abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 oktober 2025 @ 12:39:46 #251
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219060605
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 11:39 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik denk dat Trump dat verkeerd heeft geïnterpreteerd. Poetin doet afstand op de claim van de oblasten Zaporidzja en Kherson, inclusief hun hoofdsteden, wat nu in Oekraïense handen is.
[..]

Dat gaat nooit gebeuren, volkomen onrealistisch. Terwijl ik wel hoop had voor wat gezegd werd, dat was een hele stap naar het midden toe.
The End Times are wild
pi_219060623
Meest logische is denk ik een bevriezing van het conflict.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 20 oktober 2025 @ 12:46:25 #253
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219060665
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 12:42 schreef Discombobulate het volgende:
Misschien wel realistsich, maar logisch niet. Dan krijg je hetzelfde als Minsk 1 en Minsk 2. Gewoon een gevechtspauze. Het beste is om een deal te maken (dwingen) met wederzijdse erkenning. Anders blijft het tot in eeuwigheid etteren
The End Times are wild
  maandag 20 oktober 2025 @ 12:47:00 #254
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_219060668
Maar toch best sympatiek, dat de heer putin afziet van gebieden die hij niet eens veroverd heeft?
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  maandag 20 oktober 2025 @ 12:47:54 #255
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_219060676
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 12:46 schreef LXIV het volgende:
Het beste is om een deal te maken (dwingen) met wederzijdse erkenning.
Ja, want dat zal die het echt niet opnieuw proberen. Echt niet! Pinky promise.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  maandag 20 oktober 2025 @ 12:49:42 #256
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219060689
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 07:54 schreef Perrin het volgende:

[..]
Niet de eerste keer.

Trump staat aan de kant van Poetin. Af en toe maakt hij een schijnbeweging om hoopvolle Europeanen voor de gek te houden.
Yep, met het laatste telefoongesprek zit Trump weer terug in het hok op schoot bij Putin.
De bijeenkomst met Zelensky, afgelopen Vrijdag, schijnt rampzalig te zijn verlopen.
quote:
bron: nos20okt25
Een kleine maand geleden zei Trump nog dat Oekraïne de oorlog met steun van de Europese Unie kon winnen. Toen was hij daar opvallend positief over. In een bericht op Truth Social stelde hij dat het land met hulp van de EU en de NAVO alle door Rusland bezette gebieden kan terugveroveren.

Het lijkt erop dat het telefoongesprek met Poetin van afgelopen donderdag hem van mening heeft doen veranderen.
...
Zelensky kwam vrijdag naar Washington in de hoop meer wapens te krijgen van de VS, maar volgens ingewijden ontaardde de ontmoeting in een schreeuwpartij, waarbij Trump voortdurend vloekte.
Ik denk dat we voortaan elke door Trump gedane bemiddeling moeten zien als verlengstuk van Putin.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_219060944
quote:
Dat is ook wat Kissinger al in 2022 voorspelde als de meest logische uitkomst.
pi_219061009
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 12:46 schreef LXIV het volgende:

[..]
Misschien wel realistsich, maar logisch niet. Dan krijg je hetzelfde als Minsk 1 en Minsk 2. Gewoon een gevechtspauze. Het beste is om een deal te maken (dwingen) met wederzijdse erkenning. Anders blijft het tot in eeuwigheid etteren
En hoe zie je dat dwingen voor je? Tot nu toe lijkt het er op dat alleen Oekraïne concessies moet doen (mij is geleerd dat als 1 partij sterk benadeeld wordt, dat dat geen goede deal is, dan blijft het dooretteren namelijk).

En wat als er na zo'n vredesovereenkomst opeens weer groene mannetjes onrust gaan stoken aan de nieuwe grenzen? Volgens mij mag Oekraïne het dan alweer min of meer zelf uitzoeken, want ook dan hoef je van de VS (deze administratie) niks te verwachten.
  maandag 20 oktober 2025 @ 14:11:24 #259
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219061170
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 13:44 schreef Joppiez het volgende:

[..]
En hoe zie je dat dwingen voor je? Tot nu toe lijkt het er op dat alleen Oekraïne concessies moet doen (mij is geleerd dat als 1 partij sterk benadeeld wordt, dat dat geen goede deal is, dan blijft het dooretteren namelijk).

En wat als er na zo'n vredesovereenkomst opeens weer groene mannetjes onrust gaan stoken aan de nieuwe grenzen? Volgens mij mag Oekraïne het dan alweer min of meer zelf uitzoeken, want ook dan hoef je van de VS (deze administratie) niks te verwachten.
Het probleem is ook dat hoe langer dit voortsleept en hoe meer er geofferd is, hoe moeilijker een overeenkomst is. Ik heb in dit topic al vermeld hoe het er uit zou kunnen zien.
Je zou dan kunnen denken aan lidmaatschap van de NAVO voor Oekraine. Dan verandert de situatie en de dynamiek volkomen. Dan betekent een offensieve actie richting Oekraine automatisch een oorlog.
The End Times are wild
pi_219061228
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 14:11 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het probleem is ook dat hoe langer dit voortsleept en hoe meer er geofferd is, hoe moeilijker een overeenkomst is. Ik heb in dit topic al vermeld hoe het er uit zou kunnen zien.
Je zou dan kunnen denken aan lidmaatschap van de NAVO voor Oekraine. Dan verandert de situatie en de dynamiek volkomen. Dan betekent een offensieve actie richting Oekraine automatisch een oorlog.
Daar lagen al concrete plannen voor een halfjaar geleden toch? Maar de VS ziet dat totaal niet zitten.
Ik ben het er ook mee eens dat de oplossing ligt in Rusland een einde aan de oorlog af te dwingen. Maar de VS noemt dat ongewenste escalatie, dus deze optie valt af.
pi_219061356
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 14:11 schreef LXIV het volgende:

[..]
Rusland gaat dat nooit goed vinden.
pi_219061603
quote:
Bevriezing, staakt het vuren of hoe je het ook noemt lijkt me ook het meest realistische, een definitieve vrede is ver weg. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Oekraïne definitief afstand doet van Donetsk en Loehansk, laat staan de gebieden die nu gewoon in Oekraïense handen zijn.
pi_219061612
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 14:17 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Daar lagen al concrete plannen voor een halfjaar geleden toch? Maar de VS ziet dat totaal niet zitten.
Ik ben het er ook mee eens dat de oplossing ligt in Rusland een einde aan de oorlog af te dwingen. Maar de VS noemt dat ongewenste escalatie, dus deze optie valt af.
Met een NAVO lidmaatschap gaat Rusland nooit akkoord.
  maandag 20 oktober 2025 @ 15:25:54 #264
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219061617
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 14:17 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Om te zeggen dat Rusland bijv de Krim moet opgeven vind ik niet realistisch. Dat gaat nooit geaccepteerd worden. Maar je kunt best wel een harde eis opleggen en die afdwingen. Dat Rusland kan kiezen of vechten wat ze zeker verliezen, of de relatief schamele 'buit' accepteren.
The End Times are wild
  maandag 20 oktober 2025 @ 15:27:03 #265
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219061626
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 14:33 schreef a_l het volgende:

[..]
Rusland gaat dat nooit goed vinden.
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 15:24 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Met een NAVO lidmaatschap gaat Rusland nooit akkoord.
Putin beseft ook wel dat hij op de lange termijn het onderspit delft. De enige reden dat 'wij' hem dit aanbieden is dat de optie om alles terug te veroveren ons ook veel te veel gaat kosten. En omdat het daarna nog steeds geen duurzame vrede is. Hij moet blij zijn zo weg te komen imho.
The End Times are wild
pi_219061650
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 15:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
[..]
Putin beseft ook wel dat hij op de lange termijn het onderspit delft. De enige reden dat 'wij' hem dit aanbieden is dat de optie om alles terug te veroveren ons ook veel te veel gaat kosten. En omdat het daarna nog steeds geen duurzame vrede is. Hij moet blij zijn zo weg te komen imho.
Dat is nog maar de vraag of Rusland dit gaat verliezen als het om de Krim en Donbas en de andere delen die hij nu bezet, als de NAVO geen grondtroepen in gaat zetten en veel meer wapens stuurt.
  maandag 20 oktober 2025 @ 16:10:14 #267
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219061862
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 15:31 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat is nog maar de vraag of Rusland dit gaat verliezen als het om de Krim en Donbas en de andere delen die hij nu bezet, als de NAVO geen grondtroepen in gaat zetten en veel meer wapens stuurt.
Op termijn geeft het economisch overwicht de doorslag denk ik. Maar kan heel lang duren en de prijs is waanzinnig.
The End Times are wild
pi_219061865
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 15:25 schreef LXIV het volgende:

[..]
Om te zeggen dat Rusland bijv de Krim moet opgeven vind ik niet realistisch. Dat gaat nooit geaccepteerd worden. Maar je kunt best wel een harde eis opleggen en die afdwingen. Dat Rusland kan kiezen of vechten wat ze zeker verliezen, of de relatief schamele 'buit' accepteren.
Het lijkt mij logisch dat Oekraïne daar ook wel rekening mee houdt. En eind april (en de periode erna) kon Rusland min of meer haar zin krijgen, want Oekraïne was klaar (door druk vanuit de VS) om onvoorwaardelijk een staakt het vuren voorstel van de VS te accepteren. Rusland veegde haar kont met dit voorstel af, maar als ze dit geaccepteerd zou hebben dan had de VS gewoon de Krim als Russisch erkend en wellicht Donbas ook.

Dat was Rusland haar "beloning" in ruil voor het stoppen van de oorlog. Maarja, Rusland heeft geen interesse in het stoppen van de oorlog.
  maandag 20 oktober 2025 @ 16:19:11 #269
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219061907
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:10 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Het lijkt mij logisch dat Oekraïne daar ook wel rekening mee houdt. En eind april (en de periode erna) kon Rusland min of meer haar zin krijgen, want Oekraïne was klaar (door druk vanuit de VS) om onvoorwaardelijk een staakt het vuren voorstel van de VS te accepteren. Rusland veegde haar kont met dit voorstel af, maar als ze dit geaccepteerd zou hebben dan had de VS gewoon de Krim als Russisch erkend en wellicht Donbas ook.

Dat was Rusland haar "beloning" in ruil voor het stoppen van de oorlog. Maarja, Rusland heeft geen interesse in het stoppen van de oorlog.
Rusland houdt dit niet eeuwig bij en dat weten ze. In april wilde Oekraïne een wapenstilstand. Dat was toen ongunstig voor Rusland, die wilden een vredesovereenkomst.
Amerika kan Oekraïne eenvoudig dwingen tot onderhandelen door de steun in te trekken
The End Times are wild
pi_219061913
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:10 schreef LXIV het volgende:

[..]
Op termijn geeft het economisch overwicht de doorslag denk ik. Maar kan heel lang duren en de prijs is waanzinnig.
Dat is wat het is inderdaad.
Zelden hoor je meer heldere conclusies, slechts geschreeuw over tomahawks, eruit trappen, Kremlin bombarderen.
Mooi verhalen, maar de uitkomst is altijd zwaar klote qua mensenlevens en puin.
Dus Zelensky kan hier beter naar Trump luisteren.
Trump moet eens duidelijker laten zien dat hij de EU/Oek steunt en Poetin eens voor het blok zet.
Al het andere is ontzettend lang en veel vechten met heel veel bodybags.
Vakman pur sang
pi_219061955
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:19 schreef LXIV het volgende:

[..]
Rusland houdt dit niet eeuwig bij en dat weten ze. In april wilde Oekraïne een wapenstilstand. Dat was toen ongunstig voor Rusland, die wilden een vredesovereenkomst.
Amerika kan Oekraïne eenvoudig dwingen tot onderhandelen door de steun in te trekken
Heeft Amerika eigenlijk nog wel genoeg leverage op Oekraïne om haar bij het kruisje te laten tekenen?
Ik heb geen idee hoe de Amerikaanse steun er vandaag de dag uitziet, jij wel?
Trump heeft met veel gesteggel de Biden administratie haar toezeggingen geleverd (zo ver ik weet), maar nieuwe toezeggingen zijn uitgebleven, behalve 1: dat de Europese NAVO landen wapens voor Oekraïne kunnen kopen.

Denk je dat Trump dit gaat verbieden? Zou wel wat zijn zeg, en ik denk ook iets wat nogal nadelig voor Amerika zelf is. Maargoed, ook dat is overkomelijk, want Oekraïne moet sowieso (blijvend) op een verdedigingsmodus.
  maandag 20 oktober 2025 @ 16:54:51 #272
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219062139
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 15:24 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Met een NAVO lidmaatschap gaat Rusland Trump nooit akkoord.
Correctie. Trump gaat niets goed vinden dat Oekraïne echt gaat helpen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_219062226
Oekraïne tijdrekken in de hoop op een Democratische president?
  Moderator maandag 20 oktober 2025 @ 17:08:15 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219062245
nee Oekraine rekt tijd om de boel om te scholen naar een modern westers leger om vervolgens de Russen een pak slaag te geven
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219062254
En om ons Europa wat tijd te gunnen zodat ons niet hetzelfde overkomt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')