SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.cpb.nl/publicatie/keuzes-kaart-2027-2030
https://nos.nl/artikel/25(...)te-korten-op-de-zorg
Wat een verdraaiing van de feiten. Timmermans stelde voor om de spreidingswet toe te passen, niet enorm veel vluchtelingen op een lokatie maar verdeeld over het land, dat is geen honderden AZC's bouwen.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 19:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Er ligt ook geen enkel plan van Timmermans om iets te doen aan migratie anders dan de Europese plannen.
Maar wel honderden AZCs bouwen en woningeigenaren een financiële strop omdoen.
quote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:03 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wat een verdraaiing van de feiten. Timmermans stelde voor om de spreidingswet toe te passen, niet enorm veel vluchtelingen op een lokatie maar verdeeld over het land, dat is geen honderden AZC's bouwen.
Onzin, elke Gemeente heeft wel wat leegstaande gebouwen waar geen hond in wil, niks bijbouwen. Hier worden ze gestopt in leegstaande bankgebouwen. Ook geen pretje, maar absoluut geen bijbouwen.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:05 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..], hoe denk jij dat die vluchtelingen dan door de spreidingswet gehuisvest worden? Dat is toch echt in AZC's die gebouwd worden/zijn de afgelopen jaren.
Dit is echt onzin voor het gros van de gemeentes, voor een beetje gemeente heb je het al over een paar honderd plekken. Dat gebeurt in nieuw te bouwen AZC's, niet in bestaande bouw. Misschien dat je op Terschelling wegkomt met een leegstaand bankgebouw, maar dat is niet de realiteit.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:08 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Onzin, elke Gemeente heeft wel wat leegstaande gebouwen waar geen hond in wil, niks bijbouwen. Hier worden ze gestopt in leegstaande bankgebouwen. Ook geen pretje, maar absoluut geen bijbouwen.
Dat er geen samenwerking met Timmermans gaat komen lijkt me duidelijk. Heel vervelend voor Dilan, maar er gaat geen samenwerking komen tussen haar en wie dan ook, aangezien zij er na de verkiezingen meteen uitgetrapt zal worden.quote:
Echt niet, vertel mij waar er afgelopen decennia voor alleen het doel vluchtelingen opvangen nieuwbouw is, nergens. Hier oa een failliete manege.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dit is echt onzin voor het gros van de gemeentes, voor een beetje gemeente heb je het al over een paar honderd plekken. Dat gebeurt in nieuw te bouwen AZC's, niet in bestaande bouw.
Totaal irrelevant wat ze daarover zegt. Na de verkiezingen is ze toch weg en zien we wel wie er komt. Wellicht eentje die wel politiek kan bedrijven, zich met de VVD netjes in de wachtkamer situeert na de verkiezingsnederlaag en desgevraagd meedoet aan de formatie als het zover is.quote:
Alle kopstukken op die lijst lijken me nogal van de lijn Yesilgozquote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Totaal irrelevant wat ze daarover zegt. Na de verkiezingen is ze toch weg en zien we wel wie er komt. Wellicht eentje die wel politiek kan bedrijven, zich met de VVD netjes in de wachtkamer situeert na de verkiezingsnederlaag en desgevraagd meedoet aan de formatie als het zover is.
Mag ik dat zeggen, ja, ik mag dat zeggen, veel VVD-ers zijn dom.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:14 schreef TheVulture het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)inister-bij-nexperia
Het Karremans-gevoel krijgt ook een nieuw leven ingeblazen
De huidige 'kopstukken' bij de VVD zie ik dan ook niet echt als goede opvolgers. Heinen, Karremans, Brekelmans? Dat is toch ook niks. Er moet een fris iemand opstaan willen ze niet ook na de volgende verkiezingen in de marge verdwijnen.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Alle kopstukken op die lijst lijken me nogal van de lijn Yesilgoz
Even de Duitsers de graftyfus instorten. Dat zal ze leren van wat ze ons 85 jaar geleden hebben geflikt!quote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:14 schreef TheVulture het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)inister-bij-nexperia
Het Karremans-gevoel krijgt ook een nieuw leven ingeblazen
Het zal in eerste instantie toch van die lijst af moeten komen als bijv. fractievoorzitter.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
De huidige 'kopstukken' bij de VVD zie ik dan ook niet echt als goede opvolgers. Heinen, Karremans, Brekelmans? Dat is toch ook niks. Er moet een fris iemand opstaan willen ze niet ook na de volgende verkiezingen in de marge verdwijnen.
Jep, klopt zeker. Wellicht zit er eentje die zich bij Dilan omhoog gelikt heeft en als ze weg is een frissere koers gaat varen. Ik ben er alleen bang voor.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het zal in eerste instantie toch van die lijst af moeten komen als bijv. fractievoorzitter.
Als je dan toch een liberale partij wil hebben die ook economisch slim nadenkt, moet je toch D66 gaan stemmen.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het zal in eerste instantie toch van die lijst af moeten komen als bijv. fractievoorzitter.
Letterlijk zijn eigen woorden tijdens de algemene beschouwingen.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:03 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wat een verdraaiing van de feiten. Timmermans stelde voor om de spreidingswet toe te passen, niet enorm veel vluchtelingen op een lokatie maar verdeeld over het land, dat is geen honderden AZC's bouwen.
Dat zei hij niet, hij zei dan maken we ipv 100 met 3000 vluchtelingen er 300 met minder vluchtelingen, niks nieuwbouw.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Letterlijk zijn eigen woorden tijdens de algemene beschouwingen.
Je hoeft mij niet te overtuigenquote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:22 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Als je dan toch een liberale partij wil hebben die ook economisch slim nadenkt, moet je toch D66 gaan stemmen.
Alle AZCs hier in de regio Twente zijn oude gebouwen met een nieuwe bestemming. Er is nog nooit wat nieuws bijgebouwd. Hoe kom je hierbij?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dit is echt onzin voor het gros van de gemeentes, voor een beetje gemeente heb je het al over een paar honderd plekken. Dat gebeurt in nieuw te bouwen AZC's, niet in bestaande bouw. Misschien dat je op Terschelling wegkomt met een leegstaand bankgebouw, maar dat is niet de realiteit.
Zou het meest logisch zijn. Rob vond ik vrij sterk. Dilan was tragisch. Frans was Frans, dus met momenten goed en momenten denk je echt..quote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:27 schreef TheVulture het volgende:
Straks de nieuwe Ipsos/Peiling bij Pauw&De Wit, waarbij er een opvallende verschuiving wordt aangekondigd. Het zal wel het Jetten of Bontenbal-effect zijn van het RTL-debat denk ik zo...
Ik hoop niet dat ze met een jonge oud voorzitter van de VVD aankomen.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
De huidige 'kopstukken' bij de VVD zie ik dan ook niet echt als goede opvolgers. Heinen, Karremans, Brekelmans? Dat is toch ook niks. Er moet een fris iemand opstaan willen ze niet ook na de volgende verkiezingen in de marge verdwijnen.
JA21 +5.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:27 schreef TheVulture het volgende:
Straks de nieuwe Ipsos/Peiling bij Pauw&De Wit, waarbij er een opvallende verschuiving wordt aangekondigd. Het zal wel het Jetten of Bontenbal-effect zijn van het RTL-debat denk ik zo...
Is er hier eigenlijk iemand die weet wat deze Europese wetten zijn? Van wat ik hoorde (van Diederik Samson) zijn hierin best wel veel dingen geregeld zoals een twee statussen stelsel. Tegelijk beperkt dit Europees Migratiepact ook behoorlijk wat Nederlandse koppen op het beleid.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 19:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Er ligt ook geen enkel plan van Timmermans om iets te doen aan migratie anders dan de Europese plannen.
Maar wel honderden AZCs bouwen en woningeigenaren een financiële strop omdoen.
En wat gebeurt er als we die niet bouwen?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dit is echt onzin voor het gros van de gemeentes, voor een beetje gemeente heb je het al over een paar honderd plekken. Dat gebeurt in nieuw te bouwen AZC's, niet in bestaande bouw. Misschien dat je op Terschelling wegkomt met een leegstaand bankgebouw, maar dat is niet de realiteit.
Het volk is mokerdom.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Die mensen hebben dan in ieder geval niet naar Nieuwsuur gekeken.
Ik ben héél benieuwd naar deze peiling. Kan best bepalend zijn voor de rest van de campagne.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:27 schreef TheVulture het volgende:
Als dat zo is mag Jetten Wilders best dankbaar zijn dat die er niet zoveel zin in had.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 21:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik ben héél benieuwd naar deze peiling. Kan best bepalend zijn voor de rest van de campagne.
Het kan echt alle kanten opgaan denk ik. Als ik nu moet gokken dan zeg ik een flinke stijging bij D66 ten koste van GroenLinks - PvdA wellicht.
Ik kan het helaas niet zien. Houden jullie me op de hoogte?
Ik verwacht eigenlijk geen enkele beweging bij GL/PvdA. Denk eerder nog D66 ten koste van de VVD.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 21:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik ben héél benieuwd naar deze peiling. Kan best bepalend zijn voor de rest van de campagne.
Het kan echt alle kanten opgaan denk ik. Als ik nu moet gokken dan zeg ik een flinke stijging bij D66 ten koste van GroenLinks - PvdA wellicht.
Ik kan het helaas niet zien. Houden jullie me op de hoogte?
https://www.rtl.nl/nieuws(...)peiling-pvv-verliestquote:Verschuivingen in de peiling: PVV verliest zetels, terwijl D66 flink stijgt
De verkiezingen staan over twee weken voor de deur en dit zorgt ervoor dat partijen stevige langetermijnplannen moeten maken. Ondertussen blijven de peilingen verschuiven en wint D66 vier zetels na het RTL-verkiezingsdebat.
Van mij mag het, het compleet imploderen van de VVD.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 21:30 schreef Immerdebestebob het volgende:
Toch wel fenomenaal dat een partij van 10 zetels gaat roepen met wie ze allemaal niet willen samen gaan werken
Vergeet D66 niet. Volgens mij hebben ze serieus overwogen die op te doekenquote:Op donderdag 16 oktober 2025 21:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Van mij mag het, het compleet imploderen van de VVD.
Zoals dat ook al eerder is gebeurd bij het CDA en de PvdA.
En dan hopelijk niet het imploderen van de VVD ten gunste van nog debielere partijen, maar vrees dat wel, hoop dat veel teleurgestelde VVD-ers naar D66 of het CDA vluchten, maar dat is wensdenken.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 21:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Van mij mag het, het compleet imploderen van de VVD.
Zoals dat ook al eerder is gebeurd bij het CDA en de PvdA.
Een groot deel gaat daar wel heen, maar ook wat naar Ja21 en PVVquote:Op donderdag 16 oktober 2025 21:37 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En dan hopelijk niet het imploderen van de VVD ten gunste van nog debielere partijen, maar vrees dat wel, hoop dat veel teleurgestelde VVD-ers naar D66 of het CDA vluchten, maar dat is wensdenken.
Die peilden op 0 zetels ja. Dat was destijds voor mij wel een reden op ze te stemmen om ze in ieder geval in de Kamer te hebben en zo dachten er klaarblijkelijk meer.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 21:36 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Vergeet D66 niet. Volgens mij hebben ze serieus overwogen die op te doeken
Wie wil jij zien stijgen en dalen?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nee, stijging D66, dáár moeten we blij mee zijn...
Denk dat mensen met een modaal inkomen er wel op vooruit gaan. Ze willen de 1e 2 schijven verlagen, een vierde schijf toevoegen en belasting op vermogen nog verder verhogen.quote:VVD met een woke-sausje... daar gaan we écht op vooruit als Jan Modaal
CDA idemdito.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
VVD met een woke-sausje... daar gaan we écht op vooruit als Jan Modaal
Interesseert me eigenlijk steeds minder.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 21:44 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wie wil jij zien stijgen en dalen?
Een soort GL?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
VVD met een woke-sausje... daar gaan we écht op vooruit als Jan Modaal
Nah, je was vorige week nog zo'n CDA aanhanger, valt Bontenbal je tegen?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 21:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Interesseert me eigenlijk steeds minder.
Wat het ook wordt, het wordt kabinet nummer zoveel dat binnen een paar maanden klapt.
Ga ook niet stemmen, denk ik. Zoek het lekker uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |