abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219240140
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 18:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Die omzettingen waren uit nood geboren en bleken vervolgens te werken.

Dus? Dat is toch nog steeds een bewijs van weten wat je aan het doen bent.
Dit, dus.
pi_219240148
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 18:24 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dus? Dat is toch nog steeds een bewijs van weten wat je aan het doen bent.
Nee. Dat is gewoon trial and error.
pi_219240160
Sommige mensen doen wel heel erg hun best om Bosz als een prutser weg te zetten.

Mijn hemel. PSV speelt sinds de komst van Bosz het leukste voetbal in de historie van de club en nog is dat niet voldoende.
pi_219240263
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 18:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee. Dat is gewoon trial and error.
Nee, dat is geconfronteerd worden met een bizarre golf blessures en de constatering dat Flamingo en Yarek niet ideaal is. En binnen een wedstrijd of 8 sta je te voetvolleyen op het middenveld bij AZ en heb je de enige concurrent in hun eigen huis verslagen. Dat zegt alles.
Dit, dus.
pi_219240275
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 18:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Sommige mensen doen wel heel erg hun best om Bosz als een prutser weg te zetten.

Mijn hemel. PSV speelt sinds de komst van Bosz het leukste voetbal in de historie van de club en nog is dat niet voldoende.
Ik heb helemaal niet gezegd dat hij een prutser is. Integendeel.

Maar gelet op het feit dat PSV al drie jaar op rij veruit de beste selectie heeft heb ik toch sinds de tweede helft van afgelopen seizoen veel te veel moeten billenknijpen tijdens wedstrijden, om maar te zwijgen over de weken vorig seizoen dat je bijna iedere week moest toezien hoe PSV de eigen glazen in aan het gooien was.

Zo vind ik bv nog altijd dat het onverstandig is om je doelman te verplichten mee op te bouwen, wat doelmannen gewoon in principe niet kunnen. Daar gaat vaak iets mis. Terwijl het eigenlijk geen reet oplevert. Wil niet zeggen dat je kick and rush moet spelen, maar Bosz voert dat wat mij betreft te ver door.

Ik vind ook dat tegen die Grieken Bosz niet echt iets bedacht in de rust om het om te draaien. Uiteindelijk pak je daar gewoon met een mazzeltje een punt. Niet dat die Grieken slecht zijn, maar om echt een geweldige trainer te zijn in mijn ogen moet je op dat soort momenten een hand van de trainer zien die wat mis ging in de eerste helft weet om te draaien zodat je de tweede helft beter voor de dag komt. En nee, niet tegen de Liverpools van de wereld, maar tegen die Grieken had er best wat meer gemogen vind ik.

Als het loopt is het inderdaad leuk om naar te kijken. Maar in de jaren met Romário en zeker Ronaldo/Nilis was er minstens zoveel te genieten. Andere tijden natuurlijk, maar toch.
pi_219240282
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 18:44 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Nee, dat is geconfronteerd worden met een bizarre golf blessures en de constatering dat Flamingo en Yarek niet ideaal is. En binnen een wedstrijd of 8 sta je te voetvolleyen op het middenveld bij AZ en heb je de enige concurrent in hun eigen huis verslagen. Dat zegt alles.
Tegen Feyenoord had je de wedstrijd weg kunnen geven omdat PSV het niveau niet vast wist te houden. AZ was behoorlijk gehandicapt. Telstar was een blamage. En dat je Ajax terug hebt laten komen is ook niet goed.

Flamingo en Yarek kunnen prima samen overigens.

Maar goed, jij vindt hem kennelijk buitencategorie. Ik ben benieuwd of hij dat elders dan ook gaat laten zien. Voordat hij bij PSV kwam had hij toch echt nog niets gewonnen...
pi_219240347
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 18:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Tegen Feyenoord had je de wedstrijd weg kunnen geven omdat PSV het niveau niet vast wist te houden. AZ was behoorlijk gehandicapt. Telstar was een blamage. En dat je Ajax terug hebt laten komen is ook niet goed.

Flamingo en Yarek kunnen prima samen overigens.

Maar goed, jij vindt hem kennelijk buitencategorie. Ik ben benieuwd of hij dat elders dan ook gaat laten zien. Voordat hij bij PSV kwam had hij toch echt nog niets gewonnen...
Buitencategorie? Ik beoordeel ‘m op wat ie laat zien. Zijn beslissingen, omzettingen en zeker het handelen naar wat mogelijk is met de blessures. En hij maakt op meerdere fronten de juiste beslissingen en daarom vind ik het echt een hele goede trainer. En interesseert het me niets wat ie voorafgaand aan PSV voor elkaar heeft gekregen.
Dit, dus.
pi_219240431
Hopelijk verlengd Peter snel contract zodat we nog een paar jaar kunnen genieten van Boszball , en een paar titels :)
pi_219240453
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 19:20 schreef PSVCL het volgende:
Hopelijk verlengd Peter snel contract zodat we nog een paar jaar kunnen genieten van Boszball , en een paar titels :)
Dit dus. Altijd datzelfde negatieve gelul van die azijnpissers hier.

En verlengt.
pi_219240518
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 19:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dit dus. Altijd datzelfde negatieve gelul van die azijnpissers hier.

En verlengt.
Ik ben helemaal niet negatief over hem. Ik denk alleen dat als hij vertrekt PSV een prima alternatief kan aantrekken die ook met de beste selectie van Nederland kampioen kan worden.

Af en toe wisselen van technische staf en spelers is ook gewoon verstandig.
pi_219240559
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 19:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik ben helemaal niet negatief over hem. Ik denk alleen dat als hij vertrekt PSV een prima alternatief kan aantrekken die ook met de beste selectie van Nederland kampioen kan worden.

Af en toe wisselen van technische staf en spelers is ook gewoon verstandig.
Ik had het (zeker niet alleen) over jou.

Ik denk dat Farioli met deze selectie ook wel kampioen was geworden ja. Of Cocu, Hiddink. Misschien van Bommel en van Nistelrooy ook wel.

Maar dan had ik zelden zitten juichen op de bank van prachtige rondotjes op het middenveld tegen Feyenoord, Napoli of AZ schat ik zo in.

Misschien ook minder vaak gevloekt om balverlies achterin, zeker. Maar godverdomme wat speelt PSV bij vlagen hogeschool voetbal en de trainers die dat durven zijn echt op een hand te tellen.
pi_219241390
Bosz heeft wel ons psv aan het voetballen gekregen, heerlijk voetbal en lekker genieten.

7 slechte en 7 goeie jaren😄
pi_219242267
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 18:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Tegen Feyenoord had je de wedstrijd weg kunnen geven omdat PSV het niveau niet vast wist te houden. AZ was behoorlijk gehandicapt. Telstar was een blamage. En dat je Ajax terug hebt laten komen is ook niet goed.

Flamingo en Yarek kunnen prima samen overigens.

Maar goed, jij vindt hem kennelijk buitencategorie. Ik ben benieuwd of hij dat elders dan ook gaat laten zien. Voordat hij bij PSV kwam had hij toch echt nog niets gewonnen...
Dit PSV speelt - ik durf het bijna niet te zeggen - niet des PSVs. Er wordt samen gevoetbald, als een team. En er wordt soms echt bizar goed gevoetbald. Dat ze de tegenstander compleet wegtikken met een keer raken.

En soms ook niet. Je speelt met jonge spelers en met spelers die zo rond de 20 miljoen euro kosten. Als je met zulke spelers op dit niveau kunt spelen, dan doe je het gewoon goed. Dan staat de organisatie als een heel flexibel Japans huis en is de strategie goed.

Je vergeet denk ik ook dat dit team nog groeiende is. Op 30 augustus was het nog kut met peren, dus 73 dagen geleden bakten ze er nog helemaal niks van. Laat die jongens nog een jaar samen spelen, en dit team kan ver komen, ook tegen teams die veel fysieker zijn.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219242664
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 15:31 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik blijf Bosz geen toptrainer vinden omdat hij een plan B mist. Gelukkig zijn de kwaliteiten van de spelers voldoende om in Nederland de meeste wedstrijden te winnen met plan A.
Wat is het plan B van Guardiola, Slot en Ancelotti dan precies?

De definitie van een toptrainer ophangen aan zijn plan B is sowieso raar als je kampioen wordt met plan A :?
pi_219242687
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 08:09 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Wat is het plan B van Guardiola, Slot en Ancelotti dan precies?

De definitie van een toptrainer ophangen aan zijn plan B is sowieso raar als je kampioen wordt met plan A :?
Het verloop van vorig seizoen al verdrongen merk ik. Gelijk heb je, uiteindelijk telt enkel het kampioenschap.
pi_219242970
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 08:18 schreef Makamba_ het volgende:

[..]
Het verloop van vorig seizoen al verdrongen merk ik. Gelijk heb je, uiteindelijk telt enkel het kampioenschap.
Nee natuurlijk niet. Niemand zegt ook dat je niet kritisch mag kijken. Maar wat is het plan dan precies? Iedereen trainer die een mindere fase doorgaat de deur wijzen? Dan heb je straks 16 trainers in 5 jaar gehad.

En dat hele verhaal van 'geen plan B' vind ik zo'n onzin/dooddoener. Nogmaals: vrijwel geen enkele toptrainer heeft een plan B. Je hebt gewoon een filosofie en daar houd je in de basis aan vast; ik vind dat Bosz dat ontzettend goed doet. De kracht is júist om dat in mindere tijden te handhaven en niet bij elke verandering van wind koers te wijzigen. Als je een voorbeeld wil van hoe dat uitpakt dan raad ik je aan om eens bij onze Amsterdamse vrienden op bezoek te gaan.

En voor wat het waard is: ik vind dat Bosz zijn wissels (ook een vorm van een 'plan B') juist vaak goed getimed zijn en wat toevoegen. Er zijn ook legio trainers die dat een stuk slechter doen.
pi_219243081
Volgens mij heeft Schouten nu juist gezegd dat PSV een plan B hanteert tegenwoordig, door als het even minder loopt je wat terug te trekken en van daaruit weer de controle krijgen.

Een plan B hoeft helemaal niet te betekenen dat je een compleet ander elftal het veld in stuurt. Maar dat je bepaalde zaken anders gaat uitvoeren om de wedstrijd te doen kantelen als het niet loopt.
pi_219245346
Bekijk deze YouTube-video

Plan A: 5+ goals per wedstrijd _O_
pi_219252220
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:27 schreef PSVCL het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Plan A: 5+ goals per wedstrijd _O_
Ik wist helemaal niet dat Saibari dat trucje waarmee hij Watanabe op z’n kontje liet stuiteren in de Kuip ook deed om de 3-2 tegen Ajax te scoren.
Dit, dus.
pi_219254666
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 16:53 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ik wist helemaal niet dat Saibari dat trucje waarmee hij Watanabe op z’n kontje liet stuiteren in de Kuip ook deed om de 3-2 tegen Ajax te scoren.
De assist van Luukinho bij de 3-2 _O_
pi_219276695
twitter


https://x.com/BosniaNTBall/status/1989807931701752226


Heerlijk doelpunt van Bajraktarević _O_
pi_219310761
Godver komen the Hungergames uit Afrika er straks weer aan en kan je Saibari en Salah-Edinne lekker een maand missen. Ook absurd dat dat gewoon middenin een seizoen kan en mag.
pi_219315217
Oef, begrijp dat Olij had gisteravond erg zwaar had.
pi_219317624
Brabantse derby
nac uit
altijd lastig
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_219317824
Wat heeft die Dennis Man gesnoven joh? _O- Was zo lekker bezig maar waar hij nu mee bezig is..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')