Waarom? Is toch een prima plantaardige bron van eiwit?quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:04 schreef Elan het volgende:
Handje noten is pure onzin vanuit voedingskundig perspectief.
Als ik noten eet dan macadamia of pistache, liefste nog warm
quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:50 schreef Mikeytt het volgende:
1 handje noten per dag luidt het advies van het Voedingscentrum, en de meeste gezondheidsorganisaties elders.
Maar hoe zorgen jullie ervoor dat je een goede variatie aan noten eet? Ik maak altijd 2 notenmixen aan het begin van de maand en zorg er dan voor dat ik zo veel verschillende noten als mogelijk er in doe. 1 notenmix is altijd hetzelfde trailmixje omdat ik dat lekker vind.
Ik probeer altijd te variėren met:
- pinda's
- hazelnoten
- paranoten
- cashewnoten
- macedamianoten
- pistachenoten
- pecannoten
- walnoten
- amandelen
En dan doe ik er ook nog pitten en zaden in om het compleet te maken.
Hoe doen jullie dit?
[ afbeelding ]
Dan heb je 2 handjes noten per dagquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 17:49 schreef Mikeytt het volgende:
Ik gebruik eigenlijk altijd dezelfde ratio:
- 500 gram pinda's
- 400 gram rozijnen
- 200 gram gedroogde blauwe bessen
- 200 gram pistache
- 200 gram macadamia
- 300 gram pecannoten
- 200 gram hazelnoten
- 400 gram m&m's
Deze man weet.quote:
En van vettenquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom? Is toch een prima plantaardige bron van eiwit?
Box ouwequote:
Deze notenmix heb je toch bij AH en Jumbo enzulks? Betaal je tegenwoordig wel 6.50 voor een zak voorquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 23:13 schreef embedguy het volgende:
[..]
Box ouwe
[ afbeelding ]
Zo te lezen eet ik elke dag hazelnoten, cashewnoten, walnoten, Almonds. In de verhouding die de Lidl voor me heeft uitgekozen.
Pinda's zijn geen noten. Derhalve is dit topic nietig verklaard.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:50 schreef Mikeytt het volgende:
1 handje noten per dag luidt het advies van het Voedingscentrum, en de meeste gezondheidsorganisaties elders.
Maar hoe zorgen jullie ervoor dat je een goede variatie aan noten eet? Ik maak altijd 2 notenmixen aan het begin van de maand en zorg er dan voor dat ik zo veel verschillende noten als mogelijk er in doe. 1 notenmix is altijd hetzelfde trailmixje omdat ik dat lekker vind.
Ik probeer altijd te variėren met:
- pinda's
- hazelnoten
- paranoten
- cashewnoten
- macedamianoten
- pistachenoten
- pecannoten
- walnoten
- amandelen
En dan doe ik er ook nog pitten en zaden in om het compleet te maken.
Hoe doen jullie dit?
[ afbeelding ]
Als het bij de ah en Jumbo 6,5¤ is dan is het the rule of thumb dat het nooit meer dan ¤3,2 kan zijn bij de Lidl. Ah en Jumbo hebben vast iets vergelijkbaars maar zoals gebruikelijk zijn ze overpriced ja.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 23:24 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Deze notenmix heb je toch bij AH en Jumbo enzulks? Betaal je tegenwoordig wel 6.50 voor een zak voor![]()
Is Laidl goedkoper?? Ik kom namelijk nooit in die kutwinkel. En online zetten ze er geen prijs bij stel idioten
Nou ja geen prijs erbij is meestal duur, net als bij tanken.
Verlaagt o.a. je slechte cholesterol en antioxidanten die zelfs alzheimer lijken te vertragenquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:04 schreef Elan het volgende:
Handje noten is pure onzin vanuit voedingskundig perspectief.
Als ik noten eet dan macadamia of pistache, liefste nog warm
En terecht. Honing is vies.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:43 schreef Seeburg54 het volgende:
Handje walnoten door de kwark. Met wat honing.![]()
De honing zal wel niet de goedkeuring krijgen van het voedingscentrum.
Ik zie ze weleens bij de Appie... maar nooit gekocht. Ziet er saai uit met 1 kleurquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 21:45 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Treets waren veel lekkerder.
[ afbeelding ]
Dan krijg je niet een breed scala aan voedingsstoffen binnenquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 22:02 schreef -Deluzion- het volgende:
1 handje ongezouten cashewnoten bijna dagelijks. Dus verder geen variatie qua noten.
Ik kom gewoon noten in bulk op de markt en mix het dan zelf. Veel goedkoper.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 23:13 schreef embedguy het volgende:
[..]
Box ouwe
[ afbeelding ]
Zo te lezen eet ik elke dag hazelnoten, cashewnoten, walnoten, Almonds. In de verhouding die de Lidl voor me heeft uitgekozen.
Een mix met 50% amandelen en cashews is ook gewoon vies. Gewoon zelf makenquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 23:24 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Deze notenmix heb je toch bij AH en Jumbo enzulks? Betaal je tegenwoordig wel 6.50 voor een zak voor![]()
Is Laidl goedkoper?? Ik kom namelijk nooit in die kutwinkel. En online zetten ze er geen prijs bij stel idioten
Nou ja geen prijs erbij is meestal duur, net als bij tanken.
Volgens het voedingscentrum valt het onder je noteninname.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 23:28 schreef SwJ het volgende:
[..]
Pinda's zijn geen noten. Derhalve is dit topic nietig verklaard.
Honing is niet vies.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 08:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
En terecht. Honing is vies.
Maar volgens het Voedingscentrum advies kun je elke dag honing eten, zolang met mate. Want ze hebben geen bovengrens voor suiker vastgelegd.
Jawel, behalve woudhoningquote:
Vond het altijd vies totdat ik woudhoning at uit Bulgarije.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 08:36 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Eigenlijk heb ik er weinig verschil in. Wel het liefst zo bij de imker weg.
Nooit gebruik ik suiker. Dan bij uitzondering een keer honing, en dan bijna altijd op noten en kwark.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 08:38 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Vond het altijd vies totdat ik woudhoning at uit Bulgarije.doe normaliter gewoon een schep suiker erbij
Serieus? En is dat de 500gr zak? Want daar heb ik het over.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 23:34 schreef embedguy het volgende:
[..]
Als het bij de ah en Jumbo 6,5¤ is dan is het the rule of thumb dat het nooit meer dan ¤3,2 kan zijn bij de Lidl. Ah en Jumbo hebben vast iets vergelijkbaars maar zoals gebruikelijk zijn ze overpriced ja.
Net even gekeken op de bon, bij de Lidl kost het ¤2,89 per zakje.
Cashewnoten zijn godennoten. Net als walnoten en macadamia's. Dat zou voor mij de perfecte mix zijn.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 08:31 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Een mix met 50% amandelen en cashews is ook gewoon vies. Gewoon zelf maken
2,89 is voor zo'n 200 gram zak.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:01 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Serieus? En is dat de 500gr zak? Want daar heb ik het over.
Als dit zo is dan ga ik binnenkort toch maar eens naar de Lidl om 10 van die zakken mee te nemen.
Gewoon in een grote komquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:03 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Cashewnoten zijn godennoten. Net als walnoten en macadamia's. Dat zou voor mij de perfecte mix zijn.
Maar hoe doe ik dit zelf? Is voor mij al te moelluk zoiets.
Dat is dus 7,23 per 500gr.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:06 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
2,89 is voor zo'n 200 gram zak.
Bij de AH kan je studentenhaver kopen voor 1,75 per zak. Zitten wel voor een derde rozijnen in.
Waarom heet het TRAIL mix??quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:08 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Gewoon in een grote kom
Bekijk deze YouTube-video
Ja dat is ontiegelijk smerig studentenhaver. En rozijnen zijn soberso niet te vretenquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:06 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
2,89 is voor zo'n 200 gram zak.
Bij de AH kan je studentenhaver kopen voor 1,75 per zak. Zitten wel voor een derde rozijnen in.
Aubergine heeft niets met noteninname te maken. Het Voedingscentrum ontbreekt het aan kennis. Dit topic is nog steeds nietig verklaardquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 08:32 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Volgens het voedingscentrum valt het onder je noteninname.
Kennis is weten dat een aubergine fruit is. Gezond verstand is dit gewoon bij de groente scharen.
Zijn ze er weer danquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 08:29 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik zie ze weleens bij de Appie... maar nooit gekocht. Ziet er saai uit met 1 kleur
Die hebben ze bij (mijn) Lidl bijna nooit. Op de momenten dat ze die hebben gaat het ook rond de ¤6,-quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:01 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Serieus? En is dat de 500gr zak? Want daar heb ik het over.
Als dit zo is dan ga ik binnenkort toch maar eens naar de Lidl om 10 van die zakken mee te nemen.
Goede tip. Moet ik misschien ook een keer doen. Ik kom nooit op de markt maar noten zijn toch lang houdbaar dus kan wel een keer een uitzondering maken.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 08:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik kom gewoon noten in bulk op de markt en mix het dan zelf. Veel goedkoper.
Nou dan ga ik dus mooi niet naar de Laidl want daar heb ik dus helegaar niks aanquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 11:14 schreef embedguy het volgende:
[..]
Die hebben ze bij (mijn) Lidl bijna nooit. Op de momenten dat ze die hebben gaat het ook rond de ¤6,-
ongezouten en ongebrand ja, gebrande noten bevatten net zo veel vet als andere snacks.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 08:24 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Verlaagt o.a. je slechte cholesterol en antioxidanten die zelfs alzheimer lijken te vertragen
Ik weet niet wat branden inhoudt, maar wordt er dan olie aan toegevoegd? Hoe kunnen ze anders vetter worden.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 11:22 schreef Elan het volgende:
[..]
ongezouten en ongebrand ja, gebrande noten bevatten net zo veel vet als andere snacks.
Ja snap ik, misschien moet ik wel een keer naar de AH voor mijn noten.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 11:17 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nou dan ga ik dus mooi niet naar de Laidl want daar heb ik dus helegaar niks aan![]()
Ze zeggen branden, maar het is frituren.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 11:27 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik weet niet wat branden inhoudt, maar wordt er dan olie aan toegevoegd? Hoe kunnen ze anders vetter worden.
Oh godver, ik dacht serieus altijd dat ze het het even snel met vuur (een brander) bewerken ofzo.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 11:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze zeggen branden, maar het is frituren.
https://youtube.com/shorts/x8Ij6c3XvEA?si=8KzN6EVbEuaBbQVPquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 11:49 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Oh godver, ik dacht serieus altijd dat ze het het even snel met vuur (een brander) bewerken ofzo.
Waarom heet het dan niet gewoon gefrituurde noten.
Nee!!quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 11:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
https://youtube.com/shorts/x8Ij6c3XvEA?si=8KzN6EVbEuaBbQVP
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |