Mensen die voor hun hele leven draakjes zijn blijven ook in zulke bizarre voorspellingen geloven blijkbaar. Zou het iets met recalcitrantie te maken hebben of zijn alle gevaccineerde mensen objectief gezien toch wat minder schaap als deze typetjes.quote:
Andere mensjes ookquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 22:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Mensen die voor hun hele leven draakjes zijn blijven ook in zulke bizarre voorspellingen geloven blijkbaar. Zou het iets met recalcitrantie te maken hebben of zijn alle gevaccineerde mensen objectief gezien toch wat minder schaap als deze typetjes.
Mikeytt serieus nemen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 23:02 schreef maily het volgende:
[..]
Andere mensjes ook
WKN / Mogelijk zwaarste orkaan ooit volgende week
quote:Mogelijk zware storm in glas water volgende week
De modellen zijn het erover eens: er gaat iets gebeuren. Iets groots. Iets wat misschien, eventueel, mogelijk, als alle omstandigheden precies goed vallen — een storm zou kunnen worden. Of in elk geval een beetje wind met regen. Of misschien ook niet.
Volgens de nieuwste run van het hyper-ultra-mega-betrouwbare ECMWF-model zien we een diep lagedrukgebied dat ergens boven de Atlantische Oceaan probeert indruk te maken. Meteorologen spreken van een “potentieel interessante ontwikkeling”, wat doorgaans de weerkundige variant is van “we weten het ook niet precies, maar het klinkt spannend”.
De kaarten laten windstoten zien die mogelijk kunnen oplopen tot wel 100 km/u — al is dat alleen als je precies op een klif aan de Ierse westkust gaat staan, met een paraplu in je hand en een doodswens. Voor Nederland lijkt het allemaal iets minder heftig: waarschijnlijk een bak regen, wat windvlagen en een paar berichten van mensen op Twitter die roepen dat hun kliko is omgewaaid.
Toch is het elk jaar weer hetzelfde ritueel: een paar weerkaarten met kleurtjes, een clickbaitkopje over “stormdreiging”, en binnen no-time vliegen de woorden “code oranje” en “weerbom” over het internet. Ondertussen zit 99% van Nederland gewoon met een kop thee binnen te scrollen en te klagen dat het “ook nooit eens echt winter of zomer wordt hier.”
Dus ja — er komt misschien een storm. Maar waarschijnlijk vooral een storm in een glas water. En dat glas staat, geheel in stijl, halfleeg op tafel.
twee stoelen omverquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 23:27 schreef Isdatzo het volgende:
Hopelijk wordt het net zo heftig als alle voorgaande keren.
mogelijk volgende week woensdagquote:Op zondag 19 oktober 2025 00:05 schreef Boca_Raton het volgende:
Erg interessant maar wannéér volgende week?
NEEN. Er is een boot overtocht gereserveerd.😳quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 23:27 schreef Isdatzo het volgende:
Eunice en Conall.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 23:27 schreef Isdatzo het volgende:
Donderdag, misschien vrijdag.quote:Op zondag 19 oktober 2025 00:05 schreef Boca_Raton het volgende:
Erg interessant maar wannéér volgende week?
We zullen zien. De woorden ''kans'' en ''mogelijk'' beschrijven de onzekerheden.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 23:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
Je weet zelf dat er weinig van terecht komt he?![]()
Gelukkig weet ik wel beter
2022 was het Eunice waar eerst (behoorlijk) lacherig over werd gedaan c.q. gebagatelliseerd.quote:Op zondag 19 oktober 2025 12:33 schreef Scjvb het volgende:
User @:Dr8gonOfLife lijkt meer op een sensatiezoeker!
Maar eerlijk is eerlijk, mocht mijnheer straks toch gelijk krijgen dan krijgt 'ie ongetwijfeld een thumps-upp van mij.
Inderdaad, alleen deze dan!quote:Op zondag 19 oktober 2025 12:44 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
2022 was het Eunice waar eerst (behoorlijk) lacherig over werd gedaan c.q. gebagatelliseerd.
Vaccinatieschade Stormschade 😱quote:
Het is goed toefen nu op internetquote:
Ook.quote:Op zondag 19 oktober 2025 15:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het is goed toefen nu op internet
Popcorn erbij!quote:Op zondag 19 oktober 2025 14:46 schreef Seven. het volgende:
Altijd spannend, voorspellingen van deze TS.
Ik voorspel nu al een horror zomer met 42 graden week lang!quote:Op zondag 19 oktober 2025 17:41 schreef yvonne het volgende:
Hebben we ook al een mogelijk strenge winter topic?
Vergeet geen zaklampen, kaarsjes en genoeg voer voor de komende week!quote:Op zondag 19 oktober 2025 22:04 schreef Invisibli het volgende:
Storm op komst - laat maar waaien
Ik ben ondertussen wel even mijn raam dicht aan het timmeren, heb de dakpannen vastgelijmd, hou mijn kat een week binnen, draag gewichten aan mijn kuiten tegen wegwaaien en heb alle planten uitgegraven en in de achuur gezet.
Radio staat aan. Vergeet ik nog iets in deze?
Oh ja: stoooorm we gaan eraan!
Batterijen voor je radio mocht de stroom uitvallen, wat emmers water om toilet door te spoelen, noodvoorraad eten voor 4 weken en wat gasflessen en een kooktoestel.quote:Op zondag 19 oktober 2025 22:04 schreef Invisibli het volgende:
Ik ben ondertussen wel even mijn raam dicht aan het timmeren, heb de dakpannen vastgelijmd, hou mijn kat een week binnen, draag gewichten aan mijn kuiten tegen wegwaaien en heb alle planten uitgegraven en in de achuur gezet.
wc-papierquote:Op zondag 19 oktober 2025 22:04 schreef Invisibli het volgende:
Tuinstoel vast platleggenquote:Op zondag 19 oktober 2025 22:04 schreef Invisibli het volgende:
quote:Op maandag 20 oktober 2025 14:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Inmiddels zijn de stormkansen weer flink ingezaktgoh hoe voorspelbaar
De horrorwinter des doods!!!quote:Op zondag 19 oktober 2025 17:41 schreef yvonne het volgende:
Hebben we ook al een mogelijk strenge winter topic?
Heb de ijsberen en pinguïns alvast gereserveerd.quote:Op maandag 20 oktober 2025 15:56 schreef summer2bird het volgende:
[..]
De horrorwinter des doods!!!
Sla nu je kaarsen en blikken voer in!
Als het hard genoeg waait dan liggen (afhankelijk van de windrichting) die Waddeneilanden gewoon weer tegen de Friese dijken aan en hoef je niet met de veerboot.quote:Op maandag 20 oktober 2025 14:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
Vrijdag met een veerboot naar een Waddeneiland…![]()
Nou….😢 [ link | afbeelding ]
quote:Op maandag 20 oktober 2025 16:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als het hard genoeg waait dan liggen (afhankelijk van de windrichting) die Waddeneilanden gewoon weer tegen de Friese dijken aan en hoef je niet met de veerboot.
Ben ik blij dat ik niet full storm ben gegaan bij de voorspellingquote:Op maandag 20 oktober 2025 14:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Inmiddels zijn de stormkansen weer flink ingezaktgoh hoe voorspelbaar
quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 23:27 schreef Isdatzo het volgende:
Inderdaadquote:Op maandag 20 oktober 2025 17:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ben ik blij dat ik niet full storm ben gegaan bij de voorspellingAl hoop ik wel op een beetje wind en regen want anders is mijn voorspelling sowieso kut
ftfty graag gedaanquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 13:37 schreef Nattekat het volgende:
Ik stel voor om TS het recht te ontnemen om in WKN topics te openen met de term 'storm' in de TT.
Waarschijnlijk niet.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:39 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Al op 18 oktober verwacht, maar het KNMI gaat wss naar code oranje opschalen.
https://www.weeronline.nl(...)trijden-en-start-ADEquote:
Guidance KNMI:quote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:23 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
https://www.weeronline.nl(...)trijden-en-start-ADE
''Boven het Kanaal van Dover ontstaat donderdagochtend een storm die zich in de loop van de dag richting het westen van Nederland verplaatst. De exacte koers en timing zijn nog enigszins onzeker, maar dat het onstuimig wordt lijkt inmiddels een formaliteit. Zoals het er nu naar uitziet trekt de storm aan het begin van donderdagavond via het zuidwesten Zeeland binnen. Aan zee kan dan een windkracht 9, en mogelijk zelfs tijdelijk windkracht 10, komen te staan. Vlak aan zee zijn zeer zware windstoten mogelijk tot circa 130 km/uur. Het interessante aan deze storm is dat het een zeer scherp windveld gaat ontwikkelen.''
Diverse commerciële weerbureaus komen met windstoten van 120-130 km/u en windkracht 10. Het KNMI is altijd al wel conservatief. Met Poly gaven ze 30% kans op zeer zware windstoten.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Guidance KNMI:
Voor het laag uit in de zuidelijke stroming langs de kust donderdag al een 7/8 Bft. Aan de zuidflank van het laagje donderdagavond draaiend naar noordwest en flink toenemend naar stormkracht, 9 Bft. Kans op windstoten >100 km/h lopen in zuidwesten dan op tot 60-70%. Dit hele patroon schuift dan in de nacht naar vrijdag licht afzwakkend (laag trekt het land op en vult wat op) noordoostwaarts. De stormkracht lijkt dus vooral weggelegd voor het zuidwesten. Kans op zeer zware windstoten (>100) is voor vrijwel het gehele kustgebied reëel. Kans op >120 km/u is rond 20-30% voor (zuid)west kust.
Al met al dus geen grote kans dat de criteria voor code oranje gehaald worden. Waarschijnlijk gewoon nothing to see here people huis-tuin-en-keuken onstuimig weertje.
Niets valt 100 procent uit te sluiten, maar ben hierover ook sceptisch.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Guidance KNMI:
Voor het laag uit in de zuidelijke stroming langs de kust donderdag al een 7/8 Bft. Aan de zuidflank van het laagje donderdagavond draaiend naar noordwest en flink toenemend naar stormkracht, 9 Bft. Kans op windstoten >100 km/h lopen in zuidwesten dan op tot 60-70%. Dit hele patroon schuift dan in de nacht naar vrijdag licht afzwakkend (laag trekt het land op en vult wat op) noordoostwaarts. De stormkracht lijkt dus vooral weggelegd voor het zuidwesten. Kans op zeer zware windstoten (>100) is voor vrijwel het gehele kustgebied reëel. Kans op >120 km/u is rond 20-30% voor (zuid)west kust.
Al met al dus geen grote kans dat de criteria voor code oranje gehaald worden. Waarschijnlijk gewoon nothing to see here people huis-tuin-en-keuken onstuimig weertje.
KNMI is niet conservatief. KNMI doet niet aan clickbait.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:46 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Diverse commerciële weerbureaus komen met windstoten van 120-130 km/u en windkracht 10. Het KNMI is altijd al wel conservatief. Met Poly gaven ze 30% kans op zeer zware windstoten.
30% kans op zeer zware windstoten tijdens Poly volgens het KNMI op 4 juli 2023.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
KNMI is niet conservatief. KNMI doet niet aan clickbait.
Ja dus?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:58 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
30% kans op zeer zware windstoten tijdens Poly volgens het KNMI op 4 juli 2023.
KNMI ziet het somber in. 4 minuten geleden is er code oranje uitgegevenquote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Guidance KNMI:
Waarom is bij mijn screenshot Friesland Drenthe en GRondingen groen?quote:
Vreemd. Volgens de richtlijnen:quote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
KNMI ziet het somber in. 4 minuten geleden is er code oranje uitgegeven
[ afbeelding ]
Ja ik vind het ook gek. Maar misschien omdat het de eerste storm is en er nog veel blad aan de bomen zit dat ze de zomerrichtlijnen nog hanteren?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vreemd. Volgens de richtlijnen:
Code oranje en code rood
Vanaf 100 km per uur
Uitzondering: in het winterhalfjaar aan de kust vanaf 120 km per uur
Donderdag vs vrijdag.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:05 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom is bij mijn screenshot Friesland Drenthe en GRondingen groen?
Tis toch de Benjamin van de familie he?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:18 schreef yvonne het volgende:
Alleen al door die naam denk Mwoah, tsja,ach.
'Benjamin je moet binnenkomen, opa is er'
Ik heb het gevraagd aan ChatGPTquote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vreemd. Volgens de richtlijnen:
Code oranje en code rood
Vanaf 100 km per uur
Uitzondering: in het winterhalfjaar aan de kust vanaf 120 km per uur
quote:Sinds een paar jaar werkt het KNMI met een “impactgerichte waarschuwing”, ook wel het Impact Based Warning System (IBWS) genoemd. Dat is een modern systeem waarin niet alleen de weerparameters tellen (zoals windkracht, neerslag, temperatuur), maar ook de verwachte gevolgen voor mens, natuur en infrastructuur.
Hier is een helder overzicht 👇
⚙️ Hoe het KNMI impactwaarschuwingen bepaalt
1️⃣ Meteorologische parameters
Dit is de klassieke kant:
Windstoten (km/u)
Windrichting en duur
Neerslaghoeveelheid
Onweersactiviteit
Temperatuur, gladheid, etc.
Maar dat is slechts stap 1.
2️⃣ Impactmodellen
Daarna gebruiken ze zogeheten impactmodellen, waarin ze o.a. meenemen:
Seizoensgevoeligheid → in sommige seizoenen is de omgeving kwetsbaarder.
Bijvoorbeeld: in het najaar staan bomen nog vol in blad en vangen daardoor meer wind, wat de kans op schade vergroot.
Grondverzadiging → hoe makkelijk vallen bomen om?
Bevolkingsdichtheid → stedelijke gebieden = meer kans op schade of letsel
Verkeer & infrastructuur → spitsuren, bruggen, spoorlijnen
Kwetsbare objecten → bijvoorbeeld festivals, bouwplaatsen, campings
Zo kan eenzelfde storm op een rustige zaterdagnacht in januari code geel zijn,
maar op een drukke donderdagavond in oktober code oranje.
🚦 Codekleuren (impactgericht)
Code Betekenis Richtlijn
🟨 Geel Wees alert Weer kan hinder geven, maar beperkt
🟧 Oranje Wees voorbereid Grote kans op schade, gevaar of ernstige hinder
🟥 Rood Onderneem actie Grote impact, gevaar voor veiligheid of infrastructuur
Dus het is niet meer “vanaf 120 km/u is het oranje”, maar:
“Als de verwachte impact op mensen en maatschappij groot is, is het oranje — ook al blijven de windstoten net onder de grens.”
🧠 Kort gezegd:
Storm Benjamin krijgt code oranje niet alleen door de wind,
maar omdat:
-het de eerste storm van het seizoen is,
-bomen nog vol in blad staan,
-en het tijdens de avondspits over drukbevolkte gebieden trekt.
Wil je dat ik dit nu omzet in een visueel schema (in tekstvorm, bijvoorbeeld pijlen van “weer” → “impact” → “waarschuwing”)? Dat maakt het proces in één oogopslag duidelijk.
https://www.knmi.nl/kenni(...)/knmi-waarschuwingenquote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik heb het gevraagd aan ChatGPT
[..]
Lol! Toch maar even dit linkje voeren aan haar dan :'Dquote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
https://www.knmi.nl/kenni(...)/knmi-waarschuwingen
Wel dus.quote:
Afwachten dus!quote:
Ja maar morgen is pas de wind hoorquote:
Zo werkt chatgpt nietquote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Lol! Toch maar even dit linkje voeren aan haar dan :'D
Geen idee. Ik vroeg me dat ook al afquote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:05 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom is bij mijn screenshot Friesland Drenthe en GRondingen groen?
Doe eens nietquote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:38 schreef 12Beaufort het volgende:
Harmonie laat het zwaarste gebied over zuiden west Nederland trekken nu. Het noorden blijft dan het ergste bespaard.
Ik gok op IJmuiden (130 km)quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Doe eens nietwe zijn hier al te veel bespaard
Ben wel benieuwd in hoeverre de windstoten gaan uitkomen, krijgen we toch nog een hogere snelheid dan 111,3km/h in Wijk aan Zee op 1 januari?
Dat mag niet. Alleen maar op de A7-Afsluitdijk, tussen Stevinsluizen en Lorentzsluizen, de A7 tussen de aansluiting Winschoten en de grens met Duitsland, en de A6 tussen Lelystad-Noord en de Ketelbrug.quote:
Stormschotelquote:Op donderdag 23 oktober 2025 06:36 schreef roos94 het volgende:
Ik zou eigenlijk vanavond naar een Middelburgs restaurant gaan. Heb t maar geannuleerd. 2 keer 40 min rijden in die storm klinkt niet zo relaxed![]()
quote:Storm Benjamin komt eerder aan: code oranje vervroegd en kans op zware avondspits
Vanaf donderdagmiddag geldt al code oranje in de westelijke kustprovincies vanwege zeer zware windstoten, meldt het KNMI. Eerder zou de weerswaarschuwing donderdagavond pas van kracht worden. De ANWB verwacht dat de storm kan leiden tot een zware avondspits.
Belangrijk nieuws
Vanaf 14.00 uur geldt code oranje in Zeeland en een uur later is die ook van kracht in Zuid-Holland. In de loop van de middag breidt de waarschuwing zich langs de kustlijn uit naar het noorden.
In heel Nederland geldt al sinds de ochtend code geel. Door de wind kunnen bomen omwaaien en is er volgens het KNMI kans op schade en hinder voor verkeer en openbaar vervoer. De storm heeft de naam Benjamin gekregen. Vrijdag neemt de wind langzaam af, als laatst in het Waddengebied.
Veiligheidsregio Rijnmond laat weten dat de meldkamer van de brandweer donderdag extra bemand is. In die regio worden veel meldingen over overlast en schade verwacht.
"De donderdagavondspits is hoe dan ook al een drukke avondspits, ook in de herfstvakantie", zegt een ANWB-woordvoerder tegen NU.nl. "De storm zal zeker impact hebben op de weg. Files kunnen langer zijn dan anders."
De ANWB raadt weggebruikers aan om zich goed voor te bereiden. "Hoef je niet de weg op: blijf dan veilig binnen. Houd afstand, houd de handen aan het stuur en let op medeweggebruikers."
Kom je terug op je woorden?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 23:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
Je weet zelf dat er weinig van terecht komt he?![]()
Gelukkig weet ik wel beter
Van alle reacties pak je mij eruit om je gelijk te halen?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 11:35 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Kom je terug op je woorden?
Ik hield het bij zware storm, ik liet puur de weerkaarten zien. Ik heb wederom een storm juist verwacht, ver van te voren.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Van alle reacties pak je mij eruit om je gelijk te halen?
Ik pak nog even popcorn erbij en kijk hoe die 140/170 nooit gehaald gaat worden waar je eerst mee kwam![]()
Nah ik ga niks terug nemen, het tis toevallig dat het nu net zo loopt maar in verleden heb je vaker naast gezeten, neem eerst dat maar eens terug ivp je proberen uit te lullen
Ik ga er niet eens op inquote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:48 schreef StateOfMind het volgende:
Erg knap ja, een storm verwachten, in de herfst![]()
![]()
Ga je live verslag doen?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:59 schreef yvonne het volgende:
Ik zit er klaar voor, hondje is geweest.snacks bij de hand.
quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:59 schreef yvonne het volgende:
Voor jou of de hont?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:59 schreef yvonne het volgende:
Wij wachten op jouquote:Op donderdag 23 oktober 2025 14:40 schreef Watmoetjenou het volgende:
Nog niemand met het waanzinnig grappige plaatje gekomen van een omgewaaide tuinstoel?
Zou die tuinstoel nog bestaan na 25 jaar?
Het oog?!quote:Op donderdag 23 oktober 2025 14:47 schreef Momo het volgende:
Raar genoeg bijna geen wind nu in regio Den Haag terwijl paar uur geleden nog best flink waaide, stilte voor de storm.
ur in the eye...quote:Op donderdag 23 oktober 2025 14:47 schreef Momo het volgende:
Raar genoeg bijna geen wind nu in regio Den Haag terwijl paar uur geleden nog best flink waaide, stilte voor de storm.
Ik ga dit keer voor de vliegende koequote:
Kom maar door met die windsnelhedenquote:Op donderdag 23 oktober 2025 14:47 schreef Frutsel het volgende:
160 km in Frankrijk
130-140 km in Zwitserland...
Dat zijn de betere waardes..
https://www.srf.ch/news/s(...)usfaelle-und-rekorde
Da's flinkquote:Op donderdag 23 oktober 2025 14:47 schreef Frutsel het volgende:
160 km in Frankrijk
130-140 km in Zwitserland...
Dat zijn de betere waardes..
https://www.srf.ch/news/s(...)usfaelle-und-rekorde
Het is windstil hierquote:
Voor Nederland graagquote:Op donderdag 23 oktober 2025 14:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Kom maar door met die windsnelheden
Dit dus!quote:
Zeeland windstil, dit was hem weer.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 14:52 schreef maily het volgende:
[..]
Hier in Brabant waait het al minder dan vanmorgen
Vlissingen inmiddels pieken van 60km/h, zal nu wel snel gaan.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 15:04 schreef Starhopper het volgende:
Ik ben al op strand. Niet veel wind en de zee is rustig en strand is breed. Zal straks wel anders zijn![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We gaan het zien.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 15:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Vlissingen inmiddels pieken van 60km/h, zal nu wel snel gaan.
Edit: Inmiddels 6bft pieken boven de 70km/h.
Zuidlimburg 83km/hquote:Op donderdag 23 oktober 2025 15:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Vlissingen inmiddels pieken van 60km/h, zal nu wel snel gaan.
Edit: Inmiddels 6bft pieken boven de 70km/h.
Ja bizar eigenlijk als je het zo bekijkt. Voor nu nog de hoogste windstoot van Nederland, maar zal niet lang meer duren.quote:
Ik heb met de zeer zware atormr van oktober 2013 de schuttingen los gehaald met de buren om na de storm weer terug te plaatsen. X bedrag aan uitgegeven dus geen zin dat die kapot ging. Maar goed ook want de helft van de schuttingen hier achter huis lagen om in de wijk 🤣quote:Op donderdag 23 oktober 2025 15:25 schreef Toefjes het volgende:
Als het maar niet zo heftig wordt als Eunice in 2022. Na de storm een tijd zonder schutting gezeten.
Jaquote:Op donderdag 23 oktober 2025 15:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zie je dat allemaal vanaf het strand?
Maar de storm is er nog niet in volle gang en dan al 83kmh in het diepe binnenland. Dit gaat wel ellende opleveren denk ikquote:Op donderdag 23 oktober 2025 15:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja bizar eigenlijk als je het zo bekijkt. Voor nu nog de hoogste windstoot van Nederland, maar zal niet lang meer duren.
Ik denk juist dat Limburg zijn porsie hebben gehad, de kern trekt daar namelijk van weg. Daarnaast heeft Limburg een hogere ligging, dat heeft uiteraard ook invloed.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 15:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar de storm is er nog niet in volle gang en dan al 83kmh in het diepe binnenland. Dit gaat wel ellende opleveren denk ik
#JeSuisBenjaminquote:
Moet nog komen, zie de post boven je.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 15:45 schreef Tijn het volgende:
Er gebeurt werkelijk geen fluit hier ('t Gooi). Geen wind of niks. Het regent niet eens.
Ja, maar eerder op de dag zei Buienradar dit:quote:Op donderdag 23 oktober 2025 15:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Moet nog komen, zie de post boven je.
Zet de zuidwester maar op Yvonne, hier in Zeeland waait het ondertussen flink.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 15:33 schreef yvonne het volgende:
"Ik ben thuis @:maily en ik moet zeggen dat de verveling toeslaat oldgirl. De butler bracht net wat cannapés, maar deze kunnen mij niet bekoren. Ik tuur over de Woeste Hoogten waar alle blaadjes stil liggen te murmelen. Door het Huis waart de geest van Grote Verwachtingen."
quote:
@mascara-klodderquote:
Ben ook aan het surfen nuquote:Op donderdag 23 oktober 2025 16:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die surfers liggen er klaar voor!
Kun je nagaan hoe donker het over 6 uur is 😱quote:Op donderdag 23 oktober 2025 16:37 schreef Toefjes het volgende:
Het wordt hier wat donkerder, en het regent een beetje.
Over een uur is het waarschijnlijk nog donkerder.
Noordwester toch?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 16:42 schreef Boca_Raton het volgende:
Herhaling: wordt het een westerstorm of…?
Waar woon jij? Zie hier nog niksquote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:18 schreef Starhopper het volgende:
Zo gaat wel flink tekeer ineens! Veel regen ook
We zitten in de auto te schuilen voor de regen op de boulevard in Egmond aan Zee. Het woeit echt veel nu.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:19 schreef Epistaxiophobia het volgende:
[..]
Waar woon jij? Zie hier nog niksKom zelf uit Zuid-Holland
Misschien zit TS daar wel. Of is dat te MSM voor 'm?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:27 schreef kibo het volgende:
Op kwaliteitsmedium nu.nl wordt de spanning zowat per minuut opgevoerd
Mah valt wel mee als ik het zo lees?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:35 schreef maily het volgende:
In Zeeland tientallen meldingen van bomen op de weg
https://www.omroepzeeland(...)-waaien-van-gebouwen
te laatquote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:34 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
WHAT THE FUCK HIDE YO KIDS HIDE YO WIVES
En als je die zelf niet hebt?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:34 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
WHAT THE FUCK HIDE YO KIDS HIDE YO WIVES
En als je die zelf niet hebt?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En als je die zelf niet hebt?
Mag je dan die van ander hiden?
In de kelder 😱
Wat een onzin.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:18 schreef roos94 het volgende:
[..]
Welke achterlijke gaat daar nu staan. Dan verdien je het ook om erin geflikkerd te worden.
Met beetje verstand kan het primaquote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:18 schreef roos94 het volgende:
[..]
Welke achterlijke gaat daar nu staan. Dan verdien je het ook om erin geflikkerd te worden.
Krakende schuttingen zijn altijd heeeel irritant ja! Hebben daar zelfs eens burenruzie over gehad omdat ze het niet wouden oplossen, zelfs niet nadat andere buren hebben aangegeven om even te helpen, in die tijd was ik nog een kindquote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:24 schreef roos94 het volgende:
De schutting kraakt zo irritant nu, dat wordt moeilijk slapen dalijk
Vast ergens een boom op de weg gewaaid, of een kat/hond die door de wind de lucht is in geslingerd en ergens op het dak van een huis is beland en zich nu zo vast klemt dat zijn/haar lever ervan af hangtquote:
quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Vast ergens een boom op de weg gewaaid, of een kat/hond die door de wind de lucht is in geslingerd en ergens op het dak van een huis is beland en zich nu zo vast klemt dat zijn/haar lever ervan af hangt
Want geen doden, of hoe bedoel je?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:46 schreef GerryDV het volgende:
To nu toe een storm in een glas water.
Viel ergens al te verwachten!quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:46 schreef GerryDV het volgende:
To nu toe een storm in een glas water.
De windstoten raken tot nu toe nog niet de 100km/h aan, wel lijkt er wat meer wind in te komen nu de depressie verder weg trekt.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:28 schreef Isdatzo het volgende:
Geheel conform de verwachting is het 3x niks: onstuimig weer.
Aan de kust windkracht 8 en windstoten rond de 100 km/h. Jeetje wat heftig.
Ze kunnen beter Frankie MacDonald inhuren. Die van Dam ken d'r niks van.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:36 schreef Dutch_view het volgende:
Het NOS Journaal van 18u opende met de storm en schakelde naar flutreporter Kees van Dam, staande ergens op een boulevard in Zandvoort aan Zee. "Deze storm is inmiddels spectaculair geworden"
Het is nog tot 6 uur morgenochtend code oranje toch? Dus genoeg uren om de 100km/h te halenquote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
De windstoten raken tot nu toe nog niet de 100km/h aan, wel lijkt er wat meer wind in te komen nu de depressie verder weg trekt.
Dat wat je nu ziet bij die depressie is de drukklap die voor tijdelijke zware windstoten zorgt. We zijn er dus nog niet vanaf, maar ik zie ook geen 120+ op de kaarten verschijnen, tenzij er nog een verrassing komt voor het noorden.
Zuid-Holland tot 01.00 code oranje. Daarna weer geel tot..... geen flauw idee hoelaat.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het is nog tot 6 uur morgenochtend code oranje toch? Dus genoeg uren om de 100km/h te halen
Nu zelfs een 105km/h met 85km/h gemiddelde wind. Het water doet zijn werkquote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:51 schreef 12Beaufort het volgende:
102 km windstoot boven het IJsselmeer.
[ afbeelding ]
Kennelijk is de dijk nog wel open, zelfs voor vrachtverkeer.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:51 schreef 12Beaufort het volgende:
102 km windstoot boven het IJsselmeer.
[ afbeelding ]
Klopt alleen Houtribdijk komt met 105km/h, hier is het ook los gegaan met een briesje, Leeuwarden nipt een 6 en Terschelling komt niet eens aan de 7bft.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:58 schreef 12Beaufort het volgende:
Als je de windstoten van nu ziet en wat was voorspeld, dan valt het allemaal mee. Gelukkig maar.
Code oranje was misschien niet nodig geweest, maar dat is achteraf gepraat.
Kan in het noorden nog wat aantrekken op dat aparte laagje. Even afwachten wat dat nog gaat doen.
Hadden wij dat maarquote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:02 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Hier was Benjamin wel op zijn sterkst
Ja ze kunnen er allemaal wat van, ook de Amerikanen hoorquote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:14 schreef Dutch_view het volgende:
De prijs voor aansteller van de dag gaat naar NOS verslaggever Kees van Dam.
Alsof zijn leven er vanaf hing, liet hij de kijker geloven alsof de wereld elk moment kon vergaan![]()
Om 18u deed hij dat en om 20u nogmaals
https://nos.nl/video/2587(...)-mensen-blijf-binnen
Hahaha wat is dit voor actquote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:14 schreef Dutch_view het volgende:
De prijs voor aansteller van de dag gaat naar NOS verslaggever Kees van Dam.
Alsof zijn leven er vanaf hing, liet hij de kijker geloven alsof de wereld elk moment kon vergaan![]()
Om 18u deed hij dat en om 20u nogmaals
https://nos.nl/video/2587(...)-mensen-blijf-binnen
"omgewaaide fietsen"quote:
Dat had ik hier thuis ook, en hoop bladerenquote:
Volgens mij heb ik dat inderdaad ook ergens gelezen. Het was net geen storm.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 13:22 schreef Scjvb het volgende:
Misschien wat gemist, en het kan zomaar want heb immers wel meer te doen, maar denk eigenlijk dat het niet eens 'n echte storm geweest is waar het een vol uur dient te waaien met 9 bft.
Benjamin voldeed maar net aan de criteria van een (najaars)storm. Imposanter waren de neerslaghoeveelheden in vooral het noordwestelijk deel van het land. Plaatselijk viel er in totaal zo’n 50 mm.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 13:22 schreef Scjvb het volgende:
Misschien wat gemist, en het kan zomaar want heb immers wel meer te doen, maar denk eigenlijk dat het niet eens 'n echte storm geweest is waar het een vol uur dient te waaien met 9 bft.
Er was zeker een wachtrij bij de toiletten?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 17:27 schreef AnneX het volgende:
Vanmiddag de overtocht op een afgeladen veerboot naar Vlieland:
“Er werd gewaarschuwd: “ we komen nu in een zeegang. En raden aan op uw plaatsen te gaan zitten.”
Niemand doet dat. Natuurlijk.
Toen was ik wel een beetje wee.
Vgl. stijgen en dalen vliegtuig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |