abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219025686
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 22:59 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ik ben een lone wolf
Moah, niet zozeer wolf, maar gewoon eenzaam.
  donderdag 16 oktober 2025 @ 05:13:28 #52
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219025688
In de FP al Frans Timmermans erbij slepen. Kenmerkend wel.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  donderdag 16 oktober 2025 @ 05:42:10 #53
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219025696
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 04:37 schreef TAmaru het volgende:
Die doorrekeningen zijn toch ook echt totale maar dan ook totale onzin.
Precies. We willen gewoon horen dat ze de grenzen dicht gaan gooien en iedereen die ik als minderwaardig beschouw gedeporteerd gaat worden.

Ga toch weg met die flauwekul over cijfertjes joh.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219025818
quote:
81s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 23:11 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Oh huh serieus joh welke partijen dan
https://www.nrc.nl/nieuws(...)sprogrammas-a4909565
pi_219025832
Veel partijen laten niet doorrekenen dan is het ook niet goed.

Hoe werkt dat, partijprogramma gaat naar CPB, excel terug met cijfers wat niet past, dan moet je aanpassen tot het past.
En dat presenteren.
Dat doen alle partijen, alleen JA21 moest flink wat verschuiven.
Vakman pur sang
pi_219025873
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 23:47 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat is er 'juist prima' aan het laten doorrekenen van heel andere plannen dan diegene die je in je verkiezingsprogramma presenteert?
Misleiding is prima in uiterst rechtse kringen.
pi_219025886
Blijkbaar geldt volgens dat NRC-artikel dat de volgende partijen afwijkingen hebben tussen wat in het programma staat en wat naar het CPB gaat:

VVD, D66, ChristenUnie, SGP, Volt en JA21

Tevens laten de volgende partijen het programma überhaupt niet doorrekenen:

PVV, SP, PvdD, DENK, FVD (en dan ben ik er vast nog een paar vergeten)

Oftewel, selectieve fophef van een een schreeuwuser die de ene keer FVD of Trump adoreert en een paar jaar later naar BIJ1 gaat :')
pi_219025911
Mensen die echt stemmen op basis van een verkiezingsprogramma :') :') :')
Ik doe graag zaken met dat soort types, je kunt ze echt van alles wijs maken, en zelfs als ik ze daarna troep verkoop blijven ze terug komen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219025914
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 07:05 schreef JopieKlaassen het volgende:
Blijkbaar geldt volgens dat NRC-artikel dat de volgende partijen afwijkingen hebben tussen wat in het programma staat en wat naar het CPB gaat:

Oftewel, selectieve fophef van een een schreeuwuser die de ene keer FVD of Trump adoreert en een paar jaar later naar BIJ1 gaat :')
Het verschil in afwijking is wel erg groot.
En dat zal deels een beginnersfout van JA21 zijn. Maar als je jezelf wel flink op de borst klopt met de uitslag is dat niet zo handig…

Maar ik snap ook wel dat voor de figuren waarvoor JA21 de volgende reddingsboei is om ooit uit hun ellende te komen, alle kritiek op die club vervelend is…
pi_219025923
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 07:12 schreef raptorix het volgende:
Ik doe graag zaken met dat soort types, je kunt ze echt van alles wijs maken, en zelfs als ik ze daarna troep verkoop blijven ze terug komen.
Tja, JA21 is ook op de meeste andere vlakken een vies clubje. Dus in die zin maakt het inderdaad niet uit dat ze naar het CPB en naar de buitenwereld totaal andere plannen presenteren.
pi_219025967
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 07:12 schreef raptorix het volgende:
Op basis waarvan stem jij dan?
pi_219025969
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 07:24 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Op mensen waarvan ik weet dat ze zich goed inzetten en met goede voorstellen komen.
pi_219025972
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 07:25 schreef raptorix het volgende:

[..]
Op mensen waarvan ik weet dat ze zich goed inzetten en met goede voorstellen komen.
Uiteindelijk zijn de poppetjes vaak toch de uitvoerder van een verkiezingsprogramma. Althans, in de oppositie. In een coalitie zijn ze uitvoerder van een coalitieakkoord waarbij je op voorhand al weet dat er onder de streep weinig over kan blijven van een verkiezingsprogramma. Zeker nu het er op lijkt dat je minstens vier en waarschijnlijk meer partijen nodig hebt voor een meerderheid.

Daarom kan ik beloftes van partijen niet zo serieus nemen en kan ik de mensen die partijen afrekenen op beloftes niet serieus nemen.
  donderdag 16 oktober 2025 @ 07:30:50 #64
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219025982
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 07:24 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Kijk naar wat ze doen, niet wat ze zeggen. Zo’n verkiezingsprogramma is onderhand weinig meer dan een folder die je in je hand gedrukt krijgt.

En zolang ze geen absolute meerderheid krijgen, toch een loze belofte.

Ze kunnen van alles beloven, maar in de praktijk gaat het allemaal weer heel traag.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_219025989
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 07:28 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Uiteindelijk zijn de poppetjes vaak toch de uitvoerder van een verkiezingsprogramma. Althans, in de oppositie. In een coalitie zijn ze uitvoerder van een coalitieakkoord waarbij je op voorhand al weet dat er onder de streep weinig over kan blijven van een verkiezingsprogramma. Zeker nu het er op lijkt dat je minstens vier en waarschijnlijk meer partijen nodig hebt voor een meerderheid.
Op de grote lijnen heb je als stemmers sowieso weinig invloed omdat dat vrijwel altijd een mix is van wat de grootste 5 partijen willen. Echter op sommige belangrijke dossiers is er relatief weinig aandacht, en dan maakt het wel uit dat je echt toppers erbij hebt zitten die scherp zijn. Ik ben zelf altijd erg van de Partij van de Dieren geweest omdat ze gewoon als kleine partij ontzettend scherp zijn, echter hun pro palesina gedweep is voor mij een big no-go nu.
pi_219026006
Dividendbelasting slaat ook nergens op, want afhankelijk van je inkomen, krijg je dit (verrekend) veelal weer terug in box 1 of 3 afhankelijk of het buitenlands is of Nederlands.
  donderdag 16 oktober 2025 @ 08:32:58 #67
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219026154
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 22:19 schreef Aberkullie het volgende:
Zoals Eerdmans zelf al zei, boeit de kiezer allemaal niet
Maar dat is geen reden om het er niet over te hebben.
pi_219026174
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 08:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar dat is geen reden om het er niet over te hebben.
En voor sommigen een mooie aanleiding om meteen even naar Frans Timmermans te wijzen.
pi_219026190
quote:
10s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 07:15 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, JA21 is ook op de meeste andere vlakken een vies clubje. Dus in die zin maakt het inderdaad niet uit dat ze naar het CPB en naar de buitenwereld totaal andere plannen presenteren.
Waarom zijn ze vies?
pi_219026224
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 08:45 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Waarom zijn ze vies?
Vies fout.

Ik ga niet die hele website van ze doorscannen, maar ik pak even willekeurig het deel 'welvaart'

Nederland is een prachtig land. We hebben een rijke geschiedenis, een cultuur om te koesteren en een enorm potentieel voor de toekomst.Maar na twaalf jaar links, of helemaal geen beleid moet er veel gebeuren om ons land weer op de rit te krijgen.

que?

wtf is dit?
  donderdag 16 oktober 2025 @ 08:57:10 #71
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219026239
Bij het volgende debat vragen "Is dit verkiezingspraatje-Joost of is dit CPB-Joost?"
pi_219026240
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 07:05 schreef JopieKlaassen het volgende:

Waarheid als een koe dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 16 oktober 2025 @ 08:58:16 #73
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219026242
Ieder programma dat niet doorgerekend is dat is sowieso per definitie luchtfietserij.
pi_219026246
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 08:45 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Waarom zijn ze vies?
Omdat alles vanaf gl/pvda 'vies' is.
1947-2016
pi_219026254
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 08:58 schreef Hexagon het volgende:
Ieder programma dat niet doorgerekend is dat is sowieso per definitie luchtfietserij.
Politici moet je afrekenen op hun gedrag en resultaten. Niet op hun beloften. Want hun beloftes zijn op de verkiezingsavond al ergens te vinden in de vuilcontainer.
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')