Het is een beetje lastig om in deze context goed te definiëren wat links en rechts is. Maar als je kijkt naar een D66 met 26 zetels en JA21 met 9 zetels lijkt het me niet dat zo een kabinet de kant van JA21 op gaat.quote:Op maandag 3 november 2025 07:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Een kabinet met een uiterst rechtse partij in de gelederen is per definitie niet centrumrechts. Zoals ook het afgelopen kabinet dat niet was.
Ik hoop het niet, maar nu kans op een kabinet met JA21 is verkeken, lijkt dat wel de enige oplossing waar iedereen ook vol op gaat inzetten. Ik hoop echt dat Yesilgöz voet bij stuk houdt.quote:Op maandag 3 november 2025 22:28 schreef augurk2025 het volgende:
Ben benieuwd of VVD alsnog met GL/PvdA gaat.
Op 13 december 14:30quote:Op maandag 3 november 2025 22:48 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Benieuwd wanneer Volt genoemd gaat worden
Bij een gemiddelde natuurkundeles op de middelbare school wellichtquote:Op maandag 3 november 2025 22:48 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Benieuwd wanneer Volt genoemd gaat worden
Sorry hoor maar vind Schoof echt een natte dweil als je m ziet staan tussen de andere wereldleiders.quote:Op maandag 3 november 2025 17:58 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar ik vind Jetten een pleefiguur. Het zou ìn vergelijking met Dick Schoof een hele achteruitgang zijn. Nu was het kabinet Schoof weliswaar kwalitatief uitermate teleurstellend, maar op zich is Dick Schoof wel een man waarmee je voor de dag kunt komen.
Bij het eerste Oekraine overleg in London bij Starmer dacht Meloni aan het begin van de bijeenkomst dat Schoof een ober was.quote:Op maandag 3 november 2025 23:43 schreef 111210 het volgende:
[..]
Sorry hoor maar vind Schoof echt een natte dweil als je m ziet staan tussen de andere wereldleiders.
aha, Nu snap ik ineens waar voormalig fvd manipulator Henkie Otten recht gekomen isquote:
Jij werkt al je hele leven bij dezelfde werkgever?quote:Op dinsdag 4 november 2025 13:52 schreef Fretwork het volgende:
Sowieso zou ik het niet aandurven om met JA21 en maar 1 of 2 zetels meerderheid een coalitie te vormen. Dan heb je na een jaar weer een probleem vanwege afsplitsers.
Met hun 9 gekozen leden die allemaal bij andere partijen weg zijn gegaan, vaak meermaals
Ik noem ex: VVD, CDA, PvdA, NSC, FvD, Leefbaar, LPF, Één NL
Mij wel. Er gaat gewoon een meerderheidskabinet geformeerd worden. Dat soort zaken is vrij hardnekkig in Nederland.quote:Op dinsdag 4 november 2025 17:36 schreef Enchanter het volgende:
Het zou mij niks verbazen als er nieuwe verkiezingen komen.
Geertquote:Wilders feliciteert Jetten met verkiezingsoverwinning, 'maar wel gezegd dat het van korte duur zal zijn'
GL/PvdA heeft Yesilgoz op een genocideposter gezet, maar nu moeten ze in het landsbelang met deze club gaan regerenquote:Op maandag 3 november 2025 22:49 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik hoop het niet, maar nu kans op een kabinet met JA21 is verkeken, lijkt dat wel de enige oplossing waar iedereen ook vol op gaat inzetten. Ik hoop echt dat Yesilgöz voet bij stuk houdt.
Als de VVD GL/PVDA echt uit blijf sluiten en D66 wil niet over rechts , dan wordt het of een minderheidskabinet of Het wordt over links met 7 partijen.quote:Op dinsdag 4 november 2025 18:47 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Mij wel. Er gaat gewoon een meerderheidskabinet geformeerd worden. Dat soort zaken is vrij hardnekkig in Nederland.
Mark Rutte zou nooit met GroenLinks regeren. Bedenk dat de PvdA van toen totaal niet meer bestaat.quote:Op dinsdag 4 november 2025 23:09 schreef Nebelwerfer het volgende:
Mark Rutte ging gewoon met partijen als de pvda en d66 in een kabinet zitten om vervolgens zijn belangrijke kastanjes uit het vuur te trekken.
Dilan blijft maar raaskallen over een rechts kabinet met een populistische partij als ja21.
Er is een grote kans dat D66 in het kabinet komt. Er geldt in de Nederlandse politiek een soort wetmatigheid dat D66 zetels wint als ze in de oppositie hebben gezeten, en dat ze na deelname aan een kabinet zetels verliezen. Er is dus een heel grote kans dat D66 bij de volgende verkiezingen weer in de enkele cijfers terecht komt.quote:Wilders feliciteert Jetten met verkiezingsoverwinning, 'maar wel gezegd dat het van korte duur zal zijn'.
Klaver heeft al eens bij de coalitieonderhandelingen gezeten maar dat liep toen uit op niets omdat migratiedeals onbespreekbaar zijn in die club. De club van oa Tineke Strik die jarenlang in het Europees Parlement het migratiepact heeft gesaboteerd.quote:Op woensdag 5 november 2025 00:49 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Mark Rutte zou nooit met GroenLinks regeren. Bedenk dat de PvdA van toen totaal niet meer bestaat.
Geloof niks van enige ruggengraat bij de VVD.quote:Op dinsdag 4 november 2025 23:01 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Als de VVD GL/PVDA echt uit blijf sluiten en D66 wil niet over rechts , dan wordt het of een minderheidskabinet of Het wordt over links met 7 partijen.
Maar het is nog vroeg , we gaan het zien
Dat riep je eerder maar kon je toen totaal niet onderbouwen. Nu wel? En is de VVD niet veel meer veranderd?quote:Op woensdag 5 november 2025 00:49 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Mark Rutte zou nooit met GroenLinks regeren. Bedenk dat de PvdA van toen totaal niet meer bestaat.
Hou toch op. Jesse Klaver is juist op verzoek van Mark Rutte bij de onderhandelingen aangeschoven in (ik meen) 2017 én 2023.quote:Op woensdag 5 november 2025 00:49 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Inderdaad, en het was één keer bijna rond, toen Klaver zelf zich volgens mij terugtrok, omdat de VVD niet bereid was qua klimaatdoelen ver genoeg te gaan.quote:Op woensdag 5 november 2025 07:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hou toch op. Jesse Klaver is juist op verzoek van Mark Rutte bij de onderhandelingen aangeschoven in (ik meen) 2017 én 2023.
Dit is echter op niets uitgelopen.
Is gewoon terug te vinden in de media echter.
De hypocrisie is zeer nadrukkelijk aanwezig inderdaad.quote:Op dinsdag 4 november 2025 19:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
GL/PvdA heeft Yesilgoz op een genocideposter gezet, maar nu moeten ze in het landsbelang met deze club gaan regeren![]()
Hetzelfde argument voor het landsbelang valt ook te maken bij het uitsluiten van de PVV. Dan is het ineens wel gegrond om ze uit te sluiten en het landsbelang zogenaamd te ondermijnen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |