abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220623693
Volt (Duitsland, maar ook Italie?) heeft een probleem.
Antisemitische chatberichten binnen de partij, joodse partijgenoten verlaten de partij en een groot artikel in Zeit.
Hier het artikel:
quote:
En wat is Volts standpunt over antisemitisme?

Niet alleen de Linkse Partij kampt met antisemitisme. Na een conflict over chatberichten verlaten Joodse leden de kleine partij Volt.
https://www.zeit.de/polit(...)vorwuerfe-gegen-volt

Hier de vertaling:
https://x.com/i/status/2045112475209658629

@dassen kom er maar in. :P

Bedenk dat niet ieder land dezelfde definitie van antisemitisme hanteert en dat dat soort zaken nogal gevoelig in Duitsland kunnen liggen.
  donderdag 23 april 2026 @ 19:34:42 #152
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220641087
Om het 100-jarig jubileum te vieren.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220642527
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 19:34 schreef Perrin het volgende:
Om het 100-jarig jubileum te vieren.

[ x ]
Alleen de tekst nog terugveranderen, de hymne is gelijk gebleven.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 28 april 2026 @ 20:37:14 #154
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220673825
Een nieuwe dag, een nieuwe fittie.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220673845
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 19:34 schreef Perrin het volgende:
Om het 100-jarig jubileum te vieren.

[ x ]
Moeten we straks weer Duitsers afslachten of wat is deze?
Vakman pur sang
  maandag 4 mei 2026 @ 08:56:15 #156
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220710885
Internationaal verandert de machtsbalans: de dominantie van het Westen neemt af, terwijl landen als China en India aan invloed winnen. Denkers zoals Kishore Mahbubani pleiten daarom voor een pragmatische, meer op eigen belangen gerichte koers, terwijl Brendan Simms juist oproept tot een fundamentele keuze: Europa verenigen tot één staat of Duitsland als grootmacht positioneren.

Binnen de Duitse politiek blijft zo’n fundamenteel debat echter grotendeels uit. Instrumenten zoals een nationale veiligheidsraad functioneren zwak, en veel beleid volgt bestaande lijnen. Merz kiest voorlopig voor samenwerking “met Europa”, maar zonder duidelijk te maken wat Duitsland precies wil bereiken of wat “Europa” concreet betekent.

Kortom: Duitsland beweegt veel op het wereldtoneel, maar mist richting, samenhang en strategische helderheid in een snel veranderende geopolitieke orde.


quote:
Kanzler ohne klaren Kurs



Friedrich Merz manövriert Deutschland durch den „Epochenbruch“. Fachleute erkennen Bewegung, aber keine Strategie.
In groten delen van Europa is visie en leiderschap een ontzettend schaars goed.

We slaapwandelen de toekomst in.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220711060
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 08:56 schreef Perrin het volgende:
Internationaal verandert de machtsbalans: de dominantie van het Westen neemt af, terwijl landen als China en India aan invloed winnen. Denkers zoals Kishore Mahbubani pleiten daarom voor een pragmatische, meer op eigen belangen gerichte koers, terwijl Brendan Simms juist oproept tot een fundamentele keuze: Europa verenigen tot één staat of Duitsland als grootmacht positioneren.

Binnen de Duitse politiek blijft zo’n fundamenteel debat echter grotendeels uit. Instrumenten zoals een nationale veiligheidsraad functioneren zwak, en veel beleid volgt bestaande lijnen. Merz kiest voorlopig voor samenwerking “met Europa”, maar zonder duidelijk te maken wat Duitsland precies wil bereiken of wat “Europa” concreet betekent.

Kortom: Duitsland beweegt veel op het wereldtoneel, maar mist richting, samenhang en strategische helderheid in een snel veranderende geopolitieke orde.

[..]
In groten delen van Europa is visie en leiderschap een ontzettend schaars goed.

We slaapwandelen de toekomst in.
Je kunt dit soort dingen gewoon beter aan Frankrijk en de Britten over laten.

Los daarvan weet Merz wel meer afstand te nemen tot de Amerikanen, in woord en beleid, dan onze eigen laffe (en corrupte?) leiders. Die tot het bittere eind in de Atlantische groef blijven hangen.
pi_220711103
De CDU is een reus op lemen voeten. Veel bejaarde kiezers, veel bejaarde leiders.

Er wordt veel geschreven over de neergang van de SPD (en van 'links') maar de grote herschikking zit vooral op rechts (ten gunste van AfD).
  maandag 4 mei 2026 @ 09:50:03 #159
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220711431
Zei het eerder en blijf erbij, onder Schröder werden eindelijk achterstallige economische hervormingen doorgevoerd. In plaats van door te zetten draaide Merkel die grotendeels terug, hiervoor werd ze drie keer herkozen.
Duitse bevolking kan nu nog zo huilen en jammeren, maar men wilde meer dan 20 jaar helemaal geen verandering. Nu heeft men de gevolgen ervan
  maandag 4 mei 2026 @ 09:57:47 #160
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220711508
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zei het eerder en blijf erbij, onder Schröder werden eindelijk achterstallige economische hervormingen doorgevoerd. In plaats van door te zetten draaide Merkel die grotendeels terug, hiervoor werd ze drie keer herkozen.
Duitse bevolking kan nu nog zo huilen en jammeren, maar men wilde meer dan 20 jaar helemaal geen verandering. Nu heeft men de gevolgen ervan
Een kinderachtig electoraat en kinderachtige bestuurders, tot elkaar veroordeeld. Terwijl om ons heen de wereld steeds hardvochtiger wordt. Rara, hoe gaat dat aflopen?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220711723
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zei het eerder en blijf erbij, onder Schröder werden eindelijk achterstallige economische hervormingen doorgevoerd. In plaats van door te zetten draaide Merkel die grotendeels terug, hiervoor werd ze drie keer herkozen.
Duitse bevolking kan nu nog zo huilen en jammeren, maar men wilde meer dan 20 jaar helemaal geen verandering. Nu heeft men de gevolgen ervan
De voor mensen en sociale mobiliteit meest schadelijke hervorming, namelijk Hartz-IV (lijkt op de Participatiewet maar misschien nog erger) werd helaas niet teruggedraaid.

Dit was de meest twijfelachtige hervorming van Schröder en de Groenen destijds.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2026 10:32:20 ]
pi_220711728
quote:
18s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:57 schreef Perrin het volgende:

[..]
Een kinderachtig electoraat en kinderachtige bestuurders, tot elkaar veroordeeld. Terwijl om ons heen de wereld steeds hardvochtiger wordt. Rara, hoe gaat dat aflopen?
Europa wordt zelf steeds hardvochtiger en normlozer natuurlijk.
  maandag 4 mei 2026 @ 12:08:06 #163
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220712467
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 10:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
De voor mensen en sociale mobiliteit meest schadelijke hervorming, namelijk Hartz-IV (lijkt op de Participatiewet maar misschien nog erger) werd helaas niet teruggedraaid.

Dit was de meest twijfelachtige hervorming van Schröder en de Groenen destijds.
Enig idee hoe het door jou zo geliefde socialisme met werkloosheid omging?
pi_220712505
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 12:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Enig idee hoe het door jou zo geliefde socialisme met werkloosheid omging?
Wat is dit nu weer voor reactie? De wantoestanden van de DDR en Sovjet-Unie zijn geen bewijs voor het succes of falen van Hartz-IV.

Veel hervormingen van Schröder en De Groenen waren goed, maar Hartz-IV voor een deel waarschijnlijk niet (slecht voor de mensen, hun welvaart en sociale mobiliteit).

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2026 12:20:43 ]
  maandag 4 mei 2026 @ 12:57:17 #165
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220712758
H4
Het hielp volgens economische analyses mee aan de latere arbeidsmarktboom in Duitsland.

Het vergrootte de zoekintensiteit van werkzoekenden en de bereidheid om banen te accepteren.

Het gaf een duidelijk vangnet voor mensen in materiële nood.

Huur- en verwarmingskosten werden vergoed, waardoor de directe woonlasten minder zwaar wogen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 mei 2026 @ 18:01:27 #166
862 Arcee
Look closer
pi_220721943
Bekijk deze YouTube-video

GERMANY IS OVER (Kurzgesagt – In a Nutshell)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 23:14:15 #167
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220725052
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:01 schreef Arcee het volgende:
GERMANY IS OVER (Kurzgesagt – In a Nutshell)
Helaas geldt het niet alleen voor Duitsland.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 mei 2026 @ 23:16:31 #168
862 Arcee
Look closer
pi_220725068
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 23:14 schreef Perrin het volgende:

[..]
Helaas geldt het niet alleen voor Duitsland.
Klopt, geldt voor veel, rijke, Westerse landen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 23:19:09 #169
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220725092
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 23:16 schreef Arcee het volgende:

[..]
Klopt, geldt voor veel, rijke, Westerse landen.
Toch prachtig al die rijkdom, we zijn er als maatschappij echt op vooruit gegaan.

Bevolkingscrisis, stikstofcrisis, klimaatcrisis, ecologische crises, politieke crises. Maar we zijn wel heel rijk :{
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220735791
Ik vraag me soms af of linkse activisten willen dat rechts wint, dit is toch gewoon een plan met als doel de kiezers daar heen te jagen?
https://nos.nl/artikel/26(...)-tot-felle-weerstand

Als ik vertegenwoordiger van een linkse partij was zou ik hier snel fors afstand van nemen.
  donderdag 7 mei 2026 @ 16:28:11 #171
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220736942
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 13:30 schreef Hanca het volgende:
Ik vraag me soms af of linkse activisten willen dat rechts wint, dit is toch gewoon een plan met als doel de kiezers daar heen te jagen?
https://nos.nl/artikel/26(...)-tot-felle-weerstand

Als ik vertegenwoordiger van een linkse partij was zou ik hier snel fors afstand van nemen.
Denk dat linkse partijen er meer aan zou hebben zich te bekommeren om de zorgen van hun klassieke achterban dan hún gelijkhebberigheid paternalistisch door hun strot te drukken
pi_220737330
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 16:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Denk dat linkse partijen er meer aan zou hebben zich te bekommeren om de zorgen van hun klassieke achterban dan hún gelijkhebberigheid paternalistisch door hun strot te drukken
Dit komt dus niet van de linkse partijen, maar van een stel verkeersdeskundigen en een stel activisten.
  donderdag 7 mei 2026 @ 19:50:09 #173
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220738428
Nou dan heeft hij nog een lange weg te gaan.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220738491
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 17:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit komt dus niet van de linkse partijen, maar van een stel verkeersdeskundigen en een stel activisten.
Mooi gesproken.
Deze gaan we onthouden voor de anti azc protesten en zulks. :+
'Dat komt dus niet van linkse of rechtse partijen. Maar door een stel activisten. '
Thank you my dear.
pi_220738682
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 13:30 schreef Hanca het volgende:
Ik vraag me soms af of linkse activisten willen dat rechts wint, dit is toch gewoon een plan met als doel de kiezers daar heen te jagen?
https://nos.nl/artikel/26(...)-tot-felle-weerstand

Als ik vertegenwoordiger van een linkse partij was zou ik hier snel fors afstand van nemen.
Is toch gewoon een goed idee. Aan het plaatje te zien gaat het ook alleen om het centrum. Hoe wij met autobezit omgaan is niet meer van deze tijd, Berlijn heeft goed OV en dat kan je nog beter maken. Het is echt niet nodig om elk boodschapje met de auto te halen. Berlijn heeft ook bijvoorbeeld idioot veel van die e-stepjes die je net zo makkelijk kunt gebruiken.

In Amsterdam bijvoorbeeld is het centrum met auto's ook een totaal drama. Wat dat betreft zou een plan om binnen de ring autovrij te maken ook geen slecht idee zijn.

Typisch dat conservatieven als jij bij zoiets meteen wetenschappers van de hand doen en naar links wijzen. Het is geen plan van de linkse politiek. Op andere momenten als het je uitkomt zeg je dan weer kijk deze dude is generaal dus hij heeft gelijk. Nu vind je het niks en zeg je wat weten verkeersdeskundigen nou van verkeer :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')