Hier ook na de marathon Brabant. Ziek geweest ook nog eensquote:Op dinsdag 11 november 2025 18:08 schreef Kwalberto het volgende:
Lichaam heeft het zwaar sinds marathon Amsterdam, na 1,5 week rust weer langzaam oppakken maar hartslag nog steeds hoger dan voorheen en volgens garmin nu bijna een week overbelast ondanks meer rustdagen
Inmiddels is vo2max met 3 gedaaldquote:Op woensdag 12 november 2025 09:27 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Hier ook na de marathon Brabant. Ziek geweest ook nog eensheel mijn voorbereiding voor Rotterdam in de soep /dramaqueen
Het Advanced Marathoning boek dat ik voor me heb gaat uit van 5 weken herstel met (bijna) alleen easy runs voordat je hersteld bent.quote:Op woensdag 12 november 2025 17:00 schreef Kwalberto het volgende:
[..]
Inmiddels is vo2max met 3 gedaald![]()
Rotterdam is gelukkig nog ver weg maar zal mijn paces in begin van voorbereiding naar beneden moet bijstellen vermoed ik.
[X] Don't try this at homequote:Op woensdag 12 november 2025 18:21 schreef kalinhos het volgende:
Ja die 5 weken rust is bij Rotterdam prima te doen maar nu na Amsterdam was er een 10km (1 week later), een halve marathon (2 weken later), een 8km (3 weken later) en zondag de Zevenheuvelenloop (4 weken later). Hierna doe ik 5 weken alleen rustige loopjes van 7-10km.
Moet zeggen dat ik de eerste week mn knie wat voelde maar heb op de halve mn PR met bijna 3 minuten verbeterd en op de 8km mijn PR met 1 minuut.
De 10km destijds rustig uitgelopen.
[X] Stiekem doe ik dit ook.quote:Op donderdag 13 november 2025 07:52 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
[X] Don't try this at home
Nou ja als je na een marathon hersteld bent (dit kostte me na mn1e marathon wel een stuk meer tijd) dan ben je op zich wel op je top van je fitheidquote:Op donderdag 13 november 2025 07:52 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
[X] Don't try this at home
Oh haha misschien een idee om dan wat langer te lopen in plaats van sneller?quote:Op donderdag 13 november 2025 12:21 schreef valleilijn het volgende:
Hier ook al inmiddels wel weer "snelle" trainingen gedaan, maar wel nog kort qua kilometers. Wel zin om snel te lopen zondag bij de 7H, weer wordt ook weer perfect zo te zien![]()
Na wat pijntjes de eerste twee weken voelt alles nu wel goed eigenlijk, maar dan ook nog niet langer dan 9 km gelopen haha.
Gaat nergens meer over.quote:Op donderdag 13 november 2025 15:43 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
In twee jaar tijd van ¤34,50 naar ¤51,50.
Zeker, maar m'n eerste doel na de marathon is om weer structureel 4x per week te lopen. Eerst dus even kijken of de pijntjes weg blijven. Met 4x ipv 3x zijn de loopjes automatisch wat korter. Langere long run komt vanzelf.quote:Op donderdag 13 november 2025 12:51 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Oh haha misschien een idee om dan wat langer te lopen in plaats van sneller?
Is dat een Golazo event?quote:Op donderdag 13 november 2025 15:43 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
CPC is ook open.
In twee jaar tijd van ¤34,50 naar ¤51,50.
Ja ik zou je vlakke tijd nemen. Die heuvels stellen echt niks voor. Het laatste gedeelte is allemaal vals plat naar beneden dus precies op het moment dat alles zeer gaat doen, heb je de hoogtemeters hartstikke in je voordeel.quote:Op donderdag 13 november 2025 21:12 schreef Evangelion het volgende:
Hoe bepaal je zevenheuvelenloop doeltijd?
Het heeft heuvels, maar staat ook bekend als snel.
Dus kan je gewoon een recent PR in een race pace calculator stoppen en de equivalente (vlakke) 15K tijd nemen?
Uitverkocht in een dag, dus er zit nog wel wat rek inquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |