quote:Volgens een verslag werd Gaviria op 22 oktober rond de middag aangehouden wegens gevaarlijk rijgedrag. Uit een ademtest bleek dat hij een alcoholpromillage van 1,18 mg/l in zijn bloed had, dat is bijna vijf keer de wettelijke limiet voor autorijden van 0,25 mg/l in het Franse prinsdom.
Volgens meerdere berichten verklaarde Gaviria voor de rechtbank dat hij ‘s ochtends had gedronken voordat hij met zijn auto vertrok om iets te gaan eten. Hij noemde “stress en familieproblemen” als redenen voor zijn “fout”, maar pleitte wel schuldig.
“Ik heb een paar uur geslapen voordat ik vertrok. Ik dacht dat ik wel kon rijden. Achteraf gezien was dat niet het geval”, zei hij naar verluidt. “Het was een fout van mijn kant, ik zal het niet nog een keer doen.”
quote:De rechter benadrukte de ernst van Gaviria’s overtreding. “U was in zo’n toestand dat we tot middernacht moesten wachten tot u nuchter en fit genoeg was om in hechtenis te worden genomen. Denkt u dat deze levensstijl combineerbaar is met het leven van een topsporter?”, zou hij hebben gezegd, waarop Gaviria antwoordde: “Nee, dat is het niet. Het is niet normaal, daar ben ik me van bewust.”
Dat is vrij normaal toch.quote:Op woensdag 26 november 2025 18:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
Komt overeen met 8/14 glazen alcohol. In de ochtend ...
Stef Clement coördinator wielrennenquote:Op woensdag 26 november 2025 21:32 schreef Sjoerd102 het volgende:
Was dit al gepost?
https://www.wielerflits.n(...)-wielrennen-bij-nos/
Het moet toch mogelijk zijn om Pogacar toe te voegen aan dit gezelschap?quote:Op woensdag 26 november 2025 18:57 schreef Koffieplanter het volgende:
Nando zit al jaren met Sagan aan de zuip in Monaco. Eigenlijk al vanaf het moment dat Matxin dat miljoenencontract onder zijn neus schoof. Drukker met paarden en auto’s dan fietsen.
Zijn deliriums duren ook steeds langer zeg..quote:Patrick Lefevere lag 24 dagen in het ziekenhuis: "De weg naar herstel is nog lang"
quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Alle ballen op Urn-Kristoff.
quote:Dan toch geen sprintersfestijn? Verenigde Arabische Emiraten bouwen artificiële heuvels voor WK wielrennen 2028
Wanneer Abu Dhabi als organisator van het WK wielrennen 2028 werd aangekondigd, zullen veel sprinters hebben teruggedacht aan het sprintfestijn van 2016 in Doha. Eindelijk nog eens een ideale opportuniteit voor hen om de regenboogtrui te kunnen scoren... maar dat lijkt nu toch spaak te gaan lopen.
In Abu Dhabi worden een stevige klim en nog wat kleinere heuvels artificeel aangelegd. Daarmee willen ze het parcours wat pikanter maken en, uiteraard, een kans geven aan het wonder van UAE Team Emirates, Tadej Pogacar.
Topsprinter Tim Merlier was de eerste met vragen over de heuvels. Hij zei dat de renners jaar na jaar de bergen zien groeien als ze ter plaatse zijn voor de UAE Tour. De Spaanse krant Marca ging dat uitzoeken. De krant bevestigde dat de stad sinds 2023 bezig is met de aanleg van de kunstmatige klim van Al Wathba en dat er nog enkele andere beklimmingen worden toegevoegd op het eiland Hudayriyat, zeer waarschijnlijk als onderdeel van de wegwedstrijden in 2028.
Al Wathba was volgens Marca aanvankelijk een bescheiden van 1,4 km lang met een gemiddelde helling van 6%, maar de berg is gegroeid – zoals Merlier zei – en zal in 2026 2 km lang zijn, met een helling van 11% in de laatste 500 meter.
Volgens documenten die Marca heeft ingezien, is het plan voor 2028 om de klim te verlengen tot 3,8 km met een gemiddelde hellingsgraad van 6,5% en een hellingsgraad van 11% in de laatste kilometer, die in de laatste 250 meter nog steiler wordt. Met deze specificaties zou de speciaal aangelegde klim wel eens doorslaggevend kunnen zijn in de wegwedstrijden.
quote:
quote:Op dinsdag 30 september 2025 15:58 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Abu Dhabi moet Pogi sowieso winnen.
Ik stel voor dat er een delegatie van ons koningshuis, de KNWU, Tata en Thijs naar de UAE gaat.
Die berg die komt er!
quote:“In het wielrennen zijn we iets te veel gefocust op de charme en het volkse”: Wout van Aert over de financiële houdbaarheid van de koers
“De koek kan eerlijker verdeeld worden.” Wout van Aert (31) is een renner die verder denkt dan alleen zijn fiets. Over de financiële houdbaarheid van de koers, bijvoorbeeld. Uit een interview in ‘De Tijd’: “Als je 5 euro inkomgeld vraagt, wil dat niet zeggen dat het niet meer volks is.”
De fusieplannen tussen Lotto en Intermarché doen bij Wout van Aert een alarmbelletje afgaan. Dat het wielrennen erg fragiel is, en er - zodra een hoofdsponsor afhaakt - vrijwel meteen een financiële afgrond dreigt. “Ik denk dat die fragiliteit er veel minder zou zijn als er naast sponsorinkomsten ook inkomsten van de sport zelf zouden komen”, ziet Van Aert in ‘De Tijd’. “Van tv-rechten bijvoorbeeld, of andere organisaties.”
Hij kijkt onder meer naar de Amerikaanse NBA als interessant verdienmodel. “Als ik zie hoe de NBA haar speelveld controleert, maar toch de ploegen laat meegenieten van wat er binnenkomt aan tv-gelden: daar kan de wielersport veel van leren.”
“In het wielrennen zijn we misschien iets te veel gefocust op de charme en het volkse. Als je 5 euro inkomgeld vraagt, wil dat niet zeggen dat het niet meer volks is. Het veldrijden vraagt ook toegangsgeld, en iets volksers bestaat niet.”
Het wielrennen meer leefbaar maken voor renners en teams. ‘t Is iets waar de renner van Visma-Lease a Bike actief over nadenkt. Immers: zonder hen is er geen koers.
“Correct me if I’m wrong, maar een grote koers als de Ronde of de Tour staat of valt met ons, de renners en ploegen die komen meedoen. Maar wij krijgen als ploeg niet eens een vergoeding die volstaat om de kosten van die deelname te dekken. Dat lijkt me nochtans een minimum. De koek kan eerlijker verdeeld worden.”
Of rijke investeerders uit het Midden-Oosten een oplossing zijn, zoals in vele andere sporten? “Die switch is in het wielrennen al bezig”, ziet Van Aert, die tegelijk ook refereert naar grote spelers als Lidl of Red Bull, die al vaste waardes zijn in het wielrennen.
“Hoe meer, hoe beter. Natuurlijk zijn er sponsors die kunnen zeggen: hier is 100 miljoen, doe ermee wat je wil. Maar dan blijven we het op dezelfde manier aanpakken. En dan halen de ploegen die het moeilijk hebben er nog altijd geen voordeel uit en wordt de kloof alleen groter. Het gaat om het hele inkomstenmodel.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |