abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219196260
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 00:49 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Mark Rutte zou nooit met GroenLinks regeren. Bedenk dat de PvdA van toen totaal niet meer bestaat.
Ach, pvda/groenlinks heeft het ondertussen ook gewoon een asielsstop in het partijprogramma staan. Oplossingen liggen prima in het midden.
  woensdag 5 november 2025 @ 08:17:17 #152
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219196300
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 november 2025 19:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
GL/PvdA heeft Yesilgoz op een genocideposter gezet,

quote:
maar nu moeten ze in het landsbelang met deze club gaan regeren :')

Hetzelfde argument voor het landsbelang valt ook te maken bij het uitsluiten van de PVV. Dan is het ineens wel gegrond om ze uit te sluiten en het landsbelang zogenaamd te ondermijnen.
Vind je dat nou echt een sterke vergelijking?
Huilen dan.
  woensdag 5 november 2025 @ 08:22:20 #153
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_219196327
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 08:09 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ach, pvda/groenlinks heeft het ondertussen ook gewoon een asielsstop in het partijprogramma staan. Oplossingen liggen prima in het midden.
1. Een humaan en realistisch asielbeleid

We kiezen voor een nieuw, effectief en menswaardig asielbeleid. Dat betekent de asielketen ontstoppen, de Spreidingswet goed uitvoeren, procedures versnellen én overlastgevers aanpakken. We sturen op een gemiddeld migratiesaldo van 40.000 tot 60.000 per jaar, in lijn met het advies van de Staatscommissie Demografische Ontwikkelingen.

4. Europees vluchtelingenbeleid

We voeren het Migratie- en Asielpact van de EU uit en stellen onze wetgeving daarop in. Een snelle en eerlijke procedure aan de buitengrens moet vluchtelingen duidelijkheid geven over de kans op asiel. Asielzoekers hebben tijdens de procedure recht op rechtsbijstand.

6. Asielzoekers en statushouders aan het werk

Asielzoekers die meer dan zes maanden in de procedure zitten, moeten aan het werk kunnen. Als het perspectief op inwilliging eerder duidelijk is, mogen mensen binnen een maand volledig aan het werk. Zo faciliteren we integratie én verlichten we de krapte op de arbeidsmarkt.

Bron: https://groenlinkspvda.nl/standpunten/migratie/
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_219196409
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 23:09 schreef Nebelwerfer het volgende:
Mark Rutte ging gewoon met partijen als de pvda en d66 in een kabinet zitten om vervolgens zijn belangrijke kastanjes uit het vuur te trekken.
Zijn belangrijke kastanjes zijn niet noodzakelijkerwijs ook de belangrijke kastanjes van een (groot) deel van de kiezers.

Ik blijf dat handjeklap en zaken wegstrepen in de onderhandelingen maar lastig vinden.

Dan stem je op een partij vanwege een paar dingen die voor jou het belangrijkste zijn en dan na 1 onderhandelingsdag zijn die zaken al overboord getieft.

Als je dat geweten had op voorhand had je wellicht op een andere partij gestemd.

Ik ben er dan ook voor dat alle partijen vooraf duidelijk maken wat hun punten zijn waar niet aan getornd gaat worden en wat punten zijn waar ze best wel over willen onderhandelen. En dus daarbij ook duidelijk aan de kiezer aangeven dat dat punten zijn die mogelijkerwijs sneuvelen tijdens de onderhandelingen.

Maar dat doen ze niet. Dus stemmen heeft eigenlijk weinig zin. Ze doen wat ze zelf willen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_219196937
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 november 2025 19:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
GL/PvdA heeft Yesilgoz op een genocideposter gezet, maar nu moeten ze in het landsbelang met deze club gaan regeren :')

Hetzelfde argument voor het landsbelang valt ook te maken bij het uitsluiten van de PVV. Dan is het ineens wel gegrond om ze uit te sluiten en het landsbelang zogenaamd te ondermijnen.
Als in dat ze moties steunden die genocide verder mogelijk maakten en daar posters van gemaakt zijn die lieten zien dat ze die moties steunden? Caroline had daar niet veel tegen in te brengen. Vraag Yesilgoz ook eens of ze dat wil toelichten.
pi_219197061
quote:
7s.gif Op woensdag 5 november 2025 08:17 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[..]
Vind je dat nou echt een sterke vergelijking?
Lager zakken dan domme gifjes posten met een niet respectvolle ondertoon kan je in ieder geval niet.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_219197067
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 09:28 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Als in dat ze moties steunden die genocide verder mogelijk maakten en daar posters van gemaakt zijn die lieten zien dat ze die moties steunden? Caroline had daar niet veel tegen in te brengen. Vraag Yesilgoz ook eens of ze dat wil toelichten.
Onzin dat daar genocide heeft plaatsgevonden en dat politieke partijen uit Nederland dat zogenaamd hebben gesteund.
pi_219197080
quote:
7s.gif Op woensdag 5 november 2025 08:34 schreef vosss het volgende:
Ik ben er dan ook voor dat alle partijen vooraf duidelijk maken wat hun punten zijn waar niet aan getornd gaat worden en wat punten zijn waar ze best wel over willen onderhandelen. En dus daarbij ook duidelijk aan de kiezer aangeven dat dat punten zijn die mogelijkerwijs sneuvelen tijdens de onderhandelingen.
De PvdA deed dit vroeger, en dan heb ik het dus over veertig jaar geleden. Toen hadden ze zogenaamde ononderhandelbare strijdpunten waarop ze niet bereid waren concessies te doen voor regeringsdeelname. In plaats van dat ze die punten voor elkaar kregen, heeft het de PvdA juist meerdere keren uit de regering gehouden. Daar zijn ze op een gegeven moment dus van teruggekomen.
pi_219197126
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 09:53 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
De PvdA deed dit vroeger, en dan heb ik het dus over veertig jaar geleden. Toen hadden ze zogenaamde ononderhandelbare strijdpunten waarop ze niet bereid waren concessies te doen voor regeringsdeelname. In plaats van dat ze die punten voor elkaar kregen, heeft het de PvdA juist meerdere keren uit de regering gehouden. Daar zijn ze op een gegeven moment dus van teruggekomen.
Maar als alle partijen het doen?

Dan kan je ook veel beter een keuze maken als kiezer; ook strategisch.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_219197312
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 09:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Onzin dat daar genocide heeft plaatsgevonden en dat politieke partijen uit Nederland dat zogenaamd hebben gesteund.
De holocaustontkenners staan aan je zijde.
  woensdag 5 november 2025 @ 10:26:23 #161
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219197325
quote:
7s.gif Op woensdag 5 november 2025 09:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Lager zakken dan domme gifjes posten met een niet respectvolle ondertoon kan je in ieder geval niet.
Moet jij eens opletten.
Huilen dan.
  Moderator woensdag 5 november 2025 @ 10:35:41 #162
5428 crew  miss_sly
pi_219197398
Zo kan het wel weer. Vanaf hier weer verder zonder op elkaar te hakken. Dank.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219197544
quote:
7s.gif Op woensdag 5 november 2025 08:34 schreef vosss het volgende:

[..]
Zijn belangrijke kastanjes zijn niet noodzakelijkerwijs ook de belangrijke kastanjes van een (groot) deel van de kiezers.

Ik blijf dat handjeklap en zaken wegstrepen in de onderhandelingen maar lastig vinden.

Dan stem je op een partij vanwege een paar dingen die voor jou het belangrijkste zijn en dan na 1 onderhandelingsdag zijn die zaken al overboord getieft.

Als je dat geweten had op voorhand had je wellicht op een andere partij gestemd.

Maar dat doen ze niet. Dus stemmen heeft eigenlijk weinig zin. Ze doen wat ze zelf willen.
Dit gaat nu eenmaal niet. Je weet nooit met wie je moet gaan onderhandelen. Harde standpunten staan oplossingen in de weg.

Ik denk dat een middenweg vaak ook een betere oplossing is. Het is de laatste tijd alleen maar een ja/nee strijd waarin de standpunten van de tegenpartij nog extra worden uitvergroot.
pi_219198112
twitter
  Moderator woensdag 5 november 2025 @ 12:21:13 #165
236264 crew  capricia
pi_219198137
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 12:18 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Mooie puzzel die niet in elkaar past. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219198141
quote:
7s.gif Op woensdag 5 november 2025 10:35 schreef miss_sly het volgende:
Zo kan het wel weer. Vanaf hier weer verder zonder op elkaar te hakken. Dank.
Wanneer je een post verwijderd van mij waarin ik het tegenspreek om op een lijn te worden gezet met holocaustontkenners Moet je ook consequent zijn en die posts die dat suggereren ook verwijderen.
  Moderator woensdag 5 november 2025 @ 12:29:37 #167
5428 crew  miss_sly
pi_219198179
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 12:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Wanneer je een post verwijderd van mij waarin ik het tegenspreek om op een lijn te worden gezet met holocaustontkenners Moet je ook consequent zijn en die posts die dat suggereren ook verwijderen.
Alles staat nog behalve wat na mijn post is geplaatst.
pi_219198229
quote:
7s.gif Op woensdag 5 november 2025 10:00 schreef vosss het volgende:
Maar als alle partijen het doen?

Dan kan je ook veel beter een keuze maken als kiezer; ook strategisch.
Als alle partijen dergelijke ononderhandelbare strijdpunten hebben, dan wordt het nog moeilijker om een regeringscoalitie te vormen. Dan zijn we nog harder toe aan een andere manier om een regering te vormen, bijvoorbeeld door die direct te kiezen.
pi_219198247
quote:
7s.gif Op woensdag 5 november 2025 12:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Alles staat nog behalve wat na mijn post is geplaatst.
Waarom werd mijn post over dat holocaust-ontkenners en genocide-ontkenners twee kanten van dezelfde munt beslaan weggeveegd? De betreffende user noemt zichzelf een genocide ontkenner en mag zich best verdedigen als in dat hij het anders ziet. Of ligt het wat woke-gevoelig aan die kant?
  Moderator woensdag 5 november 2025 @ 12:46:44 #170
5428 crew  miss_sly
pi_219198265
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 12:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Waarom werd mijn post over dat holocaust-ontkenners en genocide-ontkenners twee kanten van dezelfde munt beslaan weggeveegd? De betreffende user noemt zichzelf een genocide ontkenner en mag zich best verdedigen als in dat hij het anders ziet. Of ligt het wat woke-gevoelig aan die kant?
Het was een reactie op een verwijderde post en dus wordt het ook verwijderd.
pi_219198295
-deze discussie is hier nu klaar-

[ Bericht 94% gewijzigd door miss_sly op 05-11-2025 12:54:27 ]
pi_219198328
-nee dus-

[ Bericht 98% gewijzigd door miss_sly op 05-11-2025 13:00:56 ]
  Moderator woensdag 5 november 2025 @ 13:01:15 #173
5428 crew  miss_sly
pi_219198335
Dit topic gaat niet over holocaust of genocide.
  Redactie Sport woensdag 5 november 2025 @ 13:10:32 #174
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219198402
quote:
7s.gif Op woensdag 5 november 2025 13:01 schreef miss_sly het volgende:
Dit topic gaat niet over holocaust of genocide.
Sowieso is dat bij de formatie gewoon een voetnoot. Eerst problemen in eigen land bespreken en dan eens kijken wat toevallig het standpunt is van de meerderheid in de kamer lijkt me.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_219202234
Hoop gejank weer over Yesilgöz op social media. Dezelfde mensen die zo liepen te janken toen ze met de PVV in zee ging. Men wil maar niet accepteren dat de VVD geen D66-light is zoals onder Rutte.
pi_219202450
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:29 schreef RotatoR het volgende:
Hoop gejank weer over Yesilgöz op social media.
Ook gewoon hier op POL. Vaak met een seksistische en soms zelfs racistische ondertoon.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  Moderator woensdag 5 november 2025 @ 22:50:33 #177
236264 crew  capricia
pi_219203355
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:46 schreef mackinac het volgende:

[..]
Ook gewoon hier op POL. Vaak met een seksistische en soms zelfs racistische ondertoon.
Als je dat tegenkomt, dan heel graag TR-en. Nul tolerantie voor.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 6 / 6
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')