abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 november 2025 @ 08:13:22 #251
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219360405
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 10:57 schreef LXIV het volgende:
Misschien is het ook wel het beste als Engeland over de rand van de afgrond valt. Dat is dan wellicht een wake up call voor de rest van Europa. Alhoewel, dat was Zuid-Afrika ook niet. Maar verder weg.
Jetten zal zeggen dat dat ons niet gebeurt als we "m3Er EuRoP@" doen.
pi_219361215
Frankrijk en de UK bevinden zich in een aantal opzichten in een vergelijkbare situatie. Er is echter 1 belangrijk verschil en dat is dat de fransen kunnen teren op de gehele eurozone middels de inflatie-tax en de UK deze mogelijkheid ontbeert, zij hebben hun eigen munt, de pond.
Oftwel de fransen kunnen de schade(diefstal) door het ontbreken van begrotingsdiscipline afwentelen op de gehele eurozone, die kunnen de rekening doorschuiven, terwijl de UK deze uitweg niet kan gaan, zonder de eigen bevolking al snel hard te treffen.
Het is imo daarom interessant de ontwikkelingen van beide landen te blijven volgen, naast die van Japan welke zich nu ook in een bijzondere situatie bevindt.

quote:
Google AI Overview
In late 2025, France's government debt is estimated to be around (113.11%) of GDP, while the UK's is slightly lower at approximately (101.29%). Both countries have experienced significant increases in their debt-to-GDP ratios since 2010, driven by factors like lower economic growth and increased spending on pensions and healthcare.

Inflation tax is the reduction in purchasing power of money caused by inflation, which is often a result of a government printing more money to finance its spending. It's not a formal tax, but a hidden cost that diminishes the value of cash holdings and can be a way for governments to raise revenue indirectly. It can also occur when tax brackets aren't indexed to inflation, causing people to pay a higher effective tax rate as their nominal income rises but their real income and purchasing power remain the same or decline.

[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 28-11-2025 10:39:53 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_219361997
Marginal tax rate, oftewel hoeveel procent van je volgende verdiende pond gaat naar de belasting. Je zou denken dat dat in het simpele geval van een werknemer met loon gelijk oploopt met oplopende loonbelasting. Nope.

Tussen de ~50k en ~125k is de loonbelasting 40%, daarboven is het 45%, en ~12k tot 50k is 20%, en daaronder niks.
Nu is het natuurlijk niet zo dat als je 60k verdiend, dat je dan in totaal daarover 40% belasting betaalt, je betaalt dat alleen over de 10k boven de 50k. Velen snappen dat niet, dus ik zet het er even bij.

Maar, door allerlei toeslagen, die bijvoorbeeld gekort worden als je meer verdiend, is de hoeveelheid die je overheid van je volgende verdiende pond, niet simpel je verdiende pond min de loonbelasting. Net een beetje zoals dat sommige groepen in Nederland niet meer inkomsten zouden krijgen als ze meer gaan werken, doordat ze huurtoeslag, of andere toeslagen dan minder krijgen.

Als je 50k verdiend, springt je marginal tax rate van onder de 40% naar 90%, al is dat maar voor 1k ofzo, daarna zakt het naar 51%. Dus je gaat van ~38% naar 51%, terwijl je loonbelasting van 20% naar 40% gaat. Tussen de 60k en 80k springt je marginal tax rate van ~51% naar ~67%, waarna het terugzakt naar ~51%. Op 100k heb je weer een korte piek naar 90%, waarna het tot 120k rond de 71% zit, daarna zakt het naar ~56%.

Een reden hiervoor is de child benefits. Daar wordt je op gekort tussen de 50k en 100k. Voor elke 1k meer die verdiend word je 2% gekort. Maar je krijgt als huishouden maar 1 keer child benefits. Heb je een huishouden waarbij je beiden 50k verdiend, dan krijg je 100% van je child benefits. Heb je een huishouden waarbij de ene 90k verdiend, en de ander niks, dus je verdiend als huishouden al minder, dan krijg je nog maar 20% van je child benefits. De reden was dat als er een geen inkomen heeft, dan heeft die wel tijd om voor het kind te zorgen. Dat is misschien in dit voorbeeld wel zo, maar als je 2 gezinnen hebt, waarbij alle 4 fulltime werken, en in het ene gezin verdiend met 50k en 70k, en in het andere 30k en 90k, dus in totaal evenveel, dan krijgt het eerste gezin 60% van de child benefits, en het tweede gezin 20%.

Taxpolicy.org heeft veel artikelen over dergelijke dingen.

https://taxpolicy.org.uk/2025/11/12/the-budget-2025-tax-calculator/
pi_219362654
twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 28 november 2025 @ 13:16:09 #255
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_219362768
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 12:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]
Misschien was brexit dan toch niet zo’n goed idee meneer Hitchens?
pi_219364001
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 12:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]
"Our universities are useless"

Oxford, Cambridge en Imperial College staan nog steeds in de top 10 beste universiteiten ter wereld, en er staat geen enkele EU universiteit in de top 10.

UCL, Kings College en LSE staan ook nog in de top 50 (en Edinburgh ook nog).

Daarmee heeft het VK net zoveel universiteiten in de top 50 als de hele EU (Leuven uit Belgie, Technische Uni Munich, LMU Munich en Heidelberg uit Duitsland, PSL Paris uit Frankrijk, en Karolinska uit Zweden),
pi_219364800
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 13:16 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Misschien was brexit dan toch niet zo’n goed idee meneer Hitchens?
Prima idee.

Labour: open borders, tax & spend, a two-tier police system waarbij je langer vastzit voor een tweet, dan als je iemand het ziekenhuis in slaat.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 28 november 2025 @ 18:22:55 #258
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219365137
Een hele bijzondere en sinistere uitspraak van Ant Middleton op 1:40

"There's a ringing through the grapevine that something is gonna happen in 2027."

Bekijk deze YouTube-video
pi_219365212
twitter

Rawrrrrrrr
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  vrijdag 28 november 2025 @ 22:04:02 #260
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219367386
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 15:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Oxford, Cambridge en Imperial College staan nog steeds in de top 10 beste universiteiten ter wereld, en er staat geen enkele EU universiteit in de top 10.

Daarmee heeft het VK net zoveel universiteiten in de top 50 als de hele EU (Leuven uit Belgie, Technische Uni Munich, LMU Munich en Heidelberg uit Duitsland, PSL Paris uit Frankrijk, en Karolinska uit Zweden),
Met alle respect maar met alleen kartelachtige uni’s in bosrijke gebieden creëer je geen vreten of welvaart.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219368153
Imperial, UCL, LSE, Kings College zijn allemaal in het bosrijke Londen?
En ooit in Cambridge of Oxford geweest? Die universiteiten daar zitten overal in de stad.
Maar ik reageerde op zijn opmerking dat de universiteiten in het VK useless zijn. Maar dus schijnbaar wel bij de beste ter wereld behoren. Dan kunnen er twee dingen aan de hand zijn, als zijn opmerking waar is:
Of hij vindt wetenschap waardeloos,
Of de overheid gebruikt de kennis van de universiteiten niet goed.

En dat die universiteiten geen welvaart creëren? Je hebt echt geen idee waar je het over hebt. Recent zijn er nog twee spinouts van Oxford elk verkocht voor meer dan een miljard dollar:

https://innovation.ox.ac.uk/news/oxford-university-innovation-spinout-organox-to-be-acquired-by-terumo-for-a-record-1-5bn/

https://innovation.ox.ac.uk/news/quantum-leap-the-story-behind-the-university-of-oxfords-highest-value-quantum-computing-spinout-acquisition/
pi_219368343
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 15:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Die lijstjes moet je met een flinke korrel zout nemen. Zo werk ik zelf op een top-100 universiteit, maar uit niets blijkt dat wij top-100 zijn. Onze studenten zijn middelmaat en het onderzoek is onder de middelmaat.

Mijn indruk is dat Oxford en Cambridge (net als Harvard, MIT en Caltech) de beste studenten kunnen selecteren, omdat iedereen daar wil studeren. Hetzelfde geldt voor de docenten die er werken. Maar betekent dat automatisch dat de scholing beter is? Ik zou bijna het tegenovergestelde durven te beweren.

Zo zit ik zelf niet te springen om les te geven, omdat onze studenten verwachten dat ze zonder inspanning een diploma krijgen. Wie betaalt, bepaalt. Die rankings hebben dus niets te maken met beleid of de kwaliteit van het onderwijs. Ik snap Hitchens wel.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219368542
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 18:22 schreef Tengano het volgende:
Een hele bijzondere en sinistere uitspraak van Ant Middleton op 1:40

"There's a ringing through the grapevine that something is gonna happen in 2027."

Bekijk deze YouTube-video
Benieuwd of daar iets van waarheid in zit. Want wat hij daar zegt komt er gewoon op neer dat er binnen nu en twee jaar een burgeroorlog komt in het VK.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219368628
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 07:35 schreef Hathor het volgende:

[..]
Benieuwd of daar iets van waarheid in zit. Want wat hij daar zegt komt er gewoon op neer dat er binnen nu en twee jaar een burgeroorlog komt in het VK.
Dit zou er iets mee te maken kunnen hebben. Het schijnt dat Starmer SAS soldaten wil aanklagen vanwege de oorlog N-Ierland, zo’n 40-50 jaar geleden. Dat zit de SAS helemaal niet lekker. Dit past in een patroon waarbij Starmer zich drukker maakt over wat het buitenland vindt, dan dat hij opkomt voor de Britten.
pi_219369655
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 09:41 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Tja, labour de schuld geven van decennia aan conservatief-rechts afbraakbeleid is de standaard van dom-rechts. Best voorspelbaar beste kerel.
Je mag conservatief-rechts tussen aanhalingstekens zetten: “conservatief-rechts”. Labour, conservatieven, libdems: lood om oud ijzer.

Reform zal het overgrote deel van hun kiezers trekken, omdat ze wel een conservatief beleid willen voeren.

En omdat je mij dom-rechts noemt, noem ik jou een pedo.

Pedo.
  zaterdag 29 november 2025 @ 11:42:41 #266
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219369673
@Lyrebird natuurlijk zal Reform kiezers halen van de Toryy's alleen vrees ik dat dat geen meerderheid is.
Een deel van het electoraat (asielzoeker/migrant) gaat niet tegen zijn of haar belang in stemmen, en een deel van de blanke Britste bevolking blijft liberaal stemmen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219369839
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 11:42 schreef phpmystyle het volgende:
@:Lyrebird natuurlijk zal Reform kiezers halen van de Toryy's alleen vrees ik dat dat geen meerderheid is.
Een deel van het electoraat (asielzoeker/migrant) gaat niet tegen zijn of haar belang in stemmen, en een deel van de blanke Britste bevolking blijft liberaal stemmen.
Zeker. Maar met zowel Labour als de “Conservatives” in vrije val en Libdems en Greens stabiel weet je niet waar dit gaat eindigen.

https://www.theguardian.c(...)s-what-the-polls-say
  zaterdag 29 november 2025 @ 12:40:22 #268
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219369976
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 12:16 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Zeker. Maar met zowel Labour als de “Conservatives” in vrije val en Libdems en Greens stabiel weet je niet waar dit gaat eindigen.

https://www.theguardian.c(...)s-what-the-polls-say
Ja in een overwinning van .38-42 procent voor Farrage.
En dan?

Misschien is het eerlijke verhaal wel dat het op korte termijn niet meer goed komt met UK.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219370002
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 11:38 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Je mag conservatief-rechts tussen aanhalingstekens zetten: “conservatief-rechts”. Labour, conservatieven, libdems: lood om oud ijzer.

Reform zal het overgrote deel van hun kiezers trekken, omdat ze wel een conservatief beleid willen voeren.

En omdat je mij dom-rechts noemt, noem ik jou een pedo.

Pedo.
Dat Reform gaat winnen is wel een redelijke zekerheid, wat mij zorgen baart is zijn de vele berichten die ik lees dat Farage niet echt bezig is om zich goed voor te bereiden.
Reform is helaas net zoals de PVV een beetje een one man show waar een ieder die niet lekker ligt bij Farage uit de partij word gezet.
Als Farage faalt dan zit het electoraat zo weer terug bij de “conservatieven” met alle gevolgen van dien.
pi_219370011
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 12:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat Reform gaat winnen is wel een redelijke zekerheid, wat mij zorgen baart is zijn de vele berichten die ik lees dat Farage niet echt bezig is om zich goed voor te bereiden.
Reform is helaas net zoals de PVV een beetje een one man show waar een ieder die niet lekker ligt bij Farage uit de partij word gezet.
Als Farage faalt dan zit het electoraat zo weer terug bij de “conservatieven” met alle gevolgen van dien.
Reform UK is toch die partij waarbij een van de opperhoofden onlangs tien jaar gevangenisstraf voor landverraad gekregen heeft?

Die hebben echt wel vage gasten aan boord. En ik denk niet dat Farage die hele kar in zijn eentje kan trekken. Dus eens met je.
Met alle schade van dien.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219370024
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 12:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Reform UK is toch die partij waarbij een van de opperhoofden onlangs tien jaar gevangenisstraf voor landverraad gekregen heeft?

Die hebben echt wel vage gasten aan boord. En ik denk niet dat Farage die hele kar in zijn eentje kan trekken.
Ik had wel begrepen dat er iets was gebeurt daar, maar hoe of wat geen idee.
Feit is dat als je een nieuwe partij start of spectaculair groeit dat je een hoop mensen aantrekt die je liever kwijt dan rijk bent.
pi_219370036
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 12:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik had wel begrepen dat er iets was gebeurt daar, maar hoe of wat geen idee.
Feit is dat als je een nieuwe partij start of spectaculair groeit dat je een hoop mensen aantrekt die je liever kwijt dan rijk bent.
Ja. Van die gelukszoekers in de partij. Kennen we hier ook. Maar dit was wel een hotemetoot van die partij.
En tien jaar cel voor landverraad naar Rusland is wel heftig hoor.

Maar weet er ook het fijne niet van. Het heeft niet veel aandacht gekregen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 29 november 2025 @ 12:58:03 #273
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_219370052
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 12:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja in een overwinning van .38-42 procent voor Farrage.
En dan?

Misschien is het eerlijke verhaal wel dat het op korte termijn niet meer goed komt met UK.
Wellicht idd.

Maar mensen denken altijd aan een soort 'collapse' scenario waarin het in 1x fout gaat.

realiteit is meer dat de politiek heen en weer blijf swingen de komende decennia. Eindeloos steggelen.

Als het namelijk door 1 partij in 4 jaar op te lossen zou zijn, zou het niet zo'n groot probleem zijn.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_219370093
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 12:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De partij doet er goed aan om meer talent te werven. Maar ze hebben nog vier jaar de tijd.
pi_219370096
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 12:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Van die gelukszoekers in de partij. Kennen we hier ook. Maar dit was wel een hotemetoot van die partij.
En tien jaar cel voor landverraad naar Rusland is wel heftig hoor.

Maar weet er ook het fijne niet van. Het heeft niet veel aandacht gekregen.
https://www.bbc.com/news/articles/c5yd878ejqko
Het was geen landverraad, de beste man had blijkbaar tegen betaling interviews gegeven waar hij de kant koos voor de Russen.
  zaterdag 29 november 2025 @ 13:17:43 #276
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_219370123
De grootste politieke idioot die het VK ooit gekend Nigel Farange als premier. Wat zou er toch fout kunnen gaan?
pi_219370210
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 13:17 schreef mcmlxiv het volgende:
De grootste politieke idioot die het VK ooit gekend Nigel Farange als premier. Wat zou er toch fout kunnen gaan?
Je bent op de hoogte van wat er speelt in het VK onder Starmer? Ik heb het je nb uitgelegd, wat je onhandig in de schoenen van de “conservatieven” probeerde te schuiven. Two-tier justice is toch een uitvinding van comrade Keir.

Labour dacht er met 7-8 miljard pond aan extra belastingen wel uit te komen, maar heeft nu 22 miljard aan belastingen aangekondigd, en met het aflopen van bepaalde maatregelen gaan de lasten met zo’n 38 miljard omhoog.

Honderdduizenden mensen stemmen met hun voeten en verlaten het VK. Waarom zou dat toch zo zijn?

Veel slechter kan het niet worden.
pi_219370245
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 13:07 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
De partij doet er goed aan om meer talent te werven. Maar ze hebben nog vier jaar de tijd.
Farage heeft een beetje last van het Wilders syndroom. Er zijn al best wat capabele mensen weggewerkt, het zal nog lastig worden om mensen te werven die de capaciteiten hebben om het werk aan te kunnen en waar nodig Farage tegen te spreken.
  zaterdag 29 november 2025 @ 14:11:41 #279
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219370332
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 13:07 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Er zijn toch genoeg rijke blanke Britten die hun carrière al gemaakt hebben en tijd over hebben? dat is de klasse mensen waar je het van moet hebben.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219370398
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 14:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Er zijn toch genoeg rijke blanke Britten die hun carrière al gemaakt hebben en tijd over hebben? dat is de klasse mensen waar je het van moet hebben.
Rijke blanke Britten zijn toch de hele reden waarom het VK is waar het nu is?
pi_219370447
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 14:29 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Rijke blanke Britten zijn toch de hele reden waarom het VK is waar het nu is?
Ja zeker. Dezelfde soort verraders als Burgess, MacLean & Philby, die het VK naaiden door voor de Russen te spioneren. Of het na-oorlogse kabinet, dat jet technologie weggaf aan de Sovjets. Dezelfde kliek die de blanken in Rhodesië en Zuid-Afrika in de steek lieten. Frankfurt School volk.
pi_219370468
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 13:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Farage heeft een beetje last van het Wilders syndroom. Er zijn al best wat capabele mensen weggewerkt, het zal nog lastig worden om mensen te werven die de capaciteiten hebben om het werk aan te kunnen en waar nodig Farage tegen te spreken.
100%

Het zou beter zijn als dit een grass roots ontwikkeling zou doormaken. Genoeg Brits politiek talent. Er zijn bijvoorbeeld goede Britse YouTubers die heel goed uit hun woorden komen, en die zaken goed kunnen duiden.
pi_219370863
twitter
pi_219372390
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 15:23 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
quote:
A West Yorkshire Police spokesman said: “Police received a complaint of stalking involving serious alarm or distress, relating partly to social media posts, several of which included pictures of a male posing with a variety of firearms which the complainant took to be a threat.
Jezus, die zijn echt helemaal de weg kwijt _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')