abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219120918
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 14:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Tenzij dus een of 2 volwassen partijen die van oudsher kwaliteit hebben doorgaan met elkaar
Een VVD + CDA zal het beste uitpakken met GL in de oppositie
De VVD zal van oudsher wel kwaliteit hebben gehad, ik ken veel sympathieke VVVD’ers en we hebben een prima burgemeester. Maar nu vind ik die kwaliteit ver te zoeken. Ik sprak op de verkiezingsmarkt VVD’ers aan over de uitspraak van Yeşilgöz dat we in Nederland dat antifa « gedachtegoed niet willen ». Ik vroeg of ik , als antifascist , ongewenst was. Maar nee, het ging om organisaties. Ik vroeg of ze de Oorlogsgravenstichting of de stichting Stolpersteine wilden afschaffen. Nee, het ging meer om demonstraties. Ik vroeg of ze dan geen 4-mei-herdenkingen wilden, noch op de Dam, noch plaatselijk. Nee, dat waren geen antifa’s. Van alles, maar de uitspraak koste wat kost blijven verdedigen, want Amerika doet het toch ook. Dat laatste was wel het domste.
pi_219120923
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 10:28 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Schandvlek, want:
- donker
- vrouw
- linkse standpunten
Walgelijk standpunt heb je. Echt, als je Sylvana daarom een schandvlek vindt, dan ben je wat mij betreft gewoon een walgelijke mening toegedaan.

Ik vind haar een schandvlek omdat haar mening gewoon absurd is en ze toch democratisch verkozen is. En hoe ze zich gedraagt in de kamer, verdient ook geen schoonheidsprijs.
Mja
pi_219120928
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 14:47 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Walgelijk standpunt heb je. Echt, als je Sylvana daarom een schandvlek vindt, dan ben je wat mij betreft gewoon een walgelijke mening toegedaan.

Ik vind haar een schandvlek omdat haar mening gewoon absurd is en ze toch democratisch verkozen is. En hoe ze zich gedraagt in de kamer, verdient ook geen schoonheidsprijs.
Welke mening
Ik moet niks, ik wil jou, ik moet gaan
pi_219120943
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 14:48 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Welke mening
Nou vooral dat ze overal maar een soor van racisme en kolonialisme ziet in de maatschappij
Alles is het gevolg van racisme :')
Mja
pi_219120953
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 14:50 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Nou vooral dat ze overal maar een soor van racisme en kolonialisme ziet in de maatschappij
Alles is het gevolg van racisme :')
Oh ja, helder.
Ik moet niks, ik wil jou, ik moet gaan
pi_219121041
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 21:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Als iemand dat wil, prima hoor. :D
Ik moet voor drie mensen stemmen. Mijn schoonouders.
'Doe maar wat jij wil'
Zucht.
Ok
pi_219121184
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 13:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een AI plaatje van Timmermans die in boeien wordt afgevoerd moet je als politicus ook gewoon gelijk afstand van nemen.
Sowieso gaat het ook om de misleiding, in tegenstelling tot bij een spotprent kun je bij AI niet altijd zien of het echt is of niet en dat is nu net de bedoeling.

En waar Wilders nou meekomt, het is genocide genoemd door diverse instanties en van dat beleid namen die partijen geen afstand. Men heeft hier door dat het affiche is en denkt niet dat het echt is, bovendien vind ik dat je als Tweede Kamerlid wel een iets representatievere functie hebt dan hoogbejaarde lijstduwers. Johan Derksen is ook zo een lijstduwer, voor de VVD weliswaar, die roept nog steeds ook van alles in zijn programma. Vind ik wel een verschil. De Staten-Generaal is het hoogste democratische orgaan dat we hebben, daar moet je niet bezig zijn met misleiding middels AI vind ik.
Een heer met stijl
pi_219121230
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 12:33 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Als de VVD de grootste wordt dan wordt Dilan natuurlijk nooit vervangen... dat is een wederopstanding waar ze in christelijke kringen jaloers op zijn :D
Ze stijgt wat in de peilingen maar dat heeft alleen maar te maken met de hypotheekrenteaftrek.

Dat is echt de enige reden om op die partij te stemmen.
pi_219121241
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 15:13 schreef Diabool het volgende:

[..]
Ze stijgt wat in de peilingen maar dat heeft alleen maar te maken met de hypotheekrenteaftrek.

Dat is echt de enige reden om op die partij te stemmen.
Ik denk dat een eventuele significante stijging van de VVD meer te maken heeft met strategische stemmers die inzien dat VVD stemmen wellicht een grotere kans op een rechts kabinet oplevert dan stemmen op de PVV.

Alhoewel je het risico blijft houden dat ze toch nog in een GroenLinks / Pvda - D66 - CDA kabinet stappen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219121281
quote:
Ja, maar de moties waar het CDA steeds tegen heeft gestemd gaan over het verlagen van de maximumtemperatuur van 35ºC naar 30ºC, gestart met deze motie Vestering:
quote:
constaterende dat de Minister vorig jaar een verbod heeft ingesteld op het transport van dieren bij een temperatuur van 35 graden Celsius of hoger;

overwegende dat dieren in de veehouderij al bij 24 graden last kunnen krijgen van de warmte en al ernstig kunnen lijden door hittestress tussen de 26 graden en 29 graden, waardoor de norm van 35 graden veel te hoog is;

constaterende dat de Minister in Europa pleit voor een verbod op langeafstandstransporten als het ergens tijdens het transport 30 graden of warmer is, tenzij er gebruik wordt gemaakt van klimaatgestuurde transportwagens;

verzoekt de regering, de maximale temperatuur voor diertransporten te verlagen naar 30 graden
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-35830-XIV-10.html
pi_219121313
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 15:15 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ik denk dat een eventuele significante stijging van de VVD meer te maken heeft met strategische stemmers die inzien dat VVD stemmen wellicht een grotere kans op een rechts kabinet oplevert dan stemmen op de PVV.

Alhoewel je het risico blijft houden dat ze toch nog in een GroenLinks / Pvda - D66 - CDA kabinet stappen.
Dit is met name wat er kan en waarschijnlijk gaat gebeuren. Wat ik persoonlijk dan ook wel weer treurig zou vinden want dan komt zo'n partij dus blijkbaar echt met alles weg als ze zelfs nu niet electoraal worden afgestraft :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_219121343
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 15:23 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Ja, maar de moties waar het CDA steeds tegen heeft gestemd gaan over het verlagen van de maximumtemperatuur van 35ºC naar 30ºC, gestart met deze motie Vestering:
[..]
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-35830-XIV-10.html
Ok en wanneer werd die laatste motie die jij hier eerder noemt dan ingediend? Als dat na 2021 was, dan is het toch een overbodige motie?
pi_219121358
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 15:15 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik verwacht dat de PVDA echt de grootste wordt. En dan is het ook klaar met de VVD.

Ik twijfel of Jetten met de VVD wil, want die gaat wl flink tekeer tegen de VVD.
pi_219121524
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 15:34 schreef Diabool het volgende:

[..]
Ik verwacht dat de PVDA echt de grootste wordt. En dan is het ook klaar met de VVD.
Dan gaat de VVD rustig de oppositie in en zal Timmermans elders een meerderheid vandaan moeten halen.
pi_219121788
quote:

[..]

Ik twijfel of Jetten met de VVD wil, want die gaat wl flink tekeer tegen de VVD.
Dat is wel wat ik hoop, dat zou ondanks de schrikbeelden die in het leven worden geroepen wel het beste zijn voor die hardwerkende Nederlanders waar de VVD zo mee schermt. Maar de kans dat er een meerderheidskabinet komt met GL-PvdA lijkt me niet heel groot. Het CDA en D66 zijn prima partijen, maar die gaan zekers te weten liever over rechts als het even kan, dus als je dat niet wil, probeer GL-PvdA zo groot mogelijk te maken zou ik zeggen. Die andere 2 doen toch wel mee.
Een heer met stijl
pi_219121811
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 14:47 schreef TAmaru het volgende:

[..]

Ik vind het een topvrouw. Ben het niet altijd met haar eens, maar als je Simons te absurd vindt terwijl er lege bankjes bij de grote blonde mozart bezig zijn met het besmeuren van Timmermans terwijl er een Nanninga met haar tweets nauwelijks kritiek krijgt, dan is mijn beeld van "absurd" een andere dan die van jou.
pi_219121820
quote:

[..]

Echt de grootste? Dat verwacht ik niet. De PVV zal wel de grootste worden.

Maar hopelijk wordt GroenLinks / PvdA de 2e partij in de Tweede Kamer. Maar zeker is dat allerminst.

Volgens de peilingen kunnen D66 en het CDA ook nog zomaar de 2e partij worden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219121837
Ik denk dat alle partijen dondersgoed doorhebben dat de enige realistische coalitie bestaat uit Pvda/GL, D66, CDA en VVD.
Yesilgöz kan roepen wat ze wil, maar die is na woensdag waarschijnlijk toch wel weg en dan komt er hopelijk een club enigszins verstandige VVD'ers naar voren om te werken aan een realistch kabinet.
Ik ben zelf meer van Timmermans als premier, maar mocht het onverhoopt Jetten worden kan ik daar ook prima mee leven.
Zolang er eindelijk maar eens wat stabiliteit komt.
A mind with a heart of it's own
pi_219121869
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 13:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik had het helemaal niet over een te volgen koers. Dit is het Nederlandse politiek topic, niet het Israëltopic. En ik had het over de gevolgen van deze uitglijder van Bontenbal voor de verkiezingen van overmorgen. En dat hij hiermee dus een aantal christelijke stemmers weg jaagt, waar hij eerder juist kritiek kreeg uit niet christelijke hoek rondom artikel 23. Daar had ik het over, ik had het verder niet over Israël.

En ja, Bontenbal wordt binnen SGP kringen erg gewaardeerd, die trekt daar gewoon stemmen weg.
Ik haakte op het Israelverhaal van je aan met je stemadvies erbij.
pi_219121911
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 16:32 schreef DrMarten het volgende:
Ik denk dat alle partijen dondersgoed doorhebben dat de enige realistische coalitie bestaat uit Pvda/GL, D66, CDA en VVD.
Yesilgöz kan roepen wat ze wil, maar die is na woensdag waarschijnlijk toch wel weg en dan komt er hopelijk een club enigszins verstandige VVD'ers naar voren om te werken aan een realistch kabinet.
Ik ben zelf meer van Timmermans als premier, maar mocht het onverhoopt Jetten worden kan ik daar ook prima mee leven.
Ik vind het nergens op slaan om iets of iemand virtueel groot te maken. Verkiezingsuitslagen bepalen alles, de rest is alleen vulling.
  maandag 27 oktober 2025 @ 16:51:28 #96
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219122018
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 16:32 schreef DrMarten het volgende:
Ik hoorde iemand over een CDA - D66 - JA21- VVD maar dan kom je ook niet aan genoeg zetels, of je moet dan een Volt en CU erbij nemen. JA21 versus D66/Volt lijkt mij dan ook uitdagend.
  maandag 27 oktober 2025 @ 16:53:02 #97
319979 Fok-it
All is well
pi_219122029
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 16:51 schreef Momo het volgende:

[..]
JA21 versus D66/Volt lijkt mij dan ook uitdagend.
Tenzij Jetten premier, dan moet Ja21 gewoon indammen willen ze mee regeren. Maar partij inhoudelijk is dat allemaal zo verre van constructief
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219122046
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 16:53 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Tenzij Jetten premier, dan moet Ja21 gewoon indammen willen ze mee regeren. Maar partij inhoudelijk is dat allemaal zo verre van constructief
Er staat me nog een tijd bij dat Job Cohen alvast tot premier gekroond werd in een race die nog moest beginnen. Laten we zoiets nu weer even doen.
  maandag 27 oktober 2025 @ 17:01:03 #99
319979 Fok-it
All is well
pi_219122075
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 16:56 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Er staat me nog een tijd bij dat Job Cohen alvast tot premier gekroond werd in een race die nog moest beginnen. Laten we zoiets nu weer even doen.
Eens. Maar de realistische opties blijven toch wel beperkt tot 3 zou je zeggen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219122081
Ik gok dat Maurice vanavond een peiling dropt waarbij de VVD op een haar na de grootste is, mark my words.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')