De laatste is van dit jaar, maar die is ingediend omdat de aangenomen motie uit 2021 blijkbaar nog steeds niet tot aanpassing van het beleid heeft geleid. We kunnen erover twisten of dat "overbodig" is, maar in de kern ging het erom dat het CDA tegen de verlaging van de maximumtemperatuur heeft gestemd.quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:32 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ok en wanneer werd die laatste motie die jij hier eerder noemt dan ingediend? Als dat na 2021 was, dan is het toch een overbodige motie?

Geen idee.quote:Op maandag 27 oktober 2025 17:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Eens. Maar de realistische opties blijven toch wel beperkt tot 3 zou je zeggen.

Sowieso zouden peilingen verboden moeten worden in de laatste 2 weken.quote:Op maandag 27 oktober 2025 17:01 schreef TheVulture het volgende:
Ik gok dat Maurice vanavond een peiling dropt waarbij de VVD op een haar na de grootste is, mark my words.

Maar dan hebben al die talkshows geen interessante onderwerpen om over te pratenquote:Op maandag 27 oktober 2025 17:31 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Sowieso zouden peilingen verboden moeten worden in de laatste 2 weken.

Ik heb geen stemadvies gegeven, doe ik eigenlijk vrijwel nooit. Op dit onderwerp heb ik dat ook zeker niet gedaan. Ik heb zelfs alleen maar geanalyseerd dat het dom is van Bontenbal en dat het hem kiezers gaat kosten.quote:Op maandag 27 oktober 2025 16:36 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik haakte op het Israelverhaal van je aan met je stemadvies erbij.

Die 14 talkshows per dag mogen ook verboden worden.quote:Op maandag 27 oktober 2025 17:33 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Maar dan hebben al die talkshows geen interessante onderwerpen om over te praten

Ik snap je niet, hier staat toch duidelijk:quote:Op maandag 27 oktober 2025 17:04 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
De laatste is van dit jaar, maar die is ingediend omdat de aangenomen motie uit 2021 blijkbaar nog steeds niet tot aanpassing van het beleid heeft geleid. We kunnen erover twisten of dat "overbodig" is, maar in de kern ging het erom dat het CDA tegen de verlaging van de maximumtemperatuur heeft gestemd.
https://vee-logistiek.nl/(...)extreme-temperaturenquote:Internationaal transport boven 30°C
Bij internationale veetransporten gelden extra regels. Als de buitentemperatuur tijdens de reis boven de 30°C komt:
mag de reis niet langer dan 8 uur duren.
wordt de route zo gepland, dat de temperatuur onderweg onder de 30°C blijft.
controleert de NVWA vooraf en achteraf of alle regels worden nageleefd.

We weten nog helemaal niet of je dan genoeg zetels hebt. Als JA21 er 3 van PVV over neemt, VVD nog 2 van PVV en D66 3 van GL-PvdA tov de peilingen (die er gegarandeerd een hoop zetels naast zitten omdat vrijwel niemand nog besloten heeft wat te stemmen blijkbaar) ben je er al. Dat 4tal kan ook makkelijk boven de 80 komen.quote:Op maandag 27 oktober 2025 16:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik hoorde iemand over een CDA - D66 - JA21- VVD maar dan kom je ook niet aan genoeg zetels, of je moet dan een Volt en CU erbij nemen. JA21 versus D66/Volt lijkt mij dan ook uitdagend.

En lezende kiezers aangespoord om eens aan SGP of Christenunie te denken. Waarbij de vraag is of het pro-Netanyahu/Ben-Gvir rechts is (SGP) en wat anders bij CU. (?)quote:Op maandag 27 oktober 2025 17:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb geen stemadvies gegeven, doe ik eigenlijk vrijwel nooit. Op dit onderwerp heb ik dat ook zeker niet gedaan. Ik heb zelfs alleen maar geanalyseerd dat het dom is van Bontenbal en dat het hem kiezers gaat kosten.

Dat heb ik niet? Citeer maar waar ik dat zeg?quote:Op maandag 27 oktober 2025 17:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
En lezende kiezers aangespoord om eens aan SGP of Christenunie te denken. Waarbij de vraag is of het pro-Netanyahu/Ben-Gvir rechts is (SGP) en wat anders bij CU. (?)

Hebben ze toch al niet. Daarom kijk ik ze ook niet.quote:Op maandag 27 oktober 2025 17:33 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Maar dan hebben al die talkshows geen interessante onderwerpen om over te praten

Wellicht dat er toch wat mensen die twijfelen tussen CU/SGP en CDA niet voor CDA gaan kiezenquote:Op maandag 27 oktober 2025 17:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat heb ik niet? Citeer maar waar ik dat zeg?

WOW, een fan van Sylvanaquote:Op maandag 27 oktober 2025 16:30 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik vind het een topvrouw. Ben het niet altijd met haar eens, maar als je Simons te absurd vindt terwijl er lege bankjes bij de grote blonde mozart bezig zijn met het besmeuren van Timmermans terwijl er een Nanninga met haar tweets nauwelijks kritiek krijgt, dan is mijn beeld van "absurd" een andere dan die van jou.

Ik vind Westerveld, Bikker, Kroes, Kaag en Arib en ook topvrouwen om maar wat willekeurige vrouwen te noemen. Els Borst niet te vergeten ook; in memoriam. Als in kundig en uitgesproken. Maar dat heeft niets met fanatisme te maken.quote:

Als ik dit zo lees ben ik blij dat ik niet kijk. Ik voel werkelijk geen enkele behoefte om naar WIlders en Yesilgöz te luisteren.quote:Op maandag 27 oktober 2025 18:44 schreef Firuze60 het volgende:
Wilders maakt daar even een joekel van een uitglijer..
"Btw omlaag voor eten, stoppen met ontwikkelingshulp, hebben ze in Afrika maar wat meer honger."

In Afrika moet men doorgaan met de ontwikkeling van nieuwe Soja velden , niet alleenin Zuid-Afrika en Oost Afrika ,maar ook in het westenquote:Op maandag 27 oktober 2025 18:44 schreef Firuze60 het volgende:
Wilders maakt daar even een joekel van een uitglijer..
"Btw omlaag voor eten, stoppen met ontwikkelingshulp, hebben ze in Afrika maar wat meer honger."
quote:AI-overzicht
Soja wordt al lang in Afrika gebruikt en is in veel landen een belangrijke landbouwgrondstof voor zowel menselijke consumptie als veevoer.
Zuid-Afrika is een van de grootste producenten en importeurs van soja in de regio, gedreven door de vraag naar veevoer en plantaardige oliën.
Ander landen zoals Ghana en Togo hebben ook een traditionele sojacultuur, met specifieke gerechten zoals Soya Meme
. Er is ook een groeiende industriële focus op sojaproductie en -verwerking in landen als Nigeria en Benin.
Sojaproductie en -gebruik in Afrika
Zuid-Afrika: Is de grootste regionale producent en importeur van soja, voornamelijk voor veevoer en sojaolie. De productie is aanzienlijk gegroeid en zal naar verwachting verder toenemen.
Traditionele en lokale productie:
Ghana en Togo: In de regio Volta van Ghana en Zuid-Togo wordt lokaal een gerecht genaamd Soya Meme geproduceerd, wat de traditionele verankering van soja aantoont.
Andere landen: Er zijn kansen voor sojateelt en -verwerking in landen als Malawi, Nigeria, Togo en Benin.
Industriële verwerking:
Er zijn industriële zones, zoals de Glo-Djigbe Industrial Zone in Benin, die zich richten op de lokale verwerking van landbouwproducten, waaronder soja.
De verwerking van soja kan leiden tot een breed scala aan producten, zoals plantaardige melk, olie en vleesvervangers.
Potentiële als eiwitbron: Soja wordt gezien als een veelbelangrijke eiwitbron voor de toekomst in Afrika, zowel voor menselijke voeding als voor veevoer.

Als je heel hard geroepen hebt dat je op de PVV stemt dan kun je lastig weer terugkrabbelen.quote:Op maandag 27 oktober 2025 18:57 schreef xminator het volgende:
Wilders zit er echt ver doorheen. Hoe kan iemand met een gezond verstand hierop stemmen?

Wilders moet lekker met Baudet, Stoffer, Eerdmans en De Vos de partij van de engnekken oprichten.quote:Op maandag 27 oktober 2025 18:55 schreef GarlandBriggs het volgende:
Ik heb nog niks van de campagnes gezien. Ik weet al waar mijn stem heen gaat en ik heb geen trek meer in de Nederlandse poppenkast...
Maar ik stuitte net op een debat van 1Vandaag over de Nederlandse identiteit.
Jetten begon: "de Nederlandse identiteit staat onder druk en dat is de schuld van Wilders".
Omdat dit de waarheid is, heb ik genoeg gezien en tevreden verder gezapt.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |