abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219134753
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 09:49 schreef Cruzinats het volgende:
Ik denk dat veel mensen die nu op D66 gaan stemmen niet helemaal beseffen waarop ze nou precies stemmen.
Waar stemmen ze dan wel precies op en hoezo zou dat bij andere partijen niet zo zijn?
pi_219134756
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 09:18 schreef Alpha0 het volgende:
Overbevolking is een van de grote problemen waar Nederland vandaag mee te kampen heeft. Dan moet je dus absoluut niet D66 aan het roer hebben want die verergeren het alleen maar. Hoe iedereen dan zo dom kan zijn om D66 te stemmen snap ik dan ook absoluut niet.
Wat zijn in jouw optiek pak en beet 3 stappen om snel iets aan overbevolking te doen?
pi_219134762
Wat fantastisch. We krijgen een centristisch kabinet. Zowel radicaal links als radicaal rechts boos.
pi_219134781
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 09:55 schreef theunderdog het volgende:
Wat fantastisch. We krijgen een centristisch kabinet. Zowel radicaal links als radicaal rechts boos.
Ik zou niet te vroeg juichen. Vorige verkiezing was ook een stuk anders dan gepeild.
pi_219134818
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 09:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja, maar de PVV had toen wel een duidelijk zichtbare glijbaan naar boven te pakken. Die is er nu niet.

Bovendien wordt het bij andere verkiezingen vaak wel redelijk ingeschat. Dus dat de PVV altijd te laag gepeild zou worden is onwaar.
Ik heb nergens de claim gemaakt dat de PVV altijd te laag wordt gepeild, enkel dat dit de laatste keer het geval was.

Uiterst rechtse stemmers zijn lastig te weergeven in peilingen omdat de respons op enquetes van de peilingen doorgaans lager is in deze groepen. Hier kun je voor compenseren maar het is erg lastig om dit juist te doen. We gaan zien of dit het geval is.
pi_219134820
Peilingen zijn peilingen. Eerst maar eens afwachten.
pi_219134834
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 09:56 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik zou niet te vroeg juichen. Vorige verkiezing was ook een stuk anders dan gepeild.
Deze niet. Dus ga alvast flink juichen.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 10:05:13 #158
3542 Gia
User under construction
pi_219134854
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 10:00 schreef Dutchguy het volgende:
Peilingen zijn peilingen. Eerst maar eens afwachten.
Sowieso, daarbij komen mensen vaak niet voor hun rechtse sympathieën uit, omdat je door links afgemaakt wordt. Niet voor niets is er zoveel polarisatie in de samenleving.

Ben blij dat we anoniem kunnen stemmen. Ik stem in elk geval PVV!
pi_219134857
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 10:05 schreef Gia het volgende:

[..]
Sowieso, daarbij komen mensen vaak niet voor hun rechtse sympathieën uit, omdat je door links afgemaakt wordt. Niet voor niets is er zoveel polarisatie in de samenleving.

Oh is dat de reden.
Ik moet niks, ik wil jou, ik moet gaan
pi_219134933
quote:

[..]

Zeker even de agressie tegen linkse mensen gemist tijdens de campagne, nota bene onder andere gepropageerd door pvv-kamerleden, of het vernielen van het D66 kantoor een paar weken terug.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 10:14:56 #161
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219134944
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 10:00 schreef Luckyseven het volgende:

[..]
Ik heb nergens de claim gemaakt dat de PVV altijd te laag wordt gepeild, enkel dat dit de laatste keer het geval was.

Uiterst rechtse stemmers zijn lastig te weergeven in peilingen omdat de respons op enquetes van de peilingen doorgaans lager is in deze groepen. Hier kun je voor compenseren maar het is erg lastig om dit juist te doen. We gaan zien of dit het geval is.
Klopt, maar dat Wilders het goed zou gaan doen was in de peilingen wel al zichtbaar

D66 scoorde in 2021 ook veel beter dan de peilingen. Maar het was ook al vooraf zichtbaar dat dat ging gebeuren. BBB in 2023 idem dito.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 10:15:45 #162
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219134955
quote:

[..]

Je kan ook anoniem je keuze aan Maurice de Hond opgeven, dus totale nonsens.
pi_219134960
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 09:55 schreef theunderdog het volgende:
Centrisch mijn kont.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_219134973
quote:

[..]

Heel goed meid, laat je niet kennen.

:')
  woensdag 29 oktober 2025 @ 10:19:52 #165
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219135002
quote:

[..]

Daarom is er zoveel polarisatie in de samenleving… Lees je eigen tekst nou eens even goed.

Je bent zelf je grootste vijand.
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 29 oktober 2025 @ 10:21:59 #166
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219135021
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 09:54 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Wat zijn in jouw optiek pak en beet 3 stappen om snel iets aan overbevolking te doen?
België weer innemen, dan daalt de bezetting per vierkante kilometer.
pi_219135039
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 10:19 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Daarom is er zoveel polarisatie in de samenleving… Lees je eigen tekst nou eens even goed.

Je bent zelf je grootste vijand.
Wat zou er niet kloppen aan haar post dan?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 29 oktober 2025 @ 10:29:24 #168
438527 MissButterflyy
pi_219135089
quote:
14s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 10:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat zou er niet kloppen aan haar post dan?
Er wordt helemaal niemand afgemaakt, dramatisch gedoe.
En polarisatie is duidelijk van beide kanten, er is niet een kant slachtoffer. Als je dat zo ziet, zit je er vooral zelf vuistdiep in.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 10:35:48 #169
319979 Fok-it
All is well
pi_219135141
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 09:49 schreef Cruzinats het volgende:
Ik denk dat veel mensen die nu op D66 gaan stemmen niet helemaal beseffen waarop ze nou precies stemmen.
Haha ja, dat zal het zijn
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219135148
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 10:29 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Er wordt helemaal niemand afgemaakt, dramatisch gedoe.
En polarisatie is duidelijk van beide kanten, er is niet een kant slachtoffer. Als je dat zo ziet, zit je er vooral zelf vuistdiep in.
Nee hoor, het is wel degelijk een feit dat je als rechtsgeoriënteerde burger op meer dan genoeg plekken lastig voor je politieke voorkeuren uit kunt komen. En de polarisatie komt wat dit betreft ook niet van twee kanten, maar slechts van één kant. Het betreft immers vooral hoogopgeleide mensen van progressieve en linkse signatuur die dit klimaat creëren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219135156
quote:

[..]

Dat mensen nog vertrouwen in Geert Wilders hebben is me een raadsel eerlijk gezegd.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 10:40:20 #172
319979 Fok-it
All is well
pi_219135165
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 08:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De eerste vrouwelijke MP, maar dan net degene die de mensen die de sekse van de MP superbelangrijk vinden absoluut niet willen.
Dat lijkt me dan ook vrij logisch te verklaren allemaal kijkend naar de afgelopen periode.

Maar fijn om te horen dat jij ellenlange afbraakpolitiek humoristisch vindt.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 29 oktober 2025 @ 10:40:39 #173
438527 MissButterflyy
pi_219135168
quote:
14s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 10:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, het is wel degelijk een feit dat je als rechtsgeoriënteerde burger op meer dan genoeg plekken lastig voor je politieke voorkeuren uit kunt komen. En de polarisatie komt wat dit betreft ook niet van twee kanten, maar slechts van één kant. Het betreft immers vooral hoogopgeleide mensen van progressieve en linkse signatuur die dit klimaat creëren.
Je bent onderdeel van het probleem, met je ontelbare Posts over progressieven en linksen, gefeliciteerd.
En waar heb je als burger last van je politieke voorkeur? Je schreeuwt het toch niet dagelijks van de daken, of wel?
Verder, mensen zijn echt niet bang om te zeggen op de PVV te stemmen en te willen dat er een stop komt op migratie. Je hoort het overal.

Je hebt absoluut ongelijk.
pi_219135181
quote:

[..]

Als je het gevoel hebt dat je afgemaakt bent in een discussie, heb je in ieder geval het besef dat er iets niet strookt met je eigen argumenten. Dat is op zich best positief.
Dan kun je natuurlijk koppig blijven en in je tunnel blijven zitten. Maar je kunt ook van standpunt veranderen, en je wereld verbreden.

Accepteren dat je verschillende standpunten hebt, en dat je die wil verdedigen is allemaal prima, en is niet polariserend. Elkaar in hokjes stoppen en vijandbeelden opwerpen is dat wel
  woensdag 29 oktober 2025 @ 10:43:37 #175
319979 Fok-it
All is well
pi_219135185
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 10:40 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Je bent onderdeel van het probleem, met je ontelbare Posts over progressieven en linksen, gefeliciteerd.
En waar heb je als burger last van je politieke voorkeur? Je schreeuwt het toch niet dagelijks van de daken, of wel?
Verder, mensen zijn echt niet bang om te zeggen op de PVV te stemmen en te willen dat er een stop komt op migratie. Je hoort het overal.

Kudos dat je nog zo genuanceerd blijft tegen hem, het is weer een regen van projectie.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 10:44:51 #176
438527 MissButterflyy
pi_219135194
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 10:43 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Kudos dat je nog zo genuanceerd blijft tegen hem, het is weer een regen van projectie.
Ja, ik laat het hier ook verder bij hoor. Hij zal niet opgeven.
pi_219135204
quote:

[..]

Binnen de hoogopgeleide contreien uiteraard. Succes om als rechts en conservatief persoon open te zijn over je politieke standpunten binnen de academische wereld, overheid of zelfs sommige bedrijven.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 10:43 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nee hoor, van projectie is geen sprake. Dat laat ik liever aan mensen zoals jou over, die doodleuk over afbraakpolitiek beginnen, maar dan wel D66 of GroenLinks–PvdA stemmen, die Nederland nog meer de afgrond in zullen duwen.
pi_219135223
Misschien toch op Jetten gaan stemmen om de PVV uit te schakelen. Zelfs ik ga nu twijfelen. Timmermans of Jetten.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 10:49:18 #179
319979 Fok-it
All is well
pi_219135235
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 10:48 schreef Diabool het volgende:
Misschien toch op Jetten gaan stemmen om de PVV uit te schakelen. Zelfs ik ga nu twijfelen. Timmermans of Jetten.
Als dat het doel is moet je op Jetten stemmen natuurlijk. Alles wijst erop dat dat de directe concurrent gaat worden voor de winst, niet Timmermans
pi_219135239
quote:

[..]

Ik zeg zelfs dat ik PVV stem voor de 'troll'. Er is echt niets om angstig voor te zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')