quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:14 schreef Mr.Pomtip het volgende:
De jubileumaflevering was weer even een sterke. Blijft zo jammer dat RTL Boulevard er zo nodig weer een boterham van moest smeren, want als dit geheim was gebleven was de verrassing nog groter. Mooi gedaan, dat Arnie zijn laatste opwachting maakte om Laura mee te nemen. Goed afscheid van de langstlopende rol in de langstlopende soap. Als dit het einde was, was het een goede finale en er is inderdaad een tijdperk afgesloten.
Toch zijn er weer wat vragen, van hoe Pia Blanco en haar vrienden daar nou weer op kwamen. Waarom moest Henk zo geforceerd snel na de begrafenis met Elly aanpappen? Waarom moest één van de herinneringen zo nodig over wiet roken gaan? Vinden die schrijvers dat nou echt zo speciaal of dachten ze daar ook weer even wat minder braaf mee voor de dag te komen? Duizend mogelijke herinneringen en dan kiezen ze die...
Waarom stopte de uitvaart na de boottocht? En toen dan? Dat tranendal had nog wel wat verder uitgespeeld kunnen worden. Het is een dramaserie... Laten ze het drama grotendeels weg! Oke, eerlijk is eerlijk, het was al een emotievolle week daar in Meerdijk. Teveel is ook niet goed, maar het kwam ook weer over als dingen buiten beeld houden wegens gemakzucht. Eén shot op dat kerkhof met rouwende mensen was al genoeg geweest.
En vooral: Lucas?! Kom alsjeblieft NOOIT meer terug! Dat Stefano nog even moest uitspreken hoe graag hij Lucas terug wil in Meerdijk is al erg. Ik juist niet namelijk! Mijn vriendin keek na jaren ook weer even mee en die lachte al van "daar is je favoriete personage weer". In één van zijn weinige teksten moest Lucas Nola dan weer zo nodig een 'polypony' noemen. Geef haar nou geen domme ideeën waar we dan weer weken naar moeten kijken, ook als Lucas alweer weg is. Wat richt je aan?! Weer zo'n moderne multiple choice-term waar je je seksualiteit aan kunt ophangen? Zelfs als hij maar zo kort meedoet moet het gelijk weer over seks gaan met die eikel! Moet een verbodsbordje op de deur van de studio met zijn ordinaire kop erop. Valentijn of Lucas had best een hapje van de paddenstoelenverrassing mogen nemen...
Leuk al die oude rollen die nog eens langskwamen. Ok, ik was niet blij met iedereen, maar vreemd genoeg deed Lieke van Lexmond het wel goed. Ook geen fan van Dennis Tuinbroek, maar goed... Hadden van de meeste gastrollen geen last. De meesten waren leuk om terug te zien, ook al hadden ze niet echt een rol. Sommigen werden gemist. Nog geen seconde over Sjors, ook niet in terugblikken of op de foto's in het park. Inge Schrama zat er 14 jaar in! Sommige mensen die meededen in de aflevering misschien nog geen 14 maanden. Er hadden veel meer foto's in dat park moeten staan. Julian hoor je ook nooit meer over zijn zus. Jessica is eigenlijk wel klaar voor een vaste rol nu. Daar zit nog verhaal in. Liever Saskia terug maar als dat niet gaat, is Jessica ook wel een goede partij voor Julian. Laat Hedwig dan ook maar terugkeren als we toch bezig zijn.
Ik moet ook erg wennen aan nieuwe Shanti. Wie niet? Het is nog niet erg overtuigend en zij lijkt nu nog jonger tegenover Rik. In het begin vond ik Shanti een vreselijk personage, toen ze alleen nog de scharrel van Anton was. Het verbeterde later, door wat Bertrie Wierenga in haar mars had. Misschien lukt het Jolijn Henneman ook. Het enige wat nu Shanti is aan haar, is dat ze ook rood haar heeft. Dat mag wel wat meer worden.
quote:Op donderdag 16 oktober 2025 09:34 schreef Frey het volgende:
[..]
Precies dat dus. Verhalen hoeven niet altijd even geloofwaardig te zijn om te werken. Zo vermaakte ik me ook met het verhaal van Benjamin als geest. De scènes met hem en Dorothea vond ik zeer vermakelijk en de verhaallijn met Harmsen was gewoon mooi uitgewerkt met een zeer ontroerend einde. Zelfs de verhaallijn waarin Dorothea boodschappen kreeg over Sil vond ik spannend. Ik begon echt even te geloven dat het spookte.![]()
In seizoen 16 sloegen ze echter door met vooral ook veel geknoei met het verleden. Blijft zonde, want er was enorm veel potentie. We waren hier toen ook zeer enthousiast over de eerste vooruitzichten, maar het ging niet de kant op die we verwacht hadden. In het begin nog redelijk met de ontknoping in het klooster en het begin van de amulet verhaallijn, maar daarna... Ook een raar idee dat we het nu al over 20 jaar geleden hebben hier.
quote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:55 schreef Ceviche het volgende:
Dat amulet ging me een beetje te ver, maar ik vond met die non in het klooster leuk. Of Benjamin en Ray in de grot.
Beste storyline was Rik in de gevangenis in Singapore. Wat nooit ter sprake komt![]()
Gelukkig hebben we nu polyamorie en eh, iets met hotelmanager zijn.
Handige links:quote:Op donderdag 16 oktober 2025 22:54 schreef Japepk het volgende:
[..]
Rik in Singapore vond ik ook erg goed! Vooral hoe deen aantal grote verhalen daarmee aaneen werden gevlochten. De drugssmokkel van Job, daarna Rik in de bak die op spectaculaire wijze weer vrij komt en vervolgens op het huwelijk van Anita en Mickey verschijnt. Classic hoor!
btw; dit topic loopt op zijn eind. Mag de volgende topictitel alsjeblieft een referentie/hommage aan Laura zijn? En als iemand iets leuks voor in de OP kan knutselen, of gewoon de foto van Laura en Arnie op het strand?
Dat bord is ook echt heel raar vormgegeven, hoe langer je kijkt hoe vreemder het wordt. Zoals dat kleine landkaartje met cirkels en hele lange pijlen. Waarom zou je dat zo doenquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 21:53 schreef PeterKelder het volgende:
Raadseltje van de dag: wat is het geboortejaar van Valentijn?
[ afbeelding ]
2000, zoals groots opgeschreven is?
[ afbeelding ]
Of toch 2006 zoals op het groene briefje staat?
Als het art-department het al niet weet...
Sowieso is die hele opzet van die borden gewoon raar. Ik snap waar ze naartoe willen: zo'n huurmoordenaar die alles rond haar doelwit in kaart brengt aan een muur of op een verborgen binnenwand van een kast. Maar bij gebrek aan beide mogelijkheden zetten ze maar twee flipovers achter die dubbele deurquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 23:41 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Dat bord is ook echt heel raar vormgegeven, hoe langer je kijkt hoe vreemder het wordt. Zoals dat kleine landkaartje met cirkels en hele lange pijlen. Waarom zou je dat zo doen
En dan vallen Troj en Steef voor elkaarquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 01:15 schreef Dr.Mikey het volgende:
Krijgen we nu ook trio scènes bij Nola?
In Spaanse jeugdserie elite en het Belgische knokke off durfde ze het wel aan om ook de laten zien hoe dat er praktisch uitziet het gtst uit de jaren 90 begin jaren 2000 had er ook geen moeite mee gehad (trio Robert/Morris Pascal Yasmin) maar nu krijgen we niks van dat alles waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 10:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En dan vallen Troj en Steef voor elkaar
Denk dat maar niet, GTST is zo woke geworden dat zelfs de advocaat van Shanti een donker persoon is, dat natuurlijk wel...Maar ze gaan die verhaallijn tussen Nola, Troy en Steef toch doorzetten dus...quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 01:15 schreef Dr.Mikey het volgende:
Krijgen we nu ook trio scènes bij Nola?
Dus als een zwart persoon gecast wordt is het automatisch woke? Zijn ook gewoon mensen en gelijk aan ons :’)quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:50 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Denk dat maar niet, GTST is zo woke geworden dat zelfs de advocaat van Shanti een donker persoon is, dat natuurlijk wel...Maar ze gaan die verhaallijn tussen Nola, Troy en Steef toch doorzetten dus...![]()
Een verhaallijn die nog slechter is.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:40 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Dus als een zwart persoon gecast wordt is het automatisch woke? Zijn ook gewoon mensen en gelijk aan ons :’)
Die polyamide verhaallijn is inderdaad wat ver gezocht, maar de schrijvers moesten toch wat bedenken na de mislukte vlog verhaallijn.
Frey!!!!quote:
Begrijpelijk, ben zelf ook al jaren geen vaste kijker meer. Maar voor deze aflevering moest ik weer eens gaan zitten, hij is echt heel mooi.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 19:27 schreef Dizer het volgende:
[..]
Frey!!!!![]()
Nee nog niet. Wellicht vanavond nog even. Ben gestopt met GTST kijken, jaren terug..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Claude_Viole op 23-10-2025 01:25:27 ]
Ik denk dat het niet zo gaat. Ludo prijst hem regelrecht het graf in, dus dit krijgt nog wel een staartje, anders verwacht ik van Stefano nog wel een actie.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:25 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Een verhaallijn die nog slechter is.
En Marwan en dinges zijn nu concurrenten van elkaar in de rozenboom. Met een beetje moeite kan je voor alle vijf personages betere verhaallijnen schrijven. wat ze met die Valentijn verhaallijn doen bevalt mij ook niet een jonge knul die dolgraag deel uit wil maken van zijn familie die door de “goodguys” Ludo en Janine straks kapot gemaakt gaat worden. Ondertussen mag Stefano wel al drie moord pogingen berapen op het arme joch maar krijgt dan vervolgens alleen een standje van Ludo.
Ja, bedoelde het totaal niet positief. Voelt allemaal weer gefreubelt aan.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:25 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Een verhaallijn die nog slechter is.
En Marwan en dinges zijn nu concurrenten van elkaar in de rozenboom. Met een beetje moeite kan je voor alle vijf personages betere verhaallijnen schrijven. wat ze met die Valentijn verhaallijn doen bevalt mij ook niet een jonge knul die dolgraag deel uit wil maken van zijn familie die door de “goodguys” Ludo en Janine straks kapot gemaakt gaat worden. Ondertussen mag Stefano wel al drie moord pogingen berapen op het arme joch maar krijgt dan vervolgens alleen een standje van Ludo.
quote:Op donderdag 23 oktober 2025 09:57 schreef GwaiLow het volgende:
Lijkt bij mij alsof GTST + GTST Classics helemaal van Videoland is verdwenen. Bij jullie ook?
Zijn rolstoelbeperking zit aardig in de weg om roet in het eten te gooien.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 09:25 schreef PeterKelder het volgende:
De wraakactie van Ludo volgende week is eindelijk nog eens een good old Ludo-actieWat dat betreft ook het enige positieve aan dat Valentijn de 'big bad' is zodat het op deze manier kan worden uitgevoerd. Al vrees ik dat uitgerekend Stefano nog wel roet in het eten gaat gooien of ineens een aanval van medemenselijkheid krijgt
Klopt, ik dacht ga even hier kijken, kon hem ook niet meer vinden.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 09:57 schreef GwaiLow het volgende:
Lijkt bij mij alsof GTST + GTST Classics helemaal van Videoland is verdwenen. Bij jullie ook?
Ja, maar ze staan er inmiddels wel op!quote:Op donderdag 23 oktober 2025 11:27 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Klopt, ik dacht ga even hier kijken, kon hem ook niet meer vinden.
Dus ligt niet aan mij maar aan videoland dus
O oke, dan ga ik snel even kijkenquote:Op donderdag 23 oktober 2025 11:33 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ja, maar ze staan er inmiddels wel op!
Dat bedoel ik, dat hij die griet er op af stuurt om Valentijn te redden. Soort eind goed, al goedquote:Op donderdag 23 oktober 2025 11:04 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Zijn rolstoelbeperking zit aardig in de weg om roet in het eten te gooien.
Die huurmoordenaar kan nog wel langsgaan.
Sinds Valentijn in beeld is gekomen had hij eigenlijk al spijt en bij hem is het ook aangewakkerd omdat hij hen verantwoordelijk hield voor zijn vaders eenzame dood iets wat nog deels klopt ook.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:10 schreef Claude_Viole het volgende:
Vergeet niet wat Valentijn in het kasteel allemaal bekent heeft:
* Ludo en Janine uitelkaar drijven door Henriette en Andrea, en beiden in diskrediet brengen met drogerende wijn- en nachtclubfeestjes.
* De labiele Nina (opnieuw) gek laten verklaren met verstopte luidsprekers...
* Stefano die verlamd is de hoop geven om weer te kunnen lopen na een behandeling, wat nep was.
* En de bedreiging in het kasteel.
Het is natuurlijk een soap, maar alles bij elkaar opgeteld, is het een verdiende straf voor Valentijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schapen zijn relax.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allemaal cabaretteketet!
quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 13:35 schreef Ceviche het volgende:
Hij was getuige van een reanimatie, en wou wat goeds betekenen voor de medemens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ludo zat op dat booreiland na die klap van Valentijn op die boot.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:56 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Sinds Valentijn in beeld is gekomen had hij eigenlijk al spijt en bij hem is het ook aangewakkerd omdat hij hen verantwoordelijk hield voor zijn vaders eenzame dood iets wat nog deels klopt ook.
Stefano ging twee seizoenen geleden Ludo proberen kapot te maken omdat hij jaloers was op Daandat conflict was na 24 uur in de saferoom opgesloten te zitten klaar en was alles weer koek en ei.
Ik vindt het een rare move om zo hard te blijven nu en Ludo zijn eigen kleinzoon te laten opsluiten op een plek die hij waarschijnlijk niet gaat overleven.
Ze hadden alle aandacht gevestigd op die jubileum afleveringen en voor hun doen alles uit de kast getrokken omdat er goed uit te laten zien. En nu zakt het weer door de ondergrens en is het weer Spangas-lite met simpele cliché verhaallijntjes zoals voogdij, Valentijn die ineens vertrokken is van het booreiland en doet of hij omgekomen is. Wat is er van die meid gebeurd die door Stefano is ingehuurd, daar vernemen we ineens niets meer van. Werd tegen de vlakte geslagen door Valentijn en wat rest is een groot '?"..... En die driehoeksverhouding tussen Noa, Troy en Steef lijkt ook al weer ten einde, nog zoiets....quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:00 schreef Mr.Pomtip het volgende:
Klote-Lucas! Zijn nichtje op slechte ideeën brengen, waar we nu naar mogen kijken, zoals voorspeld! Eigenlijk de schuld van de schrijvers natuurlijk, maar dit is een nog zwakzinniger verhaal met Nola, Steef en Troj. Er wordt gedaan alsof dat polyamoreus zijn normaal is. Stap te ver, snertschrijvers! Ik kan me weer eens niet voorstellen dat iemand, in wat voor leeftijdscategorie dan ook, hier met plezier naar kijkt. Weer zo'n geval waarbij de schrijvers modern en ruimdenkend willen lijken, maar vooral wereldvreemd overkomen. Doet me denken aan de open relatie van Nina en Bing, wat ook een afschuwelijke verhaallijn was. Nola is ook nog minderjarig, Bing en Nina zijn onverantwoordelijke matige ouders en waarom doet iedereen alsof dit zo normaal is?
Helaas, het is nog niet alles. Ik stoor me nog steeds aan nieuwe Shanti. Alles wat Jolijn Henneman zegt komt nogal geforceerd over, alsof ze haar teksten opdreunt maar er verder niet zoveel bij voelt. Van chemie met medespelers is nog geen sprake. Het komt over alsof zij nog niet helemaal op haar plaats zit. Mogelijk omdat ze nog moet wennen of omdat Bertrie Wieninga nog teveel Shanti is. Ze lijkt me nog steeds te aardig voor de rol van Shanti, die af en toe behoorlijk van zich af kon bijten. Bij Shanti door Jolijn komt dit niet natuurlijk over. Moet mogelijk nog wat meer in haar rol groeien, maar het had misschien beter een nieuwe rol geweest.
Marwan is momenteel ook storend. Zijn gekonkel is niet zo karakteristiek voor het personage. Probeerseltje van de schrijvers om Hassan Slaby ook eens een wat minder sympathieke kant van Marwan te laten spelen? Vast leuk om te doen als acteur, maar op deze manier niet zo leuk om naar te kijken. Voelt nog steeds alsof de schrijvers geen richting uitzetten en maar opgooien wat in ze opkomt. Zien we later wel of het blijft hangen. De tijd van snelle oppervlakkige kladjes als verhaallijn is nog lang niet over. Ik zou voorstellen om de tijd tussen opname en uitzending te verkleinen, zodat de schrijvers zich meer bewust zijn van de kijker op dat moment. Niet dat ze zich er dan ineens iets van aantrekken, maar het wordt tijd dat de plank wat minder vaak wordt misgeslagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.14.gif RaymanNL vindt dit leuk
Zit dat rond de 3000e? Ik dacht dat dat rond het einde van seizoen 15 was. 3000 was toch een heel belegen aflevering waarin Rik terugkeert en de driehoek tussen hem, Dennis en Anita begint?quote:Op donderdag 6 november 2025 07:38 schreef Lisiga het volgende:
Oh ja natuurlijk! Isabella die samen met Amy haar eigen dood in scène zette door het Spaarne Ziekenhuis in te rennen (die op het punt stond gesloopt te worden). Uiteindelijk opgehaald door Suzanne Jacobs en Ludo bleef achter. Echter toen het ziekenhuis waar Isabella in rende was gesloopt, keken we niet tegen een gesloopte ziekenhuis aan, maar tegen de Noord/Zuidlijn in aanleg bij de RAI.
Ja dit soort details onthoud ik nog.
Ik volg de classics inderdaad ook. Nu krijgt Dennis zo ongeveer te horen dat Laura zijn moeder is. En is dat niet het moment dat Dennis aan de drank gaat?quote:Op donderdag 6 november 2025 11:31 schreef Lisiga het volgende:
Nee dat was aflevering 3500 (halverwege seizoen 18). Wat ik net beschreef was inderdaad vlak voor het einde van seizoen 15 (en dat seizoen eindigde met aflevering 2995). De vijfde aflevering van seizoen 16 (met de familie Fischer in Portugal en de ingebruikname van het destijds nieuwe logo) is dan wel de 3000ste aflevering.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allemaal cabaretteketet!
Eerder een gevalletje David Harkema. John/Pete kon anderen tenminste nog om de tuin leiden met de verhalen die hij van de echte John gehoord had, David kwam als zoon van Helen op de proppen en dat werd klakkeloos aangenomen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 11:37 schreef Lisiga het volgende:
Oh dus we krijgen weer een gevalletje "John Alberts #2"? Je weet wel, degene die Jef halverwege seizoen 9 bedroog. En niet alleen Jef, maar ons als kijker ook. Eerst liet productie ons geloven dat de rol van John Alberts werd gerecast. Daarna pas kwam de waarheid aan het licht en was er van een recast blijkbaar geen sprake (*kuch* Pete Jenssens *kuch*).
quote:Op woensdag 12 november 2025 19:47 schreef Bpalma het volgende:
@:peterkelder een vraag waar jij het antwoord op hebtDat klopt. Nadat Simon als cliffhanger van de 2500e per ongeluk aan het altaar wordt neergeknald door Tony Fuentes, zitten Esther en Janine trouw aan zijn bed. In de 2501e vecht ie nog voor zijn leven en zijn Esther en Janine een soort van lotgenoten, vinden steun bij elkaar. Als ie dan vervolgens flatlined en Janine hardop uitschreeuwt dat hij van háár hield en voor het ja-woord naar haar bleef kijken, is Esther woest en laat ze weten dat ze Simon in Canada gaat begraven, zonder dat Janine erbij mag zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
Nee, dat die kleindochter van Elly naar school ging in Nederland is nergens ter spraken gekomen in de verhaallijn. Ook weer zo vreemd allemaal. Snap ook die verhaallijn niet met die baas in De Rozenboom met Marwan en Bizous wat moeten ze toch van die vent. Lijkt wel of ze hem zitten te treiteren voor some reason. In ieder geval de aanleiding tot dit heb ik niet mee gekregen alleen dat Bizous op het baantje van Marwan zat te azen maar ze zijn nu allebei in dienst dus dat is het issue niet meer.quote:Op donderdag 13 november 2025 02:51 schreef Niels_ het volgende:
Weer twee gekke dingen bij GTST: in één aflevering (weet niet meer welke) heeft Nola het over ''papa'' wanneer ze over Ludo spreekt en die kleindochter van Elly, die slechts op bezoek is uit Canada, gaat ineens in Nederland naar school? Nou ja, als ze langere tijd blijft kan dat, maar wat is eigenlijk de reden van haar komst? Is het daar überhaupt over gegaan of was ze er ineens?
En dit uit de spoiler: ''Bizous baas dringt zich aan haar op'' belooft ook weer weinig goeds wat betreft de zoveelste onoriginele woke verhaallijn. Die ''menage à trois'' tussen Nola, Troj en Steef was overigens ook weer zo snel afgelopen als dat ze begonnen was.
Ja heel slecht. “Ja ga je helpen man Troj, komt goed! “ en dan “oh wacht man ik ga alles eerst in crypto steken man”. Zoveelste keer dat tie met geld de mist in gaatquote:Op donderdag 13 november 2025 21:49 schreef freaky40 het volgende:
Crypto verhaallijntje van Steef die de erfenis van Laura er even doorheen ramt, dat wordt natuurlijk weer een grote faal, pff.
Gaat die lijn met Wilco van der Molen en Bizou ook weer worden. Zie je van mijlenver aankomen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 00:27 schreef freaky40 het volgende:
Echt vermoeiend dit soort verhaallijntjes. Zogenaamd opvoedkundig bedoeld vanuit de makers want al die verhaallijntjes hebben allemaal een soort van maatschappelijk verantwoordelijke bijbedoeling, lekker woke zoals Peter 'Woke' van de Vorst graag ziet...
Ik zie dat Jolijn echt probeert alle trekjes van Bertie/Shanti na te spelen. Dat is misschien waarom ik me zo stoor. En ik snap wel dat ze nu Shanti is hoor, maar misschien is het beter te accepteren wanneer ze niet krampachtig tot aan de mimiek van haar mond, Bertie nadoet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:00 schreef Mr.Pomtip het volgende:
Klote-Lucas! Zijn nichtje op slechte ideeën brengen, waar we nu naar mogen kijken, zoals voorspeld! Eigenlijk de schuld van de schrijvers natuurlijk, maar dit is een nog zwakzinniger verhaal met Nola, Steef en Troj. Er wordt gedaan alsof dat polyamoreus zijn normaal is. Stap te ver, snertschrijvers! Ik kan me weer eens niet voorstellen dat iemand, in wat voor leeftijdscategorie dan ook, hier met plezier naar kijkt. Weer zo'n geval waarbij de schrijvers modern en ruimdenkend willen lijken, maar vooral wereldvreemd overkomen. Doet me denken aan de open relatie van Nina en Bing, wat ook een afschuwelijke verhaallijn was. Nola is ook nog minderjarig, Bing en Nina zijn onverantwoordelijke matige ouders en waarom doet iedereen alsof dit zo normaal is?
Helaas, het is nog niet alles. Ik stoor me nog steeds aan nieuwe Shanti. Alles wat Jolijn Henneman zegt komt nogal geforceerd over, alsof ze haar teksten opdreunt maar er verder niet zoveel bij voelt. Van chemie met medespelers is nog geen sprake. Het komt over alsof zij nog niet helemaal op haar plaats zit. Mogelijk omdat ze nog moet wennen of omdat Bertrie Wieninga nog teveel Shanti is. Ze lijkt me nog steeds te aardig voor de rol van Shanti, die af en toe behoorlijk van zich af kon bijten. Bij Shanti door Jolijn komt dit niet natuurlijk over. Moet mogelijk nog wat meer in haar rol groeien, maar het had misschien beter een nieuwe rol geweest.
Marwan is momenteel ook storend. Zijn gekonkel is niet zo karakteristiek voor het personage. Probeerseltje van de schrijvers om Hassan Slaby ook eens een wat minder sympathieke kant van Marwan te laten spelen? Vast leuk om te doen als acteur, maar op deze manier niet zo leuk om naar te kijken. Voelt nog steeds alsof de schrijvers geen richting uitzetten en maar opgooien wat in ze opkomt. Zien we later wel of het blijft hangen. De tijd van snelle oppervlakkige kladjes als verhaallijn is nog lang niet over. Ik zou voorstellen om de tijd tussen opname en uitzending te verkleinen, zodat de schrijvers zich meer bewust zijn van de kijker op dat moment. Niet dat ze zich er dan ineens iets van aantrekken, maar het wordt tijd dat de plank wat minder vaak wordt misgeslagen.
Ik vond dat met Nola wel goed. Dat was precies op het moment toen mijn schoonmoeder kanker kreeg en aan deze verhaallijn zat mijn dochter echt vastgelijmd.quote:Op vrijdag 14 november 2025 00:27 schreef freaky40 het volgende:
Echt vermoeiend dit soort verhaallijntjes. Zogenaamd opvoedkundig bedoeld vanuit de makers want al die verhaallijntjes hebben allemaal een soort van maatschappelijk verantwoordelijke bijbedoeling, lekker woke zoals Peter 'Woke' van de Vorst graag ziet...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind opvoedkundige thema's zeker niet erg, maar er zijn wel grenzen, zeker qua frequentie.
Overigens zou ik het prettig vinden wanneer ze zich dompelen aan strafrechtelijke procedures en/of politiezaken, ze dit wel juist moeten doen. Dat met die vergunningen en de gemeente rondom sparks, was ook echt een giller. Zo werkt het helemaal niet. Als ze de kijker dan willen informeren, doe het dan goed.
Qua medische lijnen valt er ook nog wel winst te behalen. Kleine moeite om even wat informatie te vragen bij een ziekenhuis/zorginstelling, gemeente, politie of de PA.Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
Wat denk je van dat gezeik met Steef z'n gameverslaving toen. Toen had hij ook enorme schulden gemaakt.quote:Op donderdag 13 november 2025 21:49 schreef freaky40 het volgende:
Crypto verhaallijntje van Steef die de erfenis van Laura er even doorheen ramt, dat wordt natuurlijk weer een grote faal, pff.
Dit vroeg ik me ook meteen afquote:Op woensdag 12 november 2025 23:10 schreef Japepk het volgende:
Dus Bing mag met een kunstbeen op de ambulance zitten?
Bij Demi zijn ze zelfs vergeten dat ze twee jaar geleden met Jesse naar Marokko vertrok, want bij haar terugkeer bleek ze in Griekenland te wonen en was er van Jesse geen sprake meerquote:Op vrijdag 14 november 2025 10:53 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Dit vroeg ik me ook meteen afdus ik heb gegoogeld, en je moet dan wel eerst een gezondheidsverklaring invullen en door de keuring heenkomen, maar ik geloof dat het wel mag dan.
Of het realistisch is, dat niet. Niet zonder een hoop rompslomp. Kan niet even in een opwelling besloten worden, zeg maar.
Gelukkig hebben ze in gtst een heel kort geheugen. Bing heeft nooit last van z'n been, Nola is alweer vergeten dat ze leukemie heeft gehad, had Janine geen borstkanker gehad of zoiets? Ik kijk het inmiddels alweer twee jaar maar ze hebben het er echt nooit over. En had Demi niet haar rug verbrand ofzo waarvoor ze maanden naar Duitsland moest voor behandeling? Ook nooit meer genoemd.
De komst van Emma is weldegelijk benoemd: Elly's zoon Bas komt samen met vrouw en kind weer in Nederland wonen. Maar omdat hij en zijn vrouw nog het een en ander in Canada moeten afhandelen is Emma maar alvast vooruitgestuurd om tijdelijk bij Elly te bivakkeren.quote:Op donderdag 13 november 2025 02:51 schreef Niels_ het volgende:
Weer twee gekke dingen bij GTST: in één aflevering (weet niet meer welke) heeft Nola het over ''papa'' wanneer ze over Ludo spreekt en die kleindochter van Elly, die slechts op bezoek is uit Canada, gaat ineens in Nederland naar school? Nou ja, als ze langere tijd blijft kan dat, maar wat is eigenlijk de reden van haar komst? Is het daar überhaupt over gegaan of was ze er ineens?
Dat zijn ze expres vergetenquote:Op vrijdag 14 november 2025 21:39 schreef Claude_Viole het volgende:
Zijn we niet vergeten dat Linda vroeger narcoleptie had, en dat Morris haar daardoor ooit letterlijk gedumpt heeft. Omdat hij dacht dat ze dood was.
Tegenwoordig is ze dus genezen
Dat weet ik niet eens meerquote:Op vrijdag 14 november 2025 21:39 schreef Claude_Viole het volgende:
Zijn we niet vergeten dat Linda vroeger narcoleptie had, en dat Morris haar daardoor ooit letterlijk gedumpt heeft. Omdat hij dacht dat ze dood was.
Hij gaat toch niet weer de rijke lefbal uithangen, he? Ik vind het personage Steef al moeilijk te verteren, zeker als die ook nog gaat opscheppen en met geld loopt te smijten alsof hij heel wat is. Dat hebben we al gezien. Vaker zelfs. Van eerste Steef kon ik het nog hebben, maar tweede Steef vind ik gewoon geen leuk personage. Heel hebberig, zelfzuchtig en achterbaks. Heeft gewoon tweemaal Nola gejat van Troj en loopt ondertussen nog wat 'vrienden' met hem te zijn. Had allang op zijn nummer gezet moeten worden. Nola is de laatste tijd ook oppervlakkig en dom bezig. Alle sympathie voor deze drie gaat zo langzaamaan wel verloren door die wereldvreemde schrijvers. En Klote-Lucas!quote:Op donderdag 13 november 2025 21:49 schreef freaky40 het volgende:
Mee eens. Jolijn komt als Shanti nog jonger over. Het leeftijdsverschil leek voorheen al zo groot. Onder Bertrie was Shanti nogal fel wanneer ze kwaad werd. Die beet van zichzelf af. Onder Jolijn komt dit niet natuurlijk over. Wanneer je kwaad bent ben je niet zo beheerst. Zij gooit er te weinig emotie in, alsof ze nog niet thuis is in het personage. Dat ze daar nog in moet groeien is begrijpelijk, maar het is niet gezegd dat ze dit in zich heeft. Best lastig, recasten met iemand die één van de belangrijkste kenmerken van het personage niet onder controle heeft. Daarom had ze mogelijk leuker geweest als een nieuw personage, denk ik. Misschien als recast van Shanti's teruggevonden zus, bij wie Olivia eerder (buiten beeld) al gedumpt was door de echte Shanti (Bertrie) en door die zus (Jolijn) dan weer bij Rik terecht kwam? Zoiets? Dan kun je ook naar de situaties en het conflict van nu, maar zit je niet vast aan het personage Shanti.quote:Op vrijdag 14 november 2025 05:26 schreef Moeraskat het volgende:
Vindt haar ook net te jong ogen voor Shanti en zeker qua match met Rik. Terwijl Bertie en Jolijn maar een paar jaar schelen qua leeftijd.
Toch klopt het niet. Ik zeg daar thuis niks van, maar mijn 10-jarige dochter moppert vaak hetzelfde.
Ik kon die wissel van Sjors beter verteren.
Dat was zo'n slechte verhaallijn dat die eigenlijk als nooit gebeurd wordt beschouwd. Linda heeft nooit die ziekte gehad, heeft Morris nooit ontmoet en is nooit in een container gegooid. Te ver gezocht, te slecht uitgevoerd en na Babette's definitieve terugkeer had het alleen voor raar gedoe kunnen zorgen. Bovendien: Babette van Veen komt terug en heeft Morris de derde als tegenspeler? Wat ondankbaar! Van die periode en Morris wordt beter zoveel mogelijk vergeten. Kort samengevat: Ze is niet genezen want het is nooit gebeurd! De enige reden dat het niet de slechtste verhaallijn ooit is, is omdat het uiteindelijk geen enkele impact had op later.quote:Op vrijdag 14 november 2025 21:39 schreef Claude_Viole het volgende:
quote:Op maandag 17 november 2025 20:29 schreef freaky40 het volgende:
De maandagaflevering op VideolandDit viel mij ook op, erg naar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
net zoals ze expres vergeten zijn dat bing een been mist.quote:
Loooool ik keek dus vorig jaar elke keer een klein stukje op dinsdag voor bureau Maastricht aan (of was dat een jaar ervoor dit met Bing).quote:Op dinsdag 18 november 2025 08:18 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
net zoals ze expres vergeten zijn dat bing een been mist.
Ja, echt achterlijk eigenlijk. Zeker nu met z'n ambulance-wens.quote:Op dinsdag 18 november 2025 08:34 schreef Ama het volgende:
[..]
Loooool ik keek dus vorig jaar elke keer een klein stukje op dinsdag voor bureau Maastricht aan (of was dat een jaar ervoor dit met Bing).
En toen was dat van Bing zijn been net een ding en toen dacht ik nog hoe lang zou het duren voordat de schrijvers doen alsof het nooit gebeurd is hahaha.
Dan moet je ze neerzetten als 'Linda, Rik en Jessica'. Ik denk dat dat ten slotte de referentie moest zijn.quote:Op dinsdag 18 november 2025 10:54 schreef Scorpion_17 het volgende:
Gisteren zat GTST in het Sinterklaasjournaal. Linda, Jessica en Rik
Oh geen idee. Ik dacht ze pakken gewoon 3 bekende gtsters.quote:Op dinsdag 18 november 2025 10:55 schreef Japepk het volgende:
[..]
Dan moet je ze neerzetten als 'Linda, Rik en Jessica'. Ik denk dat dat ten slotte de referentie moest zijn.
quote:Op donderdag 20 november 2025 22:36 schreef freaky40 het volgende:
Dat gedoe met Saskia en de dokter is toch nog niet zo lang geleden..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 24 november 2025 21:49 schreef freaky40 het volgende:
Postbus 51 spot in de vorm van een dagelijkse soap gaat weer helemaal verder in de aflevering van volgende week maandag....
3 werf hoera hoera hoeraquote:Op donderdag 27 november 2025 11:04 schreef PeterKelder het volgende:
Cheyenne Löhnen en Ingmar van den Broek verlaten GTST voor modellencarrière in Mexico
Tering, de toevoeging van Bizou als dochter van Julian is dus net zo'n flop geworden als Jonathan (wie?) een paar jaar geleden![]()
Echt?! Wat is dat nou weer voor een bespottelijke draai? We zetten iemand in de schijnwerpers als dochter van twee klassieke personages, om haar vervolgens binnen een jaar alweer af te voeren? Erin geschreven zonder idee wat ze moest komen doen dus. Geval van eerst casten en dan pas kijken wat Cheyenne als Bizou gaat meemaken. De verkeerde manier van schrijven alweer. Ze hebben niets geleerd van eerdere mislukte personages zoals Mats, Abby Rose, Puck, Q. Bouwhuis, Jonathan en meer. Je zag ze ook wel aanklooien om Bizou iets te doen te geven in de serie. Eigenlijk begon ik het personage intussen wel leuker te vinden, maar als dit al alles is?quote:Op donderdag 27 november 2025 11:04 schreef PeterKelder het volgende:
Cheyenne Löhnen en Ingmar van den Broek verlaten GTST voor modellencarrière in Mexico
Tering, de toevoeging van Bizou als dochter van Julian is dus net zo'n flop geworden als Jonathan (wie?) een paar jaar geleden![]()
Cheyenne -ik heb echt wel al aardig wat gedaan- Löhnen?quote:Op donderdag 27 november 2025 11:04 schreef PeterKelder het volgende:
GTST Courant sloeg de spijker op z'n kop, en ik heb het idee dat zij onder embargo al het een en ander te horen kregen en daarom haar helemaal onderuit haalden. Terecht, ook.quote:Op donderdag 27 november 2025 17:01 schreef PeterKelder het volgende:
Haar exit zal wel ingegeven zijn doordat 'duizendpoot' Cheyenne niet te lang wilde blijven plakken, denk ik. Wat dus ook een faal van de makers is: een actrice kiezen die het er maar een beetje bij doet en onmiddellijk is vertrokken als een nieuwe kans zich voordoet. Zoiets kan bij een inwisselbaar personage, maar als je dé dochter van Julian en Jessica introduceert doe je dat als makers voor de lange termijn, en daar hoort een actrice bij die zich ook voor meerdere jaren wil engageren. Lijkt mij toch dat je dat vooraf met elkaar bespreekt en afstemt, maar blijkbaar niet.
Toen was het nog vernieuwend en revolutionair. Nu is het vooral conformistisch op de hypetrain springen, want anders geen of minder financiering/subsidie.quote:Op donderdag 27 november 2025 08:39 schreef RaymanNL het volgende:
Ach gtst behandelt altijd als maatschappelijke onderwerpen. Denk aan de eerste gay-kus van Laura. Meta de transvrouw etc. Is niet zozeer woke, maar voer voor een drama-serie.
quote:Op donderdag 27 november 2025 21:37 schreef freaky40 het volgende:
Woensdagaflevering VideolandSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |