Met zoveel nog steeds zwevende kiezers (een derde volgens Varian en 74% volgens Ipsos) gaat er morgen echt nog gesmeten worden met zetels t.o.v. de peilingen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 17:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Wel gunstig dat een kabinet over rechts in de peilingen niet haalbaar lijkt in ieder geval.
Maar wellicht gaat de verkiezingsuitslag wederom flink verschillen van de peilingen.
Met de huidige peiling heeft VVD niet zoveel te forceren wanneer GLpvdA/D66/CDA/Denk/SP ook 75 zetels heeft.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 16:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een meerderheid voor D66, CDA, VVD, JA21, BBB (en zelfs SGP) is niet onmogelijk. Daar zet VVD op in en gaan ze proberen te forceren. D66 moet dan inbinden - wat ze meestal doen en de grote donateurs wel willen - of nieuwe verkiezingen.
Ik snap ook niet waarom die kneuzenkermis van BBB er steeds weer in gefietst wordt. De VVD met een boerenzakdoek.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 17:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik zie die coalitie als niet echt realistisch. Zonder BBB, als het cijfermatig uit zou kunnen, zou er denk ik wel een case zijn.
Echter is er geen poll die dat laat zien en als het cijfermatig uit zou kunnen, dan zou dat denk een scenario zijn waarbij mensen Timmermans of Jetten uit het torentje wilden houden (of JA21 uit de coalitie) en die partijen een bonus kregen daardoor en het alsnog GL/PvdA + D66 + CDA wordt.
Je denkt toch niet dat denk gaat meeregerenquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 17:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Met de huidige peiling heeft VVD niet zoveel te forceren wanneer GLpvdA/D66/CDA/Denk/SP ook 75 zetels heeft.
Ongeveer 1 op de 3 stemmers is ouder dan 65.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 17:13 schreef Spablauw214 het volgende:
3 zetels voor 50Plus zonder ook maar enige vorm van zichtbare campagne
Stonden veel in het MAX-magazine en dat is HEEL populair onder hun stemmers.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 17:13 schreef Spablauw214 het volgende:
3 zetels voor 50Plus zonder ook maar enige vorm van zichtbare campagne
Dat zijn allemaal teleurgestelde kiezers van de grote partijen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 17:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Stonden veel in het MAX-magazine en dat is HEEL populair onder hun stemmers.
Peter Kanne vindt dit geen leuke opmerkingquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 17:20 schreef Elan het volgende:
D66 knalt omhoog en PVV dondert in elkaar net als CDA.
Aangezien mensen graag op de overwinnaar stemmen zal D66 nog wel kunnen groeien.
Omdat je anders niet tot een meerderheid komt over die kant.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 17:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom die kneuzenkermis van BBB er steeds weer in gefietst wordt. De VVD met een boerenzakdoek.
Waar is Yesilgöz?quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 17:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ afbeelding ]
Kan veel veranderen in 1 week3 dagen. Nu is de markt niet heel diep, dus waarschijnlijk ook niet heel efficient, maar toch.
Dat is niet ondenkbaar. Het potentieel van PVV lijkt te krimpen met de dag (vergelijk Ipsos maar eens). D66 gaat als een komeet en GL-PvdA is stabiel (maar wel veel hoger potentieel dan 2023).quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 17:23 schreef Tomatenboer het volgende:
Zou wel geweldig zijn als zowel GroenLinks / PvdA als D66 groter worden dan de PVV.
quote:
Dit doet CDA nooit. Bontenbal heeft expliciet gezegd dat hij niet de meest rechtse partij in een coalitie wil zijn en als vanouds wil het CDA er de VVD bij hebben (als dat kan). Zo gaat het op provinciaal en lokaal niveau ook meestal.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 17:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Met de huidige peiling heeft VVD niet zoveel te forceren wanneer GLpvdA/D66/CDA/Denk/SP ook 75 zetels heeft.
Afgezien van dat je dat dan beter vóór de verkiezingen kan doen, sla je weer eens wat door.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 17:41 schreef Klopkoek het volgende:
De demonisering van Timmermans kent geen grenzen. Mocht hij de grootste worden dan vrees ik voor zijn leven.
Die kans is steeds reeeler aan het wordenquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 17:23 schreef Tomatenboer het volgende:
Zou wel geweldig zijn als zowel GroenLinks / PvdA als D66 groter worden dan de PVV.
Jetten stond er voor open en het zou ook het beste voor het land zijn, maar over links is logischer (maar wat moeilijker haalbaar). Then again, peilingen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 17:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Lijkt mij dat daar een knetterconservatief kabinet uitkomt. Lijkt me niks voor D66. Totaal tegenstrijdig met de koers van D66 die ook stappen wil zetten op stikstof bijvoorbeeld.
Ik zie een mogelijkheid van D66 - CDA - VVD - JA21 nog wel gebeuren als dat getalsmatig haalbaar is.
SP en Denk in het kabinet is 6 maanden en crashen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 17:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik geloof niet in zwevende kiezers. Op dit moment heeft iedereen zijn keuze al gemaaktquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 17:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Met zoveel nog steeds zwevende kiezers (een derde volgens Varian en 74% volgens Ipsos) gaat er morgen echt nog gesmeten worden met zetels t.o.v. de peilingen.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 17:55 schreef Diabool het volgende:
[..]
Ik geloof niet in zwevende kiezers. Op dit moment heeft iedereen zijn keuze al gemaakt
Zwvende kiezers wordt voornamelijk gebruikt door de peilburoos zoals maurice de hond om zich in te dekken als ze er helemaal naast zitten.
Hoe denk je dat ze kiezers weergeven die aangeven het nog niet te weten, maar die zeggen wel te gaan stemmen? Die bestaan niet?quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 17:55 schreef Diabool het volgende:
[..]
Ik geloof niet in zwevende kiezers. Op dit moment heeft iedereen zijn keuze al gemaakt
Zwvende kiezers wordt voornamelijk gebruikt door de peilburoos zoals maurice de hond om zich in te dekken als ze er helemaal naast zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |