abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219043713
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:54 schreef Ansa het volgende:
Lees Viva eens joh. Die pikken alles. Exen in het leven van hun vent. Gokken, drinken, festivals. Non-monogamie. Dat zijn pick me's.
De vrouwen die op het Viva Forum hun beklag doen over hun relaties zijn wel een beetje het andere uiterste.

Als je dat forum goed leest, dan staan daar ook verhalen van vrouwen die getrouwd zijn of een relatie hebben met een man die kinderen heeft uit een vorig huwelijk of relatie, die in verband daarmee dus ook wel eens contact hebben met hun ex, en waar dat gewoon goed gaat zonder problemen. Het is niet allemaal elllende.
pi_219043722
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:28 schreef bertusdeb het volgende:

[..]
Het is mijns inziens wel relevant omdat het gaat om een: 'aanhoudende psychische ontregeling', dan kun je spreekwoordelijk 100 behandelingen afronden, het blijft een aanhoudende ontregeling.
Dat lees je verkeerd. Dat is niet wat het is. CPTSS is meerdere, langdurige trauma's in de jeugd. De angst en depressieklachten zijn verdwenen. Die houden niet aan na EMDR en traumatherapie.
pi_219043731
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:49 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
De vrouwen die op het Viva Forum hun beklag doen over hun relaties zijn wel een beetje het andere uiterste.

Als je dat forum goed leest, dan staan daar ook verhalen van vrouwen die getrouwd zijn of een relatie hebben met een man die kinderen heeft uit een vorig huwelijk of relatie, die in verband daarmee dus ook wel eens contact hebben met hun ex, en waar dat gewoon goed gaat zonder problemen. Het is niet allemaal elllende.
Ik heb geen kinderen en wil niet rekening moeten houden met oppasschema's en opvoeding. Ik heb ook geen zin om niet de eerste prioriteit te zijn maar na de ex te komen.
pi_219043732
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:20 schreef Ansa het volgende:
Nee, want ik wil iemand met dezelfde normen, waarden en levensstijl.
Natuurlijk wil je iemand met dezelfde normen, waarden en levensstijl. Maar als je dan ook nog rekening gaat houden met die van je familie en de sociale kringen waarin je verkeert, dan maak je het jezelf onnodig moeilijk, tenzij jouw normen, waarden en levensstijl echt voor de volle 100% overeenkomen met die van je familie en sociale kringen.
pi_219043734
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:53 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Natuurlijk wil je iemand met dezelfde normen, waarden en levensstijl. Maar als je dan ook nog rekening gaat houden met die van je familie en de sociale kringen waarin je verkeert, dan maak je het jezelf onnodig moeilijk, tenzij jouw normen, waarden en levensstijl echt voor de volle 100% overeenkomen met die van je familie en sociale kringen.
Die komen dus overeen
pi_219043737
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Duur =/= kwaliteit.
Jij was erbij?
pi_219043739
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:56 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
En hoe voelt dat? Zo vanuit die hoge toren neerkijken op het plebs?
Ik vind mezelf niet klemzuipen en niet vreemdgaan nou geen extreem hoge lat.
pi_219043747
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:58 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Die mannen zijn al lang en breed bezet.

En als ze dat al niet meer zijn, dan wil jij ze ook niet meer. Want ze hebben vast nog wel een bevriende ex of kinderen
Niet iedereen wil kinderen.
pi_219043751
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:49 schreef Ansa het volgende:

[..]
Je doet net alsof ik een miljonair wil in een Vogue-catalogus. Ik wil de mannen die ik ontmoet op mijn werk, studie,mannen zoals mijn vader en ooms.
Ga je toch lekker met je oom trouwen, man man man...
pi_219043752
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, en hoe is dat anders dan dat jij iemand zoekt met geld zodat jij niet zelf dingen hoeft te betalen? Dus jouw ex ging vreemd omdat jij zó niet-geweldig bent, dat alleen al geld genoeg is om jou aan de kant te schuiven. Zo geweldig was je dus niet.

Kijk, wat je keer op keer probeert te doen is redenen aanvoeren waarom je ex kut was, waarom zijn nieuwe relatie kut was, waarom alle andere mannen kut zijn, etc, maar je lijkt door je woede en frustratie niet te beseffen dat als jij het aflegt tegen iemand anders, om welke reden dan ook, jouw kwaliteiten/eigenschappen niet op konden boksen tegen de kwaliteiten/eigenschappen van de ander, in de ogen van die ander, want anders had hij wel een andere keuze gemaakt.

Met andere woorden, als jij geweldig bent, dan was zij dus blijkbaar nóg geweldiger, en dat wil je niet zeggen want je wil haar vooral afbreken want dat voelt voor jou lekkerder, maar hoe kut zij ook was volgens jou, blijkbaar was zij alsnog een beter alternatief voor hem dan jij, met andere woorden, hoe kutter je haar maakt, je hebt het nog steeds afgelegd tegen haar dus ben jij nóg kutter dan zij, anders had hij wel een andere keuze gemaakt.

En ja, doen alsof je hele 'normale' dingen eist, maar blijkbaar was hij zo onhygiënisch en douchte hij niet en was het huis niet schoon en en en, maar blijkbaar was dat allemaal voor jou geen reden om niét met hem samen te zijn. Nee, in plaats van dat jij ging, maakte hij uiteindelijk de keuze voor iemand anders.

Als je niet snapt hoe zeer dit hele issue eigenlijk vooral bij jou ligt, dan ga je ook niet te helpen zijn.
Huh? Mijn eerste ex betaalde mijn vakanties op mijn 20e omdat ik nkg studeerde. Ik verdien nu helemaal prima. Ik wil mijn financieen niet meer delen, altijd blijven latten en geen gedeelde rekening.

Ik ging niet omdat bij mijn andere ex al mijn spaargeld in het huis zat en ik door mishandeling in de ziektewet was beland met heroplaaing PTSS. Ik kon met de ziektewet niet particulier huren en zat dus klem. Pas na 8 maanden bij anderen kon ik was sociaal huren. Jij kletst zo uit je nek.

Het is duidelijk dat jij daten heel neoliberaal ziet, waarbij je mensen beoordeelt volgens arbitraire maatstafen. Dat je vreemdgaan rationaliseert zegt me genoeg. Redpilled.
pi_219043764
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:54 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ik vind mezelf niet klemzuipen en niet vreemdgaan nou geen extreem hoge lat.
De lat is iets hoger: ze mogen helemaal niet drinken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_219043783
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:59 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
De lat is iets hoger: ze mogen helemaal niet drinken.
Nee, ze mogen niet dronken zijn. Ik drink vaak zat een drankje.
pi_219043787
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:25 schreef Ansa het volgende:

[..]
Mijn ex ging vreemd omdat zij een dikke erfenis had waar hij van kon profiteren. Daarnaast kwamrn ze uit hetzelfde milieu en eiste ik shocking dingen van hem als niet drinken, een schoon huis, douchen en geen XR-protesten.
Je eist idd. Je grootste probleem in dit verhaal.
pi_219043789
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:21 schreef bertusdeb het volgende:
Mijn ervaring leert juist dat wanneer een potentieel partner, niet bij de familie past (het voormalige ouderlijke gezin) en de familie dan ook tegen de relatie is. Deze relatie geen stand zal houden. Helaas heb ik dat zelf vaker meegemaakt en hierin ben ik het dan ook met TS eens.
Dat hangt er helemaal vanaf hoe tolerant de familie is tegenover mensen die niet tot "hun soort mensen" behoort.
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:21 schreef bertusdeb het volgende:
Een geheime relatie hoef ik het niet eens over te beginnen. Die komen altijd uit en heeft altijd een negatief effect op de verhouding met jezelf en jouw eigen familie (vertrouwen e,d,).
Een geheime relatie is misschien wat extreem. Maar je zou ook aan een semi-geheime relatie kunnen denken, waarbij de omgeving wel weet dat je een relatie hebt, maar waarbij je je partner dus niet overal naartoe sleept en je omgeving je partner dus niet of nauwelijks kent.
pi_219043808
TS is net zo'n peuter die de hele tijd 'ik wil, ik wil, ik wil' en 'zij zijn stom en ik niet' brult _O-
  Moderator zaterdag 18 oktober 2025 @ 15:07:54 #266
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_219043821
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:58 schreef Ansa het volgende:

[..]
Huh? Mijn eerste ex betaalde mijn vakanties op mijn 20e omdat ik nkg studeerde. Ik verdien nu helemaal prima. Ik wil mijn financieen niet meer delen, altijd blijven latten en geen gedeelde rekening.

Ik ging niet omdat bij mijn andere ex al mijn spaargeld in het huis zat en ik door mishandeling in de ziektewet was beland met heroplaaing PTSS. Ik kon met de ziektewet niet particulier huren en zat dus klem. Pas na 8 maanden bij anderen kon ik was sociaal huren. Jij kletst zo uit je nek.

Het is duidelijk dat jij daten heel neoliberaal ziet, waarbij je mensen beoordeelt volgens arbitraire maatstafen. Dat je vreemdgaan rationaliseert zegt me genoeg. Redpilled.
Nou, ik vertrek gewoon als ik bedrogen word. Heb ik ook moeten leren destijds, maar wel gedaan.

Dus blijf ik niet zitten wachten tot de ander eens een keer een move maakt. Maar vreemd gaan is niet de oorzaak van een relatie die voorbij gaat. Vreemdgaan is een symptoom van dat er iets niet goed zit in de relatie, en dát dient besproken te worden vóór het een probleem wordt.

Als dat niet kan binnen een relatie zit de relatie niet goed. Als de vreemdganger de keuze maakt om vreemd te gaan omdat dat makkelijker is dan het onderwerp te bespreken, dan is het exit, maar tegelijkertijd moet je je dan wel durven af te vragen wát het dan is dat de ander mist aan jou, want als je niks mist, en volledig happydepeppy bent met je partner, dan ga je ook niet vreemd.

Dat betekent wel dat je dan moet accepteren dat je misschien iets te horen krijgt wat je niet leuk vindt om te horen, maar dat is wél wat onderdeel van een goede relatie is, dat je durft te zeggen wat er aan de hand is, ook al is datgene niet leuk om te horen, omdat (indien oplosbaar) de relatie daar sterker van wordt. Als een van beiden het gevoel heeft iets niet te kunnen zeggen, dan gaat het van kwaad tot erger, maar als diegene dat gevoel heeft, dan kan dat gevoel 100% onterecht zijn, maar daar kom je niet achter, als je niet praat.

Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig, maar als je alles maar bij de ander legt, en het ligt nooit aan jou en jij investeert toch zo veel en jij ruimt toch zoveel op en jij doet alles wat goed is en de ander is de boeman, dan creëert dat geen veilige omgeving waar iemand iets kan delen, want hij of zij wordt dan direct spreekwoordelijk afgemaakt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_219043839
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:48 schreef Ansa het volgende:
Ik ben niet hautain als ik zeg dat ik een man wil die dezelfde achtergrond heeft. Als ik topsporter was zou je niks zeggen als ik alleen fitte mannen wilde. Of als ik bijvoorbeeld moslim was en alleen moslims datete.
Een moslimdame die alleen een moslimman wil, zal inderdaad niet zo gauw commentaar krijgen omdat we allemaal weten dat het in de islam haram is voor een moslimdame om met een niet-moslimman te trouwen en dat het in de meeste islamitische families niet geaccepteerd wordt.

Een topsporter die alleen een relatie wil met een andere topsporter, zal net zo goed commentaar krijgen dat die een belachelijke eis stelt. Ik denk dat de meeste topsporters die in een relatie zitten, een partner hebben die gewoon een gemiddelde lichamelijke conditie heeft.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 18 oktober 2025 @ 15:11:47 #268
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219043843
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:58 schreef Ansa het volgende:

[..]

Maatstaven.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_219043846
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 15:06 schreef Cockwhale het volgende:
TS is net zo'n peuter die de hele tijd 'ik wil, ik wil, ik wil' en 'zij zijn stom en ik niet' brult _O-
"Zij zijn stom en ik is slim en dat is niet eerlijk, o nee!"
  Moderator zaterdag 18 oktober 2025 @ 15:14:11 #270
16180 crew  CoolGuy
pi_219043860
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 15:01 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Dat hangt er helemaal vanaf hoe tolerant de familie is tegenover mensen die niet tot "hun soort mensen" behoort.
[..]
Een geheime relatie is misschien wat extreem. Maar je zou ook aan een semi-geheime relatie kunnen denken, waarbij de omgeving wel weet dat je een relatie hebt, maar waarbij je je partner dus niet overal naartoe sleept en je omgeving je partner dus niet of nauwelijks kent.
Ja, want hoe fijn is het om een partner te hebben die je uit zijn of haar sociale omgeving weg houdt om te voorkomen dat er een issue ontstaat, in plaats van gewoon voor zijn of haar (keuze voor een) partner te staan. 8)7

Dat betekent dus dat je bij een 'probleem' altijd het onderspit delft als 'onzichtbaar gehouden' partner zijnde.
pi_219043885
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:49 schreef Ansa het volgende:
Ik wil de mannen die ik ontmoet op mijn werk, studie,mannen zoals mijn vader en ooms.
Heb je wel eens aan de mogelijkheid gedacht dat je je collega's op het werk, je studiegenoten, je vader en je ooms idealiseert? Misschien hebben die ook wel hun schaduwzijden waar nooit over gesproken wordt.
pi_219043903
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 15:14 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, want hoe fijn is het om een partner te hebben die je uit zijn of haar sociale omgeving weg houdt om te voorkomen dat er een issue ontstaat, in plaats van gewoon voor zijn of haar (keuze voor een) partner te staan. 8)7
Misschien gaat die partner er wel mee akkoord. Als ik een dame zou ontmoeten en daar een relatie mee aan zou gaan, dan hoef ik ook niet per se met haar familie en vriendenkring kennis te maken.
  Moderator zaterdag 18 oktober 2025 @ 15:21:55 #273
16180 crew  CoolGuy
pi_219043913
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 15:19 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Misschien gaat die partner er wel mee akkoord. Als ik een dame zou ontmoeten en daar een relatie mee aan zou gaan, dan hoef ik ook niet per se met haar familie en vriendenkring kennis te maken.
Ja, dat is een recipe for disaster. Hoe deed je dat dan in eerdere relaties?
pi_219043955
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 15:21 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, dat is een recipe for disaster. Hoe deed je dat dan in eerdere relaties?
Ik heb maar heel weinig relaties gehad en die hebben niet lang geduurd. Een van die relaties was een verre nicht van een toenmalige vriend. Ik had dus wel af en toe contact met haar familie.

Maar op zich zou ik er geen problemen mee hebben om een relatie te hebben zonder contact met haar familie of vriendenkring. Bij FWB schijnt dat vrij normaal te zijn.

Overigens lijkt me zo'n semi-geheime relatie waarbij je dus niet of nauwelijks contact met elkaars familie en vriendenkring hebt, me uitstekend vol te houden als je niet samenwoont maar een LAT-relatie hebt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Kip_Frites_Appelmoes op 18-10-2025 15:48:51 ]
pi_219044149
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 15:17 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Heb je wel eens aan de mogelijkheid gedacht dat je je collega's op het werk, je studiegenoten, je vader en je ooms idealiseert? Misschien hebben die ook wel hun schaduwzijden waar nooit over gesproken wordt.
Iedereen heeft een schaduwzijde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')