abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219267024
Hij kan het inderdaad allemaal niet meer goed bijbenen, dat is de zware tol van zijn leeftijd. Erger is Gijp, vind ik. Die is een stuk jonger en snapt er helemaal niets van en maakt zich er van af met dooddoeners en overdreven gelach.
  vrijdag 14 november 2025 @ 21:37:54 #227
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219268285
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 11:43 schreef koemleit het volgende:
https://www.mediacourant.(...)k-wil-een-ding-niet/

Vroeger zei ie altijd "na mn 65ste zien jullie me nooit meer".
"Ik wil verder niets met het mediawereld je te maken hebben" "allemaal enge mensen".

Inmiddels geeft ie interviews aan de story :').
En rijdt ie inmiddels alweer 3 jaar elke dag op en neer vanuit Grollo omdat Sigrid Kaag dwars te zitten.

Ik begrijp echt echt echt niet waarom mensen deze man serieus nemen. Hij kan leuk vertellen, is best gezellig en vast niet onaardig. Maar zijn mening is op geen enkel vlak serieus te nemen.
Zoveel mensen nemen deze man ook niet serieus hoor.
Laffe huichelaar
  vrijdag 14 november 2025 @ 21:41:43 #228
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219268361
Je zou verwachten dat voetbalboekjes een niche markt is, ik vind dat er veel van uitkomen
Laffe huichelaar
pi_219268370
Weer een boekje :')
  vrijdag 14 november 2025 @ 21:52:22 #230
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219268530
Toch fijn die update, voor de seniele kijkers een herhaling van gister
Laffe huichelaar
pi_219269177
Zo die kan je in je zak steken achterlijke lulsnor, Goed dat jij hem aanpakte Wilfred.
Sommige mensen doen mij denken aan een oude tv, die moet je ook eerst een knal verkopen voor helder beeld.
One moment you’re 20 in the 70’s and the next you’re 70 in the 20’s.
pi_219269756
Pas de laatste 10 seconden werd het leuk
  zaterdag 15 november 2025 @ 04:59:12 #233
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219270313
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 11:43 schreef koemleit het volgende:
https://www.mediacourant.(...)k-wil-een-ding-niet/

Vroeger zei ie altijd "na mn 65ste zien jullie me nooit meer".
"Ik wil verder niets met het mediawereld je te maken hebben" "allemaal enge mensen".

Inmiddels geeft ie interviews aan de story :').
En rijdt ie inmiddels alweer 3 jaar elke dag op en neer vanuit Grollo omdat Sigrid Kaag dwars te zitten.

Ik begrijp echt echt echt niet waarom mensen deze man serieus nemen. Hij kan leuk vertellen, is best gezellig en vast niet onaardig. Maar zijn mening is op geen enkel vlak serieus te nemen.
^O^
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_219270414
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 11:52 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
De communisten :')

Het klopt wel dat de PvdA vervreemd is van haar achterban. Maar niet ‘vooral de PvdA’, voor de VVD geldt dat net zo hard.

Verder heeft de PvdA deze campagne helemaal geen campagne gevoerd op klimaat of ‘woke’ zoals jij dat placht te noemen. Ze hebben juist campagne gevoerd op hun idealen zoals opkomen voor zwakkeren in de samenleving. Ze hadden een uitstekend plan voor de woningmarkt en de zorg. Heel normale onderwerpen die door Dilan consequent geframed zijn als uiterst gevaarlijk.
Zoals het ook framing is om GroenLinks communisten te noemen (zoals Battlecruiser deed). Dat is net zo onzinnig als PVV-stemmers fascisten te noemen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tasmaniak op 15-11-2025 11:21:38 ]
pi_219275042
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 07:34 schreef Tasmaniak het volgende:

[..]
Zoals het ook framing is om GroenLinks communisten te noemen (zoals Battlecruiser deed). Dat is net zo onzinnig als PVV-stemmers fascisten te noemen.
Dat valt te bezien: GrLi is een fusie van de CPN ( gematigde communisten die heel vaak in de 2e kamer meestemden met de VVD en andere rechtse partijen; echt waar, ik heb het bestudeerd) en de PPR ( veel en veel radicaler dan de CPN) en de PSP (pacifistische zwevers en extreemlinks) en de EVP (zeer links zwevende evangelisten). Het motorblok werd gevormd door de CPN en de radicale PPR.
pi_219276711
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 23:21 schreef Tasmaniak het volgende:
Naar aanleiding van de aflevering met Wierd Duk: snappen die rechtse mopperaars nou echt niet dat het voor D66 veel aantrekkelijker is om in een coalitie te zitten met een partij aan hun linkerzijde en een partij aan hun rechterzijde (en dan nog een vierde), dan in een coalitie met 3 of 4 partijen aan hun rechterzijde?
Wij snappen als rechtse mopperaars heus wel dat een partij als D66 dat wil. Maar snapt D66 op haar beurt zelf dat ondanks hun winst rechts véél groter is dan links en dat een centrumrechts kabinet veel meer recht doet aan de wil van de bevolking dan een midden- of zelfs centrumlinks (want een coalitie met de radicalen van BruinLinks kan ik met de beste wil van de wereld geen middenkabinet noemen) kabinet? Jetten zegt continu er voor alle Nederlanders te willen zijn. Een centrumrechts kabinet is weliswaar niet wat alle Nederlanders willen, maar wel een stuk meer dan een midden- of centrumlinks kabinet. Mocht Jetten deelname van BruinLinks erdoorheen drukken is dat vooral een teken dat hij er voor zijn eigen achterban wil zijn.

(En ja, GroenLinksPvdA ''BruinLinks'' noemen is ook framing, maar m.i. gerechtvaardigd vanwege hun antisemitisme en het door hen gepropageerde voorkeursbeleid ten aanzien van niet-blanken bij sollicitaties etc.).
pi_219276731
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 21:03 schreef Battlecruiser het volgende:

[..]
Dat valt te bezien: GrLi is een fusie van de CPN ( gematigde communisten die heel vaak in de 2e kamer meestemden met de VVD en andere rechtse partijen; echt waar, ik heb het bestudeerd) en de PPR ( veel en veel radicaler dan de CPN) en de PSP (pacifistische zwevers en extreemlinks) en de EVP (zeer links zwevende evangelisten). Het motorblok werd gevormd door de CPN en de radicale PPR.
De PPR, PSP en EVP waren allemaal geen communisten. De CPN was een stervend relikwie. Om dan GroenLinks 'communisten' te noemen is natuurlijk complete onzin.
pi_219276759
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 02:26 schreef Niels_ het volgende:

[..]
Wij snappen als rechtse mopperaars heus wel dat een partij als D66 dat wil. Maar snapt D66 op haar beurt zelf dat ondanks hun winst rechts véél groter is dan links en dat een centrumrechts kabinet veel meer recht doet aan de wil van de bevolking dan een midden- of zelfs centrumlinks (want een coalitie met de radicalen van BruinLinks kan ik met de beste wil van de wereld geen middenkabinet noemen) kabinet? Jetten zegt continu er voor alle Nederlanders te willen zijn. Een centrumrechts kabinet is weliswaar niet wat alle Nederlanders willen, maar wel een stuk meer dan een midden- of centrumlinks kabinet. Mocht Jetten deelname van BruinLinks erdoorheen drukken is dat vooral een teken dat hij er voor zijn eigen achterban wil zijn.

(En ja, GroenLinksPvdA ''BruinLinks'' noemen is ook framing, maar m.i. gerechtvaardigd vanwege hun antisemitisme en het door hen gepropageerde voorkeursbeleid ten aanzien van niet-blanken bij sollicitaties etc.).
Ik heb mijn hele leven aan de kant van Israël gestaan, maar dat was niet meer vol te houden met Netanyahu. Als je dan per se een term als "bruin" wilt gebruiken, hanteer die dan voor mensen die de huidige massamoord goedkeuren of accepteren. Dan ben je namelijk een soort Holocaust-ontkenner.
pi_219276887
quote:

[..]

Het kabinet-Schoof was toch met zo goed een teken dat Wilders er voor zijn eigen achterban wilde zijn en minder voor die van Timmermans?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219277065
quote:

[..]
Wij snappen als rechtse mopperaars heus wel dat een partij als D66 dat wil. Maar snapt D66 op haar beurt zelf dat ondanks hun winst rechts véél groter is dan links en dat een centrumrechts kabinet veel meer recht doet aan de wil van de bevolking dan een midden- of zelfs centrumlinks (want een coalitie met de radicalen van BruinLinks kan ik met de beste wil van de wereld geen middenkabinet noemen) kabinet?
Je praat nu gewoon Derksen na, dit is niet waar. Als dit waar was, had je nu namelijk al makkelijk een coalitie gehad.

PVV, VVD, Fvd en Ja21 hebben 64 stemmen.
pi_219277318
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 02:53 schreef Tasmaniak het volgende:

[..]
De PPR, PSP en EVP waren allemaal geen communisten. De CPN was een stervend relikwie. Om dan GroenLinks 'communisten' te noemen is natuurlijk complete onzin.
Inderdaad, gezien de PPR, zijn ze erger dan de communisten.
pi_219277373
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 09:53 schreef Battlecruiser het volgende:

[..]
Inderdaad, gezien de PPR, zijn ze erger dan de communisten.
De PSP was extremer dan de PPR. De PSP wilde uit de NAVO, de PPR niet, om maar wat te noemen. De PPR was een afsplitsing van de linkervleugel van de PvdA. Ik zou dat niet extreem noemen en ook niet communistisch.
  zondag 16 november 2025 @ 10:17:41 #243
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_219277444
quote:

[..]

Goed hoe je jezelf diskwalificeert en het daarna nog even uitlegt waarom je jezelf diskwalificeert.
Rini dankjewel.
pi_219278218
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 10:04 schreef Tasmaniak het volgende:

[..]
De PSP was extremer dan de PPR. De PSP wilde uit de NAVO, de PPR niet, om maar wat te noemen. De PPR was een afsplitsing van de linkervleugel van de PvdA. Ik zou dat niet extreem noemen en ook niet communistisch.

De PPR was geen afsplitsing van de PvdA, maar van de KVP (in 1968).
Toen, vooral vanwege de kruisrakettenkwestie, in de jaren 80 ook nog eens de EVP opkwam, gingen in enkele gemeenten PPR en EVP samen 1 lijst aan bij gemeenteraadsverkiezingen. Beide partijen hadden een links-christelijke oorsprong.
Ik doe het ff rustig aan.
  zondag 16 november 2025 @ 15:41:30 #245
466281 WismutVeilchen83
pi_219279145
Hoeveel jaar na dato ga je nog partijen nadragen wat voorgangers van voorgangers van voorgangers hebben gedaan? Gaan we het CDA nog nadragen wat er in de middeleeuwen vanuit het Christendom gedaan is?
Rini dankjewel.
pi_219279349
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 05:17 schreef Tasmaniak het volgende:

[..]
Ik heb mijn hele leven aan de kant van Israël gestaan, maar dat was niet meer vol te houden met Netanyahu. Als je dan per se een term als "bruin" wilt gebruiken, hanteer die dan voor mensen die de huidige massamoord goedkeuren of accepteren. Dan ben je namelijk een soort Holocaust-ontkenner.
Nou nou nou. Waren de bizar groteske en lasterlijke hyperbolen in de aanbieding? Ik zou juist zeggen dat de oorlog in Gaza vergelijken met de Holocaust het impliciet bagatelliseren van de Holocaust is.
pi_219279353
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2025 09:12 schreef Remco het volgende:

[..]
Je praat nu gewoon Derksen na, dit is niet waar. Als dit waar was, had je nu namelijk al makkelijk een coalitie gehad.

PVV, VVD, Fvd en Ja21 hebben 64 stemmen.
En met BBB en SGP erbij kom je op 71. CDA zou ik niet rechts noemen, maar ook niet zo links als D66 en zeker niet als BL. Dus dan kom je qua ''niet-links'' al uit op 89. Ruim meer dan de helft niet-links.
pi_219279391
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 08:17 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Het kabinet-Schoof was toch met zo goed een teken dat Wilders er voor zijn eigen achterban wilde zijn en minder voor die van Timmermans?
Alleen stoelde het kabinet-Schoof op een overwegend rechtse Kamermeerderheid. Dan is het logischer dat je ook rechtser beleid wil voeren (hetgeen helaas grotendeels jammerlijk is mislukt, maar dat is een andere dicussie). Nu is er nog steeds een, weliswaar wat kleinere, rechtse meerderheid. Dan is het niet logisch als je dan ineens centrumlinks beleid wil gaan uitvoeren.

Het is niet omdat D66 flink heeft gewonnen en de PVV vrij ruim heeft verloren, dat Nederland ineens links is geworden of zo. Sterker nog, links is volgens mij kleiner dan ooit - althans, als je D66 niet bij links rekent maar enkel BL, SP, Volt en PvdD. Die hebben samen slechts 27 zetels. Als je DENK er nog bij optelt (sociaal-economisch links maar cultureel eerder islamitisch radicaal-rechts) heb je nog steeds maar 20% van de gehele Kamer.
  zondag 16 november 2025 @ 18:12:14 #249
466281 WismutVeilchen83
pi_219280210
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 16:20 schreef Niels_ het volgende:

[..]
En met BBB en SGP erbij kom je op 71. CDA zou ik niet rechts noemen, maar ook niet zo links als D66 en zeker niet als BL. Dus dan kom je qua ''niet-links'' al uit op 89. Ruim meer dan de helft niet-links.
Maar ‘niet links’ is niet hetzelfde als rechts. Dat is nu juist het hele punt. Rechts probeert de middenpartijen consequent te claimen en te doen alsof die ook rechts zijn. Dilan en Henk Kamp voorop (120 rechtse zetels).
Rini dankjewel.
pi_219280212
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 16:20 schreef Niels_ het volgende:

[..]
Maar het frame in VI is niet dat 'niet-links' een ruime meerderheid heeft. Het frame is dat rechts een overgrote meerderheid heeft. Wilfred heeft zelfs geroepen dat 70% (105 zetels) rechts heeft gestemd. En dat is natuurlijk totale bullshit.

Het feit dat CDA er geen moeite mee heeft om met GL-PvdA te regeren, geeft al aan dat je hun zetels niet op die rechtse hoop kunt gooien. En zo kun je dus net zo goed stellen dat 'niet-rechts' ook een meerderheid heeft.

Verder wil de VVD eigenlijk gewoon zo rechts mogelijk, maar sluit het van tevoren, uit electoraal belang, wel de grootste rechtse partij uit. Als je zulke tactieken toepast, moet je achteraf ook niet zeuren als er een coalitievorming uit rolt die je niet bevalt. Niemand verplicht hen PVV uit te sluiten, maar die actie vergroot automatisch de kans op een linksere coalitie. Daar hebben ze zelf de hand in gehad.

Sowieso stemmen we in Nederland nog altijd op partijen en niet op een linkse of rechtse beweging. Je kunt moeilijk het punt maken dat JA21 of BBB met hun zetelaantal meer recht op regeringsdeelname hebben dan GL-PvdA. Als de rechtse kiezer dan ook slim was geweest, hadden ze het bij een stem op VVD of PVV gehouden. Een verspreide stem vertroebelt nu eenmaal je macht.

[ Bericht 0% gewijzigd door NY_Giant op 16-11-2025 18:30:59 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')