Precies. We willen gewoon horen dat ze de grenzen dicht gaan gooien en iedereen die ik als minderwaardig beschouw gedeporteerd gaat worden.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 04:37 schreef TAmaru het volgende:
Die doorrekeningen zijn toch ook echt totale maar dan ook totale onzin.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)sprogrammas-a4909565quote:Op woensdag 15 oktober 2025 23:11 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Oh huh serieus joh welke partijen dan
Misleiding is prima in uiterst rechtse kringen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 23:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat is er 'juist prima' aan het laten doorrekenen van heel andere plannen dan diegene die je in je verkiezingsprogramma presenteert?
Het verschil in afwijking is wel erg groot.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 07:05 schreef JopieKlaassen het volgende:
Blijkbaar geldt volgens dat NRC-artikel dat de volgende partijen afwijkingen hebben tussen wat in het programma staat en wat naar het CPB gaat:
VVD, D66, ChristenUnie, SGP, Volt en JA21
Tevens laten de volgende partijen het programma überhaupt niet doorrekenen:
PVV, SP, PvdD, DENK, FVD (en dan ben ik er vast nog een paar vergeten)
Oftewel, selectieve fophef van een een schreeuwuser die de ene keer FVD of Trump adoreert en een paar jaar later naar BIJ1 gaat
Tja, JA21 is ook op de meeste andere vlakken een vies clubje. Dus in die zin maakt het inderdaad niet uit dat ze naar het CPB en naar de buitenwereld totaal andere plannen presenteren.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 07:12 schreef raptorix het volgende:
Mensen die echt stemmen op basis van een verkiezingsprogramma![]()
![]()
![]()
Ik doe graag zaken met dat soort types, je kunt ze echt van alles wijs maken, en zelfs als ik ze daarna troep verkoop blijven ze terug komen.
Op basis waarvan stem jij dan?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 07:12 schreef raptorix het volgende:
Mensen die echt stemmen op basis van een verkiezingsprogramma![]()
![]()
![]()
Ik doe graag zaken met dat soort types, je kunt ze echt van alles wijs maken, en zelfs als ik ze daarna troep verkoop blijven ze terug komen.
Op mensen waarvan ik weet dat ze zich goed inzetten en met goede voorstellen komen.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 07:24 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Op basis waarvan stem jij dan?
Uiteindelijk zijn de poppetjes vaak toch de uitvoerder van een verkiezingsprogramma. Althans, in de oppositie. In een coalitie zijn ze uitvoerder van een coalitieakkoord waarbij je op voorhand al weet dat er onder de streep weinig over kan blijven van een verkiezingsprogramma. Zeker nu het er op lijkt dat je minstens vier en waarschijnlijk meer partijen nodig hebt voor een meerderheid.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 07:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Op mensen waarvan ik weet dat ze zich goed inzetten en met goede voorstellen komen.
Kijk naar wat ze doen, niet wat ze zeggen. Zo’n verkiezingsprogramma is onderhand weinig meer dan een folder die je in je hand gedrukt krijgt.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 07:24 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Op basis waarvan stem jij dan?
Op de grote lijnen heb je als stemmers sowieso weinig invloed omdat dat vrijwel altijd een mix is van wat de grootste 5 partijen willen. Echter op sommige belangrijke dossiers is er relatief weinig aandacht, en dan maakt het wel uit dat je echt toppers erbij hebt zitten die scherp zijn. Ik ben zelf altijd erg van de Partij van de Dieren geweest omdat ze gewoon als kleine partij ontzettend scherp zijn, echter hun pro palesina gedweep is voor mij een big no-go nu.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 07:28 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Uiteindelijk zijn de poppetjes vaak toch de uitvoerder van een verkiezingsprogramma. Althans, in de oppositie. In een coalitie zijn ze uitvoerder van een coalitieakkoord waarbij je op voorhand al weet dat er onder de streep weinig over kan blijven van een verkiezingsprogramma. Zeker nu het er op lijkt dat je minstens vier en waarschijnlijk meer partijen nodig hebt voor een meerderheid.
Maar dat is geen reden om het er niet over te hebben.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:19 schreef Aberkullie het volgende:
Zoals Eerdmans zelf al zei, boeit de kiezer allemaal niet
En voor sommigen een mooie aanleiding om meteen even naar Frans Timmermans te wijzen.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 08:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar dat is geen reden om het er niet over te hebben.
Waarom zijn ze vies?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 07:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, JA21 is ook op de meeste andere vlakken een vies clubje. Dus in die zin maakt het inderdaad niet uit dat ze naar het CPB en naar de buitenwereld totaal andere plannen presenteren.
Vies fout.quote:
Waarheid als een koe dit.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 07:05 schreef JopieKlaassen het volgende:
Blijkbaar geldt volgens dat NRC-artikel dat de volgende partijen afwijkingen hebben tussen wat in het programma staat en wat naar het CPB gaat:
VVD, D66, ChristenUnie, SGP, Volt en JA21
Tevens laten de volgende partijen het programma überhaupt niet doorrekenen:
PVV, SP, PvdD, DENK, FVD (en dan ben ik er vast nog een paar vergeten)
Oftewel, selectieve fophef van een een schreeuwuser die de ene keer FVD of Trump adoreert en een paar jaar later naar BIJ1 gaat
Omdat alles vanaf gl/pvda 'vies' is.quote:
Politici moet je afrekenen op hun gedrag en resultaten. Niet op hun beloften. Want hun beloftes zijn op de verkiezingsavond al ergens te vinden in de vuilcontainer.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 08:58 schreef Hexagon het volgende:
Ieder programma dat niet doorgerekend is dat is sowieso per definitie luchtfietserij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |