abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219026984
We gaan door!

Topicreeks: Topicreeks: Mommyvloggers aan de overkant #1 en Topicreeks: Topicreeks: Familievloggers #1 zijn gesloten en we gaan door met één topic voor alle vloggers/influencers, dus niet alleen de mommy- en familievloggers.

Klets gezellig mee, maar hou het netjes!

Tip: lees eerst het hele topic door voordat je reageert, dat scheelt misverstanden en ouwe koeien uit de sloot halen. Soms is gewoon 'alles' al gezegd.

- Reageer op wat de influencers laten zien, niet op inside of 'van horen van' informatie.
- Het op een hatelijke manier verbasteren van namen van influencers en gezin en het gebruiken van scheldnamen is niet toegestaan.
- Houd het netjes wat betreft de minderjarige kinderen.

Wij als mods zien natuurlijk niet alles en daarom hebben we op FOK! een topic report (TR) systeem waarmee je ons kunt helpen. Denk je een post te zien die niet door de beugel kan dan kun je een TR plaatsen. Daarmee kun je zelf meehelpen FOK! en de topics leuk te houden. Het kost de moderators teveel tijd om een terugkoppeling te geven op elk topic report, maar jullie kunnen er van uit gaan dat elke TR serieus beoordeeld wordt. Wil je een terugkoppeling? Vraag er om in je TR.Info uit MED

Ongeoorloofde posts worden verwijderd, zo werkt dat nou eenmaal op FOK!, omdat het voor ons niet altijd mogelijk is alles te lezen kan het gebeuren dat er toch nog een post verwijderd had moeten worden, zet dan (nogmaals) een TR, moderators zijn ook maar mensen. Het kan ook gebeuren dat er teveel tekst verwijderd wordt, of dat quotes verwijderd worden, want soms zitten we mobiel of moet het snel en dan gaat er onbedoeld weleens meer weg, maak er geen ramp van, er worden echt niet meteen strafpunten gegeven.

Wil je, om welke reden dan ook, anoniem kijken dan kan dat bijvoorbeeld hier: https://anonyig.com/en/ of www.mollygram.com (vaak sneller)

Voor feedback, opmerkingen en vragen aan de moderators kun je hier terecht SHO / [SHO FB] The SHO goes on

In Mededelingen vind je de userpolicy en de aanvulling daarop, ook staan er nog wat andere regeltjes en tips. En je vindt er ook ons banbeleid.
pi_219027084
Dbm die even doet alsof ze spierballen heeft 😂 ach ze ziet zelf vast iets anders dan de rest van de wereld
pi_219027251
Wat is dat toch met Julia de laatste tijd? Waar komt die drang vandaan om elke keer zo in beeld te komen?

Ik vind de stelling van Annemarie over Magister en het niet leren omgaan met spanningen wel opvallend. Vooral omdat de stelling komt van een vrouw die haar hele leven plant en regisseert om onverwachte gebeurtenissen te voorkomen. Ik vind overigens niets van de regel: kinderen hebben al lange tijd geen telefoon meer op school (die blijft hier thuis) en Magister/Somtoday wordt hier juist veel te weinig geraadpleegd ("Oh, hadden we huiswerk dan?"), dus volgens mij boeit zo'n maatregel echt niemand.

Ik weet ook niet of ik de opvoeding van Annemarie vind bijdragen aan het voorkomen van sneeuwvlokjesgedrag. Mijn ideeën op opvoeding staan er haaks op, maar ik doe ook maar wat (ik vind het vooral belangrijk dat mijn oudere kinderen zich losmaken van hun gezin en zichzelf goed leren redden en handhaven in de wereld en zichzelf ontdekken, bij Annemarie lijkt juist alles er op gericht de kinderen zo lang mogelijk te binden en afhankelijk te maken van "het gezin").
pi_219027255
Die jank post van Joan Pronk is ook weer te cringe voor woorden. Evenals de lovende reacties eronder.
pi_219027315
Bij Judith van Hipenhot was mijn eerste reactie: hé wat tof, ze neemt een keer de trein. Maar het bleek een persreis...
pi_219027318
Ik wilde reageren op de buurvrouw maar het lukt niet te quoten naar dit deel, sorry.

Ik bedoel dat ik in haar manier van het runnen van haar gezin en huishouden veel herken van vroeger. Dan doel ik op de kijk op het gezin, de manier van omgaan met dingen in het gezin, een bepaalde kneuterigheid. Misschien kan ik het niet goed uitleggen maar het voelt alsof een gezin uit de jaren 80/90 in 2025 is gezet bij wijze van... en dat vind ik knap om vol te houden;-)

Ik vind het ook heel dubbel want ze verwijt haar ouders van alles, maar blijft enorm hangen aan een omgeving uit die periode. Ook staat die manier van omgaan met zaken haaks op het flu flu leven online....

Huisvrouw zijn vind ik niet bijzonder knap nee, ik heb zelf ook meer dan gemiddeld veel kinderen en het managen van dat huishouden kan soms best bij periodes best intensief zijn.... AM is ook geen 30 meer
  donderdag 16 oktober 2025 @ 11:40:02 #7
255737 LALAA
beautiful dirty rich.
pi_219027457
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 11:26 schreef QuintyQ het volgende:
Die jank post van Joan Pronk is ook weer te cringe voor woorden. Evenals de lovende reacties eronder.
Ik dacht eerst dat het satire was, vooral toen ze begon met “mijn relatie van bijna 4 jaar is voorbij”, inclusief overdreven huilfilmpjes.
pi_219027632
quote:
Jezelf ook meerdere keren huilend filmen. Toch bijzonder leeg leven dat ‘bekend’ zijn, dat je zelfs je kwetsbaarste emoties (als het echt is vraag ik me af als je nog zin hebt een camera ervoor te positioneren) als content ziet.
pi_219027672
Reactie op de vraag van @proud_mami in het vorige topic:

thats.so.us.depodcast
pi_219027738
Hopelijk gaat Debbie ook op zoek naar een beter huisje voor de katten😔

Wat zou Debbie vroeger zelf hebben geantwoord op de vraag wat ze later zou willen worden of wat voor werk ze later zou willen doen?
pi_219027770
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 11:32 schreef Barbamamaatje het volgende:
Ik wilde reageren op de buurvrouw maar het lukt niet te quoten naar dit deel, sorry.

Ik bedoel dat ik in haar manier van het runnen van haar gezin en huishouden veel herken van vroeger. Dan doel ik op de kijk op het gezin, de manier van omgaan met dingen in het gezin, een bepaalde kneuterigheid. Misschien kan ik het niet goed uitleggen maar het voelt alsof een gezin uit de jaren 80/90 in 2025 is gezet bij wijze van... en dat vind ik knap om vol te houden;-)

Ik vind het ook heel dubbel want ze verwijt haar ouders van alles, maar blijft enorm hangen aan een omgeving uit die periode. Ook staat die manier van omgaan met zaken haaks op het flu flu leven online....

Huisvrouw zijn vind ik niet bijzonder knap nee, ik heb zelf ook meer dan gemiddeld veel kinderen en het managen van dat huishouden kan soms best bij periodes best intensief zijn.... AM is ook geen 30 meer
Ik zie zelf niet waarom het perse knap is om dat vol te houden, omdat er duizenden huishoudens nog altijd zo in elkaar zitten. Zeker in kringen waar men wat lager is opgeleid gaat het er zo aan toe. Gewoon nuchter, niks mis mee.

Die manier van opvoeden vind ik overigens prima.

Het claimen van de oudere kinderen en het kostte wat kost willen vasthouden aan het " wij Geertsen" is dat niet, dat is ziekelijk en creëert een hecht kluwen gezin.

[ Bericht 2% gewijzigd door Debuurvrouwvan op 16-10-2025 12:42:52 ]
pi_219027778
quote:
Er is maar één de dupe en dat is haar kind. Maar dat is de hype toch tegenwoordig? Lekker (snel) aan kinderen beginnen maar ondertussen gaan 9 van de 10 koppels binnen een mum van tijd uit elkaar… Sarah Liebregts, Elianne (van Thomas berge) zijn daar ook een voorbeeld van en zo zijn er nog veel meer.
  donderdag 16 oktober 2025 @ 12:15:37 #13
255737 LALAA
beautiful dirty rich.
pi_219027781
Blijkbaar kost het Sanneke teveel moeite om zelf contact met haar huisarts op te nemen. Ze heeft al meerdere keren gezegd dat haar suiker nooit meer is gecontroleerd na haar zwangerschap, maar dat ze niks van haar huisarts heeft gehoord. Dan bel je toch gewoon zelf? Of lukt dat niet vanaf het buitengebied? En dan haar volgers om advies vragen hoe ze een dagcurve moet prikken, koekoek.
pi_219027887
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 12:15 schreef LALAA het volgende:
Blijkbaar kost het Sanneke teveel moeite om zelf contact met haar huisarts op te nemen. Ze heeft al meerdere keren gezegd dat haar suiker nooit meer is gecontroleerd na haar zwangerschap, maar dat ze niks van haar huisarts heeft gehoord. Dan bel je toch gewoon zelf? Of lukt dat niet vanaf het buitengebied? En dan haar volgers om advies vragen hoe ze een dagcurve moet prikken, koekoek.
Ze kan toch niet bij de huisarts komen, het waait, de bakfiets fietst kennelijk niet, Dion moet werken, ze heeft een kind.

Er zijn maar weinig huisartsen meer die daar actief achteraan gaan en ik vind dat zij dat gewoon zelf kan ook 🙈
pi_219027898
quote:
Niemand had haar verteld dat ze zelf een afspraak kan maken?
Ze wilde geen advies, ze wist het zelf allemaal wel?
pi_219027934
quote:
Het moet niet gekker worden toch?
Zij leeftijd een andere wereld
pi_219027950
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 11:32 schreef Barbamamaatje het volgende:

Ik vind het echt een toneelstukje voor op Insta, en daarmee kan ik het niet vergelijken met de kneuterigheid van de jaren 80/90.
Misschien wil ik het teveel vergelijken met mijn eigen jeugd, maar ik zie daar geen knutselmiddagen, kinderen die lekker aan het spelen zijn. Het enige dat ik daar zie is een moeder die niet (buitenshuis) werkt, wat mijn moeder overigens al wel deed, maar die toch die huiselijkheid (samen met mijn vader die ook vaak overdag thuis was) wist te waarborgen.

Ik vind echt helemaal niets knap aan AM en haar manier van leven _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_219027953
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 12:08 schreef JaNeeDan het volgende:

Wat zou Debbie vroeger zelf hebben geantwoord op de vraag wat ze later zou willen worden of wat voor werk ze later zou willen doen?
Vond die ook weer bijzonder "ik vraag dan welk werk ze later willen doen" alsof een kleuter dit wel al weet... ze werkt zelf niet eens dus echt voorbeeld naar haar vraag geeft ze ook niet 🤷
Mijn kinderen wilde op die leeftijd ook van alles worden van astronaut tot straaljager , haai, octopus 👌 helemaal prima
Volgens mij doodnormaal
Wat verwacht ze? Dat een 5 jarige zegt "hersen chirurg"
pi_219027959
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 12:08 schreef JaNeeDan het volgende:

Lekker interessant doen ook over een vriendenboekje.
Als het antwoord van mijn kind ‘unicorn’ zou zijn schrijf ik dat lekker op. Als je 5 bent mag je alles worden O+
pi_219027968
quote:
Echt onvoorstelbaar hoe zij in het leven staat.
Ik denk dat zij in haar drukke agenda best ergens een keertje naar de huisarts had kunnen bellen.
pi_219027972
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 12:43 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Vond die ook weer bijzonder "ik vraag dan welk werk ze later willen doen" alsof een kleuter dit wel al weet... ze werkt zelf niet eens dus echt voorbeeld naar haar vraag geeft ze ook niet 🤷
Mijn kinderen wilde op die leeftijd ook van alles worden van astronaut tot straaljager , haai, octopus 👌 helemaal prima
Volgens mij doodnormaal
Wat verwacht ze? Dat een 5 jarige zegt "hersen chirurg"
Ik ben 37 en ik weet nog altijd niet wat ik wil worden (werk nog steeds bij mijn bijbaantje _O- ).
‘Gelukkig’, zou ik inmiddels denk ik invullen.
pi_219028000
Ik zit nu even die podcast van Michelle en Iris te luisteren via youtube, maar wat een verschrikking! De een is nog erger dan de ander :o
pi_219028028
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 12:47 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik ben 37 en ik weet nog altijd niet wat ik wil worden (werk nog steeds bij mijn bijbaantje _O- ).
‘Gelukkig’, zou ik inmiddels denk ik invullen.
Bijna 50 en mijn hobby is mijn werk... 😂 (gelukkig levert het een zakcentje op...)
Mijn bijna 17 jarige heeft ook nog geen idee.. die van 15 denkt het wel al te weten maar wie weet wat de toekomst brengt 🤷 jongste wilt huisarts worden omdat die allemaal gave skeletten en nep organen in een kast heeft staan (dus eigenlijk wilt hij gewoon rariteiten verzamelen 😂👌)
pi_219028036
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 12:52 schreef Hyacinth het volgende:
Ik zit nu even die podcast van Michelle en Iris te luisteren via youtube, maar wat een verschrikking! De een is nog erger dan de ander :o
Ik kan er ook echt niet naar kijken of naar luisteren. Brrr.
pi_219028042
Mocht Sanne hier meelezen: uurtje ná de appelbeignet prikken 😉
pi_219028084
AM vraagt zich af of ze wel in een spijkerbroek met gaten naar de drukker kan.....jij wel hoor AM, vergeet je klompen niet.
pi_219028087
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 13:00 schreef Jetteleah2401 het volgende:
Maar heeft ze een glucosemeter dan? Zelf? Of gebruikt ze die van haar moeder ofzo?
pi_219028093
Zou Milou zo’n bestekla echt maar 1 keer per jaar schoonmaken? Hoe kunnen sommige dingen zo ranzig zijn als je gewoon hele dagen thuis bent? Ik ben echt niet zó enorm schoon maar ik zie dingen bij haar die ik echt ranzig vind.
pi_219028265
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 13:05 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Maar heeft ze een glucosemeter dan? Zelf? Of gebruikt ze die van haar moeder ofzo?
Géén idee! Ze heeft wel een schriftje liggen op de foto met "my diabetic logbook"
pi_219028269
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 13:06 schreef Clavis het volgende:
Zou Milou zo’n bestekla echt maar 1 keer per jaar schoonmaken? Hoe kunnen sommige dingen zo ranzig zijn als je gewoon hele dagen thuis bent? Ik ben echt niet zó enorm schoon maar ik zie dingen bij haar die ik echt ranzig vind.
Ik snap dat ook niet. Je ziet toch wel dat zo’n lade vies is? Sterker nog als je ziet dat er in een vak van zo’n lade kruimels o.i.d. liggen kan je dat vak even leeghalen en schoonmaken. Hoef je niet eens de hele lade te doen maar blijft het gewoon netjes en schoon.
  donderdag 16 oktober 2025 @ 13:19:03 #31
255737 LALAA
beautiful dirty rich.
pi_219028278
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 13:00 schreef Jetteleah2401 het volgende:
Maar wanneer mag ze dan de chips eten?
pi_219028323
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 13:19 schreef LALAA het volgende:

[..]
Maar wanneer mag ze dan de chips eten?
2 uur na de appelbeignet, uurtje wachten en weer prikken. Overigens wel maar 1 zak 😜
pi_219028348
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 13:23 schreef Jetteleah2401 het volgende:

[..]
2 uur na de appelbeignet, uurtje wachten en weer prikken. Overigens wel maar 1 zak 😜
Onee in chips zit geen suiker dus ze mag beide zakken opeten...
pi_219028370
Jemig Sanneke is toch ook te dom voor woorden hè 🤦‍♀️ Als je klachten hebt bel je je huisarts en laat een professional er naar kijken ipv zelf aanrommelen. Straks weer janken dat niemand dat haar verteld heeft en dat de huisarts zelf niet gebeld heeft 🙄 Snap wel dat ze altijd thuis op de bank ligt, ik zou ook moe worden van mezelf 😆
pi_219028433
De huisarts wil toch vast naar Sanneke toekomen. Als Dion vast de deur open laat staan, hoeft ze niet eens van de bank af om de deur open te doen voor de beste man/ vrouw.
pi_219028458
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 13:25 schreef Jetteleah2401 het volgende:

[..]
Onee in chips zit geen suiker dus ze mag beide zakken opeten...
Maar wel veel koolhydraten en die hebben invloed op je bloedsuikerspiegel.
Maar dat zal ook wel niemand haar verteld hebben.
pi_219028501
Lotte B kan schrijven met veeeel worden zonder iets te zeggen
pi_219028574
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 13:04 schreef Rimboequeen het volgende:
AM vraagt zich af of ze wel in een spijkerbroek met gaten naar de drukker kan.....jij wel hoor AM, vergeet je klompen niet.
Daar snap je toch niks van? In klompen naar het boekenbal, in tuinbroek en kistjes een lezing geven maar nu vraagt ze zich af of deze broek wel kan??
pi_219028602
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 13:53 schreef Harper het volgende:

[..]
Daar snap je toch niks van? In klompen naar het boekenbal, in tuinbroek en kistjes een lezing geven maar nu vraagt ze zich af of deze broek wel kan??
Hahaha, ze trekt zich niks aan van wat anderen denken, gaat ook nog op die klompen naar een uitvaart, maar gaat nu vragen of die broek wel kan. Wat een grap.
pi_219028603
Tja... ik blijf mezelf over Sanneke verbazen en ik hoop alleen maar dat ze zichzelf eens bij de lurven pakt en eens iets gaat doen, in plaats van altijd in die afwachtende modus te blijven zitten/liggen. Ze heeft een zoontje dat straks ook dingen wilt ondernemen en naar school gaat. Er komt een moment dat ze met wat ze nu doet (niks) niet wegkomt. En dat begint al vrij snel als hij kan lopen en praten. Kom op. Doe het voor je kind waar je een verantwoordelijkheid over hebt!

Daarbij heb ik ook echt mijn mening over mensen die hun bed zo achterlaten... maak gewoon je bed op! Nog geen 1 minuut moeite. Altijd als ze haar slaapkamer filmt ligt dat bed er zo bij... overal zooi ook altijd. Ik snap dit niet als je de hele dag thuis bent.
pi_219028626
En ze heeft heel veel zomerkleding maat 74 uit de kast gehaald.

Maar dat heel veel heeft ze toch zelf gekocht? Hoeveel kleding heb je nodig voordat je een was draait?
pi_219028630
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 14:02 schreef Beertjeteddy het volgende:
Tja... ik blijf mezelf over Sanneke verbazen en ik hoop alleen maar dat ze zichzelf eens bij de lurven pakt en eens iets gaat doen, in plaats van altijd in die afwachtende modus te blijven zitten/liggen. Ze heeft een zoontje dat straks ook dingen wilt ondernemen en naar school gaat. Er komt een moment dat ze met wat ze nu doet (niks) niet wegkomt. En dat begint al vrij snel als hij kan lopen en praten. Kom op. Doe het voor je kind waar je een verantwoordelijkheid over hebt!

Daarbij heb ik ook echt mijn mening over mensen die hun bed zo achterlaten... maak gewoon je bed op! Nog geen 1 minuut moeite. Altijd als ze haar slaapkamer filmt ligt dat bed er zo bij... overal zooi ook altijd. Ik snap dit niet als je de hele dag thuis bent.
Wat een berg kleding ook en er dan niks weg willen doen, want misschien nog een baby en ook leuk voor eventuele kleinkinderen om wat te bewaren. De kast puilt uit, die hele caravan puilt uit, en ze blijven maar kopen kopen kopen. Echt sommige mensen.
pi_219028640
En ze voelde zich neerslachtig na de bevalling, en denkt dat de sombere en donkere dagen daarbij niet hebben geholpen.

Maar er zijn toch ook veel móóie dagen in de winter? Sowieso (droge) dagen dat je er op uit kan, een frisse neus kan halen, even een blokje om kan doen?
pi_219028714
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 13:42 schreef Lovelii2026 het volgende:
Lotte B kan schrijven met veeeel worden zonder iets te zeggen
Het is wel een bijzondere gave om zoveel woorden uit te braken en totaal niets te zeggen. En dat mensen dan ook nog reageerden dat ze het zo mooi omschrijft. Maar wat omschrijft ze?
Als ik haar teksten lees krijg ik altijd neiging om dit soort teksten te gaan imiteren (ik zal het jullie besparen).
pi_219028717
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 14:11 schreef Huisopdehoek het volgende:
En ze voelde zich neerslachtig na de bevalling, en denkt dat de sombere en donkere dagen daarbij niet hebben geholpen.

Maar er zijn toch ook veel móóie dagen in de winter? Sowieso (droge) dagen dat je er op uit kan, een frisse neus kan halen, even een blokje om kan doen?
Afgelopen zomer zat ze er ook helemaal door en was ze zó aan vakantie toe. Zij heeft gewoon écht altijd wat te zeuren.
pi_219028738
Owww ik word heel naar van de story van DBM.
Ik ben zelf ook stevig, en ben niet van mening dat je je compleet moet verstoppen. Maar dit… dit kan niet hoor.

Uiteraard moest flap weer bloedprikken en de uitslag zal wel negatief zijn, en zal moeke er wel een biopt door heen duwen.
Toch bijzonder hoe anders huisartsen zijn. Ik ben meermaals gecheckt op coeliakie omdat ik veel klachten heb, en het in de familie zit. Biopt is hier nooit geopperd.
pi_219028833
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 13:53 schreef Harper het volgende:

[..]
Je foto's voor alle promotie en media in die bewuste (niet zo mooie) spijkerbroek laten maken en je dit afvragen. Ik krijg steeds vaker de indruk dat ze ter plekke iets verzint om maar story's te kunnen maken.
pi_219028857
Waarom creëren we sneeuwvlokjes door de cijfers pas na 17u te publiceren? Is toch juist handig, zodat kinderen niet de hele dag op hun mobiel (zogenaamd) magister aan t checken zijn?

Ik heb geen kinderen op de middelbare school, maar ik zie de link naar sneeuwvlokjes niet. Denk eerder dat dat conflictvermijdende gedrag van haar zorgt voor sneeuwvlokjes.
pi_219028869
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 14:44 schreef Tarantelle het volgende:

[..]
Je foto's voor alle promotie en media in die bewuste (niet zo mooie) spijkerbroek laten maken en je dit afvragen. Ik krijg steeds vaker de indruk dat ze ter plekke iets verzint om maar story's te kunnen maken.
Waarom vraagt iemand die zegt dat ze haar eigen keuzes maakt zichzelf dit überhaupt af? Alsof iemand daar kijkt naar wat ze aangeeft. Die vinden het gewoon leuk dat ze er is.
pi_219028878
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 14:27 schreef TantePien1990 het volgende:
Owww ik word heel naar van de story van DBM.
Ik ben zelf ook stevig, en ben niet van mening dat je je compleet moet verstoppen. Maar dit… dit kan niet
Wat schrijft ze? Ik kan alleen anoniem kijken en zie daar niets daar over behalve een foto van haar in haar top/bh en een ‘ik ben sterk’ arm?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')