Vancouver is in Canada maar jawel, ik zal aardig in de buurt komen, maar waar komt dit vandaan?quote:Op zaterdag 8 november 2025 18:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kun jij kentucky aanwijzen op de map?? of OHIO >? of Vancouver?
John Deere opent een klein fabriekje in Mexico, voor de rest:quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Trump heeft ook John Deere weggejaagd, de grootste producent van landbouwmachines. Maar gelukkig kunnen we binnenkort Tesla Optimus robots kopen als goedkope werkers. En al die andere fabrieken komen wel terug uit het buitenland, dat zul je wel zien!
quote:Trump wil dat peperduur stadion van 3,2 miljard euro naar hem vernoemd wordt: ‘Wat hij wil, zal gebeuren’
De Amerikaanse president Donald Trump wil dat een gloednieuw sportstadion van maar liefst 3,2 miljard euro in Washington D.C. naar hem wordt vernoemd. Dat melden bronnen van sport- en entertainmentsite ESPN. Hij zou volop aan het lobbyen zijn om dat voor elkaar te krijgen.
Het gaat om het nieuwe stadion van de Washington Commanders, een team uit het American football. Het zal 65.000 zitplaatsen tellen, een doorschijnend dak hebben en het wordt als een van de duurste stadions ooit beschouwd. De bouw moeten volgend jaar beginnen. De opening is gepland in 2030.
‘Prachtige naam’
„Dat zou een prachtige naam zijn, aangezien het president Trump was die de bouw van het nieuwe stadion mogelijk maakte”, reageerde Witte Huis-woordvoerder Karoline Leavitt op het nieuws.
Verder wilde ze niets kwijt, maar de bron van ESPN in het Witte Huis was duidelijk: „Het is wat de president wil en het zal waarschijnlijk gebeuren.”
Volgens de bron heeft Trump daar ‘meer dan genoeg invloed’ voor. „Hij kan het proces flink bemoeilijken, via milieuvergunningen bijvoorbeeld, om ervoor te zorgen dat iedereen die wil dat dit stadion er komt, meewerkt om zijn naam erop te zetten. Hij heeft genoeg troeven om zijn zin te krijgen.”
De Washington Commanders willen niet reageren. Opvallend is wel dat Trump morgen een thuiswedstrijd van de ploeg zal bijwonen. Volgens een interne bron verwacht het team dat er tijdens de wedstrijd met Trump gepraat zal worden over het nieuwe stadion, maar formele gesprekken zijn er nog niet geweest.
https://www.ad.nl/buitenl(...)l-gebeuren~a7ae507c/
Je hebt gemist dat hun omzet flink terugloopt door alle importbelastingen van Trump en dat ze daarom al 2000 mensen ontslagen hebben? En dat die fabriek in Mexico bedoeld was om de ergste schade tegen te gaan, maar Trump heeft gedreigd met 200% extra belasting als ze niet in de VS blijven en het omzetverlies voor lief nemen? Dat krijg je als je het aan een AI vraagt. Grok?quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:38 schreef hondonspain het volgende:
[..]
John Deere opent een klein fabriekje in Mexico, voor de rest:
John Deere has numerous factories across the United States, with major locations in Waterloo, Iowa (largest complex globally for tractor manufacturing) and East Moline, Illinois (combine production). Other key facilities are located in Augusta, Georgia; Greeneville, Tennessee; Davenport, Iowa; and Ankeny, Iowa, where various equipment, from agricultural to construction, is made. The company has a significant manufacturing presence in the U.S., with over 60 facilities across more than 16 states.
Je schrijft dat ze John Deere hebben weggejaagd, beetje overdreven maar praat niet goed wat Trump doet.quote:Op zondag 9 november 2025 15:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je hebt gemist dat hun omzet flink terugloopt door alle importbelastingen van Trump en dat ze daarom al 2000 mensen ontslagen hebben? En dat die fabriek in Mexico bedoeld was om de ergste schade tegen te gaan, maar Trump heeft gedreigd met 200% extra belasting als ze niet in de VS blijven en het omzetverlies voor lief nemen? Dat krijg je als je het aan een AI vraagt. Grok?
En in Californië ging dat zo:
Bekijk deze YouTube-video
Ze lagen al flink onder vuur, omdat ze het boeren verboden hebben om zelf hun tractors te repareren, wegens patenten en IP op de software. Je mag het nu alleen nog bij een officiële (en heel dure) dealer laten doen, wat ook lang kan duren. Zeker als hij tijdens de oogst kapot gaat (en dat is natuurlijk wanneer je die dingen het meeste gebruikt), is het vaak een kwestie van het volgend jaar maar opnieuw proberen. Boeren kopen nu regelmatig liever een oude, zonder al die elektronica, of een Duitse. Naast de hogere prijzen (door de dure import van onderdelen) is dat een belangrijke oorzaak van de teruggelopen omzet.quote:Op zondag 9 november 2025 16:16 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Je schrijft dat ze John Deere hebben weggejaagd, beetje overdreven maar praat niet goed wat Trump doet.
John Deere has a global workforce of approximately 75,800 employees as of 2024, with a total of about 83,000 in 2023. The company's global presence includes 30,000 U.S. employees across more than 60 factories and offices in 16 states.
quote:Op zondag 9 november 2025 19:28 schreef hondonspain het volgende:
BBC blijkt ook fake news, maar was al wel bekend
https://www.ad.nl/buitenl(...)er-ernstig~a4c857c7/
Cry me a riverquote:Minister van Cultuur Lisa Nandy noemde de kwestie ‘zeer ernstig’ en ook het Witte Huis heeft al boos gereageerd.
Bizar dat je als organisatie je hoofd zo laat hangen naar wat één of andere buitenlandse narcistische schreeuwlelijk met slachtoffercomplex wil. En waar is Starmer? Weer last van z'n ruggengraat zeker?quote:Op zondag 9 november 2025 19:54 schreef CruzerXtreme het volgende:
Directeur BBC en hoofd nieuwsdienst nemen ontslag na ophef over bewerkt fragment van Donald Trump
Wat heeft Starmer hiermee te maken?quote:Op zondag 9 november 2025 19:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bizar dat je als organisatie je hoofd zo laat hangen naar wat één of andere buitenlandse narcistische schreeuwlelijk met slachtoffercomplex wil. En waar is Starmer? Weer last van z'n ruggengraat zeker?
Als politieke opperbaas van het VK zou hij toch minstens tussen het Trumpregime en de BBC in moeten zitten.quote:
Nee, ik vind van niet.quote:Op zondag 9 november 2025 20:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als politieke opperbaas van het VK zou hij toch minstens tussen het Trumpregime en de BBC in moeten zitten.
De BBC is de publieke omroep van het VK toch? De volksvertegenwoordiging is daar dus uiteindelijk de baas over. En daarom is het ook zaak dat Starmer de BBC hoe dan ook moet verdedigen tegen dergelijke buitenlandse invloed, ongeacht wat de BBC ook verkondigd en wie de buitenlandse invloed ook mag zijn.quote:Op zondag 9 november 2025 20:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, ik vind van niet.
Dat ga je het nieuws politiceren.
Ik zie het als volgt: de BBC knipt en plakt een toespraak zodanig dat Trump iets anders lijkt te beweren dan in werkelijkheid.quote:Op zondag 9 november 2025 20:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De BBC is de publieke omroep van het VK toch? De volksvertegenwoordiging is daar dus uiteindelijk de baas over. En daarom is het ook zaak dat Starmer de BBC hoe dan ook moet verdedigen tegen dergelijke buitenlandse invloed, ongeacht wat de BBC ook verkondigd en wie de buitenlandse invloed ook mag zijn.
En toen ik de laatste keer op de kaart keek lag de VS niet in het VK, dus waarom Trump en zij kontkussers er ook maar iets over te zeggen denken te hebben ontgaat me volkomen.
NOS in het verleden ook al op gepakt. Zou natuurlijk nooit mogen gebeurenquote:Op zondag 9 november 2025 20:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zie het als volgt: de BBC knipt en plakt een toespraak zodanig dat Trump iets anders lijkt te beweren dan in werkelijkheid.
Die gaat daar tegenin en de BBC trekt het boetekleed aan.
En terecht vind ik: het is een journalistieke doodzonde.
Dat Trump zijn regime dit dagelijks doet, maakt verder niet uit.
De BBC hoort daar boven te staan en objectief te zijn.
Your point being…?quote:Op maandag 10 november 2025 07:48 schreef hondonspain het volgende:
Kop Guardian: Tim Davie resigns as BBC director general after accusations of ‘serious and systemic’ bias in coverage
Teletekst: Hoofd BBC en BBC News weg na fouten,
Lijkt me duidelijk dat nieuws weer verdraaid word. Fouten is anders dan bewust zaken veranderen om een toespraak anders te laten lijken. Guardian is trouwens erg anti Trump, teletekst blijkbaar ookquote:
Ieder ontwikkeld mens zou anti-Trump moeten zijn. In het belang van de wereldvrede en maatschappelijke rust. Kwijlend staan toekijken hoe Trump de VS verandert in een dictatuur is geen teken van innerlijke beschaving.quote:Op maandag 10 november 2025 08:59 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk dat nieuws weer verdraaid word. Fouten is anders dan bewust zaken veranderen om een toespraak anders te laten lijken. Guardian is trouwens erg anti Trump, teletekst blijkbaar ook
Ik krijg er bijna Ceausescu-vibes bij.quote:Op maandag 10 november 2025 10:28 schreef Idisrom het volgende:
Niet iedereen in Maryland steekt pluimen in de reet van daddy Trump zoals Mark Rutte.
Dat moet voor Trump wel even wennen zijn.
Bekijk deze YouTube-video
Het rapport stelt wel meer manipulatie van het nieuws aan door de BBC dan alleen dat knippen en plakken van de speech van Trump. Het gaat om stelselmatige leugens over Gaza, het klimaat, etcetera.quote:Op zondag 9 november 2025 20:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zie het als volgt: de BBC knipt en plakt een toespraak zodanig dat Trump iets anders lijkt te beweren dan in werkelijkheid.
Die gaat daar tegenin en de BBC trekt het boetekleed aan.
En terecht vind ik: het is een journalistieke doodzonde.
Dat Trump zijn regime dit dagelijks doet, maakt verder niet uit.
De BBC hoort daar boven te staan en objectief te zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |