abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219160338
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 07:49 schreef Nijna het volgende:
Ik ben eerlijk gezegd nog veel verbaasder over dat dat ding verbind via wifi...
Je kunt hem aanzetten via wifi... En zien of hij klaar is. Maar je moet nog steeds zelf vullen, schudden en eruit halen dus tja, het is echt een onzin feature _O- Maar iets met een gegeven paard...
pi_219160405
Voor het eerst is hier in het dorp halloween georganiseerd voor de kinderen. Dus er zijn huizen versierd waar je aan mag bellen. Verderop in de straat hebben mensen zonder kinderen enorm uitgepakt en het is kennelijk behoorlijk eng. Er komen regelmatig gillende kinderen deze kant op _O-
De konijnen zijn ook in de stress van de griezel geluiden die ze daar behoorlijk hard afspelen :D
pi_219161514
Ik heb helemaal niets met Halloween en de kinderen gelukkig ook niet.

Sint Maarten liepen ze vorig jaar wel, kijken of ze dat dit jaar ook willen.

Weten jullie nog dat B op voetbal wilde maar dat ze ramvol zaten? Hij mag maandag meetrainen. Ik werd gebeld door de coördinator dat ze dit eigenlijk nooit deden maar dat er een jongen was gestopt en jongens in dat team B 'tipten'. Wel een beetje dubbel want wij hebben wel wat bezwaren bij voetbal bij deze vereniging maar B wil zo ontzettend graag.
Hij moet echt komen test trainen omdat ze willen kijken of hij het niveau aan zou kunnen. Niet meteen maar wel na meerdere trainingen.

Jongen is in de wolken ook al weet hij dat het ook een nee kan worden.
pi_219161665
Mijn meiden hebben net ook Halloween gelopen. Ik heb er ook niet zoveel mee maar zij vinden het echt fantastisch. Doen al jaren hun eigen make/up-schmink en daar zijn ze dan echt al weken mee bezig.

Hier geen Sint Maarten en geen carnaval dus dit is ook het enige verkleedbuitenlopenfeestje
pi_219162748
Ik denk dat we wel 500 kinderen aan de deur hebben gehad voor Halloween :o O+

Maar we pakken dan ook altijd flink uit. De kinderen en ik vinden het heerlijk. Mijn man niet. Dus die heeft pech >:)
pi_219165854
Wauw @Amsel, dat klinkt wel als groots uitgepakt! Super leuk ook dan!

Hier doen we niets aan Halloween. Heb er zelf helemaal niks mee. Waarschijnlijk ook omdat ik er zelf niet mee ben opgegroeid.
In een deel van het dorp doen ze er de laatste paar jaar wel aan.

De jongste vind Halloween wel leuk en ben met haar al een paar keer in van die halloweenhuizen geweest in Bobbejaanland. Dat vind ik zelf dan nog wel leuk om eens te doen. De oudste vind dat maar eng en wil niet mee (hij vond de huizen in toverland overigens niet eng een paar jaar geleden toen hij daar met vrienden was).

De jongste baalde dat er niemand met haar de Halloweentocht op school wilde doen (of ja er ging niemand uit haar klas en je moest aanmelden met een groepje). Ze kwam er wel langs toen ze ging sporten en hoorde allemaal kinderen gillen dus toen baalde ze nog meer.
Hier is ze ook wel bezig met wat wonden in haar gezicht te schminken de laatste tijd. Maar niet veel verder daarmee. Leuk dat jouw dames dat helemaal zelf doen en kunnen @Kyara!

@exode, wat leuk voor b dat hij een keer mag meetrainen! Maar hadden jullie hem
Eigenlijk bij een andere vereniging ingeschreven dan?
Maar ook leuk dat de andere teamgenoten b getipt hebben! Dan zullen ze hem op het schoolplein en dergelijke wel goed genoeg vinden om hun niveau aan te kunnen. Spannend wel ook voor hem!
pi_219166134
Nee, Hillie, B wil al heel lang op voetbal maar het was geen optie vanwege zijn bijna hypermobiele lichaam. Contactsporten werden afgeraden. Behoorlijk vervelend omdat hij vanwege zijn astma ook niet verder kon met Reddingszwemmen.

Maar....de fysio heeft hem als uitbehandeld verklaard. Doordat hij flink groeit, trouw zijn oefeningen doet en zooltjes draagt, is het behoorlijk rechtgetrokken. Hij gaat ook al lang niet meer door zijn enkels (voorheen meerdere keren per week)

Dus hij mocht eindelijk op voetbal. Er is in het dorp 1 vereniging, maar nou ja, daar hebben wij een beetje bedenkingen bij. Maar goed, hij wil zo graag. Dus ik had een verzoek voor aanmelding gestuurd. Ik kreeg al snel terug dat het nu geen optie was. Het seizoen was begonnen en alle teams zaten al vol. In april moest ik weer contact opnemen en dan zouden ze kijken of hij een proeftraining mocht komen doen.

Maar ik werd deze week dus ineens gebeld, dat er een jongen uit een hoger team was gestopt. Dat ze wilden kijken om iemand door te schuiven uit een ander (lager) team maar dat 2 jongens uit dat team zeiden dat B graag wilde. O+
Dat hij mag komen proeftrainen is een uitzondering. B moet ook echt beseffen dat hij als hij ver van het niveau afzit het een harde nee wordt. Wel is de optie besproken om eerst een tijd mee te trainen. B weet vrij weinig van spelregels en tactiek. Dus het is nogal wat om en voetbaltechnisch op niveau te zijn/komen en ook de rest.

B is echt wel gek op voetbal, hij kijkt geen voetbal maar is het liefst hele dagen met een bal bezig. We gaan het zien, ik hoop dat er geen grote teleurstelling komt, al zegt hij dat hij het begrijpt.
pi_219166672
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:22 schreef Amsel het volgende:
Ik denk dat we wel 500 kinderen aan de deur hebben gehad voor Halloween :o O+

Maar we pakken dan ook altijd flink uit. De kinderen en ik vinden het heerlijk. Mijn man niet. Dus die heeft pech >:)
Wauw, wat veel! :D
pi_219167388
Had je wel genoeg snoep voor 500 kinderen, Amsel?
pi_219169289
Even afwachten dus @exode Zou leuk zijn voor B als het kan. Is dat team ook het team wat qua leeftijd moet of zou er ook een ruil mogelijk zijn dat hij bij te weinig niveau in het lagere team gaat omdat iemand anders dan doorschuift?

500 kinderen is wel veel :o @Amsel
Wij moesten volgens de organisatie rekenen op 90. Ik heb het snoep buiten gezet en regelmatig aangevuld. Helaas waren er een paar jochies op jat-tocht en hebben ze waarschijnlijk op meerdere plekken gewoon de hele bak in hun tas leeggekiept. Dus uiteindelijk is al ons snoep op.
Maar J had ook echt veel opgehaald :D
Ben benieuwd of de scouting hier alsnog gaat sint maarten lopen over een week... gelukkig verdelen die de straten dus krijg je maar 1 groepje aan de deur. al het snoep en verdelen dat dan onder de lopers.
pi_219169297
Vraagje, zijn er hier ouders met kinderen met een bril voor een kleine plussterkte?
pi_219169550
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 16:52 schreef Hupje het volgende:
Vraagje, zijn er hier ouders met kinderen met een bril voor een kleine plussterkte?
+4 is niet klein he?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219169577
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 16:51 schreef Hupje het volgende:
Even afwachten dus @:exode Zou leuk zijn voor B als het kan. Is dat team ook het team wat qua leeftijd moet of zou er ook een ruil mogelijk zijn dat hij bij te weinig niveau in het lagere team gaat omdat iemand anders dan doorschuift?

500 kinderen is wel veel :o @:Amsel
Wij moesten volgens de organisatie rekenen op 90. Ik heb het snoep buiten gezet en regelmatig aangevuld. Helaas waren er een paar jochies op jat-tocht en hebben ze waarschijnlijk op meerdere plekken gewoon de hele bak in hun tas leeggekiept. Dus uiteindelijk is al ons snoep op.
Maar J had ook echt veel opgehaald :D
Ben benieuwd of de scouting hier alsnog gaat sint maarten lopen over een week... gelukkig verdelen die de straten dus krijg je maar 1 groepje aan de deur. al het snoep en verdelen dat dan onder de lopers.
In zijn leeftijdscategorie hebben ze 7 teams. Ze willen niet schuiven middenin het seizoen. Ik weet inmiddels van de vader van 1 van die jongens dat ze jongens/meisjes van die lagere teams niet goed genoeg vinden.

Elk seizoen in april worden er trainingen gegeven om de niveaus te bepalen en de teams ingedeeld.
pi_219169777
Ik geef mezelf een schouderklopje en ben erg blij:
Ik ben vanmiddag met B naar Utrecht centrum gegaan met de trein. Dit is al genoeg voor paniekaanvallen, maar het ging best goed.

Bleek het uiteraard enorm druk te zijn. Even op de markt kaas gekocht, wat B fantastisch vond. Hij heeft wel 10 kazen geproefd. Daarna bubbeltea gedronken en de drukte uitgelopen richting Oude gracht. We liepen op goed geluk een stripwinkel binnen en daar heeft B een uur rondgelopen, gelezen, met een groep jongeren gekletst over Manga en 2 boeken gekocht.

Het was zo enorm waardevol en zo gezellig. Ik ben nu enorm moe en een vol hoofd maar geen hyperventilatie, geen paniek, geen zorgen maar alleen maar lol. B vond het fantastisch.
pi_219169865
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 17:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]
+4 is niet klein he?
Nee precies, in ieder geval niet zoals ik het bedoelde.
Mijn vraag is vooral of iemand toe kan lichten waarom je wel of geen bril zou nemen bij een + van 0,50/0,75. Ik heb ivm de hoofdpijn en het spugen toch maar de ogen van J laten checken en dit kwam eruit. Er werd gezegd, je kunt een bril proberen om te kijken of het de hoofdpijn laat verdwijnen, maar veel mensen hebben van zo'n sterkte geen klachten.
pi_219169934
Er heeft de hele dag stoofvlees opgestaan en het is bijna klaar :9 O+
pi_219170455
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 16:52 schreef Hupje het volgende:
Ja, mijn jongste
pi_219171077
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 17:42 schreef Hupje het volgende:

[..]
Nee precies, in ieder geval niet zoals ik het bedoelde.
Mijn vraag is vooral of iemand toe kan lichten waarom je wel of geen bril zou nemen bij een + van 0,50/0,75. Ik heb ivm de hoofdpijn en het spugen toch maar de ogen van J laten checken en dit kwam eruit. Er werd gezegd, je kunt een bril proberen om te kijken of het de hoofdpijn laat verdwijnen, maar veel mensen hebben van zo'n sterkte geen klachten.
Geen cilinder? Daar heb ik toen toch een bril voor genomen, omdat de cilinder me wel klachten gaf.
pi_219171280
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:08 schreef Bami het volgende:

[..]
Geen cilinder? Daar heb ik toen toch een bril voor genomen, omdat de cilinder me wel klachten gaf.
Ja, ook cilinder inderdaad.
  zaterdag 1 november 2025 @ 20:51:54 #95
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219171794
Ik had met een kleine sterkte bij mijn eerste bril wel klachten. Vooral van de cilinder, dat scheelde veel hoofdpijn.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_219172163
Toen ik een jaar of 14 was heeft mijn moeder mij mee naar de optometrist genomen omdat ik al sinds mijn 8ste hoofdpijn had en de huisarts (en een iriscopist :')) dat niet kon verklaren. Ik bleek een lage - afwijking te hebben (ook onder de 1) maar een hele hoge cilinder. En dat laatste gaf bij mij de klachten. Uiteindelijk droeg ik de bril niet consequent omdat ik mijn inziens goed genoeg zag zonder (en eigenwijze puber). Toen ik mijn ogen op latere leeftijd heb laten laseren, verminderde de hoofdpijn pas echt (als ben ik er altijd gevoelig voor gebleven, maar wellicht heeft dat een andere oorzaak).

Hupje, wat zou het fijn zijn als dit wel de klachten bij J verklaart en als het daarmee dus opgelost zou kunnen worden!
pi_219174113
Hier heeft dochter alleen een (kleine) cilinder aan beide kanten, en daarvoor wel een bril. Van de opticien/optometrist hoefde ze die alleen maar op school op of tijdens tv kijken.
De orthoptist en oogarts adviseerde om de bril wel altijd op te hebben. Dit vind ze ook fijner.

Wat de orthoptist ook zei is dat ze juist amper een +sterkte had en dat dat op die leeftijd (11 was ze toen) eigenlijk wel wenselijk was omdat de ogen nog veranderen. En als ze nu al zo weinig + sterkte had , de kans groot was dat ze op relatief korte termijn ook -sterkte zou gaan krijgen.
Tenminste zo heb ik het begrepen.

Maar hier geen idee wat het doet om +sterkte wel te corrigeren.

Maar ik zou sowieso ook een doorverwijzing vragen naar de oogarts (en orthoptist). Ondanks dat sommige opticiens heel goed zijn en veel kunnen testen, wordt dat bij kinderen wel altijd geadviseerd.
pi_219174220
Ik heb prismaglazen omdat mijn rechteroog naar binnen draait
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_219174466
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:57 schreef exode het volgende:
Had je wel genoeg snoep voor 500 kinderen, Amsel?
We hadden naast snoep ook dingen als fidget spinners, knijpballetjes, klaparmbandjes etc. Is meteen heel allergievriendelijk ;)

In onze stad (nouja, dorp..) wordt het op veel plekken groots aangepakt. In eerste instantie door alle expats (zooooveel Engels sprekende kindjes aan de deur) maar steeds meer mensen nemen het over. Hele straten die volledig omgebouwd worden, mensen die van hun tuin een doolhof met 'live actors' maken. Wat dat betreft is ons huis vrij tam, maar de rookmachine maakt altijd wel indruk :D

Ben benieuwd hoe B het voetballen bij een club gaat vinden! En of jullie je thuis voelen bij de club ;)

Hier hebben beide kinderen 'gewoon' goede ogen. Wat ik niet snap, want man en ik zijn allebei bijziend. Ik heb al jaren dezelfde sterkte, maar merk opeens dat ik borden en kentekens wazig zie, dus ik denk dat het maar weer eens tijd wordt voor een oogmeting.

[ Bericht 0% gewijzigd door Amsel op 02-11-2025 08:09:11 ]
pi_219174467
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 03:03 schreef hilliebillie het volgende:
Maar ik zou sowieso ook een doorverwijzing vragen naar de oogarts (en orthoptist). Ondanks dat sommige opticiens heel goed zijn en veel kunnen testen, wordt dat bij kinderen wel altijd geadviseerd.
Ik las overal dat je met een kind onder de 8 naar een oogarts moet. Kan de huisarts een verwijzing geven, of hoe werkt dat?

Bedankt voor alle input in ieder geval, iedereen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')