Mensen die voor hun hele leven draakjes zijn blijven ook in zulke bizarre voorspellingen geloven blijkbaar. Zou het iets met recalcitrantie te maken hebben of zijn alle gevaccineerde mensen objectief gezien toch wat minder schaap als deze typetjes.quote:
Andere mensjes ookquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 22:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Mensen die voor hun hele leven draakjes zijn blijven ook in zulke bizarre voorspellingen geloven blijkbaar. Zou het iets met recalcitrantie te maken hebben of zijn alle gevaccineerde mensen objectief gezien toch wat minder schaap als deze typetjes.
Mikeytt serieus nemen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 23:02 schreef maily het volgende:
[..]
Andere mensjes ook
WKN / Mogelijk zwaarste orkaan ooit volgende week
quote:Mogelijk zware storm in glas water volgende week
De modellen zijn het erover eens: er gaat iets gebeuren. Iets groots. Iets wat misschien, eventueel, mogelijk, als alle omstandigheden precies goed vallen — een storm zou kunnen worden. Of in elk geval een beetje wind met regen. Of misschien ook niet.
Volgens de nieuwste run van het hyper-ultra-mega-betrouwbare ECMWF-model zien we een diep lagedrukgebied dat ergens boven de Atlantische Oceaan probeert indruk te maken. Meteorologen spreken van een “potentieel interessante ontwikkeling”, wat doorgaans de weerkundige variant is van “we weten het ook niet precies, maar het klinkt spannend”.
De kaarten laten windstoten zien die mogelijk kunnen oplopen tot wel 100 km/u — al is dat alleen als je precies op een klif aan de Ierse westkust gaat staan, met een paraplu in je hand en een doodswens. Voor Nederland lijkt het allemaal iets minder heftig: waarschijnlijk een bak regen, wat windvlagen en een paar berichten van mensen op Twitter die roepen dat hun kliko is omgewaaid.
Toch is het elk jaar weer hetzelfde ritueel: een paar weerkaarten met kleurtjes, een clickbaitkopje over “stormdreiging”, en binnen no-time vliegen de woorden “code oranje” en “weerbom” over het internet. Ondertussen zit 99% van Nederland gewoon met een kop thee binnen te scrollen en te klagen dat het “ook nooit eens echt winter of zomer wordt hier.”
Dus ja — er komt misschien een storm. Maar waarschijnlijk vooral een storm in een glas water. En dat glas staat, geheel in stijl, halfleeg op tafel.
twee stoelen omverquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 23:27 schreef Isdatzo het volgende:
Hopelijk wordt het net zo heftig als alle voorgaande keren.
mogelijk volgende week woensdagquote:Op zondag 19 oktober 2025 00:05 schreef Boca_Raton het volgende:
Erg interessant maar wannéér volgende week?
NEEN. Er is een boot overtocht gereserveerd.😳quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 23:27 schreef Isdatzo het volgende:
Eunice en Conall.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 23:27 schreef Isdatzo het volgende:
Donderdag, misschien vrijdag.quote:Op zondag 19 oktober 2025 00:05 schreef Boca_Raton het volgende:
Erg interessant maar wannéér volgende week?
We zullen zien. De woorden ''kans'' en ''mogelijk'' beschrijven de onzekerheden.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 23:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
Je weet zelf dat er weinig van terecht komt he?![]()
Gelukkig weet ik wel beter
2022 was het Eunice waar eerst (behoorlijk) lacherig over werd gedaan c.q. gebagatelliseerd.quote:Op zondag 19 oktober 2025 12:33 schreef Scjvb het volgende:
User @:Dr8gonOfLife lijkt meer op een sensatiezoeker!
Maar eerlijk is eerlijk, mocht mijnheer straks toch gelijk krijgen dan krijgt 'ie ongetwijfeld een thumps-upp van mij.
Inderdaad, alleen deze dan!quote:Op zondag 19 oktober 2025 12:44 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
2022 was het Eunice waar eerst (behoorlijk) lacherig over werd gedaan c.q. gebagatelliseerd.
Vaccinatieschade Stormschade 😱quote:
Het is goed toefen nu op internetquote:
Ook.quote:Op zondag 19 oktober 2025 15:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het is goed toefen nu op internet
Popcorn erbij!quote:Op zondag 19 oktober 2025 14:46 schreef Seven. het volgende:
Altijd spannend, voorspellingen van deze TS.
Ik voorspel nu al een horror zomer met 42 graden week lang!quote:Op zondag 19 oktober 2025 17:41 schreef yvonne het volgende:
Hebben we ook al een mogelijk strenge winter topic?
Vergeet geen zaklampen, kaarsjes en genoeg voer voor de komende week!quote:Op zondag 19 oktober 2025 22:04 schreef Invisibli het volgende:
Storm op komst - laat maar waaien
Ik ben ondertussen wel even mijn raam dicht aan het timmeren, heb de dakpannen vastgelijmd, hou mijn kat een week binnen, draag gewichten aan mijn kuiten tegen wegwaaien en heb alle planten uitgegraven en in de achuur gezet.
Radio staat aan. Vergeet ik nog iets in deze?
Oh ja: stoooorm we gaan eraan!
Batterijen voor je radio mocht de stroom uitvallen, wat emmers water om toilet door te spoelen, noodvoorraad eten voor 4 weken en wat gasflessen en een kooktoestel.quote:Op zondag 19 oktober 2025 22:04 schreef Invisibli het volgende:
Ik ben ondertussen wel even mijn raam dicht aan het timmeren, heb de dakpannen vastgelijmd, hou mijn kat een week binnen, draag gewichten aan mijn kuiten tegen wegwaaien en heb alle planten uitgegraven en in de achuur gezet.
wc-papierquote:Op zondag 19 oktober 2025 22:04 schreef Invisibli het volgende:
Tuinstoel vast platleggenquote:Op zondag 19 oktober 2025 22:04 schreef Invisibli het volgende:
quote:Op maandag 20 oktober 2025 14:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Inmiddels zijn de stormkansen weer flink ingezaktgoh hoe voorspelbaar
De horrorwinter des doods!!!quote:Op zondag 19 oktober 2025 17:41 schreef yvonne het volgende:
Hebben we ook al een mogelijk strenge winter topic?
Heb de ijsberen en pinguïns alvast gereserveerd.quote:Op maandag 20 oktober 2025 15:56 schreef summer2bird het volgende:
[..]
De horrorwinter des doods!!!
Sla nu je kaarsen en blikken voer in!
Als het hard genoeg waait dan liggen (afhankelijk van de windrichting) die Waddeneilanden gewoon weer tegen de Friese dijken aan en hoef je niet met de veerboot.quote:Op maandag 20 oktober 2025 14:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
Vrijdag met een veerboot naar een Waddeneiland…![]()
Nou….😢 [ link | afbeelding ]
quote:Op maandag 20 oktober 2025 16:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als het hard genoeg waait dan liggen (afhankelijk van de windrichting) die Waddeneilanden gewoon weer tegen de Friese dijken aan en hoef je niet met de veerboot.
Ben ik blij dat ik niet full storm ben gegaan bij de voorspellingquote:Op maandag 20 oktober 2025 14:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Inmiddels zijn de stormkansen weer flink ingezaktgoh hoe voorspelbaar
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |