Dit is Ipsos: https://www.ipsos-publiek(...)en-dicht-bij-elkaar/.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 16:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De Ipsospeiling is er al een halfuur hoor: https://eenvandaag.avrotr(...)lag-anders-is-161766
Dit is niet de Ipsos/peiling maar die van Verianquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 16:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De Ipsospeiling is er al een halfuur hoor: https://eenvandaag.avrotr(...)lag-anders-is-161766
Ik heb het aangepast, dankquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 16:35 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Dit is Ipsos: https://www.ipsos-publiek(...)en-dicht-bij-elkaar/.
Dit is Ipsos inderdaad: https://x.com/GershonOsnabru1/status/1983191516802855357quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 16:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit is niet de Ipsos/peiling maar die van Verian
Maar goed, de trend is duidelijk. Het gaat tussen Jetten en Timmermans voor het torentje zo te zien.
Centrum-Rechts voor Dilan gaat 'm niet worden zo lijkt het
Zelfde beeld dus bij Ipsos.... dan denk ik dat D66 morgen de winnaar wordt, aangezien sommige rechtse stemmers nu nog wel voor Jetten zullen gaan om Timmermans uit het torentje te houden en Jetten voor links niet de rode lap op de stier is die de VVD en PVV wel zijnquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 16:35 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Dit is Ipsos: https://www.ipsos-publiek(...)en-dicht-bij-elkaar/.
NSC toch een zetelquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 16:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit is Ipsos inderdaad: https://x.com/GershonOsnabru1/status/1983191516802855357
[/quote]quote:quote]In de laatste zetelpeiling van EenVandaag en Verian zie je sowieso al een net iets andere virtuele zetelverdeling. Zij houden het erop dat de PVV zo’n 29 zetels kan behalen, GroenLinks-PvdA ongeveer 25, D66 zo’n 24, het CDA 19, en de VVD 16. JA21 krijgt 8 zetels toebedeeld, fors minder dan de 12 eerder.
Links moet gewoon GL-PvdA stemmen. Beste kans om JA21 weg te houden. Dat ga ik dus gewoon doen. Ik vind oprecht D66 en CDA ook niet verkeerd maar de meerderheid met JA21 (en BBB, SGP) moet niet mogelijk zijn. Dan gaat VVD dat namelijk keihard forceren.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 16:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zelfde beeld dus bij Ipsos.... dan denk ik dat D66 morgen de winnaar wordt, aangezien sommige rechtse stemmers nu nog wel voor Jetten zullen gaan om Timmermans uit het torentje te houden en Jetten voor links niet de rode lap op de stier is die de VVD en PVV wel zijn
[/quote]quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 16:42 schreef Diabool het volgende:
De PVV gelijk met pvda en d66 volgens de laatste peiling . De PVV koimt onder de 20 zetels voorspel ik
[
[..]
Eerder zou ik Timmermans aanraden om zich even in te houden, een links kabinet kan ie schudden, zet hij zich af tegen Jetten dan verliest hij stemmen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 16:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Links moet gewoon GL-PvdA stemmen. Beste kans om JA21 weg te houden. Dat ga ik dus gewoon doen. Ik vind oprecht D66 en CDA ook niet verkeerd maar de meerderheid met JA21 (en BBB, SGP) moet niet mogelijk zijn. Dan gaat VVD dat namelijk keihard forceren.
Timmermans moet dit duidelijk zeggen in het slotdebat. Blokkeer de Trump fans en filosofen over dictaturen.
Hij kan wel inbrengen dat een stem op Jetten een stem op JA21 is.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 16:49 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Eerder zou ik Timmermans aanraden om zich even in te houden, een links kabinet kan ie schudden, zet hij zich af tegen Jetten dan verliest hij stemmen.
Dat vind ik dan stom, beter naar voren brengen waar zijn partij goed in is ipv afgeven op een andere partij, daar wordt inmiddels iedereen kotsmisselijk van.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 16:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hij kan wel inbrengen dat een stem op Jetten een stem op JA21 is.
Het zou niet waar zijn, maar hij kan dat wel zeggen. Er is geen coalitie met wel JA21 en D66, maar dan zonder GL/PvdA.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 16:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hij kan wel inbrengen dat een stem op Jetten een stem op JA21 is.
Antifascist? Je bedoelt terrorist!quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 15:15 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
Wie dit draagt, voor het raam hangt of op zijn site zet is een mogelijke terrorist ? (aldus de rechtse partijen, cda en cu uitgezonderd)
Geldt dat ook voor mij met deze posting ?
Ik beken, ik ben ook antifascist..
Dat denk ik ook, CDA geeft zelf al aan liever over rechts te gaan.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 16:54 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik denk wel dat al die mensen die nu op de Jetten-hypetrein zijn gesprongen nog van een koude kermis thuiskomen als ze straks ontdekken hoe economisch rechts D66 eigenlijk is.
Zeker de mensen die eerst een stem op Timmermans overwogen.
Een meerderheid voor D66, CDA, VVD, JA21, BBB (en zelfs SGP) is niet onmogelijk. Daar zet VVD op in en gaan ze proberen te forceren. D66 moet dan inbinden - wat ze meestal doen en de grote donateurs wel willen - of nieuwe verkiezingen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 16:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het zou niet waar zijn, maar hij kan dat wel zeggen. Er is geen coalitie met wel JA21 en D66, maar dan zonder GL/PvdA.
Lijkt mij dat daar een knetterconservatief kabinet uitkomt. Lijkt me niks voor D66. Totaal tegenstrijdig met de koers van D66 die ook stappen wil zetten op stikstof bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 16:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een meerderheid voor D66, CDA, VVD, JA21, BBB (en zelfs SGP) is niet onmogelijk. Daar zet VVD op in en gaan ze proberen te forceren. D66 moet dan inbinden - wat ze meestal doen en de grote donateurs wel willen - of nieuwe verkiezingen.
Daarom zou elke D66 en CDA'er die liever een links-midden kabinet wil nu strategisch op PvdA/GL moeten stemmen, maar dan moet Timmermans geen uitglijer maken door te gaan kafferen op D66.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 16:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een meerderheid voor D66, CDA, VVD, JA21, BBB (en zelfs SGP) is niet onmogelijk. Daar zet VVD op in en gaan ze proberen te forceren. D66 moet dan inbinden - wat ze meestal doen en de grote donateurs wel willen - of nieuwe verkiezingen.
Er zijn geen grote donateurs meer.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 16:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zou JA21 wel heel erg moeten inbinden met het EU-sceptische terwijl dat voor JA21 juist een van de punten is waar ze hun kiezers mee binnenhalen en waarmee ze zich afzetten tegen een VVD.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 17:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zie een mogelijkheid van D66 - CDA - VVD - JA21 nog wel gebeuren als dat getalsmatig haalbaar is.
D66 is al vaker door de pomp gegaan. 2003, 2017, 2021.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 17:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Lijkt mij dat daar een knetterconservatief kabinet uitkomt. Lijkt me niks voor D66. Totaal tegenstrijdig met de koers van D66 die ook stappen wil zetten op stikstof bijvoorbeeld.
Ik zie die coalitie als niet echt realistisch. Zonder BBB, als het cijfermatig uit zou kunnen, zou er denk ik wel een case zijn.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 16:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |