abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 oktober 2025 @ 13:49:14 #1
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219120454
The UK on the brink of collapse

In the UK is al een behoorlijke tijd sprake van een grote splitsing in de samenleving die het hele land verscheurt. In Nederland zijn daar nauwelijks artikelen van te vinden maar het is zonder meer de bittere actualiteit en realiteit bij onze buren.

De tweedeling wordt vooral veroorzaakt door de impact die het geidealiseerde multiculturalisme heeft op de oorspronkelijke westerse beschaving van de UK doordat nieuwe culturen middels immigratie worden ingebracht.

De titel die ik voor dit topic heb gekozen is zeker niet om hysterisch te willen doen, maar om aan te geven dat die tweedeling echt zwaar doorweegt en de stabiliteit van het land, en de eenheid van de bevolking steeds verder afneemt.

En omdat dit al zo lang speelt, en het een continue proces is dat steeds verder naar een climax toe gaat, wilde ik hier een separaat topic over maken. Enerzijds om dat proces goed te kunnen volgen en samen te bespreken en anderzijds een topic te hebben waarin nieuwe gebeurtenissen en relevant nieuws kan worden gepost aangaande deze ontwikkeling.

Dit is mijn tweede poging daartoe en om het te laten slagen heb ik op verzoek van @Jippie dus het bijgaande artikel opgenomen om zo te voldoen aan de NWS topic policy. Maar eigenlijk is het dus mijn bedoeling om hier een algemeen UK crisis thema en topic van te maken waarin belangstellenden en betrokkenen kunnen meeposten.

Verder hoop ik echt dat dit onderwerp beperkt kan blijven tot de situatie in de UK omdat dit topic daar dus over gaat.

En hier dus een nieuw artikel wat een recente gebeurtenis in de problematiek weergeeft; De moslimgemeenschap die de straat op gaat en qua standpunten dus lijnrecht tegenover de de UKip staat. Het beeld in de UK wordt dus steeds grimmiger en de vraag is waar dit uiteindelijk toe zal leiden.

De teksten die werden geroepen zijn in bijgaand artikel niet vertaald omdat het voor mij onvoldoende duidelijk werd wie nou wat riep. Maar in elk geval geeft het voldoende weer wat ongeveer de sfeer en tendens was.

quote:
Afgelopen zaterdag zag men in Londen grote groepen gemaskerde moslimmannen 'Allahu Akbar' roepen als 'protest' tegen een Ukip-demonstratie van de rechtse partij UKip (United Kingdom Independence Party).

De UKip partij, die nu onder leiding staat van Nick Tenconi, had een protest gepland in Whitechapel, - dat werd geannuleerd vanwege een "reëel risico op ernstige escalatie" als gevolg van de grote moslimgemeenschap aldaar.

Het UKip protest werd daarom 14 kilometer verderop vanaf het district Tower Hamlets verplaatst na een verbod dat door Scotland Yard werd opgelegd.

En in het oorspronkelijk beoogde gebied van het UKip protest vond vervolgens een massaal tegenprotest plaats, geleid door de veroordeelde fraudeur en burgemeester Lutfur Rahman. Het besluit om Ukip te verbieden om in Whitechapel te marcheren, waar minstens 42,1 procent van de inwoners moslim is, werd in de lokale gemeenschap enorm verwelkomd.

On the street, a protester shouted through a megaphone: "They [Ukip] came specifically targeting Islam. They said: 'We are coming on a crusade,' they said: 'We need to take back our streets.'

"We stand firm to let them know if you come, we will stand firm and will be ready to defend our elders, to defend our women, to defend our community.

"We have never once said we were going on crusades or going into your areas to cause you problems.

"You are coming into our homes and you want to cause us problems. What is wrong with us standing up?"

Rahman van de moslim protestmars zei: "We zullen onze vreedzame mars in Whitechapel op zaterdag nog steeds houden om onze diversiteit en eenheid te vieren. Vanaf the Battle of Cable Street tot aan vandaag, is het extreemrechts nog nooit gelukt om onze gemeenschap te verdelen, en dat gaat ze ook nooit lukken.

En grote groepen gemaskerde mannen waren te zien terwijl ze door het gebied marcheerden en 'Allahu Akbar', riepen. In een clip was een britse moslimsympathisant te horen die een spandoek vasthield met de tekst 'Stand Up To Racism' en zei: 'We staan aan dezelfde kant, kerel.' Maar een stem uit de marcherende moslimmenigte riep toen terug: 'Nee kerel, dat doen we niet!'

In plaats daarvan verzamelden Ukip-protesteerders zich in Kensington, West-Londen.

Vier tegen-demonstranten in het westen van de hoofdstad werden vervolgens gearresteerd, aldus de Metropolitan Police.

Ongeveer 75 Ukip-aanhangers verzamelden zich voor de London Oratory, waarbij beelden vanaf de locatie lieten zien dat protesteerders een spandoek vasthielden waarop stond: "Islamitische indringers niet welkom in Groot-Brittannië."

De Metropolitan Police heeft sindsdien bevestigd dat vier tegen-protesteerders die langs de route verschenen in strijd met de voorwaarden, waren gearresteerd nadat ze weigerden te vertrekken.

Een woordvoerder van Scotland Yard zei: "Vier tegenprotesteerders die zich langs de route bevonden in strijd met de geldende voorwaarden en weigerden te vertrekken, zijn gearresteerd." De politie zei echter dat er geen arrestaties waren verricht op de hoofdlocatie van het tegenprotest in Whitechapel.Protesteerders die deelnamen aan het Stand Up To Racism-tegenprotest, mochten zich niet verzamelen in een gebied in het centrum van Londen, inclusief de plek waar het Ukip-protest zou plaatsvinden.De demonstratie van Ukip maakt deel uit van een reeks evenementen door het VK, die werden gepromoot als een ‘tour van massale deportaties’, waarbij de organisatoren de aanwezigen opriepen om ‘Whitechapel terug te winnen van de islamisten’.

Bron:
https://www.gbnews.com/ne(...)ts-london-police-ban
Hieronder een recent Youtube filmpje met reacties van Britten op de situatie van afgelopen zaterdag met bewegende beelden van hoe het protest er uit zag.

In het filmpje is op 0:41 bijvoorbeeld te zien dat een moslim in een interview het statement geeft "We are here to take over your country; and you cannot stop us." Een voorbeeld van een statement wat de tegenstelling in de verschillende belangen en de onderlinge strijd dus aangeeft.

Bekijk deze YouTube-video

Mocht u de inhoud van deze OP nou te rechts of te extreem vinden, dan kunt u deze problematiek in een meer linkse versie in bijgaand artikel vernemen. En in dat artikel zijn ook geen foto's van groepen mannen geheel in het zwart gekleed te vinden.

Veel plezieriger en gemoedelijker dus, voor hen die dat prefereren.

https://www.theguardian.c(...)t-in-london-east-end

En voor de belangstellenden van dit onderwerp hier een link naar het voorgaande topic wat gisteren naar VER verplaatst werd:

Tengano in VER / The UK on the brink of collapsing

Als achtergrond wil ik nog even toevoegen dat het hier niet uitsluitend om de UKip groep gaat, die zich roert in deze zaak. De UKip is slechts een heel klein deel van de bevolking dat zich laat horen en hun onvrede uitspreekt. Voor wie het niet hebben meegekregen werd er enkele weken terug op 13 September het grootste protest ooit in de UK gehouden en kwamen mensen vanuit het hele land naar Londen om daar te demonstreren. Hieronder een foto met een kleine impressie daarvan.

Burgers uit de hele UK kwamen in Londen bijeen om hun stem te laten horen en een duidelijk signaal af te geven. Deze mensen maken zich grote zorgen over hun land dat ze steeds verder en verder zien afglijden. En zoals je in onderstaande foto kunt zien, gaat het hier niet om kaalkopjes, nazies, racisten of fascisten. Nee, het zijn de gewone mensen uit de VK de de impact niet meer trekken en niet meer tolereren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 27-10-2025 19:55:56 ]
  maandag 27 oktober 2025 @ 13:52:50 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219120474
:')
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_219120486
Ik was laatst nog in London en niets van meegekregen.
  maandag 27 oktober 2025 @ 14:07:44 #4
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219120598
quote:
81s.gif Op maandag 27 oktober 2025 14:05 schreef golfer het volgende:
1 topic vond je niet genoeg?
VER / The UK on the brink of collapsing
@Jippie heeft mij de gelegenheid gegeven om een nieuw topic aan te maken bijdehand.
  maandag 27 oktober 2025 @ 14:12:02 #5
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219120646
De 'nieuwsbron' GBNews is vergelijkbaar met Ongehoord Nederland.

Wiki:
Het kanaal biedt geen doorlopend nieuws, maar is een mengeling van nieuws, analyses, opinies en debatten. De zender is opgezet met een expliciete politieke, Britse oriëntatie, en wordt in de media vergeleken met het rechts-georiënteerde Amerikaanse Fox News
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 27 oktober 2025 @ 14:14:18 #6
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219120668
quote:
81s.gif Op maandag 27 oktober 2025 14:12 schreef golfer het volgende:

Wiki:
Het kanaal biedt geen doorlopend nieuws, maar is een mengeling van nieuws, analyses, opinies en debatten. De zender is opgezet met een expliciete politieke, Britse oriëntatie, en wordt in de media vergeleken met het rechts-georiënteerde Amerikaanse Fox News
quote:
Ga je maar bij @Jippie beklagen dan.
quote:
2s.gif Op zondag 26 oktober 2025 21:25 schreef Jippie het volgende:
Heb het net in VER ook gepost, open het topic desnoods opnieuw met een actuele bron (zonder discriminerende taal)
Dit geeft de problemen goed weer https://www.gbnews.com/ne(...)ts-london-police-ban en is eenvoudig te vertalen. Je kunt ook zelf de OP aanpassen dan halen we het weer terug naar NWS.

Denk dat dit nieuws in Nederland is ondergesneeuwd door de verkiezingen hier.
  maandag 27 oktober 2025 @ 14:16:46 #7
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219120691
Gaat goed daar sinds BREXIT he.
Huilen dan.
pi_219120806
Ik heb met mijn teen gestoten: NEDERLAND IS OP HET RANDJE VAN DE AFGROND!!!!!
  maandag 27 oktober 2025 @ 15:25:06 #9
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219121292
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 14:18 schreef golfer het volgende:

[..]
Nee hoor, niet nodig.
Je valt sowieso door de mand met deze extreem rechtse 'nieuws'bron.

Ik heb net nog even gebeld met mijn kennissen in Londen en die zijn zich daar totaal niet bewust dat ze ten onder gaan of 'on the brink of collapsing' zijn. ;)
Nee maar dat waren de Mesopotamiërs ook niet, hè. Even voor het gezonde en totaal niet misplaatste perspectief.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 27 oktober 2025 @ 15:29:55 #10
485843 crew  Jippie
pi_219121328
quote:
81s.gif Op maandag 27 oktober 2025 14:12 schreef golfer het volgende:

Wiki:
quote:
Sinds wanneer moger er geen rechtse media gebruikt worden als bron?
  maandag 27 oktober 2025 @ 15:33:31 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219121349
quote:
2s.gif Op maandag 27 oktober 2025 15:29 schreef Jippie het volgende:

Sinds wanneer moger er geen rechtse media gebruikt worden als bron?
Prima, maar dan mogen wij toch wel vermelden dat het een extreem rechtse en onbetrouwbare bron is?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 27 oktober 2025 @ 15:56:27 #12
485843 crew  Jippie
pi_219121488
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 15:33 schreef golfer het volgende:

[..]
Prima, maar dan mogen wij toch wel vermelden dat het een extreem rechtse en onbetrouwbare bron is?
Zeg ik daar dan wat van?

Sneren naar elkaar haal ik weg.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 27 oktober 2025 @ 15:58:40 #13
485843 crew  Jippie
pi_219121498
Geveegd, ook de quotes.
pi_219122296
Ook Nederland is 'running on fumes'. Wat nu gaande is in de UK, is ons voorland, ook hier wordt nu zoveel kapitaal verbrand dat de bodem snel in het zicht zal komen, daarna zal verval van welzijn en welvaart zich versnellen.

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 27 oktober 2025 @ 18:06:18 #15
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219122411
Een interview met David Betz, Professor in the War Studies department at King’s College London, which is the biggest and best war studies department in the world. (1:12 in de video)

[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 27-10-2025 18:29:30 ]
  Forum Admin maandag 27 oktober 2025 @ 18:28:45 #16
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219122552
quote:
2s.gif Op maandag 27 oktober 2025 17:32 schreef Jippie het volgende:

[..]
Niet mijn actie dit keer, maar had gekund.
Wel mijn actie, neem maar wat moeite om een post te schrijven ipv chatgtp slop.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 27 oktober 2025 @ 18:33:51 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219122592
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 18:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wel mijn actie, neem maar wat moeite om een post te schrijven ipv chatgtp slop.
Dit gaat niet om het schrijven van een post maar om het analyseren en vergelijken van 2 artikelen. Daar is ChatGPT juist heel handig voor. En ik heb ook gewoon aangegeven dat ik beide artikelen in ChatGPT heb geplakt voor een vergelijking. Ik zie niet in waarom dat fout zou zijn?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Forum Admin maandag 27 oktober 2025 @ 18:47:37 #18
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219122693
quote:
10s.gif Op maandag 27 oktober 2025 18:33 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dit gaat niet om het schrijven van een post maar om het analyseren en vergelijken van 2 artikelen. Daar is ChatGPT juist heel handig voor. En ik heb ook gewoon aangegeven dat ik beide artikelen in ChatGPT heb geplakt voor een vergelijking. Ik zie niet in waarom dat fout zou zijn?
Ik wel.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219122747
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 18:30 schreef golfer het volgende:

[..]
Haha. Deze video begint met de tekst:"Dit kanaal heeft geld of goederen ontvangen om deze video te maken."
_O-
Podcasts en Youtube-kanalen hebben sponsors. Niks geks toch?
^ To je nesmysl ^
pi_219122932
Met een titel als "The UK on the brink of collapse" wordt geprobeerd om in te spelen op emoties. De schrijver heeft een agenda.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 27 oktober 2025 @ 19:36:46 #21
485843 crew  Jippie
pi_219123077
Geveegd, off-topic en gesneer verwijderd.
  maandag 27 oktober 2025 @ 20:27:21 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219123635
quote:
2s.gif Op maandag 27 oktober 2025 19:36 schreef Jippie het volgende:
Geveegd, off-topic en gesneer verwijderd.
Wat was er off-topic aan mijn post dat de video begint met de tekst:"Dit kanaal heeft geld of goederen ontvangen om deze video te maken." ???
Poef.....gone! ©golfer
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 27 oktober 2025 @ 20:49:00 #23
485843 crew  Jippie
pi_219123800
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 20:27 schreef golfer het volgende:

[..]
Wat was er off-topic aan mijn post dat de video begint met de tekst:"Dit kanaal heeft geld of goederen ontvangen om deze video te maken." ???
Niets inhoudelijks over het onderwerp, alleen maar afkraken van bronnen. Dat noem ik gesneer.
  maandag 27 oktober 2025 @ 22:06:40 #24
28033 Pek
je moet wat
pi_219124195
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_219124248
Laten we dan alles dumpen in VER.
Berlijn eergisteren, politie wordt aangesproken, nou duidelijk gemaakt wat er nou aan de hand is..

https://www.instagram.com/reel/DQTe2Q_DEfb/
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')