Ik stond om 7.15u op en heb net droog een rondje hardgelopen, wel veel wind.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 10:12 schreef vencodark het volgende:
Ik sta net op en zie het weer buiten.
Waarom ben ik opgestaan!?![]()
Ja, volgende week is het Allerzielen. Dat zorgt voor een hoop gedenkingen. De kerk volgende week slaan we over, maar volgende week zaterdag wordt de urn van mijn moeder bijgezet in het familiegraf in Limburg. Op basis van hoe het vandaag gaat, moeten we maar even bedenken of het gaat lukken om mijn vader volgende week mee te nemen naar Limburg. Dat is toch ook nog 2 uur heen en 2 uur terug. En heel eerlijk, als mijn vader niet gaat, sla ik denk ik ook over. Ik heb zelf echt helemaal niks met al dit soort zaken. Het trauma van de uitvaart zelf zit nog diep. Al die rituelen, ik heb er niks mee. Het werkt voor mij echt averechts.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 11:58 schreef amaranta het volgende:
Je kan nog altijd een beetje jokken en zeggen, maar pa we zijn toch geweest weet je dat dan niet meer?
Wij zijn ook uitgenodigd voor een “herdenking”, maar dan in de kerk. Ik heb echt geen zin om te gaan, vooral omdat het om 9:30 uur ‘s ochtends is, maar goed, mijn vader wil graag gaan, dus dan ga ik mee.
Als het niet goed voelt dan inderdaad niet gaan. Maar het is wel iets wat je niet om kunt keren. Je kunt spijt hebben van wel gaan. Maar als je niet gaat en je hebt dan spijt dan is dat misschien nog verdrietiger.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 12:14 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, volgende week is het Allerzielen. Dat zorgt voor een hoop gedenkingen. De kerk volgende week slaan we over, maar volgende week zaterdag wordt de urn van mijn moeder bijgezet in het familiegraf in Limburg. Op basis van hoe het vandaag gaat, moeten we maar even bedenken of het gaat lukken om mijn vader volgende week mee te nemen naar Limburg. Dat is toch ook nog 2 uur heen en 2 uur terug. En heel eerlijk, als mijn vader niet gaat, sla ik denk ik ook over. Ik heb zelf echt helemaal niks met al dit soort zaken. Het trauma van de uitvaart zelf zit nog diep. Al die rituelen, ik heb er niks mee. Het werkt voor mij echt averechts.
Het was de enorme stress van het regelen. De uitvaart zelf was op zich prima. Enorm druk en we kregen alleen maar te horen dat het zo'n mooie uitvaart was. Maar zo'n mooie uitvaart kost dus heel veel regelwerk (en geld, maar dat was het probleem niet). En ik stond zo stijf van de stress van het regelen, dat ik op de dag zelf alleen maar niks wilde. Juist omdat het zo groot was, duurde het ook een week voordat de uitvaart plaats kon vinden. En de uitvaart zelf duurde ongeveer een uur, maar vervolgens duurde het nog een half uur voordat alle bezoekers langs de kist gelopen waren. De zaal zat vol, maar ze hadden nog twee extra zalen met videoregistratie die vol zaten. En daarna nog naar het restaurant enz.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 12:27 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom de uitvaart zo traumatisch voor je was?
Wat heb je dat dan knap geregeld. Respect.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 12:57 schreef livelink het volgende:
Iedereen zei dat de uitvaart zo enorm veel recht deed aan mijn moeder, omdat het precies zo was als mijn moeder gewild zou hebben. Ja, dat klopt, maar ik lijk totaal niet op mijn moeder. Ik snap dat het was wat zij zou hebben gewild, maar het was zo ontzettend niet wat ik zou hebben gewild.
quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 17:12 schreef Amsel het volgende:
Herkenbaar @:BE . Toen ik zag hoe de nieuwe bewoners het huis van mijn moeder hebben verbouwd en ingericht, wilde ik haar vertellen hoe het was geworden en laten zien dat zij het ook mooi gevonden zou hebben. Maar het was tegelijk ook heel gek dat het dus haar huis niet meer was.
Vandaag was ik op een verjaardag en schoot door m'n hoofd "Goh, hoe laat zou mama zo komen?" - stom hoe je hersenen dan even kortsluiting hebben en vergeten dat dat helemaal niet kan
quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 19:03 schreef BE het volgende:
@:amsel Ik denk ook regelmatig aan haar als ik lees over jullie struggles met de kinderen. Ze had jullie vast graag af en toe geholpen om jullie wat te ontlasten. 😘
quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 19:41 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ze helpt trouwens nog steedsDoor de verkoop van het huis hebben we een buffer/vangnet waardoor we het aandurfden om het qua werk voor ons beiden zodanig in te richten dat er altijd iemand thuis kan zijn voor de kinderen en alle afspraken, telefoontjes, etc. Natuurlijk had ik liever dat m'n moeder er zelf was om op zulke momenten te komen oppassen, maar het is toch mooi dat ze op deze manier toch nog steeds voor haar kleinkinderen zorgt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |