week. Als het nodig is kan het natuurlijk wel maar dat zou nogal sneu zijn als ze dat samen niet op kunnen lossen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 13:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Komen ze terug van reces? Na de verkiezingen? Dat zou vrij ongehoord zijn, waarom dan?
Hij is er klaar voorquote:Op donderdag 30 oktober 2025 13:07 schreef jigggy het volgende:
[..]
Omdat Geert dan Dion graus als verkenner stuurt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
Dat kan nog steeds.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
hij niet kan janken van niemand wil met mij ik word tegengewerkt boehoe
Het zou voor de onderhandelingspositie van D66 tov de VVD wel lekker zijn als centrumrechts op 75 blijft hangen. In feite is 76 zetels ook al te krap met de instabiliteit van de grotere JA21-fractie in gedachten.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 13:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
De voorzitter stelt de verkenner aan (eerste vergadering kamer op zijn vroegst op 11 november), dus dan moet hij Bosma tegen Wilders in laten gaan...
Prima om tot dinsdag te wachten, dan heeft GL-PvdA waarschijnlijk ook wel een fractievoorzitter en kan VVD nog even nadenken wat ze nu willen na het feestje van gisteravond. Dat ze groter zijn dan GL-PvdA en geen GL-PvdA premier krijgen hadden ze wellicht niet verwacht bij de uitspraak over nooit met GL-PvdA.
Dat slaat natuurlijk nergens op volgens jan en alleman is D66 pas de laatste 2 weken omhoog gestegen als keuze bij de mensen. Dat D66 nu op 26 zetels komt betekent dan dus niet dat D66 wekenlang ondergewaardeerd is.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:58 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wat een enorme sneuneus... hij heeft D66 weken lang ondergewaardeerd, maar daar hebben we het dan maar niet over he Maurice
Vers van de pers:quote:Op donderdag 30 oktober 2025 13:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
De voorzitter stelt de verkenner aan (eerste vergadering kamer op zijn vroegst op 11 november), dus dan moet hij Bosma tegen Wilders in laten gaan...
quote:Yesilgöz houdt vol: Niet in kabinet met D66 én GL/PvdA
De VVD-lijn om niet in een kabinet te stappen dat linksaf slaat, blijft overeind. Voor de verkiezingen liet de partij weten niet in een kabinet te stappen met D66 én GL/PvdA te stappen. Op de vraag hoe de vlag er nu voor hangt, zegt Yesilgöz: "Aan onze inzet is absoluut niks veranderd." De VVD-leider wil nog altijd 'een centrumrechts kabinet'. Maar ze tekent er bij aan dat de bal niet bij haar partij ligt, maar bij D66 of PVV: "Wij zijn niet in de lead."
Geen kabinet dus. Thanks Dilan!quote:
Dilan heeft niet meegekregen dat centrum-rechts geen optie is?quote:
Ja, dus doe dat gewoon sowieso niet, ook al zijn ze misschien "de grootste".quote:Op donderdag 30 oktober 2025 13:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als een verkenner eerst een rondje namens de PVV gaat lopen is dat gewoon verspilde moeite.
quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:55 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Ik denk dat Karremans niet heel veel beter is wat betreft die lijnquote:Op donderdag 30 oktober 2025 13:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Intens treurig dat Dilan nog steeds aan het roer staat van die partij.
Een van de redenen dat ze zo blij is, is dat ze mag aanblijven nu de VVD stabiel scoort. Als de partij tien zetels minder had gehaald, had het me niet verbaasd als ze een ‘Timmermansje’ had gedaan.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 13:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die is wel wat progressiever.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 13:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik denk dat Karremans niet heel veel beter is wat betreft die lijn
Ze sprak wel veel in de 'ik' vorm voor de verkiezingen toen dit werd opgeworpen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 13:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
De VS conservatieven alwaar de staatsschuld sneller stijgt en alwaar de productiviteit ook nogal snel groeit (daardoor?)quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nederland heeft als geen ander land geprofiteerd van de EU. Ik snap het geklaag nooit zo. Het hele monetaire systeem pakt voor Nederland behoorlijk voordelig uit (landen kunnen goedkoop lenen en hebben koopkrachtige munt). Dit is Wynia/Telegraaf/Nexit geklaag.
Overigens hebben diverse Zuid-Europese landen hun schulden verminderd (Portugal, Griekenland).
Duitsland laat weer schulden toe en steekt dat in investeringen en defensie. Dat is prima te verdedigen en hoef je niet over te panikeren. De Wynia brigade heeft zo haar eigen agenda (aan het infuus van de VS conservatieven, tegen de EU)
Want er zijn geen andere partijen dan PvdA-GL om boven de 75 zetels uit te komen?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 13:21 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Geen kabinet dus. Thanks Dilan!
Op zijn minst heb je dan 5 partijen nodig, en instabiele partijen zoals JA21 en BBB waar je als D66 eigenlijk je vingers niet aan moet branden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 13:34 schreef quo_ het volgende:
[..]
Want er zijn geen andere partijen dan PvdA-GL om boven de 75 zetels uit te komen?
Hadden ze het FvD daar op 40 zetels gepeild of zo?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 13:36 schreef -0- het volgende:
Zap net langs ongehoord nieuws, de tranen stromen daar flink, Nederland is helemaal naar de klote en verloren volgens hen
Niet met logische combinaties. Je mag altijd suggesties doenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 13:34 schreef quo_ het volgende:
[..]
Want er zijn geen andere partijen dan PvdA-GL om boven de 75 zetels uit te komen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |