abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219180713
quote:
10s.gif Op zondag 2 november 2025 18:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Uiteraard. Het gelul dat een kabinet met JA21 centrumrechts zou zijn is sowieso kansloos.
We zullen zien :)
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_219180994
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 18:43 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Achter de schermen kan een heleboel gebeuren wat voor ons verborgen blijft.
Het een en ander zal ook afhangen van de onderhandelingen voor een nieuwe regeringscoalitie, en of de coalitiepartners zin hebben in Rob Jetten als minister-president.
Vooral nu hebben we een minister-president nodig waarmee we ook internationaal voor de dag kunnen komen. Rob Jetten lijkt me daar niet geschikt voor. Als het dan iemand van D66 moet worden, dan lijkt me Jan Paternotte een veel betere keuze.
Waarom zouden we internationaal niet met Jetten voor de dag kunnen komen dan? Zelfs als D66-hater vind ik Jetten een positieve, vriendelijke uitstraling hebben en hij is nog eens aantrekkelijk om te zien ook. En heeft wel gevoel voor humor. Het kan echt een stuk slechter.
Mja
pi_219181034
De gemeenteraadsverkiezingen zijn overigens in maart. Dat zal voor de VVD een extra belemmering zijn om met GL/PvdA in een kabinet te stappen.
pi_219181313
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 22:52 schreef Shreyas het volgende:

[..]
We zullen zien :)
Een kabinet met een uiterst rechtse partij in de gelederen is per definitie niet centrumrechts. Zoals ook het afgelopen kabinet dat niet was.
  maandag 3 november 2025 @ 08:10:41 #105
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219181397
quote:
10s.gif Op zondag 2 november 2025 18:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Uiteraard. Het gelul dat een kabinet met JA21 centrumrechts zou zijn is sowieso kansloos.
Het gemiddelde van zo'n coalitie is natuurlijk gewoon centrumrechts te noemen he..
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator maandag 3 november 2025 @ 08:13:34 #106
5428 crew  miss_sly
pi_219181419
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 18:43 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Achter de schermen kan een heleboel gebeuren wat voor ons verborgen blijft.
Het een en ander zal ook afhangen van de onderhandelingen voor een nieuwe regeringscoalitie, en of de coalitiepartners zin hebben in Rob Jetten als minister-president.
Vooral nu hebben we een minister-president nodig waarmee we ook internationaal voor de dag kunnen komen. Rob Jetten lijkt me daar niet geschikt voor. Als het dan iemand van D66 moet worden, dan lijkt me Jan Paternotte een veel betere keuze.
Natuurlijk wordt Jetten gewoon zelf premier. Dat wil hij zelf ook en hij is daar wel geschikt voor. Dat er homofobe lui rondlopen dus dat moeilijk vinden, is hun probleem.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 3 november 2025 @ 08:28:51 #107
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219181561
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 08:10 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Het gemiddelde van zo'n coalitie is natuurlijk gewoon centrumrechts te noemen he..
Nee. Het zwaartepunt van die combinatie is simpelweg volledig rechts.
Huilen dan.
pi_219181628
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 08:10 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dit trekt wel wat meer naar rechts dan het centrum. Zeker omdat ze ook afhankelijk zullen zijn van BBB in de EK…
  maandag 3 november 2025 @ 10:13:26 #109
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219182274
quote:
7s.gif Op maandag 3 november 2025 08:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat mag je vinden.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_219185511
quote:
7s.gif Op maandag 3 november 2025 08:13 schreef miss_sly het volgende:
Natuurlijk wordt Jetten gewoon zelf premier. Dat wil hij zelf ook en hij is daar wel geschikt voor. Dat er homofobe lui rondlopen dus dat moeilijk vinden, is hun probleem.
Ik heb de indruk dat Rob Jetten juist in homofobe kringen inmiddels wel een zekere populariteit geniet. Hij reisde met zijn vriend naar Iran en nam twee vrouwen mee om zijn homosexualiteit te maskeren, en hij kan opeens geen regenboogzebrapad meer zien. Kennelijk is zijn boodschap aan de homogemeenschap dat de homo's terug in de kast moeten.

-er zijn wel grenzen-

[ Bericht 3% gewijzigd door miss_sly op 03-11-2025 17:00:51 ]
  maandag 3 november 2025 @ 17:22:39 #111
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_219185810
quote:
7s.gif Op maandag 3 november 2025 08:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De meeste Nederlanders stemmen dan ook rechts jammer voor links.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_219185941
Wat is er bekend over de relatie tussen Jetten en Klaver?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_219185967
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 01:15 schreef TAmaru het volgende:
Waarom zouden we internationaal niet met Jetten voor de dag kunnen komen dan? Zelfs als D66-hater vind ik Jetten een positieve, vriendelijke uitstraling hebben en hij is nog eens aantrekkelijk om te zien ook. En heeft wel gevoel voor humor. Het kan echt een stuk slechter.
Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar ik vind Jetten een pleefiguur. Het zou ìn vergelijking met Dick Schoof een hele achteruitgang zijn. Nu was het kabinet Schoof weliswaar kwalitatief uitermate teleurstellend, maar op zich is Dick Schoof wel een man waarmee je voor de dag kunt komen.
pi_219186805
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 17:58 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar ik vind Jetten een pleefiguur. Het zou ìn vergelijking met Dick Schoof een hele achteruitgang zijn. Nu was het kabinet Schoof weliswaar kwalitatief uitermate teleurstellend, maar op zich is Dick Schoof wel een man waarmee je voor de dag kunt komen.
Je bedoelt waarschijnlijk dat we een pleefiguur slaan met Jetten als minister president.

Ik denk alleen dat we dat nog niet kunnen zeggen van iemand die geen meters heeft kunnen maken. Zou deze even parkeren voor veel later.

Schoof had het potentieel beter kunnen doen als gezicht van een hecht middenkabinet in betere tijden. Dan was het een staatsman van kaliber geworden. Nu moest ie soms een kleuterklasje managen, dat straalde ook op hem af.
  Moderator maandag 3 november 2025 @ 20:32:22 #115
5428 crew  miss_sly
pi_219187599
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 17:58 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Had je dat ook gevonden als hij netjes getrouwd was met een vrouw en 2.3 kinderen had gehad?

Hij heeft zich nog helemaal niet kunnen bewijzen als minister-president. Maar Schoof overtreffen moet geen probleem zijn. Hij heeft ook een enorme uitdaging aangezien ons aanzien in Europa de laatste anderhalf jaar in de goot is beland dankzij het kabinet en Schoof.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219187999
quote:
7s.gif Op maandag 3 november 2025 20:32 schreef miss_sly het volgende:
Had je dat ook gevonden als hij netjes getrouwd was met een vrouw en 2.3 kinderen had gehad?
Waarom denk je dat dat voor mij verschil zou maken? Waarom denk je meteen dat mijn antipathie tegen hem als persoon te maken zou hebben met zijn sexuele geaardheid?
quote:
7s.gif Op maandag 3 november 2025 20:32 schreef miss_sly het volgende:
Hij heeft zich nog helemaal niet kunnen bewijzen als minister-president. Maar Schoof overtreffen moet geen probleem zijn. Hij heeft ook een enorme uitdaging aangezien ons aanzien in Europa de laatste anderhalf jaar in de goot is beland dankzij het kabinet en Schoof.
Met een ander kabinet zou Dick Schoof een uitstekende minister-president zijn geweest. Het was wellicht onverstandig van hem om van deze regering minister-president te worden, maar als onpartijdige ambtenaar krijg je die kans in principe nooit.

Overigens waren de twee voorgaande kabinetten Rutte III en IV ook instabiele regeringscoalities die maar kort geregeerd hebben en weinig voor elkaar gekregen hebben.
pi_219188461
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 21:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Waarom denk je dat dat voor mij verschil zou maken? Waarom denk je meteen dat mijn antipathie tegen hem als persoon te maken zou hebben met zijn sexuele geaardheid?
[..]
Met een ander kabinet zou Dick Schoof een uitstekende minister-president zijn geweest. Het was wellicht onverstandig van hem om van deze regering minister-president te worden, maar als onpartijdige ambtenaar krijg je die kans in principe nooit.

Overigens waren de twee voorgaande kabinetten Rutte III en IV ook instabiele regeringscoalities die maar kort geregeerd hebben en weinig voor elkaar gekregen hebben.
Jetten heeft ook nog weinig voor elkaar gekregen als minister president.
  maandag 3 november 2025 @ 22:20:10 #118
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219188480
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2025 01:34 schreef RotatoR het volgende:
De gemeenteraadsverkiezingen zijn overigens in maart. Dat zal voor de VVD een extra belemmering zijn om met GL/PvdA in een kabinet te stappen.
Des te meer reden voor CDA en D66 om VVD er slecht uit te laten zien.
pi_219188522
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2025 22:20 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Des te meer reden voor CDA en D66 om VVD er slecht uit te laten zien.
Liever niet. Het eeuwige 'verkiezingsmodus' dat we de laatste jaren gehad hebben mag van mij wel verruild worden voor het oersaaie kwartetspel van de formaties.
  maandag 3 november 2025 @ 22:25:32 #120
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219188549
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 22:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Liever niet. Het eeuwige 'verkiezingsmodus' dat we de laatste jaren gehad hebben mag van mij wel verruild worden voor het oersaaie kwartetspel van de formaties.
Ik bedoel dat CDA en D66 snel moeten zeggen dat ze met PvdA en VVD willen. Als VVD dan 4 maand gaat rekken, dan komen ze sneu over :')
pi_219188567
Ben benieuwd of VVD alsnog met GL/PvdA gaat.
pi_219188608
twitter
  Moderator maandag 3 november 2025 @ 22:36:47 #123
236264 crew  capricia
pi_219188626
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2025 22:28 schreef augurk2025 het volgende:
Ja ik ben ook benieuwd. Dan moeten er wel heel wat VVD punten in een regeerakkoord staan. Anders worden ze afgeslacht bij de gemeenteraadsverkiezingen begin volgend jaar.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219188634
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2025 22:28 schreef augurk2025 het volgende:
Ik denk niet dat dat nu al de vraag moet zijn. Het is de vraag of ze er na verkennen en onderhandelen uit gaan komen. Want geen enkele partij moet het idee hebben dat ze er iets in verliezen.

Alleen D66 zelf zou het zich kunnen veroorloven om misschien iets aan krediet op zowel links als rechts te verliezen voor iets werkbaars met de inzet op jaren, niet maanden. Wat zich uiteindelijk na prestaties weer goed kan terugbetalen.
  maandag 3 november 2025 @ 22:48:45 #125
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219188677
quote:
9s.gif Op maandag 3 november 2025 22:33 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Benieuwd wanneer Volt genoemd gaat worden :'(

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 5 / 8
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')